Komunikaty PR

AI zapewni Ailleronowi udziały w rynku o wartości 2 bilionów dolarów

2023-07-25  |  17:00
Biuro prasowe
Do pobrania pdf ( 0.32 MB )

Ailleron, notowana na GPW spółka technologiczna zwiększa swoją pozycję w obszarze wykorzystania AI (artificial intelligence) i ML (machine learning). Krakowska spółka ostatnio nawiązała strategiczne partnerstwo z Google w zakresie migracji do chmury oraz zastosowania narzędzi Google Cloud do rozwoju aplikacji, AI i ML oraz zarządzania danymi. Ailleron wykorzystuje wspomniane technologie w swoich kluczowych produktach. Firma prowadzi także prace R&D m.in. w obszarze Generative AI i obszarze LiveBank. Wartość rynku AI i ML, na którym działa spółka osiągnie wartość ponad 95 mld USD w 2023 roku, z prognozą 256 mld USD w 2026 roku.   

– Chociaż o AI mówi się w ostatnich miesiącach bardzo dużo, to w Ailleron rozwijamy te technologie od wielu lat. Warto wspomnieć o Generative AI, która zyskuje za sprawą sukcesu chatu GPT. Generative AI to rodzaj sztucznej inteligencji zdolnej do generowania m.in. tekstu czy obrazów w odpowiedzi na zapytania użytkownika. Rozwój tej technologii spowodował że wiele firm, a właściwie ich użytkowników przekonało się jak skuteczna może być sztuczna inteligencja i ile czasu można zaoszczędzić korzystając z Generative AI – mówi Michał Walerowski, Business Unit Director AI/ML & Data Solutions w Ailleron. W związku z tym, że  jako Ailleron dostarczamy rozwiązania dla sektora finansowego, które działają w środowisku wysoce regulowanym i mocno kontrolowanym wewnętrznie pojawia się spore zapotrzebowaniem na zastosowanie podobnych narzędzi, ale działających wyłącznie na danych określonej instytucji. Prowadzimy obecnie prace rozwojowe nad narzędziem, które działa wyłącznie na dokumentach, bazach wiedzy i systemach instytucji finansowych po to aby udzielać szybkiego wsparcia pracownikom instytucji finansowej. Korzystamy także z sieci neuronowych i grafowych baz danych w projekcie GraphML – dodaje Michał Walerowski.

GraphML, to wykorzystanie grafowych baz danych w celu reprezentacji danych klienta oraz grafowych sieci neuronowych w analityce. Ich zastosowanie w przeciwieństwie do ogólnie stosowanych metod pozwala na odkrycie dodatkowych relacji pomiędzy klientami oraz ich cechami, a przez to możemy lepiej zrozumieć fakty i cechy charakteryzujące klientów z punktu widzenia analityki oraz skuteczności modeli.

Wykorzystujemy tą technologię w obszarach takich jak segmentacja klientów, rekomendacje produktowe czy przewidywania zachowania klientów. Zgodnie z naszym podejściem dostarczamy gotowe komponenty Ailleron, jak również posiadamy metodykę realizacji projektów w obszarze AI, która pozwala nam na dostarczanie skrojonych rozwiązań wysokotechnologicznych dla naszych klientów. Widzimy, że te nowe technologie można zastosować do optymalizacji procesów, w szczególności wytwarzania oprogramowania dla sektora bankowego – dodaje Michał Walerowski.

Wartość rynku AI, na którym działa spółka według szacunków Precedence Research wyniesie ponad 95 mld USD, a w 2026 roku przekroczy 256 mld USD. Długoterminowe prognozy pokazują, że w 2023 roku kwota ta urośnie do prawie 2 bilionów USD.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia Biuro prasowe
2025-06-25 | 03:00

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Wyciek danych, ataki przeciążające stronę (DDoS), złośliwe oprogramowanie, phishing. Dziś wojna w cyberprzestrzeni dotyczy nie tylko infrastruktury krytycznej czy wielkich
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Handel

D. Joński: Europa musi chronić swój rynek poprzez cła i wysokie standardy bezpieczeństwa dla importowanych towarów. Powinniśmy budować własny przemysł oparty na tańszej energii

Tańsza energia, a przez to niższe koszty produkcji w Europie to jeden z kierunków, który wskazuje Unia Europejska w rywalizacji z tanimi towarami z Azji, głównie z Chin. Jednocześnie rynek Starego Kontynentu powinien być chroniony poprzez zbalansowane cła oraz wysokie standardy bezpieczeństwa stawiane importowanym produktom. Zdaniem europosła Dariusza Jońskiego ważne jest rozwijanie przemysłu w Europie bez względu na narodowość właścicieli. Relacje z Chinami muszą zostać na nowo zdefiniowane i przebiegać na równych zasadach.

Handel

Poprawia się jakość raportów dużych spółek giełdowych dotyczących zrównoważonego rozwoju. Pozostają też obszary do dopracowania

Ekspertki i eksperci z Deloitte’​a przeprowadzili analizę ujawnień taksonomicznych spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych, która objęła sprawozdania z działalności za rok 2024 w części dotyczącej zrównoważonego rozwoju. To trzeci rok ujawniania stopnia zgodności przedsiębiorstw z Taksonomią Unii Europejskiej, co przekłada się na zwiększoną jakość i porównywalność prezentowanych danych. Jednocześnie można oczekiwać, że inwestycje zgodne z Taksonomią będą coraz istotniejszym elementem strategii rozwoju przedsiębiorstw w kolejnych latach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.