Ailleron Innovation Forum 2024 podniosło poprzeczkę konferencji technologicznych
Podczas zeszłorocznej edycji Ailleron Innovation Forum zespół Ailleron wsłuchał się jeszcze bardziej w potrzeby klientów i ich wyzwania w zakresie rozwoju oprogramowania. Dlatego 2-dniowy #AIF24 przyciągnął ok. 200 uczestników z całej Europy.
W tym roku zespól Ailleron stworzył bardzo ciekawą i rozszerzoną agendę, dodając pierwszy dzień warsztatowy i wypełniając po brzegi dzień konferencyjny prezentacjami, dyskusjami panelowymi oraz studiami przypadków (case study). Dodatkowo inspirujaca prezentacja gościa specjalnego, György Lévay (Research Manager w Infinite Biomedical Technologies LLC) z pewnością sprowokowała wiele rozmów kuluarowych na temat sztucznej inteligencji i innowacji wspierających podejście human-centric design.
Konferencja technologiczna w Krakowie – wydarzenie o coraz większym zasięgu
Podczas dwudniowego Ailleron Innovation Forum prawie 200 uczestników najbardziej doceniało merytoryczną zawartość oraz swobodną i inspirującą atmosferę tego wydarzenia. Pierwszego dnia przygotowano warsztaty dotyczące generatywnej sztucznej inteligencji, podejścia no code, cyfrowego procesu sprzedaży w leasingu, zarządzania danymi oraz spotkanie IT Architects.
Drugi dzień AIF przyniósł natomiast angażujące dyskusje panelowe, inspirujące case studies i prezentacje na temat generatywnej sztucznej inteligencji, automatyzacji procesów, projektowania inkluzywnego oraz budowania większego zaangażowania klientów.
#AIF24 podwoiło liczbę uczestników i prelegentów na scenie, a zagraniczni goście byli zachwyceni, zarówno konferencją, jak i Krakowem.„Nigdy wcześniej nie byłem w Polsce; to był mój pierwszy raz w Krakowie. Jeśli wydarzenie odbędzie się w tym samym miejscu, gorąco polecam kolejną edycję AIF!” – Daniel De La Fuente, Service Design Lead, George Labs.
Fot. Ailleron/ Author: Radek Słowik
Warsztaty na Ailleron Innovation Forum dla cyfrowej transformacji w całej branży FinTech
Pomysł na dzień warsztatowy wyszedł od klientów Ailleron i uczestników AIF 2023, a warsztaty Ailleron obejmowały szeroki zakres tematów, dostarczając dużo cennej wiedzy na temat budowania cyfrowej przyszłości usług finansowych i nie tylko. Wśród uczestników znaleźli się partnerzy i klienci Ailleron oraz niezależni specjaliści – wszyscy skoncentrowani na najnowszych trendach w branży IT.
Prowadzony przez Patrycję Leszek-Królikowską (UXLab Director, Ailleron) i Michała Walerowskiego (AI/ML & Data Solutions Director, Ailleron) warsztat na temat pracy z generatywną sztuczną inteligencją („Crafting Pixels & Accessibility – Build Your Own GenAI”) dotyczył kluczowego aspektu inkluzywności w rozwiązaniach cyfrowych. Zakończył się pomysłami na konkretne strategie, prowadzące do budowy rozwiązań AI, które są inkluzywne i uwzględniają pełne spektrum potrzeb użytkowników.
Fot. Ailleron
Warsztat na temat platform no-code („No-Code – No-Problem”) prowadzony przez Macieja Kasprzaka (FTS General Manager, Ailleron), Rafała Winsława (Senior Business Analyst, Ailleron) i Annę Nikitinę (Head of Global Demo Engineering, Creatio – partner technologiczny Ailleron) wskazał możliwości wykorzystania platform no-code w ich usługach i produktach. Uczestnicy badali, w jaki sposób rozwiązania no-code mogą usprawnić procesy i przyspieszyć cyfrową transformację oraz ułatwić tworzenie coraz lepszych doświadczeń użytkowników bez rozległej wiedzy technicznej.
Dywizje LeaseTech i LiveBank przygotowały warsztat na temat budowania procesów sprzedażowych w leasingu („Building a Digital Sales Process in Leasing”). Paweł Stach (Product Owner, Ailleron), Waldemar Stelmach (Delivery Director, Ailleron) i Mateusz Wierzbiński (Customer Success Expert, Ailleron Live Bank) pokazali jak zastosować metodologię Service Blueprint, aby usprawnić procesy sprzedaży w branży leasingowej i tworzyć nowe narzędzia dla innowacyjnych usług leasingowych.
Razem z kolejnym partnerem technologicznym Ailleron, firmą AB Initio, zoorganizowano warsztaty techniczne na temat zarządzania danymi („Meet Data Management Experts-Hands-On”), pozwalające uczestnikom zagłębić się w sześć specjalistycznych ścieżek na AB Initio Data Platform. Koncentrując się na pozyskiwaniu, jakości, katalogowaniu, maskowaniu i promocji metadanych, uczestnicy mieli okazję współpracować z ekspertami i wspólnie zmierzyć się z wyzwaniami w zakresie podejmowania decyzji opartych na danych.
Na koniec, jedni z najbardziej doświadczonych #AilleronExperts: Zbigniew Glinka (Senior Solutions Advisor), Dariusz Skrzypoń (Software Architect), Szymon Rozwadowski (Senior Software Architect) i Jarosław Durak (Senior Software Architect) przygotowali spotkanie na temat najnowszych trendów w architekturze rozwiązań technologicznych („Meet the IT Architects – What's New Under the Hood?”). Zaprojektowana z myślą o liderach IT i pasjonatach najnowszych technologii, sesja zagłębiała się w tematy takie jak migracja aplikacji mobilnych do rozwiązań wieloplatformowych czy przekształcanie starszych systemów i przygotowywanie ich do pracy w chmurze w celu rozwoju firmy.
Wrześniowe warsztaty w ramach Ailleron Innovation Forum okazały się więc ogromnym sukcesem, obfitując w konkretne wskazówki, kóre uczestnicy już teraz mogą zastosować w swoich organizacjach.
Konferencja w ramach Ailleron Innovation Forum z rewolucją AI w tle
Organizatorzy Ailleron Innovation Forum w tym roku zaoferowali uczestnikom wciągające panele dyskusyjne, inspirujące case studies i fantastyczne prezentacje z udziałem zaproszonych gości. Na scenie #AIF24 przewijały się tematy m.in. generatywnej sztucznej inteligencji, automatyzacji procesów, dostępności i zaangażowania klientów.
Można było wysłuchać 35 prelegentów z całej Europy (m.in case stud’ies z Grupą EFL, Santander Bank Polska, ING). Skoncentrujmy się jednak na 3 dyskusjach panelowych z klientami i partnerami technologicznymi Ailleron. Każdy panel dyskusyjny, poprzedzony wcześniejszymi prezentacjami lub case study w ramach tego samego klastra tematycznego, odnosił się do najnowszych trendów i rzucał nowe spojrzenie na wiele kwestii i wyzwań, przed którymi stoją najwięksi innowatorzy w branży finansowej i IT.
Jako pierwszy wystartował klaster #AIWave z panelem dyskusyjnym „Nawigacja na fali sztucznej inteligencji”, podczas którego prelegenci dyskutowali o tym, jak sztuczna inteligencja napędza innowacje i pomaga instytucjom finansowym pozostać konkurencyjnymi. O rozwiązaniach opartych na sztucznej inteligencji rozmawiali Damian Ragan (Wiceprezes Zarządu, Credit Agricole Bank Polska), Bartłomiej Nocoń (Head of Digital Banking & Payment Systems, ZBP), Andreas Becks (Strategic Advisor, Ab Initio Software) oraz Michał Walerowski z Ailleron w roli moderatora.
„Sztuczna inteligencja nie jest już trendem, ale bardzo użytecznym narzędziem dla właścicieli firm z sektora finansowego. Nie należy lekceważyć potęgi danych i analiz w tych projektach. Przyszłość jest otwarta dla odważnych innowatorów z FSI!” – powiedział Michał Walerowski, Data & AI Director Ailleron SA.
Sesję #InsclusiveDesign podsumował panel dyskusyjny „Wzrost w finansach: wpływ dostępności, inkluzywności i personalizacji” z udziałem Jana Wardeckiego (Head of User Experience Design, BNP Paribas), Daniela De La Fuente (Service Design Lead, George Labs), Piotra Zrolki (CPACC – CEO, UX Designer & Accessibility Expert, Kinaole) i Patrycji Leszek-Królikowskiej (UXLab Director, Ailleron - Moderator) ujawnił świadome, różnorodne i pomysłowe podejście do dostępności, inkluzywności i personalizacji w sektorze finansowym.
„Poza budowaniem nowych funkcjonalności, najważniejsze jest budowanie trwałych relacji ze klientami. Według ankiety przeprowadzonej podczas naszego panelu dyskusyjnego na AIF, przytłaczająca większość głosów publiczności wskazała, że największym wyzwaniem w budowaniu i skupianiu się na dostępności cyfrowej jest czas i priorytety projektowe. Dlatego tak ważne jest świadome wspieranie kompetentnych zespołów, szkolenie i rozwijanie ich umiejętności. Nie ma czasu na zastanawianie się. Działajmy, aby cyfrowy świat był dostępny dla wszystkich!” – przekonuje Patrycja Leszek-Królikowska.
Ostatnim klastrem tematycznym był #FinanceTechspace z panelem „Cyfrowy świat kontra doradcy: Zachowanie właściwej równowagi w sprzedaży i obsłudze klienta”. Wzięli w nim udział Agnieszka Bonetyńska (Director SME E-Banking, PKO BP), Blanka Joanna Pilch (Product Owner, Santander Bank Polska) i Łukasz Parzyk (Expert Lead, ING Bank Śląski S.A.). Panel moderowany przez Bartłomieja Noconia (Head of Digital Banking and Payment Systems, Związek Banków Polskich), przyniósł bezcenne spostrzeżenia na temat łączenia innowacji z podejściem human-centric w sektorze bankowym.
„Podczas dyskusji panelowej eksperci podkreślali, że innowacje w sektorze bankowym nie mogą być wdrażane w oderwaniu od realnych potrzeb klientów i doradców. Dynamiczny rozwój technologii, w tym kanałów zdalnych, umożliwia personalizację usług na niespotykaną dotąd skalę. Ponadto dzięki narzędziom napędzanym przez AI, banki mogą zaoferować lepszą obsługę klienta, łącząc zalety cyfrowych doradców z ludzkim podejściem, co pozwala na szybsze, bardziej zindywidualizowane wsparcie przy jednoczesnym zachowaniu wysokiej jakości relacji i zaufania” – dodaje Bartłomiej Nocoń.
Pod koniec konferencji AIF, György Lévay (Research Manager w Infinite Biomedical Technologies LLC) opowiedział o #HumanCenteredTechnology i innowacjach w technologii AI, które są najbliższe człowiekowi. Kilka lat temu György, po otrzymaniu swojej pierwszej protezy kończyny górnej, zdał sobie sprawę, że urządzenia te nie są tak wydajne, jak mogłyby być. Zainteresował się więc technologią sztucznej inteligencji i metodą uczenia maszynowego do kontrolowania wielostawowych protez kończyn. Na scenie AIF, Gyorgy podzielił się swoimi spostrzeżeniami wykraczającymi daleko poza usługi technologiczne, zostawiając uczestników #AIF24 z głębokimi przemyśleniami na temat synergii sztucznej inteligencji i ludzi.
Fot. Ailleron/ Author: Radek Słowik
Networking na najwyższym poziomie
Konferencja Ailleron Innovation Forum w 2023 r. zgromadziła prawie 100 ekspertów i specjalistów z branży finansowej, którzy zagłębili się w tematy związane z innowacją, usługami chmurowymi, danymi, sprzedażą i koncentracją na kliencie. Najnowsza druga edycja AIF z 200 uczestnikami, podkreśliła z kolei praktyczne zastosowania narzędzi AI w branży finansowej i poza nią, które zwiększają wydajność, poprawiają doświadczenia klientów i optymalizują operacje dzięki generatywnej sztucznej inteligencji lub platformom no-code.
„Konferencja AFI 2024 była doskonała pod każdym względem! Warsztaty pierwszego dnia pokazały aktywność i zaangażowanie klientów, co niewątpliwie zaprocentuje w przyszłości dla obu stron. Co więcej, dobór tematów i agenda konferencji były doskonałe, a klaster treści #InclusiveDesign z tematami UX był absolutnym fenomenem. Już teraz wiemy, że przyszły rok będzie jeszcze bardziej inspirujący, choć postawiliśmy sobie poprzeczkę bardzo wysoko!” – ocenia Piotr Piątosa, V-ce Prezes i COO, Ailleron.
Głównymi partnerami ostatniej edycji Ailleron Innovation Forum było Creatio, dostarczające unikalne rozwiązanie no-code oraz polskie portale branżowe: My Company, ISB Tech, Gazeta Ubezpieczeniowa oraz FXMag.
Z kolei wśród prelegentów i uczestników znalazły się czołowe instytucje i organizacje, wyznaczające trendy w dynamicznej branży usług technologicznych: Ab Initio, KWKR, Credit Agricole Bank Polska S.A, Związek Banków Polskich, BNP Paribas Bank Polska, George Labs, kinaole, Europejski Fundusz Leasingowy SA, ING Polska, Santander Bank Polska, LiveBank - Customer Engagement Platform, PKO Bank Polski, PKO Leasing, BNP Paribas Leasing Solutions, Raiffeisen Bank International AG, Alior Bank SA, Nest Lease, Bank Gospodarstwa Krajowego, Bank Pocztowy SA, Dom Maklerski BOŚ SA, ING Lease (Polska), mBank S. A., mBank S. A., Alior Bank SA.A., Millennium Leasing, mLeasing Sp. z o.o., Santander Consumer Bank SA, Santander Leasing Polska, SGB-Bank S.A., Smartney Grupa Oney, SmartWare, VEHIS, PEAC Solutions.
Fundacja Poland Business Run przekazała 2 mln zł na wsparcie osób z niepełnosprawnościami
Medialna siła marki – pobierz bezpłatny, praktyczny przewodnik dla PR-owców i marketerów!
Dobra ryba na Święta – dla nas i oceanów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Bankowość
PZU chce mocniej inwestować w sektor zdrowia i transformację energetyki. W strategii do 2027 roku zapowiada duże zmiany w strukturze grupy
Zgodnie z nową strategią Grupa PZU chce w ciągu kolejnych trzech lat skupić się na swoim głównym biznesie, czyli ubezpieczeniach, i jego cyfrowym ekosystemie, m.in. platformie mojePZU. Wśród priorytetów inwestycyjnych wymienia sektor zdrowotny, na który do 2027 roku przeznaczy 1 mld zł. Grupa zapowiada także większe zaangażowanie w transformację energetyczną kraju. Wszystko to w nowej, uproszczonej strukturze organizacyjnej.
Ochrona środowiska
Do lutego 2025 roku państwa ONZ muszą przedstawić swoje nowe zobowiązania klimatyczne. Na razie emisje gazów cieplarnianych wciąż rosną
Do lutego 2025 roku państwa ONZ powinny przedstawić swoje nowe deklaracje działań klimatycznych na okres po 2030 roku. Eksperci podkreślają, że powinny one zakładać ambitne cele, w tym również w zakresie redukcji emisji, żeby sprostać założeniom porozumienia paryskiego. Problem w tym, że nawet dotychczasowe zobowiązania na kolejnych kilka lat są wdrażane w zbyt wolnym tempie, o czym najlepiej świadczy fakt, że globalne emisje CO2 wciąż rosną.
Transport
W Europie segment elektrycznych małych aut miejskich zapóźniony o trzy–cztery lata. Hyundai chce to zmienić
Niewielki, ale pojemny dwubryłowy samochód z segmentu małych aut miejskich – Hyundai Inster – to najnowsza propozycja koreańskiego producenta. Samochód przedstawiany jest jako najtańszy elektryk w ofercie Hyundaia, który ma przekonać do elektromobilności kolejną grupę kierowców. Tym bardziej że dotąd na rynku brakowało aut elektrycznych z segmentu A. W nowym modelu producent zastosował zaawansowane technologie, m.in. system pompy ciepła, która ogrzewa akumulator, by zminimalizować utratę energii.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.