Komunikaty PR

Airbus wznosi się na nowy poziom planowania dzięki rozwiązaniom SAP

2024-03-22  |  09:00
Kontakt
Patrycja Kaleta-Łuczynowicz
Linkleaders

Piotrkowska 148/150
90-631 Łódź
patrycja.kaleta|linkleaders.pl| |patrycja.kaleta|linkleaders.pl
505 223 994
https://www.linkleaders.pl/

Zrównoważony, odporny na ryzyko łańcuch dostaw wymaga połączenia wielu procesów i szybkiego, elastycznego planowania, które stawi czoło ewentualnym zakłóceniom. To szczególnie ważne w przypadku wymagających branż, w aktualnym krajobrazie gospodarczym oraz geopolitycznym. Dlatego Airbus zdecydował się na wyruszenie w podróż, która zmieni sposób planowania jego obecnych i przyszłych działań.

Solidne łańcuchy dostaw, które minimalizują ryzyko, są obecnie priorytetem dla liderów branży logistycznej. Zdolność do budowania odpornych, funkcjonalnych kanałów przepływu, pozwalających firmom dokładnie przewidywać popyt i wykorzystanie możliwości, jest nieoceniona. W branży lotniczej wyzwanie jest podwójne, ponieważ łańcuchy dostaw są tu wyjątkowo złożone, natomiast deklaracje dotyczące minimalizacji ryzyk i bezpieczeństwa nabierają dodatkowej wagi.

Jednocześnie, prognozy ekspertów na najbliższe 20 lat zakładają, że światowy przemysł lotniczy będzie co roku rósł o 3,3 proc., ale aktualne problemy w łańcuchu dostaw utrzymają się jeszcze przez kolejne kilka lat. Z kolei Raport SAP Polska „Biznes napędzany cyfrowo” pokazuje, że szukając technologicznych rozwiązań, wychodzących naprzeciw tym wyzwaniom, firmy z przeróżnych branż coraz chętniej sięgają po rozwiązania chmurowe. Mają one m.in. tę przewagę nad systemami funkcjonującymi lokalnie, że dają możliwości szybkich reakcji, modyfikacji, aktualizacji i wykorzystania schematów działań. 60% menedżerów badanych przez SAP doszukuje się właśnie w takich narzędziach odpowiedzi na potrzeby wynikające z płynności i zmienności współczesnego biznesu.

Airbus planuje w chmurze

Szukając optymalnych rozwiązań na potrzeby bieżących i przyszłych wyzwań Airbus, jeden z największych światowych koncernów lotniczych, zdecydował się więc skorzystać z SAP Integrated Business Planning na potrzeby łańcucha dostaw.

SAP IBP to rozwiązanie chmurowe, które pomaga integrować i rozwijać współpracę między zespołami sprzedaży, dostaw i planowania przemysłowego. Konkretne funkcje, jakie oferuje ono przedsiębiorstwom, pozwalają uregulować m.in. takie kwestie jak planowanie sprzedaży i produkcji, prognozowanie i zarządzanie popytem, planowanie i optymalizacja zapasów czy widoczność łańcucha dostaw.

Dobra widoczność wśród priorytetów

Dzięki wdrożeniu tego właśnie rozwiązania Airbus będzie w stanie sprostać złożonym wymaganiom planistycznym, a jednocześnie jeszcze szybciej i sprawniej planować produkcję oraz efektywniej wykorzystywać swoje zasoby. Duże znaczenie dla koncernu ma także to, że SAP IBP zapewnia większą przejrzystość i wgląd w działania dzięki rolom zorientowanym na użytkownika oraz priorytetyzacji zadań i działań.

– Większa widoczność i zwinność są kluczowymi elementami, które przekładają się na doskonalenie odporności łańcuchów dostaw przedsiębiorstw i umożliwiają bardziej zrównoważone działanie. Jest to obecnie jeden z głównych priorytetów liderów branży. Projekty takie jak ten realizowany dla Airbusa pokazują, że rozszerzona współpraca strategiczna pozwala nam wspierać klientów w ich transformacji, zapewniając unikalne, kompleksowe, scentralizowane planowanie popytu i dostaw, z  możliwością zaawansowanego reagowania i zarządzania dostawami. Jesteśmy dumni, że to dzięki rozwiązaniom SAP Airbus rozwija i wzmacnia swoje cyfrowe możliwości – komentuje Adam Adamczyk, Head of Digital Supply Chain, SAP CEE.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Linkleaders
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai Biuro prasowe
2025-03-03 | 12:05

Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai

W zeszłym roku Motorola i Lenovo utworzyły ekosystem Smart Connect, aby umożliwić płynną współpracę smartfonów, tabletów oraz komputerów
IT i technologie Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT
2025-02-26 | 11:15

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT

Branża IT przyciąga jak magnes. Zwłaszcza obecnie, gdy AI staje się rzeczywistością, która zmienia sposób, w jaki pracujemy i żyjemy. Praca w IT daje
IT i technologie Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?
2025-02-10 | 15:50

Wyzwania związane z cyfryzacją firm - jak je pokonać?

W dzisiejszym dynamicznie zmieniającym się świecie biznesu, cyfryzacja stała się nie tyle opcją, co koniecznością dla firm chcących utrzymać konkurencyjność. Jednak proces

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.