Akcja edukacyjna Michelin
Olsztyński oddział Michelin Polska zorganizował akcję edukacyjną promującą segregowanie odpadów, która była skierowana do uczniów szkół średnich. Konkurs „Eko Szkoła” polegał na nakręceniu wideo propagującego segregowanie, a laureatami zostały te placówki, których filmy zdobyły największą popularność w internecie. Zwycięzcy otrzymali od Michelin 35 zestawów do segregacji odpadów. Nagrody wyróżnionym szkołom wręczyli: Prezydent Olsztyna Piotr Grzymowicz i Prezes Michelin Polska Juan Antonio Alvarez-Ossorio.
Olsztyńska fabryka Michelin, która zatrudnia ponad 5 tysięcy pracowników i zajmuje powierzchnię prawie 200 ha, stosuje liczne proekologiczne rozwiązania, takie jak wykorzystywanie samochodów elektrycznych w transporcie wewnętrznym czy transport intermodalny polegający na połączeniu transportu kolejowego i kołowego (transportowanie opon tirami ładowanymi na pociągi).
Dzięki inwestycjom środowiskowym fabryce udało się zmniejszyć zużycie wody o połowę. Trwa budowa ciepłowni gazowej, która będzie wytwarzać energię zgodnie z przyszłymi bardziej restrykcyjnymi europejskimi normami ekologicznymi. Przyjazna dla środowiska ciepłownia ograniczy, a w przyszłości wyeliminuje, istniejące w fabryce węglowe źródła energii.
- Skoro większość śmieci w Olsztynie to odpady niesegregowane, popularyzacja segregacji ma kluczowe znaczenie dla ochrony środowiska. Zorganizowaliśmy konkurs „Eko Szkoła”, by upowszechniać ideę gospodarowania odpadami wśród olsztyńskiej młodzieży. Wybraliśmy formułę edukacyjnego konkursu w sieci uznając, że w ten sposób najskuteczniej dotrzemy do młodszych olsztynian – podkreśla Juan Antonio Alvarez-Ossorio, Prezes Michelin w Polsce.
***
Grupa Michelin jest liderem technologicznym światowej branży opon. Firma produkuje, sprzedaje i promuje produkty, usługi oraz serwisy w dziedzinie mobilności. Michelin posiada w swojej ofercie opony do samochodów osobowych, ciężarowych, sprzętu rolniczego i budowlanego, samolotów, motocykli i rowerów, a także przewodniki, mapy i usługi digitalowe.
Siedzibą Grupy Michelin jest Clermont-Ferrand we Francji. Firma zatrudnia na całym świecie ponad 124 760 tys. osób i jest obecna w 177 krajach. Michelin ma 68 zakładów produkcyjnych, które w 2021 r. łącznie wyprodukowały około 173 mln opon. W Polsce Grupa Michelin ma fabrykę opon w Olsztynie oraz Dyrekcję Handlową w Warszawie.

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Lekcja: AI. Szkolenia o sztucznej inteligencji dla nauczycieli

Kwalifikacja Profesjonalna CGMA zostaje zaktualizowana w odpowiedzi na rosnące wymagania nowoczesnych finansów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Wraz z czerwcem kończy się druga polska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej. W ciągu sześciu miesięcy instytucja ta pod przewodnictwem Polski podejmowała działania na rzecz bezpieczeństwa, w wielu wymiarach: zewnętrznym, wewnętrznym, informacyjnym, ekonomicznym, energetycznym, żywnościowym i zdrowotnym. Przede wszystkim doprowadziła do przełomowego wzrostu wydatków UE na obronność. Od 1 lipca pałeczkę przejmują Duńczycy, którzy zwrócą uwagę m.in. na obronę Bałtyku.
Transport
Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.
Konsument
Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.