Akcja #KomputerDlaUcznia przyspiesza
Pandemia znów dotyka milionów uczniów, mierzących się z wyzwaniem nauki zdalnej. I znów też nie brakuje rodzin, w których dzieci nie mają dostępu do komputera połączonego z siecią. Dlatego Fundacja Impact wraz z partnerami kontynuuje akcję #KomputerDlaUcznia. Dotychczas dzięki niej wykluczenia cyfrowego uniknęło już blisko 1000 rodzin w całej Polsce.
Ponad 4,5 mln uczniów w Polsce, z czego ponad 3 mln dzieci ze szkół podstawowych, znów musi być gotowych na naukę zdalną. Taka forma edukacji to dla polskich rodzin wyzwanie cyfrowe, które niejednokrotnie wciąż uniemożliwia e-naukę tysiącom dzieci. Dlatego też Fundacja Impact wraz z partnerami takimi jak: BNP Paribas, Orange, Nestle, BMW Financial Services, PayU, GovTech oraz 300 Gospodarka kontynuuje akcję #KomputerDlaUcznia. Jej pierwsza odsłona pozwoliła zorganizować narzędzia do nauki zdalnej i przekazać potrzebującym rodzinom prawie tysiąc zestawów komputerowych z dostępem do sieci.
– Dzięki akcji #KomputerDlaUcznia niemal 1000 dzieci dostało komputery z dostępem do internetu i mogło kontynuować naukę w czasach pandemii. Teraz, gdy niemal 400 tysięcy osób jest na kwarantannie, a obostrzenia epidemiczne obejmują także szkoły podstawowe, znów dostajemy dużo zgłoszeń od rodziców, niegodzących się na wykluczenie cyfrowe ich dzieci. Dlatego w najbliższych dniach i tygodniach kolejne zestawy do zdalnej nauki trafią do potrzebujących – zapowiada Urszula Hasiec, prezes Fundacji Impact.
Z danych Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że w 2019 r. ponad 83 proc. gospodarstw domowych posiadało w domu przynajmniej jeden komputer. 13 proc. gospodarstw domowych w Polsce nie posiada komputera z dostępem do internetu, co przekłada się na nawet 500 tys. uczniów będących na stałe odciętych od cyfrowego świata. Dlatego akcja #KomputerDlaUcznia się nie kończy: na stronie www.KomputerDlaUcznia.com można wesprzeć akcję, jak i zgłosić potrzebę otrzymania wsparcia.
– Fundacja Impact organizując akcję #KomputerDlaUcznia, chce wnieść swój wkład w likwidację zjawiska wykluczenia cyfrowego. Mamy świadomość, jak kluczowe dla przyszłości dzieci jest to, by mogły się uczyć także z domu, w okresie pandemii – zaznacza Urszula Hasiec.
Jak dotąd Fundacja impact przekazała 950 laptopów z dostępem do sieci o łącznej wartości prawie 1,5 mln zł.
- Córki otrzymały laptop w ramach akcji #KomputerDlaUcznia, za co jesteśmy bardzo wdzięczne. Laptop w tej sytuacji jest nam niezbędny do nauki. Dzięki sprzętowi możemy ją spokojnie kontynuować on-line. W imieniu swoim i córek jeszcze raz bardzo serdecznie dziękuje wszystkim osobom, które przyczyniły się do daru jaki otrzymałyśmy. Wierzę, że dobro wraca! - mówi mama Julii i Alicji z Jaworzna, które już korzystają z komputera przekazanego przez Fundację Impact.
Fundacja Impact nawiązała również współpracę z Fundacją Poland 2.0. W dniach 27-29 października podczas konferencji https://poland20.com/ Fundacja będzie zachęcać do udziału online w wydarzeniu, oferując 1 pln za każdą minutę spędzoną na ich platformie. Zebrane środki (max. 10 tys. złotych) Fundacja Poland 2.0. przekaże na rzecz akcji #KomputerDlaUcznia.
Więcej o akcji na stronie www.KomputerDlaUcznia.com oraz na https://www.youtube.com/watch?v=nW_WzdIt4kM&feature=youtu.be

Fundusz Amazon: Milion złotych na wsparcie edukacji Polaków

Nie zgadzasz się z wynikiem maturalnym z biologii lub chemii? Dawid Uczy pomoże Ci się odwołać!

Newline Lyra Pro w Szkole Podstawowej nr 5 w Białymstoku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Blackout w Hiszpanii i Portugalii ujawnił braki europejskiego systemu elektroenergetycznego. Niezbędna modernizacja sieci i połączeń między krajami
Komisja Europejska musi wyciągnąć wnioski z problemów z dostawami energii w Hiszpanii i Portugalii. Zapowiada też podjęcie działań, aby uniknąć takich poważnych blackoutów w przyszłości. Eksperci apelują przede wszystkim o inwestycje w modernizację sieci, by była ona gotowa na większą liczbę źródeł odnawialnych, a także w rozbudowę połączeń między państwami członkowskimi, dzięki czemu łatwiej będzie reagować na kryzysy.
Problemy społeczne
37 proc. Ukraińców nie wie, jak zaszczepić dziecko w Polsce. Potrzebna większa edukacja w tym zakresie

Choć trzech na czterech uchodźców z Ukrainy darzy polski system ochrony zdrowia dużym zaufaniem, to 21 proc. z nich ma problem z zaufaniem do samych szczepień. To dlatego wiele ukraińskich mam podejmuje decyzję o nieszczepieniu dziecka. Dużym wyzwaniem jest więc zwiększanie ich świadomości na temat korzyści płynących ze szczepień dla zdrowia jednostek i całej populacji, a także wyjaśnianie wątpliwości związanych z ewentualnymi skutkami ubocznymi. Tę rolę edukacyjną musi wziąć na siebie polski personel systemu ochrony zdrowia.
Telekomunikacja
Dyrektywa unijna zmienia podejście do cyberbezpieczeństwa. W Polsce trwają prace nad jej wdrożeniem

Według zapewnień rządu w tym kwartale zakończą się rządowe prace nad nowelizacją ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, która wdroży do polskiego prawa zapisy dyrektywy NIS2. Będzie to mieć istotne znaczenie dla kształtowania polityk cyberbezpieczeństwa przez duże i średnie podmioty zaliczane do kategorii kluczowych i ważnych. Choć pojawiają się głosy krytyczne, sugerujące, że regulacje są zbyt daleko idące, to eksperci od cyberbezpieczeństwa są przekonani, że akurat w tym obszarze mogą one przynieść szereg korzyści, zwłaszcza we współczesnych warunkach geopolitycznych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.