Komunikaty PR

AkzoNobel wdraża projekty solarne w Chinach

2021-06-16  |  14:00
Biuro prasowe
Do pobrania mat.pras. ( 1.04 MB )

AkzoNobel finalizuje w Chinach dwa duże projekty instalacji około 8000 paneli fotowoltaicznych, które pomogą firmie przyspieszyć realizację wyznaczonego celu zmniejszenia emisji dwutlenku węgla o połowę do 2030 roku.

Instalacja paneli w dwóch fabrykach farb dekoracyjnych – ponad 5000 w zakładzie w Szanghaju i prawie 3000 w Kantonie – jest ważnym krokiem w realizacji planów firmy dotyczących prowadzenia produkcji w jeszcze bardziej ekologicznej formule.

Zwiększanie ilości wykorzystywanej przez nas energii odnawialnej jest kluczową częścią naszego programu People. Planet. Paint. skupionego wokół zrównoważonego i odpowiedzialnego społecznie biznesu – wyjaśnia Wijnand Bruinsma, Program Manager ds. zrównoważonego rozwoju w AkzoNobel. – Nowe instalacje będą stanowić istotny wkład w nasze dotychczasowe osiągnięcia w tym zakresie w Chinach i pomogą nam w realizacji ogólnego celu firmy, jakim jest przejście na wykorzystanie 100% energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych do 2030 roku.

Nowe instalacje fotowoltaiczne staną się podstawowym źródłem energii w każdej lokalizacji. Inwestycje są już prawie ukończone i docelowo będą wytwarzać około 1,66 mln KWh w Szanghaju oraz 1 mln KWh w Kantonie.

Cieszymy się z pomyślnej realizacji tych dwóch projektów – mówi Mark Kwok, Dyrektor łu AkzoNobel Decorative Paints w Chinach/Azji Północnej. – Zrównoważony rozwój jest podstawą wszystkiego, co robimy. Stale dążymy więc nie tylko do zmniejszenia wpływu naszych zakładów na środowisko, ale też zaspokajania potrzeb ekologicznych naszych lokalnych klientów i całych społeczności.

Kwok dodaje, że istnieją również plany zainstalowania większej liczby paneli słonecznych w zakładach AkzoNobel produkujących farby dekoracyjne w Changzhou, Langfang i Chengdu. – Dzięki zainstalowaniu dodatkowych paneli w Chinach będziemy w stanie zmniejszyć zużycie energii w całym procesie produkcyjnym – mówi.

Na koniec 2020 r. udział energii ze źródeł odnawialnych w całkowitym zużyciu energii elektrycznej przez AkzoNobel wyniósł 40%, przy czym 34 lokalizacje i 12 krajów korzysta już w 100% z energii ze źródeł odnawialnych.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska Unijny cel klimatyczny do 2040 roku komentują organizacje pozarządowe Biuro prasowe
2025-07-07 | 06:00

Unijny cel klimatyczny do 2040 roku komentują organizacje pozarządowe

2 lipca Komisja Europejska zaproponowała redukcję emisji gazów cieplarnianych o 90 % do 2040 roku (w stosunku do 1990 r.). Taki cel ma wejść do Prawa Klimatycznego Unii
Ochrona środowiska Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym
2025-06-11 | 11:30

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

Już 1 października rusza w Polsce system kaucyjny. Aby odzyskać kaucję doliczoną do zakupu napoju w puszcze, konsumenci będą musieli spełnić kilka warunków. Inicjatywa
Ochrona środowiska „Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol
2025-05-23 | 13:00

„Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol

Trwa dyskusja nad kwestiami związanymi z gospodarką odpadami opakowaniowymi, w tym nad przyszłym systemem Rozszerzonej Odpowiedzialności Producenta. Cały czas mamy do czynienia

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju

Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.

Przemysł

W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.

Handel

D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.