AkzoNobel wdraża projekty solarne w Chinach
AkzoNobel finalizuje w Chinach dwa duże projekty instalacji około 8000 paneli fotowoltaicznych, które pomogą firmie przyspieszyć realizację wyznaczonego celu zmniejszenia emisji dwutlenku węgla o połowę do 2030 roku.
Instalacja paneli w dwóch fabrykach farb dekoracyjnych – ponad 5000 w zakładzie w Szanghaju i prawie 3000 w Kantonie – jest ważnym krokiem w realizacji planów firmy dotyczących prowadzenia produkcji w jeszcze bardziej ekologicznej formule.
– Zwiększanie ilości wykorzystywanej przez nas energii odnawialnej jest kluczową częścią naszego programu People. Planet. Paint. skupionego wokół zrównoważonego i odpowiedzialnego społecznie biznesu – wyjaśnia Wijnand Bruinsma, Program Manager ds. zrównoważonego rozwoju w AkzoNobel. – Nowe instalacje będą stanowić istotny wkład w nasze dotychczasowe osiągnięcia w tym zakresie w Chinach i pomogą nam w realizacji ogólnego celu firmy, jakim jest przejście na wykorzystanie 100% energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych do 2030 roku.
Nowe instalacje fotowoltaiczne staną się podstawowym źródłem energii w każdej lokalizacji. Inwestycje są już prawie ukończone i docelowo będą wytwarzać około 1,66 mln KWh w Szanghaju oraz 1 mln KWh w Kantonie.
– Cieszymy się z pomyślnej realizacji tych dwóch projektów – mówi Mark Kwok, Dyrektor łu AkzoNobel Decorative Paints w Chinach/Azji Północnej. – Zrównoważony rozwój jest podstawą wszystkiego, co robimy. Stale dążymy więc nie tylko do zmniejszenia wpływu naszych zakładów na środowisko, ale też zaspokajania potrzeb ekologicznych naszych lokalnych klientów i całych społeczności.
Kwok dodaje, że istnieją również plany zainstalowania większej liczby paneli słonecznych w zakładach AkzoNobel produkujących farby dekoracyjne w Changzhou, Langfang i Chengdu. – Dzięki zainstalowaniu dodatkowych paneli w Chinach będziemy w stanie zmniejszyć zużycie energii w całym procesie produkcyjnym – mówi.
Na koniec 2020 r. udział energii ze źródeł odnawialnych w całkowitym zużyciu energii elektrycznej przez AkzoNobel wyniósł 40%, przy czym 34 lokalizacje i 12 krajów korzysta już w 100% z energii ze źródeł odnawialnych.

Unijny cel klimatyczny do 2040 roku komentują organizacje pozarządowe

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

„Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Kolejne polskie miasta chcą być przyjazne dzieciom. Planują stworzyć najmłodszym dobre warunki do rozwoju
Cztery miasta w Polsce posiadają tytuł Miasta Przyjaznego Dzieciom nadany przez UNICEF Polska. Dziewięć kolejnych miast czeka na certyfikację, a w ostatnich miesiącach do programu zgłosiło się kilka następnych. Na całym świecie inicjatywa została przyjęta już w ponad 4 tys. samorządów, a w Hiszpanii objęła połowę dziecięcej populacji miast. Program UNICEF-u ma na celu zachęcenie włodarzy do traktowania najmłodszych obywateli w sposób podmiotowy, respektowania ich praw i zaproszenia ich do współdecydowania o przyszłości.
Przemysł
W ciągu roku w Polsce ubyło 500 przedsiębiorstw odzieżowo-tekstylnych. Problemem są spadki zamówień z Europy Zachodniej i wzrost kosztów

Wartość rynku odzieżowego w Polsce wynosi 66,9 mld zł, z czego 10 mld zł to wartość krajowej produkcji – wynika z danych PIOT. Od czasu pandemii branża mierzy się z szeregiem wyzwań, wśród których najpoważniejsze to wzrost kosztów pracy i produkcji, przerwane łańcuchy dostaw i spadek zamówień – zarówno w kraju, jak i za granicą, a także wzrost nieuczciwej konkurencji na rynku, czyli głównie importu z Chin. Skala wyzwań sprawia, że w ubiegłym roku z rynku zniknęło 500 firm. Producenci odzieży apelują do rządu o wsparcie.
Handel
D. Obajtek: Orlen powinien być o 30–40 proc. większą spółką. Byłoby to z korzyścią dla konsumentów

Orlen jest największym polskim przedsiębiorstwem. Jego przychody ze sprzedaży w 2024 roku wyniosły blisko 295 mln zł, a rok wcześniej – ponad 372 mln – wynika z raportu Rzeczpospolitej „Lista 500”. W ubiegłorocznym rankingu Fortune 500 uwzględniającym największe korporacje znalazł się na 216. miejscu na świecie i 44. w Europie. Według Daniela Obajtka, europosła PiS-u i byłego prezesa Orlenu, spółka powinna jeszcze urosnąć, tym samym gwarantując konsumentom szereg korzyści, a także przyspieszać inwestycje m.in. w obszarze petrochemii i energetyki zero- oraz niskoemisyjnej.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.