Komunikaty PR

Alio, nowa marka na rynku kamer do wideokonferencji prezentuje swoją ofertę

2020-10-15  |  09:00
Biuro prasowe
Kontakt
Daniel Laskowski
LS Media Sp. z o.o.

Ul. Plac Kilińskiego 2
35-005 Rzeszów
hello|lsmedia.pl| |hello|lsmedia.pl
530998545
lsmedia.pl

Czasy, w których żyjemy zmusiły nas do drastycznej wręcz zmiany wielu rzeczy. Kiedyś wiele osób nie wyobrażało sobie pracy zdalnej. Dziś home office, czy nawet e-learning nie robi na nikim żadnego wrażenia. Ot, codzienność. Rzecz jasna przyzwyczajenie się do takiej sytuacji to jedno, a odpowiednie narzędzia ułatwiające nam “sprawne życie” to drugie. Z pomocą przychodzi Alio, nowa marka na polskim rynku, która oferuje kamery do wideokonferencji. Plusem produktów jest przede wszystkim wysoka jakość obrazu potwierdzona szeregiem testów, łatwość obsługi i atrakcyjna cena.

 

Na “normalność”, którą znamy sprzed kilku lat raczej nie możemy w nadchodzącym czasie liczyć. Niestety, należy przyzwyczaić się do tego, że COVID-19 będzie z nami jeszcze przez jakiś czas. Dlatego też coraz więcej osób przenosi się z pracą do domu, by w trybie home office wypełniać codzienne obowiązki. Zapewne często wiele osób będzie wykorzystywać do wideokonferencji kamery. Niestety, te, które posiadamy w swoich laptopach zazwyczaj nie pozwalają na komfortową wymianę zdań, na przykład z naszym przełożonym bądź klientem. Dotyczy to również tak zwanego e-learningu, który właśnie zaczynają studenci. Jeszcze gorzej mają posiadacze PC-tów, gdyż kamera w monitorze to absolutna rzadkość. Dlatego też warto zastanowić się nad zakupem dobrej kamery, oferującej wysoką jakość, odpowiedni obiektyw. Oczywiście, przy okazji taka kamera musi być przyjazna naszemu portfelowi. Na rynku kamer do wideokonferencji pojawił się nowy gracz - firma Alio. Producent ma w swojej ofercie trzy modele: FHD120, 4K120 oraz FHD84. Każda z nich różni się przede wszystkim podzespołami i wyglądem, jednak łączy je jedna, wspólna cena - wysoka jakość wykonana z zachowaniem atrakcyjnej dla klienta ceny.

 

Alio FHD120

Pierwszy z produktów cechuje się ultra szerokim kątem widzenia. Kamera oferuje rozdzielczość Full HD przy 30 klatkach na sekundę. Model ten zasilany jest gniazdem USB, który podpinamy na przykład do naszego laptopa lub PC-ta. Alio FHD120 cechuje się szerokim polem widzenia na poziomie 120 stopni, co przede wszystkim spisze się podczas na przykład prowadzenia wideokonferencji, gdzie obiektyw musi “zebrać” bardzo dużą ilość danych - nie tylko naszą twarz. Wbudowany mikrofon oferuje zasięg do trzech metrów. Plusem Alio FHD120 jest również możliwość pracy w słabym oświetleniu, gdyż producent zastosował algorytmy redukcji szumów 2D oraz 3D. Dlatego też nawet przy gorszym oświetleniu obraz jest czysty i wyraźny. To znacznie wpływa na komfort rozmowy. Ciekawie wypada również sam projekt obudowy, bowiem za sprawą specjalnego uchwytu możemy bez problemu kamerę umieścić na monitorze lub telewizorze. Posiadacze statywów również będą zadowoleni, bowiem uchwyt w Alio FHD120 oferuje gwint ¼ cala, który przyda się do montażu na tego typu elemencie. Kamera współpracuje zarówno z systemami Windows od 7 do 19, a także z komputerami Apple z macOS 10.10 lub nowszym. Model ten obsługuje również Google Chromeooki oraz komputery, na których zainstalowany jest Linux.

Kamera Alio FHD120 kosztuje około 349 zł. Dostępna jest w wielu sklepach online. Pełna specyfikacja tego modelu dostępna jest na stronie producenta: https://alio.com.pl/.

Skrócona specyfikacja:

  • Rozdzielczość wideo: 1080p@30fps/25fps, 720p@30fps/25fps, 960x540p@30fps/25fps, 640x360p@30fps/25fps
  • Sensor: 1/2.7'', CMOS, Efektywna ilość pixeli: 2.07M
  • Skanowanie: progresywne
  • Obiektyw: Focus: f=3.1 mm, FOV: 120°
  • Przysłona: 1/30s ~ 1/10000s
  • Minimalna jasność: 0.5 Lux @ (F1.8, AGC ON)
  • Balans bieli: Auto, Manual, VAR
  • Kompensacja tylnego oświetlenia: tak
  • Cyfrowa redukcja szumów: 2D i 3D
  • Mocowanie: uchwyt do montażu
  • Wymiary: 118 mm x 37,2 mm x 30,8 mm (bez uchwytu)
  • Waga: 0,093 kg (bez uchwytu)

 

Alio 4K120

Kolejnym modelem w ofercie producenta jest kamera Alio 4K120. Jak sama nazwa mówi, obsługuje 4K, a także 1080p i 720p. Ciekawą funkcją, jaką posiada ten model jest funkcja automatycznego śledzenia i kadrowania uczestników na podstawie rozpoznawania twarzy. Krótko mówiąc, kiedy używamy tego modelu w salce konferencyjnej, a w “wydarzeniu” bierze udział kilka osób, kamera automatycznie rozpoznaje osobę, która w danym momencie mówi i kieruje obraz na aktualnie prowadzącego dyskusję uczestnika. Funkcję tą możemy zobaczyć w testach praktycznych na kanale YouTube firmy Garets, oficjalnego dystrybutora kamer Alio. 4K120 korzysta z interfejsu USB 3.0, który oprócz przesyłania danych wykorzystywany jest również do zasilania urządzenia. Szerokokątny obiektyw 120 stopni sprawia, że pole widzenia jest przede wszystkim zoptymalizowane do wideokonferencji, w której bierze udział kilka osób, bądź chcemy pokazać na przykład tablicę naszemu klientowi, bądź… uczniom. Funkcja WDR oferuje uzyskanie naturalnego obrazu wideo, niezależnie od zmiennych warunków oświetlenia. Atutem Alio 4K120 jest również to, że kamera bez problemu radzi sobie podczas pracy w słabym oświetleniu, gdyż tak jak FHD120 posiada algorytmy redukcji szumów 2D oraz 3D. Z kolei wbudowany mikrofon oferuje zasięg do sześciu metrów. Kamera wyposażona jest w sensor 1/2,5”. Model ten współpracuje z praktycznie każdym systemem dostępnym na rynku. Mowa o Linuxie, Google Chromebook, macOS czy Windows. Warto zauważyć, że model ten oprócz USB 3.0 wyposażony jest w interfejs HDMI. Oczywiście, kamera posiada specjalny uchwyt, który ułatwia zamontowanie jej na przykład na telewizorze bądź laptopie. Pomimo sporego rozmiaru bez problemu można umieścić ją nawet na lekkich ultrabookach. Rzecz jasna, kamerę możemy wykorzystać do współpracy z dowolną aplikacją używaną do wideokonferencji. Mowa tutaj na przykład o programach takich jak Zoom, Skype dla Firm czy Microsoft Teams. Cena kamery wynosi w zależności od sklepu wynosi około 1300 zł. Tak jak w przypadku FHD120, również i specyfikację modelu Alio 4K120 można odnaleźć na stronie producenta: https://alio.com.pl/.

Skrócona specyfikacja:

  • Rozdzielczość (HDMI): 4K@30fps/25fps, 1080P@60/50/30/25fps, 1080I@60/50fps, 720P@60/50fps
  • Sensor: 1/2.5'', CMOS, Efektywne pixele: 8.51M
  • Skanowanie: progresywne
  • Obiektyw: Focus: f=2.8mm, FOV: 120°
  • Minimalna jasność: 0.05 Lux @ (F1.8, AGC ON)
  • Przysłona: 1/30s ~ 1/10000s
  • Balans bieli: Auto, Indoor, Outdoor, One Push, Manual
  • Cyfrowa redukcja szumów: 2D i 3D
  • Kompensacja tylnego oświetlenia: Tak
  • Wymiary: 194mm x 34mm x 42mm (bez uchwytu)
  • Waga: 0,5 kg

 

Alio FHD84

Ostatnim modelem, który bardzo mocno przypomina Alio FHD120 jest model FHD84. Jak nietrudno się domyślić, kamera wyposażona jest obiektyw oferujący pole widzenia na poziomie 84 stopni. Węższy kąt zapewnia nam prywatność podczas prowadzenia wideokonferencji. Krótko mówiąc - uczestnicy rozmowy “po drugiej stronie” nie widzą tego, co dzieje się wokół nas, a skupiają się na rozmówcy. Kamera oferuje rozdzielczość Full HD 1080p, korzysta z interfejsu USB 2.0, który oczywiście wykorzystywany jest nie tylko do przesyłu danych, ale również zasila sprzęt. Alio FHD84 wyposażona jest w mikrofon, który oferuje zasięg do trzech metrów. Algorytmy dbają o to, by redukować szumy 2D i 3D, co zwiększa komfort rozmów przy słabszym oświetleniu. Kamera może być za sprawą specjalnego uchwytu zainstalowana na ekranie monitora, bądź też na statywie za sprawą gwintu 1/4. Alio FHD84 wyceniona została na około 320 zł. Oczywiście, jest to model, jak i pozostałe w ofercie marki pozwalający na komfortowe prowadzenie wideokonferencji za pomocą np Skype, Zoom, Hangouts, FaceTime i tym podobnych. Kamera działa na systemach Windows, Linux, MacOS, czy ChromeOS. Szczegóły na temat tego modelu można znaleźć na stronie producenta: https://alio.com.pl/.

Skrócona specyfikacja:

  • Rozdzielczość wideo: 1080p@30fps/25fps, 720p@30fps/25fps, 960x540p@30fps/25fps, 640x360p@30fps/25fps
  • Sensor: 1/2.7'', CMOS, Efektywna ilość pixeli: 2.07M
  • Skanowanie: progresywne
  • Obiektyw: Focus: f=3.5 mm, FOV: 84°
  • Przysłona: 1/30s ~ 1/10000
  • Minimalna jasność: 0.5 Lux @ (F1.8, AGC ON)
  • Balans bieli: Auto, Manual, VAR
  • Kompensacja tylnego oświetlenia: tak
  • Cyfrowa redukcja szumów: 2D i 3D
  • Mocowanie: Uchwyt do montażu na monitorze
  • Wymiary: 118 mm x 37,2 mm x 30,8 mm (bez uchwytu)
  • Waga: 0,093 kg (bez uchwytu)
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: LS Media Sp. z o.o.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Co trzecia firma szuka specjalisty od AI i automatyzacji Biuro prasowe
2024-07-30 | 15:00

Co trzecia firma szuka specjalisty od AI i automatyzacji

Rosnące koszty pracy w Polsce mogą przyspieszyć w firmach tempo wdrażania automatyzacji i sztucznej inteligencji. Zatrudnienie robota może opłacać się bardziej niż jeszcze
IT i technologie Znaczenie digitalu podczas organizacji eventów, czyli o mocy świata online
2024-07-29 | 12:00

Znaczenie digitalu podczas organizacji eventów, czyli o mocy świata online

Czy dzisiaj organizacja perfekcyjnego eventu wystarczy, by można było mówić o sukcesie? Nawet najlepiej zaplanowane, a w dalszym etapie zrealizowane wydarzenie nie przyniesie
IT i technologie Neptis SA zwiększył liczbę płacących użytkowników w aplikacji Yanosik o 18 proc.
2024-07-25 | 13:20

Neptis SA zwiększył liczbę płacących użytkowników w aplikacji Yanosik o 18 proc.

Spółka technologiczna Neptis S.A., notowana na rynku NewConnect, w pierwszym półroczu 2024 r. zwiększyła liczbę użytkowników aplikacji Yanosik, czyli

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Trzynaście państw UE wytwarza już więcej energii z OZE niż z paliw kopalnych. Polska jeszcze nie, ale też bije rekordy w zielonej energii

30 do 27 proc. – tak wyglądał w UE w I połowie br. udział energii z odnawialnych źródeł versus z paliw kopalnych. To oznacza, że po raz pierwszy w historii mieliśmy na Starym Kontynencie więcej zielonej energii. Takim osiągnięciem może się już pochwalić prawie połowa państw członkowskich. W Polsce – po bardzo dynamicznym wzroście produkcji energii słonecznej – udział OZE sięga już ok. 30 proc., a węgla spada poniżej 60 proc. Mimo znaczących postępów w ostatnich dwóch latach wciąż wiele aspektów zielonej transformacji w kraju wymaga poprawy. Motywacją do przyspieszenia zmian są korzyści finansowe – na rachunkach za prąd – oraz środowiskowe.

Sport

Siatkówka z coraz większym wsparciem sponsorów. Największe firmy inwestują nie tylko w drużyny narodowe, ale i ligowe kluby

Polska liga siatkówki jest jednym z chętniej oglądanych w Polsce wydarzeń sportowych. W ubiegłym sezonie spotkania w fazie zasadniczej przyciągnęły do hal ponad pół miliona osób, a średnia oglądalność meczów ligowych wzrosła do ponad 84 tys. Sukcesy sportowe i zainteresowanie widzów przekładają się na coraz większe zaangażowanie sponsorów, także w siatkówkę ligową. Stołeczny zespół siatkarzy Projekt Warszawa pozyskał nowego sponsora tytularnego – została nim PGE Polska Grupa Energetyczna.

Infrastruktura

Na budowę sieci światłowodowych w Polsce trafi z UE niespełna 7 mld zł. Inwestycje może jednak zahamować biurokracja

W Polsce światłowód ma już blisko połowa z 9,5 mln użytkowników internetu stacjonarnego, a ta technologia szybko zyskuje na popularności – w ubiegłym roku zwiększyła swój udział w rynku o 10 proc. – Środki unijne przeznaczone na dobudowanie sieci światłowodowych w Polsce to w tej chwili w sumie 6–7 mld zł – zauważa Jacek Wiśniewski, prezes zarządu Nexery. Jak wskazuje, w praktyce zagospodarowanie tych pieniędzy może być jednak problematyczne ze względu na biurokrację, brak koordynacji między różnymi urzędami i resortami oraz krótki czas, jaki pozostał na ich wydatkowanie.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.