Andrzej Klimek dołączył do zespołu Fracht FWO Polska
Fracht FWO Polska, operator logistyczny dla przemysłu, stawia na dynamiczny rozwój usług na polskim rynku oraz sukcesywnie wzmacnia i rozbudowuje zespół. Z początkiem października do Fracht FWO dołączył Andrzej Klimek, obejmując stanowisko dyrektora ds. rozwoju biznesu.
Andrzej Klimek ma kilkunastoletnie doświadczenie managerskie w kierowaniu dużymi zespołami i złożonymi procesami w obszarze logistyki, produkcji i handlu. Z sukcesem zrealizował wiele projektów optymalizacyjnych oraz restrukturyzacyjnych, także w spółkach z udziałem Skarbu Państwa (H. Cegielski – Poznań, STOMIL – Poznań). Był członkiem Rad Nadzorczych kilkunastu spółek m.in.: C. Hartwig – Gdynia, Śląskie Centrum Logistyki w Gliwicach, OT Port Świnoujście, Kolej Bałtycka czy Deutsche Binnenreederei AG (DBR AG). Pełnił też funkcję Członka Rady Promocji Żeglugi Śródlądowej przy Ministerstwie Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej oraz Członka Komitetu Sterującego Rewitalizacji Dróg Wodnych przy Ministerstwie Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej. Jest absolwentem Wydziału Budowy Maszyn Politechniki Poznańskiej, wieloletnim wykładowcą akademickim na Politechnice Poznańskiej, Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej w Lesznie oraz Wyższej Szkole Bankowej w Poznaniu. Ukończył studia podyplomowe i liczne kursy z zakresu zarządzania produkcją i logistyką.
Jego głównym zadaniem jako dyrektora ds. rozwoju biznesu we Fracht FWO będzie pozyskiwanie nowych klientów oraz efektywny rozwój usług w różnych obszarach działalności. Dzięki dotychczasowemu doświadczeniu zawodowemu będzie także wzmacniał kompetencje zespołu Fracht FWO Polska z zakresu m.in. żeglugi śródlądowej, środowiska portowego i transportu kolejowego.
- Chcę, aby nasza oferta jako operatora logistycznego spełniała oczekiwania coraz większej grupy klientów. To proces bardzo złożony, czasochłonny, wymagający szerokiego zakresu umiejętności. Stawiam na pracę zespołową, dobrą komunikację, wzajemne uzupełnianie się z doświadczonym zespołem oraz ścisłą współpracę z menedżerami poszczególnych działów. Wiem z własnego doświadczenia, że synergia w tego typu działaniach przynosi spodziewane efekty – zapowiada Andrzej Klimek, nowy dyrektor ds. rozwoju Fracht FWO Polska.
Fracht FWO Polska funkcjonuje na polskim rynku logistycznym od 14 lat i w tym czasie osiągnął wiele znaczących sukcesów. Fracht zdobył wysoką pozycję pośród klientów z sektora energetycznego i przemysłu ciężkiego, branży chemicznej, automotive, FMCG oraz farmaceutycznej. Potencjał logistyczny firmy wzmacnia globalna sieć partnerów Grupy Fracht, która działa na 6 kontynentach.
- Zmieniające się otoczenie gospodarcze, rozwój naszego kraju i Europy, nieustanne procesy globalizacji handlu, usług i produkcji są dla nas olbrzymim wyzwaniem, ale również niepowtarzalną szansą na kompleksowy rozwój i umacnianie biznesowej pozycji. Oczekiwania i wymagania klientów branży TSL rosną z dnia na dzień. Jestem przekonany, że wzmocnienie zespołu Fracht FWO Polska dzięki dołączeniu Andrzeja Klimka zapewni nam poszerzenie działalności i wspólny sukces – powiedział Andrzej Bułka, prezes zarządu Fracht FWO Polska.
- Jestem optymistą. Od dawna uczestniczę w rozwoju rynku usług logistycznych, także jako autor niekonwencjonalnych rozwiązań i widzę jak dynamicznie rozwija się branża TSL. Zamierzam całą tę wiedzę wykorzystać w pracy dla Fracht FWO Polska i jestem przekonany o sukcesie - podsumował Andrzej Klimek.

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności
Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.
Infrastruktura
Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie

Według stanu na koniec 2024 roku odbudowa Ukrainy wymagać będzie zaangażowania ponad pół biliona euro, a Rosja wciąż powoduje kolejne straty. Najwięcej środków pochłoną sektory mieszkaniowy i transportowy, ale duże są także potrzeby energetyki, handlu czy przemysłu. Polski biznes wykazuje wysokie zaangażowanie w Ukrainie, jednak może ono być jeszcze wyższe w procesie odbudowy. Zdaniem wiceprezesa działającego w tym kraju Kredobanku należącego do Grupy PKO BP firmy powinny szukać partnerów do udziału w odbudowie i w Polsce, i w Ukrainie.
Polityka
Europoseł PiS zapowiada walkę o reparacje wojenne dla Polski na forum UE. Niemiecki rząd uznaje temat za zamknięty

Nowy kanclerz Niemiec Friedrich Merz podczas konferencji prasowej w Polsce ocenił, że temat reparacji wojennych w relacjach polsko-niemieckich jest prawnie zakończony. Nie zgadza się z tym europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk, który chce do tego tematu wrócić na forum UE. Przygotowana za rządów PiS publikacja „Raport o stratach poniesionych przez Polskę w wyniku agresji i okupacji niemieckiej w czasie II wojny światowej” szacuje straty na ponad 6,2 bln zł.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.