Komunikaty PR

Apfino i Kaczmarski Inkasso wzmacniają płynność finansową firm

2021-10-27  |  09:00
Biuro prasowe

Aż 1/3 firm zlecających windykację polubowną zaobserwowała, że dzięki temu rozwiązaniu zwiększyła się liczba faktur, które partnerzy biznesowi zaczęli opłacać w terminie – wynika z badania „Relacje między kontrahentami po zleceniu windykacji” zrealizowanego na zlecenie firmy windykacyjnej Kaczmarski Inkasso. Od września wszyscy użytkownicy oprogramowania Comarch ERP XT mogą zlecić odzyskanie należności online bezpośrednio ze swojego konta na platformie Apfino.

Apfino to nowoczesna platforma osadzona w chmurze, która zapewnia przedsiębiorcom łatwy dostęp online do różnych usług finansowych. Teraz oferta została rozbudowana o usługę windykacji, którą dostarcza Kaczmarski Inkasso, firma z blisko 30-letnim doświadczeniem w odzyskiwaniu należności dla klientów z małych, średnich i dużych przedsiębiorstw.

- Dziś firmy potrzebują rozwiązań, które są dostępne w miejscu ich naturalnego funkcjonowania, takich jak systemy ERP. Usługa windykacji polubownej ulokowana blisko procesu fakturowania i księgowania rozliczeń z kontrahentami pozwala zadbać o płynność finansową firmy. Odzyskane pieniądze przedsiębiorcy mogą przeznaczyć nie tylko na bieżące funkcjonowanie, ale także na inwestycje i rozwój - mówi Jakub Kostecki, prezes Zarządu Kaczmarski Inkasso.

Dwa kliknięcia do odzyskania należności

Według badania „Relacje między kontrahentami po zleceniu windykacji”, przeprowadzonego w czerwcu 2021 r. przez Instytut Mands z inicjatywy Kaczmarski Inkasso, firmy korzystające z windykacji polubownej są postrzegane jako wiarygodne i odpowiedzialnie podchodzące do zapłaty za swoją pracę. Wskazało tak 73 proc. ankietowanych przedsiębiorców.

- W Apfino jesteśmy blisko przedsiębiorców, dostarczamy narzędzia, które odpowiadają sytuacji firmy w danym momencie. Jednym z rozwiązań, które pozwalają na efektywne zarządzanie finansami i niedoprowadzanie do zatorów płatniczych jest odzyskiwanie należności. Dzięki współpracy z partnerem, firmą Kaczmarski Inkasso, naszym użytkownikom proponujemy profesjonalną usługę, którą poprzez szybką integrację platformy z systemem Comarch ERP można zlecić niemal błyskawicznie – mówi Łukasz Rozlach, wiceprezes i dyrektor zarządzający Comarch Finance Connect.

Odzyskiwanie należności z faktur online to proste, a przede wszystkim wygodne rozwiązanie. Użytkownicy platformy Apfino dwoma kliknięciami przekazują sprawę do windykacji, a następnie na bieżąco kontrolują postępy w danej sprawie. Windykacja polubowna prowadzona przez zewnętrzną firmę skupia się na działaniach, które mają zmotywować kontrahenta do szybkiej spłaty zobowiązań lub uzgodnić takie rozwiązanie, które on zaakceptuje, np. spłatę należności w ratach.

Mocnymi stronami Kaczmarski Inkasso są doświadczony zespół negocjatorów, kompleksowy proces oparty na różnorodnych narzędziach czy ścisła współpraca z Krajowym Rejestrem Długów, gdzie można upublicznić dane dłużników.

Prowizja tylko za sukces

Kaczmarski Inkasso pobiera opłatę prowizyjną tylko w przypadku skutecznej windykacji, czyli wtedy, kiedy pieniądze zostaną odzyskane dla klienta.

Dla wierzyciela dochodzenie należności może być bezpłatne – wystarczy, że skorzysta z opcji obciążenia dłużnika kosztami windykacji. Pozwala na to Ustawa o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych. W tym przypadku Kaczmarski Inkasso wynegocjuje ten koszt od kontrahenta.

Z praktyki Kaczmarski Inkaso wynika, że małe i średnie przedsiębiorstwa odczuwają opór przed dochodzeniem zapłaty za sprzedane towary czy wykonane usługi. Uważają, że nie wypada się upominać, ponieważ można stracić klienta, a samo monitowanie oraz próby odzyskania pieniędzy są czasochłonne i niekomfortowe. Dlatego warto powierzyć te czynności negocjatorom, którzy operują profesjonalnymi technikami i dobrze znają poszczególne branże gospodarki.

- Jak pokazuje nasze badanie, w przypadku blisko czterdziestu procent firm, które skierowały sprawy do windykacji i nadal współpracowały z tymi kontrahentami, relacje biznesowe pozostały bez zmian. A w przypadku co piątej wręcz się poprawiły. Widać więc, że konsekwencja w działaniu nie osłabia pozycji przedsiębiorstwa, ani nie utrudnia kontaktów biznesowych. Dzięki temu kontrahenci mogą kontynuować współpracę na uczciwych zasadach, czyli jedna strona sprzedaje dobry towar, a druga płaci na czas – podsumowuje Jakub Kostecki.

 

Informacje o Kaczmarski Inkasso

Kaczmarski Inkasso to ekspert z zakresu kompleksowego zarządzania wierzytelnościami. Od 1992 roku obsługuje na masową skalę zarówno klientów strategicznych: banki, firmy pożyczkowe, leasingowe, telekomy, ubezpieczycieli, jak i małe oraz średnie przedsiębiorstwa ze wszystkich branż. Zapewnia kompleksowe rozwiązania z zakresu ochrony transakcji handlowych, gwarantując wysoki standard zarządzania wierzytelnościami. Działania prowadzone są zgodnie z Zasadami Dobrych Praktyk opracowanymi przez Związek Przedsiębiorstw Finansowych, którego firma jest członkiem.

Informacje o Apfino

Apfino to platforma, należąca do spółki Comarch Finance Connect, której misją jest upraszczanie finansów firm oraz stworzenie miejsca w Internecie do kompleksowego zarządzania przedsiębiorstwem z dostępem do wielu usług, bez konieczności logowania się do różnych portali. Dzięki integracji z systemem Comarch ERP, firma oszczędza czas, automatyzując wszystkie procesy. Wnioskowanie i zarządzanie usługami odbywa się w Chmurze Comarch, która zapewnia bezpieczeństwo oraz najnowocześniejsze technologie.

Informacje o Comarch

Comarch został założony w 1993 roku w Krakowie. Prowadzi projekty dla czołowych marek z Polski i świata w najważniejszych sektorach gospodarki m.in.: telekomunikacji, finansach, bankowości i ubezpieczeniach, handlu i usług, infrastruktury IT, administracji publicznej, przemyśle, ochronie zdrowia oraz w sektorze małych i średnich przedsiębiorstw. Z  usług Comarch skorzystało kilkadziesiąt tysięcy światowych marek w ponad 100 krajach na 6 kontynentach m.in.: Heathrow Airport, BP, Carrefour, Heineken, Vodafone, T-Mobile, Telefónica, Orange, LG U+ czy BNP Paribas Fortis, Allianz, Aviva, AXA, Banque Populaire des Alpes, Alior Bank, Credit Suisse, Delta Lloyd Life, DNB, ING.

Firma zajmuje wysokie pozycje w rankingach analityków IT m.in.: Gartnera, Truffle 100, TOP 200 „Computerworld”, IDC, Polskiej Akademii Nauk, EU Industrial R&D Investment Scoreboard. Corocznie Comarch inwestuje środki o wartości ok. 15 proc. przychodów  w projekty innowacyjne. W 2020 roku nakłady na prace R&D wyniosły 263 mln zł. Obecnie zatrudnia prawie 6 500 ekspertów, w ponad 90 biurach w ponad 30 krajach od Australii i Japonii przez Bliski Wschód oraz Europę aż po obie Ameryki.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Firma Do 2050 roku ciężar plastikowych śmieci w wodach będzie większy niż ryb Biuro prasowe
2024-04-25 | 11:50

Do 2050 roku ciężar plastikowych śmieci w wodach będzie większy niż ryb

Wyniki najnowszego badania wskazują, że do 2040 roku dwukrotnie wzrośnie ilość tworzyw sztucznych na świecie. Dlatego tak ważna jest walka z ich nadmiarem. Marka Waterdrop we
Firma RUSZA BCC STARTUPS
2024-04-25 | 11:15

RUSZA BCC STARTUPS

Rusza BCC STARTUPS - nowa linia biznesowa Business Centre Club. Najstarsza i największa organizacja pracodawców otwiera się na młodych przedsiębiorców i wychodzi naprzeciw
Firma Badanie Innowacyjności Przedsiębiorstw
2024-04-25 | 11:05

Badanie Innowacyjności Przedsiębiorstw

Business Centre Club wraz z partnerami: firmą doradczą Crido oraz startupem Innciate zaprasza do udziału w Badaniu Innowacyjności Przedsiębiorstw, którego celem jest ocena poziomu

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.