Komunikaty PR

Aplikacja Mission To Mars AR ponownie wyróżniona

2021-06-14  |  09:00
Biuro prasowe

 

Kosmiczna aplikacja Mission To Mars AR od Immersion VR – działającej globalnie polskiej firmy VR/AR, znalazła się w gronie triumfatorów 100. edycji Konkursu ADC Awards, w którym została wyróżniona w kategorii Interactive.

- Jestem dumny z tego, że niezależni eksperci docenili naszą pracę - mówi Piotr Baczyński, prezes zarządu Immersion VR. – Wyróżnienie Art Directors Club i otrzymanie statuetki to duża nobilitacja i zachęta do dalszego działania. Natomiast nie zwalniamy tempa i postaramy się dalej zaskakiwać naszych odbiorców, tworząc nowe projekty oparte o rozszerzoną i wirtualną rzeczywistość. – dodaje prezes zarządu Immersion VR.

Mission To Mars AR to aplikacja w formie interaktywnej gry edukacyjnej, która składa się z siedmiu doświadczeń, poprzez które użytkownik może poznać Marsa, odkryć jego powierzchnię, a także wziąć udział w starcie amerykańskiego łazika Perseverance i pokierować jego lądowaniem na Czerwonej Planecie. Bezpłatna aplikacja dostępna jest do pobrania w sklepach Apple App Store i Google Play.

Aplikacja wykorzystuje technologię rozszerzonej rzeczywistości (AR), by przybliżyć użytkownikowi szczegóły misji. Dzięki realistycznym doświadczeniom AR, każdy może polecieć kosmicznym helikopterem Ingenuity, wystrzelić rakietę Atlas V, umieścić w swoim mieszkaniu realistycznych rozmiarów marsjański łazik, czy przenieść się na powierzchnię Czerwonej Planety za pomocą trójwymiarowego portalu, żeby skoczyć w przyszłość. Mission To Mars AR zawiera również ogrom materiałów edukacyjnych przygotowanych we współpracy z NASA. Narodowa Agencja Aeronautyki i Przestrzeni Kosmicznej udostępniła spółce materiały potrzebne do wiernego odwzorowania misji na Marsa. Ponadto aplikacja jest częścią promocji filmu dokumentalnego Making Tracks On Mars, wyprodukowanego przez Smithsonian Channel, a także zawiera quizy oraz szereg zdjęć dostarczonych także przez Smithsonian Channel, NASA oraz Smithsonian Institution (amerykańską organizację zrzeszającą najbardziej rozpoznawalne muzea na świecie, np. National Air and Space Museum).

Wyróżnienie przyznane przez Art Directors Club to nie jedyne pozytywne przyjęcie polskiej aplikacji. – W kwietniu br. nasza aplikacja MISSION TO MARS AR otrzymała nominację do Webby Awards. Sama nominacja była już dla nas wielkim wyróżnieniem. Nasz produkt znalazł się w ścisłej czołówce projektów prestiżowego konkursu organizowanego przez International Academy of Digital Arts and Sciences. Otrzymaliśmy też nominację do prestiżowych nagród Apple Design Awards, jako jeden z bardzo niewielu projektów z całego świata – mówi Piotr Baczyński.

Mission To Mars AR jest drugim kosmicznym projektem w historii Immersion VR. Wcześniej spółka stworzyła aplikację mobilną Apollo’s Moon Shot, która prezentowała wszystkie etapy historycznej misji na Księżyc. Wspomniana produkcja także zdobyła uznanie na całym świecie. Otrzymała nominacje do nagród EMMY, Webby oraz SXSW.

Obie aplikacje realizowane były na zlecenie Smithsonian Channel.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda BRAK ZDJĘCIA
2024-09-24 | 12:00

E-Shopping Group nawiązuje strategiczną współpracę z dystrybutorem elektroniki

Notowana na rynku NewConnect spółka z obszaru e-commerce podpisała umowę resellerską z dystrybutorem kamer sportowych i akcesoriów remowanej marki SJ CAM. Nowo zawarta współpraca rozszerza zasięg rynkowy spółki
Giełda SYGNIS notuje w pierwszym półroczu 2024 r. 4,8 mln zł ze sprzedaży netto
2024-08-19 | 09:35

SYGNIS notuje w pierwszym półroczu 2024 r. 4,8 mln zł ze sprzedaży netto

Polski producent deeptechowego hardware’u – SYGNIS SA – w pierwszej połowie br. wypracował ponad 4,8 mln zł przychodów ze sprzedaży netto. Notowana na rynku NewConnect
Giełda Wyniki Red Square Games za drugi kwartał 2024 r. zgodne z przewidywaniami.
2024-08-19 | 09:20

Wyniki Red Square Games za drugi kwartał 2024 r. zgodne z przewidywaniami.

Ponad 91 proc. wzrostu przychodów ze sprzedaży produktów w pierwszym półroczu 2024 r., w porównaniu r/r, odnotował notowany na rynku NewConnect producent i wydawca

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Do 2050 roku lotnictwo ma być zeroemisyjne. Do osiągnięcia tego celu konieczna jest wymiana floty i przejście na ekologiczne paliwa

Lotnictwo odpowiada za ok. 4 proc. całkowitej emisji gazów cieplarnianych w UE. Międzynarodowa Organizacja Lotnictwa Cywilnego (ICAO) prognozowała, że wraz z dynamicznym wzrostem ruchu lotniczego do 2050 roku emisje z lotnictwa mogą się potroić w porównaniu z 2015 rokiem. Dlatego dwa lata temu wszystkie państwa członkowskie tej organizacji przyjęły zobowiązanie, by w ciągu kolejnych 25 lat dążyć do zeroemisyjności. Eksperci oceniają, że do tego konieczne są co najmniej dwa warunki – przejście na ekologiczne paliwa lotnicze i modernizacja floty.

Prawo

Rośnie liczba wynalazków wykorzystujących sztuczną inteligencję. Za rozwojem technologii nie nadążają przepisy

W ciągu ostatnich 10 lat liczba patentów związanych z generatywną sztuczną inteligencją wzrosła z 733 w 2014 roku do ponad 14 tys. w 2023 roku – wynika z raportu Światowej Organizacji Własności Intelektualnej (WIPO). Łącznie w ciągu dekady przyznano niemal 54,5 tys. patentów dla tego typu wynalazków. Nie wszystkie kwestie związane z prawem własności intelektualnej, prawem autorskim, wykorzystaniem gen AI są uregulowane. – Potrzeba jeszcze trochę czasu, żeby znalazły się odpowiednie rozwiązania prawne, które pozwolą na ochronę rozwiązań wykorzystujących sztuczną inteligencję – ocenia Dorota Rzążewska, prezeska Polskiej Izby Rzeczników Patentowych.

DlaWas.info

Edukacja

MNiSW wspiera programy badawcze dotyczące żywienia. W planach jest też popularyzacja zdrowej diety

Resort nauki współfinansuje programy, które mają odpowiedzieć na wyzwania związane ze zdrowiem uczniów. Ruszyła właśnie kolejna edycja programu JEŻ – Junior-Edu-Żywienie, w którym rodzice i dzieci będą uczestniczyć w badaniu dotyczącym marnowania żywności. – Innym ważnym i nowatorskim komponentem jest program telewizyjny, który będzie popularyzował zdrowe żywienie – zapowiada Maciej Gdula, wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego. Jak podkreśla, to przykład na to, jak wykorzystywać w praktyce wyniki badań naukowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.