Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!
Łódzkie studio gier, notowane na warszawskiej giełdzie, Big Cheese Studio S.A., przedstawia plany rozwoju na 2025 rok. Ich celem jest wzmocnienie pozycji spółki na globalnym rynku gier symulacyjnych. Plan zarządu zakłada intensyfikację działań w kluczowych obszarach projektowych, wzmocnienie zespołu, usprawnienie procesów oraz realizację ambitnej roadmapy live OPS i premier nowych tytułów.
- Wprowadzamy zmiany, które pozwolą nam lepiej dostosować się do wymagań głównego projektu, standardów branży oraz oczekiwań graczy. Chcemy dostarczać najwyższej jakości produkcje w sposób bardziej efektywny i innowacyjny, co powinno przełożyć się w pozytywny sposób na nasze wyniki finansowe. Restart IP, jakim jest Cooking Simulator, wzmocnienie community i pozyskanie nowych graczy to nasz priorytet - mówi Łukasz Dębski, prezes Big Cheese Studio S.A.
W ramach opublikowanej roadmapy, studio planuje szereg znaczących zmian i premier, obejmujących wzmocnienie tytułu Cooking Simulator oraz jego restart na obecnych i nowych platformach. W pierwszym kwartale 2025 roku, w wersji na PC, zadebiutuje także pierwszy projekt wydawniczy studia: gra Chinese Frontiers od Solid Games, której globalnym wydawcą zostanie Big Cheese Studio - odpowiedzialne za wsparcie know-how, budowanie community i dystrybucję. Gra przeniesie graczy do średniowiecznych Chin, gdzie będą rozwijać wioski, wznosić warsztaty rzemieślnicze, zarządzać zasobami i nawiązywać relacje z innymi mieszkańcami, ale też uprawiać role i przygotowywać posiłki. W przypadku udanego debiutu tytułu, w drugiej połowie 2025 roku, zostanie on udostępniony na konsolach PlayStation, Xbox i Nintendo Switch. W drugim kwartale 2025 roku zadebiutuje także dodatek BBQ do hitu Cooking Simulator na PC. BCS zakłada ponowną premierę Cooking Simulator na rynku chińskim i wydanie tytułu na platformach Tencent WeGame i Steam China. Proces ten będzie poprzedzony kampanią marketingową na tym obszarze, ale także sam produkt ulegnie znaczącym zmianom, aby być przyjaznym dla lokalnych graczy. Działanie to wspierać będzie Silk Road Games, wiodący akcjonariusz w BCS, specjalizujący się w dystrybucji gier na rynku chińskim.
- W drugiej połowie przyszłego roku planujemy też debiut wyczekiwanej przez graczy gry - Cooking Simulator 2. Jesteśmy przekonani, że sequel wyniesie gotowanie na zupełnie nowy poziom, dzięki wdrożonym mechanikom, nowemu trybowi gry w tym Co-Op dla 4 graczy, nowym przepisom, rozwojowi postaci czy też możliwości rozgrywki zarówno w trybie casual bądź kompetytywnej znanej nam między innymi z takich gier jak seria Overcooked. Dużym dopełnieniem będzie możliwość tworzenia, a następnie wykorzystywania własnych przepisów. Funkcja ta otwiera w przyszłości drogę do stworzenia platformy moderskiej Cooking Simulator. Dodatkowo planujemy premierę kolejnego DLC o tematyce kulinarnej, a także tytuł Cooking VR Pizza, który pozwoli graczom zanurzyć się w świat włoskiej kuchni w rzeczywistości wirtualnej - zapowiada Łukasz Dębski.
Big Cheese Studio S.A. nie zapomina o mobilnych i konsolowych graczach. W drugiej połowie 2025 roku premierę będzie miała wersja mobilna Cooking Simulator, a także nowa wersja Cooking Simulator zoptymalizowana na konsole PlayStation 5, Xbox Series X oraz podjęcie działań w celu wydania na platformie Nintendo Switch 2.
Nowy plan obejmuje także zmiany organizacyjne, które mają na celu zwiększenie efektywności operacyjnej. Priorytetem na najbliższy czas będzie również reorganizacja działów HR, QA, Game Design oraz Game Development, a także wdrożenie nowoczesnych narzędzi pracy i usprawnienie procesów.
- Planowane zmiany dotyczą nie tylko sposobu pracy, ale także podejścia do zarządzania zespołem i projektami. Chcemy, aby nasi współpracownicy mieli realny wpływ na sukces naszej firmy i tworzonych przez nas gier. Inwestycja w zespół to jednocześnie inwestycja w przyszłość Big Cheese Studio - dodaje Łukasz Robert Włodarczyk, członek zarządu Big Cheese Studio S.A.
BCS stawia na optymalne zarządzanie bieżącymi projektami, mając na celu zaspokojenie oczekiwań akcjonariuszy w zakresie wypłat dywidend. Działania te mają zapewnić stabilność finansową spółki oraz dalszy rozwój w zgodzie z interesami inwestorów.
W ciągu trzech kwartałów 2024 roku Big Cheese Studio S.A. wypracowało blisko 5,5 mln zł zysku netto, co stanowi wzrost o ponad 140% w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego, kiedy zysk netto wyniósł 2,24 mln zł. Główne źródła tego sukcesu to sprzedaż Cooking Simulator i jego dodatków.
Zdecydowane kroki w kierunku innowacji, partnerstw oraz ekspansji na rynki międzynarodowe stanowią fundamenty nowego planu, który ma na celu dalszy rozwój Big Cheese Studio S.A. i umocnienie jego pozycji na globalnym rynku gier.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów

Big Cheese Studio S.A. z imponującym wzrostem zysku netto
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.