Big Cheese Studio S.A. z imponującym wzrostem zysku netto
Prawie 5,5 mln zł zysku netto po trzech kwartałach br. wypracowało Big Cheese Studio S.A. - notowany na GPW w Warszawie producent i wydawca gier wideo z Łodzi. To ponad 140 proc. wzrost w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku, kiedy zysk netto firmy wyniósł 2,24 mln zł. Od stycznia do września br. spółka osiągnęła blisko 9 mln zł przychodów netto, w porównaniu do ok. 8 mln zł rok wcześniej. W raportowanym okresie EBITDA wyniosła ponad 6 mln zł. 30 września br. Big Cheese Studio posiadało niespełna 7 mln zł w środkach pieniężnych, co zapewnia stabilną sytuację finansową spółki. Największy wpływ na wyniki finansowe BCS w raportowanym okresie miała sprzedaż gier Cooking Simulator oraz Cooking Simulator VR.
- Wyniki, jakie osiągnęliśmy po trzech kwartałach br., są zgodne z oczekiwaniami. Cieszy nas wzrost zysku netto r/r, który narastająco wyniósł prawie 5,5 mln zł, co oznacza przeszło 140 proc. wzrost w porównaniu do wyniku uzyskanego po trzech kwartałach 2023. To efekt konsekwentnej pracy całego zespołu oraz utrzymującego się sukcesu naszych gier: Cooking Simulator oraz Cooking Simulator VR. Nasza strategia przynosi efekty, ale w jej zakresie nie powiedzieliśmy jeszcze ostatniego słowa, wkrótce ogłosimy nowe kierunku rozwoju spółki, które - mam nadzieję - znacząco umocnią jej pozycję na rynku gier wideo - mówi Łukasz Dębski, prezes zarządu Big Cheese Studio S.A.
Największy wpływ na wyniki BSC miała sprzedaż jej dwóch kluczowych tytułów: Cooking Simulator oraz Cooking Simulator VR. W pierwszych trzech kwartałach 2024 roku sprzedaż Cooking Simulator przyniosła spółce 4,2 mln zł przychodów netto, co oznacza wzrost o ponad 28 proc. r/r. Z kolei wersja VR tej gry wygenerowała przeszło 3,1 mln zł. Produkcje Big Cheese Studio sprzedawane są za pośrednictwem platform takich jak Steam, PlayStation Network, Microsoft Store oraz Nintendo E-shop, co zapewnia globalny zasięg produkcji.
W sierpniu 2024 roku Silk Road Games S.A. nabyło 41,44 proc. akcji spółki, a wspólnie z Kap In sp. z o.o. kontroluje łącznie 46,57 proc. udziałów. Silk Road Games specjalizuje się w dystrybucji gier na licencjonowanym rynku chińskim, co może otworzyć Big Cheese Studio na jeszcze większy potencjał w Azji.
Po ponownym objęciu funkcji prezesa przez Łukasza Dębskiego w październiku br. spółka zapowiada aktualizację strategii, której kluczowymi elementami będą dalsza ekspansja na rynki międzynarodowe i wzmocnienie pozycji w Azji.
- Wspólnie z Łukaszem Dębskim chcemy kontynuować rozwój spółki w oparciu o nasze doświadczenia. Planujemy rozwijać dotychczasowe i wprowadzać nowe, innowacyjne produkcje na rynek, które mamy nadzieję - jeszcze bardziej umocnią naszą pozycję w branży. Jestem przekonany, że przed nami jeszcze wiele ekscytujących wyzwań i możliwości - dodaje Łukasz Robert Włodarczyk, członek zarządu Big Cheese Studio S.A.
Obecnie BCS pracuje nad nową strategią, którą ogłosi już niebawem. Jednymi z jej najważniejszych filarów są dalsza ekspansja na międzynarodowym rynku gamingowym, a także wzmacnianie obecności na rynkach azjatyckich.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Z badania Eurobarometru wynika, że nieco ponad połowa Europejczyków (53 proc.) popiera dalsze rozszerzenie UE o nowe kraje. Dania, która 1 lipca obejmuje po Polsce przewodnictwo w Radzie UE, zapowiada, że będzie to jeden z jej priorytetów na najbliższe półrocze, nazywając rozszerzenie „geopolityczną koniecznością” kluczową dla stabilizacji Europy.
Transport
Kończą się konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego. 2,4 mld euro trafi na sektor transportu po 2026 roku

Dobiegają końca konsultacje społeczne Planu Społeczno-Klimatycznego, tzw. KPO2, który ma być podstawą do wypłaty środków z nowego instrumentu finansowego Unii Europejskiej – Społecznego Funduszu Klimatycznego. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zapowiada, że mają one trafić m.in. na walkę z tzw. ubóstwem transportowym, łagodzenie skutków wprowadzenia ETS2 i unowocześnienie kolei, które stanowi ogromne wyzwanie.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.