Aplikator etykiet do pracy w trudnych warunkach otoczenia
Automatyczna aplikacja etykiet zarówno w obszarze produkcyjnym, jak i logistycznym często wykonywana jest w trudnych warunkach otoczenia. To problem, z którym na co dzień boryka się wiele firm. Do znacznych utrudnień możemy zaliczyć wilgotność powietrza w pomieszczeniu, duże zapylenie, czy chociażby możliwość zachlapania urządzenia aplikującego etykiety wodą lub inną cieczą. Jak łatwo zauważyć – zwykły aplikator etykiet nie sprawdzi się podczas pracy w takich warunkach. Dzieje się tak, ponieważ nieszczelności obudowy i standardowe rozwiązania konstrukcyjne w krótkim czasie mogą spowodować poważne i kosztowne uszkodzenie aplikatora. Na rynku znajdziemy jednak aplikatory etykiet do pracy w tzw. trudnych warunkach otoczenia. A co warto o nich wiedzieć? I czym kierować się wybierając aplikator etykiet?
Aplikator etykiet do zadań specjalnych
Od marca 2020, kiedy w Polsce wybuchła epidemia korona wirusa wiele firm zdecydowało się na przeprowadzanie regularnych dezynfekcji linii produkcyjnych z użyciem strumieniowych rozpylaczy środków bakterio- i wirusobójczych. W branży spożywczej mycie i dezynfekcja linii produkcyjnej są jednak standardowo realizowanymi czynnościami. Każdorazowe zabezpieczenie, często w sposób prowizoryczny urządzeń i maszyn wchodzących w skład linii produkcyjnej, może być czasochłonne i nieskuteczne. W rezultacie dochodzi do postępującej degradacji mechanizmów aplikatora, która zakończy się drogim serwisem lub nieopłacalną naprawą.
Label-Aire
Dobrym przykładem pyłoszczelnych i zabezpieczonych przed strumieniami wody aplikatorów etykiet
do pracy w trudnych warunkach jest aplikator etykiet Label-Aire. Firma wprowadziła do oferty serię automatycznych aplikatorów etykiet bezsprzecznie cechujących się podwyższoną odpornością na wpływ trudnych warunków otoczenia. - Klasa IP65 przypisana tym urządzeniom odpowiada ich całkowitej pyłoszczelności oraz ochroną przed strumieniami wody pod niskim ciśnieniem. W efekcie sprawdzą się zarówno w firmach, które wdrożyły procedury regularnej dezynfekcji, jak i w tych, które z zasady robią to w ramach podstawowej działalności – tłumaczy Michał Wąs z Etisoft, firmy, która odpowiada za dystrybucję aplikatorów na polskim rynku.
Linia automatycznych aplikatorów
Linia automatycznych aplikatorów obejmuje urządzenie 3415-HE aplikujące etykietę w sposób liniowy oraz 3411-HE i 3414-HE aplikujące etykiety pneumatycznie. Odporna na wilgoć obudowa chroni krokowy silnik zwijający podkład etykiet oraz elementy pneumatyki. Elektronika aplikatorów została wyeksportowana do zewnętrznej szczelnej skrzynki ze stali nierdzewnej posiadającej również wszystkie potrzebne gniazda i przyłącza.
Prędkość etykietowania do 38,1 m/min lub do 50,8 m/min gwarantuje szybkie i dokładne nakładanie etykiet. System ASF (Automatic Speed Follow) w połączeniu z enkoderem zapewnia aplikację etykiet bez zmarszczek nawet na wymagających kształtach i powierzchniach produktów. Opcjonalne dołożenie drukarki typu Hot Stamp umożliwia nanoszenie na etykietę krótkich informacji typu waga produktu lub data jego produkcji.
Linia aplikatorów etykiet IP65 do pracy w trudnych warunkach jest wykonana z najwyższą starannością i standardami. W efekcie - działając 24 godziny na dobę i 7 dni w tygodniu na linii produkcyjnej aplikator etykiet zapewni przede wszystkim automatyzację aplikacji, przy zachowaniu najwyższych standardów obsługi.
Autor sukcesu smartfonów Motorola w Polsce na czele meksykańskiego oddziału
Dostawy poza domem, modernizacja floty i crowdshipping
Najnowsze technologie w niepowtarzalnym klimacie latem i zimą – Karcma Bania
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Z programów lojalnościowych w sklepach korzysta 85 proc. Polaków. Ważne są dla nich promocje, personalizowane oferty i zbieranie punktów na nagrody
Przy wyborze sklepu stacjonarnego Polacy zwracają uwagę na dogodną lokalizację, duży wybór produktów i atrakcyjne ceny. Istotne są dla nich również programy lojalnościowe, z których korzysta już 85 proc. konsumentów, a 40 proc. decyduje się na zakupy właśnie ze względu na oferowane w nim rabaty – wynika z badania SW Research na zlecenie sieci Carrefour. Przyszłością rozwoju takich programów są spersonalizowane oferty, które pomagają klientom oszczędzać pieniądze na produktach kupowanych przez nich najczęściej. W taką stronę swoją platformę rozwija również Carrefour. Ostatnio sieć połączyła siły z programem Payback, przez co zasięg programu lojalnościowego zwiększył się do 10 mln klientów.
Przemysł spożywczy
Polska marnuje potencjał bycia europejskim liderem w produkcji biometanu. Jak dotąd nie działa żadna taka instalacja
Biometan mógłby w przyszłości pokryć nawet połowę krajowego zapotrzebowania na paliwa gazowe oraz przyczynić się do wykreowania całego nowego łańcucha wartości w gospodarce. W Polsce potencjał produkcji tego gazu sięga nawet 16 mld m3 rocznie, przy czym realnie dostępne substraty do jego produkcji pozwalają na wytworzenie ok. 9 mld m3 biometanu rocznie – pokazuje nowy raport Polskiej Organizacji Biometanu. Eksperci wskazują, że Polska mogłaby się stać europejskim potentatem w produkcji tego gazu, ale jak dotąd nie działa jeszcze żadna taka instalacja.
Ochrona środowiska
Budownictwo powoli się zazielenia. Dziś podejmowane wysiłki przyniosą rezultaty ok. 2030 roku
Budownictwo, które jest jednym z sektorów mających największy wpływ na środowisko i klimat, kładzie coraz większy nacisk na zrównoważony rozwój. Trendy w branży ukierunkowane na ten cel skupiają się przede wszystkim na wykorzystaniu technologii oraz udoskonalaniu istniejących i tworzeniu nowych, inteligentnych materiałów budowlanych, które lepiej odpowiadają na wyzwania środowiskowe związane z efektywnością energetyczną czy jakością powietrza. – Wydaje mi się, że w okolicach 2030 roku powinniśmy już widzieć wyraźną zmianę. Natomiast pełne zrównoważenie, pełna cyrkularność to moim zdaniem najwcześniej 2040 rok – mówi Tomasz Bojęć, partner zarządzający ThinkCo.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.