Armatis wdraża generatywną AI, aby wspomóc pracę agentów
Agencja PR
ul. Wodna 30/3
30-719 Kraków
info|prsolutions.pl| |info|prsolutions.pl
12 444 13 14
www.prsolutions.pl
Armatis, wiodący outsourcer usług związanych z obsługą klienta i sprzedaży, wdrożył system generatywnej AI wspomagający pracę agentów pracujących w contact center dla jednego z klientów firmy - globalnej firmy z branży transportu lotniczego. W planach na 2024 roku jest wdrożenie podobnych systemów dla wszystkich innych klientów Armatis, wykorzystanie AI do kontroli jakości rozmów, a także zaoferowanie na rynku stworzonego rozwiązania jako narzędzia do samoobsługi, wspomagającego pracę wewnętrznych działów call i contact center.
Wdrożone narzędzie ma postać czatu, który ułatwia pracownikom obsługi odnajdywanie odpowiedzi na pytania klientów. Do jego stworzenia Armatis wykorzystał system LLM, który został podpięty pod bazę wiedzy klienta Armatis. Dzięki temu udało się zminimalizować czas oczekiwania na nietypowe odpowiedzi do kilku sekund.
„Do tej pory wyglądało to tak, że jeśli pracownik obsługi nie znał odpowiedzi na pytanie klienta, to musiał samodzielnie przeszukiwać bazę wiedzy, albo konsultować się ze starszym stażem pracownikiem contact center. Takie wyszukiwania bywają czasochłonne, a w skali miesiąca jest ich na każdym projekcie dziesiątki tysięcy. Teraz ten czas udało się nam zredukować dzięki temu, że pracownik może od razu zadać pytanie do czata” – tłumaczy Przemysław Paliszewski, który odpowiada za obszar inteligentnej automatyzacji w firmie Armatis Polska.
Jak wyjaśnia przedstawiciel Armatis, w grudniu zakończyła się pilotażowa wersja wdrożenia, w czasie której agenci Armatis zadali przez czata znaczącą liczbę pytań. Te doświadczenia wykorzystano do dalszego poprawienie algorytmu i uczenie bota.
Narzędzie dodatkowo wyposażono w moduł raportowy, który rejestruje każde zadane pytanie przez agenta. Dzięki temu łatwo sprawdzić, którzy agenci mają najwięcej pytań oraz jakie pytania na projekcie są najczęściej zadawane. Wszystko to w podziale na doświadczenie agenta, poziom jego roli w zespole, sezonowość ruchu itp.
„Dzięki tak szczegółowej analizie możemy teraz znacznie lepiej dostosowywać i usprawniać nasze szkolenia, precyzyjniej dobierać dodatkowe kursy, jak i znacznie celniej aktualizować bazę wiedzy. Powyższe działania mają oczywiście swój znaczący wpływ na jakość, ilość spraw rozwiązanych podczas pierwszego kontaktu, a co za tym idzie zadowolenie klienta końcowego” – dodaje Przemysław Paliszewski.
AI już w tym roku będzie w Armatis nasłuchiwać rozmów i nie tylko
Plany dot. wykorzystania AI w Armatis zakładają wdrożenie stworzonego narzędzia we wszystkich projektach prowadzonych przez Armatis dla zewnętrznych klientów. Firma chce także, aby czat był w stanie nasłuchiwać na żywo rozmów prowadzonych przez agentów z klientami, tak aby samodzielnie wychwytywał zadawane pytania i natychmiast podsuwał odpowiedzi. To pozwoliłoby na jeszcze większą redukcję czasu, który teraz jest potrzebny na samodzielne wpisanie do czata pytania przez pracownika obsługi.
„Nasze plany zakładają także wykorzystanie AI do ewaluacji rozmów prowadzonych przez naszych agentów z klientami. W tym momencie zajmuje się tym kilkuosobowy dział, który jednak jest w stanie przesłuchać jedynie frakcję wszystkich rozmów. Dzięki wykorzystaniu AI będziemy mogli wykrywać łatwiej i szybciej rozmowy, w których pojawiło się coś niepokojącego, i dopiero takie wychwycone przez AI nagrania kierować do naszych pracowników do dalszej weryfikacji. Umożliwi nam to znaczne wzmocnienie procesu zapewniania jakości świadczonych usług, bo procent odsłuchanych rozmów znacząco wzrośnie” – mówi Przemysław Paliszewski.
Armatis ma również w planach zaoferowanie stworzonego narzędzia wspomagającego pracę agentów jako kanału do samoobsługi. Z tej oferty będą mogli skorzystać zarówno obecni klienci firmy, jak i zewnętrzne firmy, które do tej pory nie korzystały z usług Armatis. Częścią nowej usługi ma być wdrożenie takiego czata, a także jego wytrenowanie na danych klienta, a dopiero potem udostępnienie go jako kanału do samoobsługi.
Duża akceptacja dla AI wśród pracowników contact center
Branża contact center należy do tych, który wydają się najszybciej adoptować narzędzia oparte o AI, Co ważne, odbywa się to za pełną aprobatą pracowników zatrudnionych w tej branży. Według niedawnych badań firmy Kore.ai, 84% agentów z działów obsługi zgadza się ze stwierdzeniem, że korzystanie z narzędzi AI znacząco ułatwia rozmowy z klientami, automatyzując takie czynności, jak podsumowywanie kluczowych informacji z rozmowy czy tworzenie dokładnych notatek. Dodatkowo, aż 59% z nich przyznaje, że oczekiwałoby od swojej firmy wdrożenia jeszcze lepszych wirtualnych asystentów, z szerszymi możliwościami automatyzacji. Pracownicy contact center uważają także, że korzystanie z wirtualnych asystentów jest dobre zarówno dla klientów, jak i dla nich samych.
Dodatkowe informacje o Armatis
Armatis to firma wywodząca się z Francji, która od ponad 30 lat tworzy rozwiązania outsourcingowe dla przedsiębiorstw. Dotyczą one wielokanałowego wsparcia klienta, sprzedaży, helpdesku oraz innych rozwiązań B2C i B2B, które są dostarczane w ponad 14 językach i zgodnie z wizją zawartą w haśle „Your customer first”. Ofertę Armatis wyróżnia przede wszystkim elastyczność, która umożliwia klientom łatwe i szybkie skalowanie zespołu obsługi klienta i sprzedaży stosowanie do potrzeb, ale także know-how wynikający z ponad 30 lat działalności na rynku, innowacyjność i wypracowane procesy zarządzania. Armatis aktualnie zatrudnia na całym świecie ok. 9000 osób, a w Polsce ok. 2000. Dodatkowe informacje na temat Armatis Polska są dostępne na stronie: https://www.armatis.com/pl.

Emitel i Miasto Poznań zacieśniają współpracę na rzecz innowacji w Wielkopolsce

Motorola na MWC 2025: kolejna generacja ekosystemu Smart Connect ze wsparciem moto ai

Praca w IT bez doświadczenia. Liderzy EY GDS o tym, jak odnaleźć swoją ścieżkę do sukcesu na rynku IT
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Polityka

KE przedstawia białą księgę obronności europejskiej. Nowa strategia UE zakłada zmianę podejścia do zdolności obrony i inwestycji w ten obszar
Unia Europejska podejmuje zdecydowane kroki na rzecz wzmocnienia swojego bezpieczeństwa i uniezależnienia się od dostaw sprzętu wojskowego spoza kontynentu. Komisja Europejska przedstawiła plan ReArm Europe/Readiness 2030 oraz białą księgę dotyczącą obronności, w której wskazuje priorytety procesu dozbrajania kontynentu. Europosłowie podkreślają, że UE musi działać samodzielnie, nie mogąc polegać wyłącznie na decyzjach USA i NATO.
Konsument
Co roku ubywa na świecie około 10 mln hektarów lasów. Walka z wylesianiem i degradacją lasów jest koniecznością

Degradacja lasów i wylesianie stanowi jeden z ważniejszych czynników przyspieszających negatywne skutki zmian klimatycznych. Powstrzymanie tego procesu i regeneracja ekosystemów leśnych to jedne z najskuteczniejszych sposobów ograniczenia emisji CO2. Niezbędne są więc rozwiązania systemowe, które powstrzymają wylesienie, jak rozporządzenie EUDR czy certyfikacja gospodarki leśnej, która potwierdza najwyższe standardy w tym zakresie.
Prawo
Prace nad deregulacją przyspieszają. Przedsiębiorcy wyczekują korzystnych zmian

Większość firm w UE wskazuje przeregulowanie jako przeszkodę dla inwestycji i traktuje je jako największe wyzwanie, przede wszystkim dla konkurencyjności – wskazują badania przytaczane w raporcie Mario Draghiego. Od kilku miesięcy deregulacja jest więc odmieniana przez wszystkie przypadki, zarówno na forum UE, jak i w Polsce. Są też już pierwsze konkretne propozycje uproszczeń.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.