Assistance dla firm. Od pomocy medycznej dla pracownika po infolinię
O assistance słyszy się przeważnie w kontekście domów i mieszkań. Tymczasem z tego rodzaju pomocy w ramach ubezpieczenia mogą korzystać także firmy. Zakres usług obejmuje m.in. wsparcie informatyczne, prawne, rekrutacyjne lub medyczne.
Ubezpieczenia majątkowe dla firm kojarzą się zazwyczaj z możliwością ubiegania się o odszkodowanie za straty spowodowane nieprzewidzianymi zdarzeniami, takimi jak pożar, zalanie czy kradzież. Będąc przedsiębiorcą, warto jednak pamiętać, że w ramach polisy można otrzymać dostęp do usług assistance, które przydają się w codziennym prowadzeniu biznesu. Wsparcie w rodzaju assistance technicznego czy informatycznego ma dla przedsiębiorstwa olbrzymie znaczenie. Często nawet większe, niż w prywatnych domach i mieszkaniach, w których niemal każde ubezpieczenie zawiera assistance.
- O ile w domach i mieszkaniach potrzeba skorzystania z assistance mieści się raczej w przegródce z napisem „sytuacje kryzysowe”, o tyle w firmie może ona być niemal codziennością. Wynika to z intensywnego użytkowania mienia, np. infrastruktury informatycznej. Jeśli z danego urządzenia, przykładowo drukarki, korzysta w ciągu dnia wielu pracowników, to rośnie ryzyko, że odmówi ono posłuszeństwa. Dzięki wsparciu ubezpieczyciela sprzęt można przeważnie naprawić szybciej, niż w serwisie i bez dodatkowych kosztów – mówi Damian Andruszkiewicz, dyrektor Departamentu Ubezpieczeń Małych i Średnich Przedsiębiorstw w Compensa TU SA Vienna Insurance Group.
Zakres assistance dla sektora MSP obejmuje kilka obszarów prowadzenia biznesu – od zdrowia i bezpieczeństwa pracowników po kwestie prawne. Poniżej najważniejsze elementy tego rodzaju usług pomocowych.
- Wsparcie medyczne
Wypadek w magazynie uszkodził mienie firmy, a przy okazji doprowadził do uszczerbku na zdrowiu pracownika? Przedsiębiorca w ramach polisy może liczyć na pomoc medyczną. Ubezpieczyciel zorganizuje i pokryje koszty wizyty lekarza pierwszego kontaktu bądź pielęgniarki, dostawy leków lub drobnego sprzętu rehabilitacyjnego. Zapłaci również za zorganizowany przez centrum pomocy transport do i z placówki medycznej. W dodatku w sytuacji nieszczęśliwego wypadku czy nagłego zachorowania przedsiębiorca może liczyć m.in. na opiekę po hospitalizacji i organizację rehabilitacji pracownika. Ma także stały dostęp do infolinii medycznej.
- Pomoc techniczna i dozór mienia
Różnego rodzaju drobne awarie techniczne zdarzają się w firmach znacznie częściej, niż największe szkody spowodowane zdarzeniami losowymi, np. pożary czy zalania. Dlatego oferowane w ubezpieczeniu assistance, obejmujące interwencje specjalisty, m.in. hydraulika, szklarza czy serwisanta sprzętu biurowego, ma wartość praktyczną. Po stronie zakładu ubezpieczeń leży organizacja i pokrycie kosztów dojazdu oraz robocizny fachowca.
- Ubezpieczenie assistance w ramach pomocy technicznej zapewnia przedsiębiorcy dozór mienia znajdującego się w lokalu, który doznał szkód, np. w wyniku pożaru. Gwarantuje też transport ocalałych sprzętów oraz organizację lokalu zastępczego – zauważa Damian Andruszkiewicz z Compensy.
- Assistance informatyczne
Jednym z obserwowanych skutków pandemii jest intensywna cyfryzacja firm. Z jednej strony to niewątpliwy atut, z drugiej jednak – zagrożenie awarią lub nieprawidłowym działaniem infrastruktury komputerowej. Dlatego w ramach assistance pomoc informatyczna stanowi odrębną usługę. Do najpopularniejszych elementów wsparcia należy pomoc przy usuwaniu wirusów komputerowych i w odzyskiwaniu danych zgromadzonych na urządzeniu. Rozwój narzędzi wirtualnych pozwala na świadczenie części tych usług zdalnie, dzięki czemu pomoc udzielana jest przez całą dobę.
- Ubezpieczenie ochrony prawnej
Polisę majątkową firmy można również uzupełnić o ubezpieczenie ochrony prawnej, gwarantujące przedsiębiorcy wsparcie towarzystwa ubezpieczeniowego w postępowaniach sądowych, również karnych (jeśli pracownik popełnił przestępstwo nieumyślnie). W zależności od wariantu, polisa może obejmować udzielenie telefonicznej porady prawnej, ale również powierzenie ubezpieczycielowi organizacji i pokrycie kosztów wynagrodzenia adwokata i reprezentacji firmy przed sądem.
- Pomoc informacyjna i concierge
Assistance informacyjny obejmuje możliwość skorzystania przez przedsiębiorcę – za pośrednictwem ubezpieczyciela – z telefonicznej informacji gospodarczej czy infolinii rekrutacyjnej. Szybko otrzymane informacje na tematy m.in. programów pomocowych dla przedsiębiorców, kursów walut czy kwestii świadczeń dla pracowników oszczędzają czas przedsiębiorcy.
- Zakres pomocy można również uzupełnić o usługi typu concierge, czyli pomoc w załatwianiu codziennych spraw typu zakupy czy prezenty. To bardzo przydatna usługa, zwłaszcza w czasie ograniczeń związanych z pandemią – dodaje Damian Andruszkiewicz z Compensy.
Źródło: Compensa TU S.A. Vienna Insurance Group

88% rolników sięga po dodatkowe ubezpieczenia

Cyberpolisa nie uchroni przed hakerem, ale złagodzi skutki ataku

Cyberzagrożenia wobec portów morskich w Europie
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Handel

Na wojnie handlowej straci nie tylko Unia Europejska, ale przede wszystkim USA. Cła odwetowe na eksport USA wynoszą już 190 mld dol.
Donald Trump podniósł cła na produkty z Kanady, Meksyku, Chin, a także nałożył taryfy na import stali i aluminium od wszystkich partnerów handlowych USA, w tym Unii Europejskiej. KE odpowiedziała nałożeniem ceł na amerykańskie produkty o łącznej wartości 26 mld euro. Wiadomo, że USA odpowiedzą wprowadzeniem kolejnych taryf, co nakręci wojnę handlową. – Jeżeli się obkładamy cłami, to my stracimy i straci Ameryka, żadnego innego skutku wojen handlowych w historii nie było – podkreśla europoseł Janusz Lewandowski.
Konsument
Branżę tworzyw sztucznych czekają kosztowne zmiany. Firmy wdrożą innowacyjne technologie recyklingu

Polska branża tworzyw sztucznych stoi przed wyzwaniami, które wynikają z unijnych regulacji i rosnącej świadomości ekologicznej konsumentów. Wdrożenie zasad gospodarki obiegu zamkniętego staje się koniecznością, a dla firm oznacza to koszty i inwestycje w nowe technologie. Z drugiej strony inwestycje w GOZ mogą przynieść firmom długofalowe korzyści zarówno w kontekście oszczędności surowców, jak i wzmocnienia pozycji na rynku. Kluczowy pozostaje jednak dostęp do finansowania i gotowość firm na wdrażanie zmian.
Finanse
UE przedstawi w tym tygodniu szczegóły dotyczące planu dozbrojenia Europy. Problemem jest sposób jego sfinansowania

W tym tygodniu Komisja Europejska przedstawi Białą Księgę w sprawie przyszłości europejskiej obronności. Znajdą się w niej wytyczne dotyczące zwiększenia produkcji i gotowości obronnej w obliczu możliwej agresji militarnej ze strony Rosji. Zgodnie z planem ReArm Europe na obronę w ciągu najbliższych czterech lat ma trafić 800 mld euro. – Działania KE to ideologiczne zapowiedzi i teoretyczne obietnice. Unia Europejska znajduje się obecnie w ogromnym kryzysie finansowym i brakuje pieniędzy na obronność – ocenia europoseł Bogdan Rzońca.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.