Komunikaty PR

Automatyzacja w contact center powoli staje się standardem

2022-12-15  |  11:45
Biuro prasowe
Kontakt
PR Solutions
Agencja PR

ul. Wodna 30/3
30-719 Kraków
info|prsolutions.pl| |info|prsolutions.pl
12 444 13 14
www.prsolutions.pl

Dla firm contact center największymi wyzwaniami są kwestie rekrutacji i utrzymania pracowników, gwałtowny wzrost liczby obsługiwanych połączeń, a także wysokie i wciąż rosnące koszty. Automatyzacja to najlepsze rozwiązanie tych problemów, a na różnym etapie wdrażania rozwiązań w tym obszarze jest już aż 95% centrów kontaktowych na świecie. Szczególnie duże nadzieje branża wiąże z automatyzacją w kanale głosowym – wynika z globalnych badań firmy Replicant.

Wgłębienie się strukturę korzystania z rozwiązań automatyzacyjnych przez centra kontaktowe pokazuje, że jest jeszcze za wcześnie na stwierdzenie, że call i contact center już w pełni zaadoptowały tego typu rozwiązania. Wynika to z faktu, że najwięcej firm jest dopiero na etapie testowania automatyzacji (35%) lub jej wdrażania (32%). Faktycznie korzysta z takich rozwiązań zaledwie 16% contact center, a na etapie planowania testów jest 12%.

Wśród firm contact center dominuje przekonanie, że największą wartość ma automatyzacja w kanale głosowym, na co wskazało aż 87% respondentów. Z tego powodu aż 83% wszystkich inwestycji w automatyzację w contact i call center dotyczy właśnie obsługi głosowej, a 76% menadżerów w branży określa ten kanał jako priorytet wdrożeń automatyzacji. Kierujący firmami contact center są też bardzo podekscytowani możliwościami oferowanymi przez automatyzację (66%) i spodziewają się po tej technologii rewolucyjnych wręcz efektów (54%).

W Polsce widać większy nacisk na automatyzacje wewnętrznych procesów

Jednym z liderów automatyzacji w branży contact center w Polsce jest firma Armatis, która należy do wiodących w skali globalnej outsourcerów usług związanych z obsługą klienta i sprzedaży. Armatis Polska zaczął na poważnie automatyzować wybrane procesy w swojej organizacji od 2021 roku, kiedy to powstał w firmie specjalny dział zajmujący się tym obszarem. Na początku automatyzacja dotyczyła głównie procesów wewnętrznych, jednak w ostatnim czasie firma dokonała także pierwszych wdrożeń automatyzacyjnych w projektach dla klientów. Nie dotyczą jednak kanału głosowego, tylko wsparcia pracy konsultantów wykonywanej podczas rozmów z klientami.

„Jak wynika z badań Armatis Customer Experience Index z października br., boty głosowe zdecydowanie nie należą do ulubionych przez Polaków metod obsług. W naszym badaniu obsługa przez boty została wskazana jako ulubiony sposób kontaktu przez zaledwie 1% respondentów, a najwyższe wyniki uzyskały telefoniczna rozmowa z człowiekiem (30%), kontakt twarzą w twarz (20%), czat (13%) lub e-mail (11%). Z tego powodu na razie kładziemy nacisk przede wszystkim na automatyzację wybranych procesów wspierających pracę agentów” – mówi Przemysław Paliszewski, który odpowiada za obszar inteligentnej automatyzacji w firmie Armatis Polska.

Tego typu wdrożenie zostało niedawno zakończone przez Armatis w jednym z projektów realizującym działania sprzedażowe. Przed wprowadzeniem automatyzacji konsultant musiał wszystkie dane z kontaktu z abonentami wprowadzać w wielu systemach. Większość tych czynności miała bardzo powtarzalny charakter i średnio zajmowała 5-15 minut.

„Po wprowadzeniu automatyzacji ok. 90% tych zadań jest obecnie wykonywanych przez robota, co oznacza bardzo wymierne oszczędności, bo takich danych z umów do przepisania jest kilka tysięcy na miesiąc. Jak łatwo policzyć, korzyść jest bardzo wymierna, a pracownicy mogą się skupić na swoich podstawowych zadaniach i sprzedaży. Niektóre najmniej standardowe czynności w tym procesie czasem nie opłaca się automatyzować, bo nakład pracy z tym związany jest większy niż oszczędność czasu” – skomentował Przemysła Paliszewski.

Kto zaczął inwestować w automatyzację, chce te działania kontynuować

Przedstawiciel Armatis zwraca też uwagę na reakcję pracowników firmy na to wdrożenie. Po uruchomieniu automatyzacji, kiedy konsultanci zobaczyli, że to faktycznie działa i odciąża ich od najbardziej frustrującej części pracy, sami zaczęli podsuwać pomysły, w jakich projektach i jakie procesy można by zautomatyzować. Stąd w Armatis są już kolejne poplanowane projekty automatyzacyjne i bardzo pozytywne nastawienie całej firmy do tej pracy.

Ten element wyraźnie łączy Armatis z innymi firmami contact center, które wzięły udział w badaniach Replicant. W gronie contact center, które już wdrożyły automatyzację w jakichś obszarach, aż 75% z nich planuje kontynuować inwestycje w te działania.

Coraz większa popularność rozwiązań RPA (Robotic Process Automation) w firmach contact center odzwierciedla to, co dzieje się we wszystkich branżach, które również coraz bardziej stawiają na automatyzację. Według niedawno upublicznionych badań firmy Gartner, wydatki na wdrażanie rozwiązań RPA wyniosą w bieżącym roku 2,9 miliardów dolarów, czyli o 19,5% więcej niż w 2021 roku. Gartner przewiduje, że w 2023 roku wydatki na automatyzację urosną o 17,5% do 3,4 miliarda dolarów.

Dodatkowe informacje o Armatis

Armatis to firma wywodząca się z Francji, która od ponad 30 lat tworzy rozwiązania outsourcingowe dla przedsiębiorstw. Dotyczą one wielokanałowego wsparcia klienta, sprzedaży, helpdesku oraz innych rozwiązań B2C i B2B, które są dostarczane w ponad 14 językach i zgodnie z wizją zawartą w haśle „Your customer first”. Ofertę Armatis wyróżnia przede wszystkim elastyczność, która umożliwia klientom łatwe i szybkie skalowanie zespołu obsługi klienta i sprzedaży stosowanie do potrzeb, ale także know-how wynikający z ponad 30 lat działalności na rynku, innowacyjność i wypracowane procesy zarządzania. Armatis aktualnie zatrudnia na całym świecie ok. 9000 osób, a w Polsce ok. 2000. Dodatkowe informacje na temat Armatis Polska są dostępne na stronie: https://www.armatis.com/pl.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Agencja PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia Biuro prasowe
2025-06-25 | 03:00

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Wyciek danych, ataki przeciążające stronę (DDoS), złośliwe oprogramowanie, phishing. Dziś wojna w cyberprzestrzeni dotyczy nie tylko infrastruktury krytycznej czy wielkich
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Komisja Europejska chce wprowadzić ujednolicone przepisy dotyczące wyrobów tytoniowych. Europosłowie mówią o kolejnej nadregulacji

Ministerstwo Zdrowia opracowało nowy projekt przepisów wprowadzających kolejne zakazy dotyczące wyrobów tytoniowych – całkowitą eliminację e-papierosów oraz zakaz aromatów w woreczkach nikotynowych. Najprawdopodobniej w ciągu kolejnych dwóch–trzech lat Polska będzie musiała implementować nową dyrektywę dotyczącą wszystkich produktów tytoniowych, nad którym niebawem ma rozpocząć prace Komisja Europejska. Europosłowie mówią o ryzyku chaosu legislacyjnego, nadregulacji i wskazują na zagrożenia związane z proponowaną podwyżką akcyzy.

Konsument

Za trzy miesiące ruszy w Polsce system kaucyjny. Wątpliwości budzą kwestie rozliczeń i podatków

Zaledwie trzy miesiące zostały do startu systemu kaucyjnego w Polsce. Kaucje obejmą szklane i plastikowe butelki oraz puszki z napojami. To duża zmiana dla producentów napojów, sklepów i konsumentów oraz pośredniczących w zbiórce operatorów systemów kaucyjnego. Na razie przepisy są na tyle niedoprecyzowane, że budzą wiele wątpliwości w kwestii rozliczania podatków czy rozliczeń z operatorami. Producenci będą musieli płacić podatek od niezwróconych butelek, co zwiększy ich koszty.

Transport

Rośnie skala agresji na polskich drogach. Problemem jest nie tylko nadmierna prędkość, ale też jazda na zderzaku

Za kilka dni zaczynają się wakacje, czyli statystycznie najniebezpieczniejszy czas na drogach. Wśród głównych przyczyn takich zdarzeń na prostych odcinkach drogi są nadmierna prędkość i jazda na zderzaku. Zarządca autostrady A4 Katowice–Kraków w ramach kampanii „Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie” zwraca uwagę na zjawisko agresji na polskich drogach i przypomina, że bezpieczeństwo zaczyna się od osobistych decyzji kierowcy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.