Komunikaty PR

Axis wprowadza funkcję time in area w Axis Object Analytics

2022-11-17  |  14:00
Biuro prasowe
Kontakt
Monday PR
Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.

Górskiego 9
00-033 Warszawa
biuro|mondaypr.pl| |biuro|mondaypr.pl
+48 224878421
www.mondaypr.pl

Axis Communications informuje o premierze funkcji time in area*, w wersji beta, dostępnej w ramach najnowszego wydania AXIS Object Analytics. To inteligentne rozwiązanie może być wykorzystywane do wyzwalania zdarzenia za każdym razem, gdy obiekt pozostaje w monitorowanym obszarze dłużej niż zdefiniowany przez operatora czas — na przykład w celu wykrywania gapiów.

 

Zadaniem AXIS Object Analytics jest wykrywanie obiektów w obrazie, takich jak pojazd lub człowiek. Dzięki temu możliwe jest definiowanie scenariuszy zdarzeń wykorzystujących wykrycie wybranych typów obiektów. Najnowsza funkcja w aplikacji – time in area – pozwala na mierzenie czasu przebywania danego obiektu (pojazdu lub człowieka) w strzeżonej strefie. Możliwe jest zatem wyzwalanie specjalnie skonfigurowanych alarmów np. w przypadku, gdy pojazd został zaparkowany zbyt długo, w miejscu, gdzie zatrzymywanie się dozwolone jest tylko na kilka minut. Funkcja ta może również przeciwdziałać aktom wandalizmu w przestrzeni miejskiej, a także być wsparciem dla branży handlu detalicznego, poprawiając jakość obsługi klienta.

 

Scenariusze zdarzeń są łatwo konfigurowalne do konkretnych potrzeb zaledwie za pomocą kilku kliknięć. Możliwe jest również uruchomienie wielu scenariuszy jednocześnie. Aplikacja inteligentnie monitoruje scenę, aby określić, czy i kiedy powinno zostać wyzwolone zdarzenie po wykryciu wybranych obiektów.

 

Aplikacja jest preinstalowana w zgodnych kamerach sieciowych Axis. Wykorzystuje ona oparte na sztucznej inteligencji algorytmy i warunki behawioralne do analizy sceny i zachowań przestrzennych znajdujących się w niej obiektów, ignorując typowe, nieistotne źródła niepożądanych zdarzeń. Zaprojektowana została w taki sposób, by operatorzy kamer mogli skupić się wyłącznie na obiektach będących przedmiotem zainteresowania i sytuacjach wymagających większej uwagi. Pozwala to na odpowiednią reakcję na zdarzenia w czasie rzeczywistym.

 

Kluczowe cechy obejmują:

 

  • Analitykę na brzegu sieci
  • Klasyfikację ludzi i pojazdów
  • Wykrywanie czasu przebywania obiektu w scenie
  • Jednoczesne uruchamianie wielu scenariuszy zdarzeń
  • Elastyczną i łatwą konfigurację
  • Preinstalację bez ponoszenia dodatkowych kosztów

 

* Dostępne w oprogramowaniu sprzętowym 10.12.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
IT i technologie Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia Biuro prasowe
2025-06-25 | 03:00

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Wyciek danych, ataki przeciążające stronę (DDoS), złośliwe oprogramowanie, phishing. Dziś wojna w cyberprzestrzeni dotyczy nie tylko infrastruktury krytycznej czy wielkich
IT i technologie Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska
2025-06-04 | 15:30

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Współczesne przedsiębiorstwa nie mogą pozwolić sobie na brak ochrony w świecie cyfrowym. Codziennie pojawiają się nowe zagrożenia: wycieki danych, ataki phishingowe,
IT i technologie Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
2025-05-13 | 14:45

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25

Emitel ponownie został Partnerem Technologicznym konferencji Impact’25 – jednego z najważniejszych wydarzeń poświęconych nowoczesnym technologiom, gospodarce

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Bankowość

Rośnie liczba i wartość udzielonych konsumentom kredytów gotówkowych. Gorzej mają się kredyty ratalne oraz te udzielane firmom

Rynek kredytowy w Polsce co do zasady rośnie, choć nierównomiernie. Z danych Biura Informacji Kredytowej wynika, że najlepiej rozwija się segment kredytów gotówkowych dla konsumentów. Wartościowo wzrosła też kwota udzielonych limitów w kartach kredytowych. Według prognoz BIK w całym roku wzrośnie wartość zarówno udzielonych kredytów mieszkaniowych, jak i gotówkowych, choć tych pierwszych poniżej inflacji. Wcześniejsze cięcia stóp procentowych przez RPP nie zmieniły tej prognozy.

Transport

37,5 proc. środków z Planu Społeczno-Klimatycznego trafi na walkę z ubóstwem transportowym. Organizacje branżowe apelują o zmianę priorytetowych projektów [DEPESZA]

Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej z końcem czerwca zakończyło konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego, który otwiera drogę do pozyskania 65 mld zł (11,4 mld euro) z unijnego Społecznego Funduszu Klimatycznego. Polska będzie jego największym beneficjentem, a 37,5 proc. budżetu zostanie przeznaczone na bezpośrednie wsparcie osób narażonych na ubóstwo transportowe. Organizacje branżowe oceniają jednak, że walka z tym zjawiskiem może się okazać nieskuteczna. W toku konsultacji zgłosiły swoje zastrzeżenia co do priorytetów w wydatkach i sposobu wsparcia inwestycji w transport rowerowy.

Prawo

Firmy będą mogły przetestować krótszy tydzień pracy z rządowym wsparciem. Nabór wniosków ruszy w sierpniu

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej uruchamia pilotaż krótszego tygodnia pracy. Zainteresowane wzięciem w nim udziału firmy będą się mogły ubiegać o wsparcie finansowe ze strony rządu. Politycy Nowej Lewicy, którzy są pomysłodawcami testu tego rozwiązania, przekonują, że finalnie zyskają na nim wszyscy, zarówno pracownicy, jak i pracodawcy, a ostrzeżenia o spodziewanych problemach gospodarki są mocno przesadzone.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.