Badanie AV-Comparatives: Bitdefender najpopularniejszy wśród użytkowników urządz
Ograniczenia w przemieszczaniu się obywateli, które obowiązują już od ponad roku, doprowadziły do bezprecedensowego wykorzystania Internetu. Miliony ludzi pracowało w domu organizując spotkania za pomocą Zooma czy Skype’a. O ile smartfony czy tablety i nie zyskały zbyt wiele w czasie pandemii, o tyle komputery PC w ubiegłym roku biły rekordy sprzedaży. To sprawia, że oprogramowanie zabezpieczające systemy operacyjne pecetów stało się ważniejsze niż kiedykolwiek. AV-Comparatives przeprowadził badanie wśród 2111 użytkowników komputerów z całego świata. Respondenci odpowiadali na pytania dotyczące produktów zabezpieczających (płatnych oraz darmowych), systemów operacyjnych i najczęściej używanych przeglądarek. Na uwagę zasługuje wyraźny wzrost popularności Windows 10, oprogramowanie Windows 7 pozostaje daleko w tyle - korzysta z niego co dwudziesty ankietowany. Natomiast wśród systemów operacyjnych dla smartfonów i tabletów króluje Android, którego używa trzy czwarte badanych, natomiast 22 proc. posiada urządzenia mobilne z iOS. Najpopularniejszą przeglądarką wciąż pozostaje Chrome z udziałem 35,7 proc., aczkolwiek w ubiegłorocznym badaniu ten wskaźnik sięgał około 50 proc. Na drugim miejscu znajduje się Mozilla Firefox z 34 proc, udziałem, a trzecim Microsoft Edge (15,6 proc.). Przy czym AV-Comparatives zwraca uwagę na wyraźny przyrost użytkowników ostatniej z wymienionych przeglądarek. Użytkownicy komputerów stacjonarnych najchętniej korzystają z systemów bezpieczeństwa Kaspersky, Bitdefender, Microsoft i ESET. Produkty tych firm znajdują się w pierwszej piątce najpopularniejszych rozwiązań na każdym kontynencie. Z kolei najczęściej używanym przez respondentów oprogramowaniem do ochrony urządzeń mobilnych jest Bitdefender.
Co ciekawe, z badania V-Comparatives wynika, iż użytkownicy wymieniają oprogramowanie bezpieczeństwa nie ze względu na jego właściwości, lecz praktyki marketingowe dostawcy, takie jak np. wysokie ceny odnowienia czy up-selling, czyli strategię polegającą na podwyższeniu wartości sprzedawanego produktu lub usługi.
Źródło: marken.com.pl; bitdefender.pl

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Problemy społeczne

Sukces gospodarczy Polski może zachęcić do powrotów Polaków mieszkających za granicą. Nowa rządowa strategia ma w tym pomóc
Polska coraz mocniej stawia na powroty swoich obywateli z zagranicy. Rządowa strategia współpracy z Polonią na najbliższe lata zakłada system zachęt dla osób powracających, ale też ułatwienia w uznawaniu wykształcenia i kwalifikacji, podejmowaniu studiów czy staży zawodowych. To w obliczu rosnących wyzwań demograficznych i zapotrzebowania na wysoko wykwalifikowaną kadrę szansa na wzmocnienie rynku pracy. Napływ wykwalifikowanych specjalistów z doświadczeniem zdobytym za granicą może pomóc w modernizacji krajowej gospodarki.
Prawo
ZPP: Działania administracji narażają na szwank wysiłek deregulacyjny. Niektóre niosą znamiona dyskryminacji i nękania przedsiębiorców

Choć rząd zgodnie z zapowiedziami realizuje szeroko zakrojone zmiany deregulacyjne, przedsiębiorcy alarmują, że brakuje w nich spójności, przewidywalności i realnej poprawy, zwłaszcza w kontaktach z administracją. Jako przykład ZPP podaje przypadek firmy British American Tobacco (BAT) i jej zatrzymanego przez izbę celno-skarbową zamówienia 200 tys. kartridży do e-papierosów. Dotknięte tą decyzją spółki liczą straty.
Konsument
Branża piwowarska dodaje do polskiej gospodarki ponad 20,5 mld zł rocznie. Spadki sprzedaży i produkcji piwa uderzają również w inne sektory

Branża piwowarska pozostaje ważnym ogniwem polskiej gospodarki. Nowy raport CASE wskazuje, że generuje ona 3 proc. dochodów budżetowych i 85 tys. miejsc pracy w samych browarach i innych powiązanych sektorach. Dlatego kurczący się rynek piwa może mieć poważne reperkusje – już dziś nadwyżka mocy produkcyjnych przekracza 10 mln hl. Spadki są spowodowane m.in. znaczącym wzrostem kosztów działalności, spadkiem konsumpcji, a także uderzającymi w browarników zmianami regulacyjnymi.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.