Komunikaty PR

BANK POCZTOWY OSTRZEGA: Bądź czujny w czasie zakupów internetowych

2020-12-22  |  10:05
Biuro prasowe
Kontakt
Michał Michalski
ITBC Communication

Al. Ks. Józefa Poniatowskiego 1
03-901 Warszawa
michal_michalski|itbc.pl| |michal_michalski|itbc.pl
+48 602 789 188
www.itbcgroup.pl

Okres przedświąteczny to czas wzmożonej aktywności przestępców działających w świecie online. Dane pokazują, że na ataki cybernetyczne w Polsce narażona może być nawet co 5 osoba. W związku z faktem, że 98% z nas czuje się bezpiecznie robiąc zakupy w internecie – tym bardziej zagrożenie płynące ze strony oszustów może stać się realne dla każdego z nas.

Bank Pocztowy szczególnie dba o bezpieczeństwo swoich klientów, ale także wszystkich obywateli, którzy coraz częściej decydują się na zakupy w sieci i dlatego apeluje o czujność w czasie przeprowadzania transakcji on-line. Komunikaty przypominające o podstawowych zasadach bezpieczeństwa w sieci, szczególnie w okresie przedświątecznym, Bank publikuje na stronach www oraz w mediach społecznościowych.

- Aż 98% z nas czuje się bezpiecznie robiąc zakupy w internecie, co sprawia, że tym łatwiej można uśpić naszą czujność.  Tymczasem zagrożenie płynące ze strony oszustów jest realne dla każdego z nas, szczególnie teraz, kiedy w związku z COVID-19 znaczna część naszej aktywności przeniosła się właśnie do internetu. Jednak nie jesteśmy bezbronni. Zachowanie ostrożności pomoże nam zwiększyć nasze bezpieczeństwo. Zadbajmy też o naszych bliskich. Przekażmy im tych kilka prostych zasad – mówi Paweł Rzewuski, Dyrektor Departamentu Bezpieczeństwa i Ryzyka Operacyjnego Banku Pocztowego.

Poniżej przedstawiamy podstawowe zasady bezpieczeństwa w czasie zakupów online:

Nigdy nie podawaj osobom trzecim danych logowania do bankowości internetowej.

Zwróć uwagę na adres strony www i ważność jej certyfikatu.

Chroń swój kod PIN i inne dane karty płatniczej.

Bank nigdy nie wymaga podania pełnego numeru karty czy danych logowania do bankowości internetowej.

Nie podawaj osobom trzecim kodów autoryzacji SMS.

Unikaj niesprawdzonych sklepów internetowych, koniecznie sprawdź opinie.

Nie otwieraj podejrzanych linków.

Nigdy nie instaluj na urządzeniach z których dokonujesz płatności nieznanych aplikacji, w tym służących do podłączania pulpitu zdalnego.

Zwróć uwagę na „atrakcyjne” ceny kupowanych przedmiotów.

Pamiętaj o aktualizacji danych teleadresowych, w szczególności numeru telefonu.

Odsetek Polaków robiących zakupy w internecie systematycznie rośnie. Według ostatnich danych taką aktywność w sieci deklaruje już ponad 70% z nas.  

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: ITBC Communication
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Jak zapewnić bezpieczne transakcje w swoim sklepie online? Biuro prasowe
2025-07-09 | 14:40

Jak zapewnić bezpieczne transakcje w swoim sklepie online?

Zakupy internetowe zapewniają dużą wygodę. Nie trzeba jeździć po sklepach w różnych lokalizacjach, by znaleźć coś dla siebie. To duża oszczędność czasu
Finanse Ailleron Innovation Forum 2025: Innowacje, które realnie zmieniają sektor finansowy
2025-06-30 | 15:00

Ailleron Innovation Forum 2025: Innowacje, które realnie zmieniają sektor finansowy

Ailleron Innovation Forum w Krakowie stało się centrum przełomowych idei i globalnych inspiracji. Liderzy FinTech spotkali się 12 czerwca  w Muzeum Sztuki i Techniki
Finanse Bitget dołącza do Organizacji UNICEF Game Changers, aby umożliwić edukację w zakresie blockchain dla 300 tys. osób w 2025 r.
2025-06-16 | 13:15

Bitget dołącza do Organizacji UNICEF Game Changers, aby umożliwić edukację w zakresie blockchain dla 300 tys. osób w 2025 r.

Wiodąca giełda kryptowalutowa Bitget i UNICEF Luksemburg ogłaszają nawiązanie współpracy w celu rozwijania umiejętności cyfrowych i technologicznych wśród

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Polityka

W tym tygodniu Komisja Europejska przedstawi projekt budżetu na lata 2028–2034. To będzie pierwsza długoletnia perspektywa czasu wojny

16 lipca Komisja Europejska przedstawi swój pomysł na budżet w kolejnej siedmioletniej perspektywie. Projekt ma przewidywać mniej programów, większy udział kwot niezaplanowanych, a także mechanizmy i rezerwy, które umożliwią szybszą i bardziej elastyczną reakcję na zmieniające się potrzeby. Więcej w nim będzie również środków przewidzianych na wzmocnienie bezpieczeństwa. W maju Parlament Europejski odrzucił w głosowaniu propozycję KE, by budżety przewidziane na okres po roku 2027 konstruować tak jak KPO.

Polityka

P. Müller: Wnioski z ludobójstwa w Srebrenicy szczególnie aktualne w kontekście ukraińskim. Społeczność międzynarodowa nie może przymykać oczu

W ubiegłym tygodniu obchodzono 30. rocznicę ludobójstwa w Srebrenicy, gdzie z rąk Serbów w lipcu 1995 roku zginęło ponad 8 tys. bośniackich mężczyzn i chłopców. To jeden z najciemniejszych rozdziałów najnowszej historii Europy – podkreślali szefowie instytucji UE. – ​To także lekcja dla społeczności międzynarodowej, która nabiera szczególnego znaczenia w kontekście agresji Rosji na Ukrainę – mówi Piotr Müller, europoseł z PiS.

Media i PR

Parlament Europejski wzywa do większej ochrony wolności dziennikarzy. Wiceprzewodnicząca: media mają pełnić funkcję kontrolną, a niektórym rządom to się nie podoba

8 sierpnia br. w państwach członkowskich UE zacznie obowiązywać europejski akt o wolności mediów. Przepisy rozporządzenia mają chronić pluralizm i niezależność mediów. Jak wynika z nowego raportu KE dotyczącego praworządności, wciąż jest to obszar, w którym jest dużo zagrożeń. Również Parlament Europejski wzywa kraje członkowskie do intensywnych wysiłków na rzecz wolności mediów i ochrony dziennikarzy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.