BANK POCZTOWY OSTRZEGA: Bądź czujny w czasie zakupów internetowych
ITBC Communication
Al. Ks. Józefa Poniatowskiego 1
03-901 Warszawa
michal_michalski|itbc.pl| |michal_michalski|itbc.pl
+48 602 789 188
www.itbcgroup.pl
Okres przedświąteczny to czas wzmożonej aktywności przestępców działających w świecie online. Dane pokazują, że na ataki cybernetyczne w Polsce narażona może być nawet co 5 osoba. W związku z faktem, że 98% z nas czuje się bezpiecznie robiąc zakupy w internecie – tym bardziej zagrożenie płynące ze strony oszustów może stać się realne dla każdego z nas.
Bank Pocztowy szczególnie dba o bezpieczeństwo swoich klientów, ale także wszystkich obywateli, którzy coraz częściej decydują się na zakupy w sieci i dlatego apeluje o czujność w czasie przeprowadzania transakcji on-line. Komunikaty przypominające o podstawowych zasadach bezpieczeństwa w sieci, szczególnie w okresie przedświątecznym, Bank publikuje na stronach www oraz w mediach społecznościowych.
- Aż 98% z nas czuje się bezpiecznie robiąc zakupy w internecie, co sprawia, że tym łatwiej można uśpić naszą czujność. Tymczasem zagrożenie płynące ze strony oszustów jest realne dla każdego z nas, szczególnie teraz, kiedy w związku z COVID-19 znaczna część naszej aktywności przeniosła się właśnie do internetu. Jednak nie jesteśmy bezbronni. Zachowanie ostrożności pomoże nam zwiększyć nasze bezpieczeństwo. Zadbajmy też o naszych bliskich. Przekażmy im tych kilka prostych zasad – mówi Paweł Rzewuski, Dyrektor Departamentu Bezpieczeństwa i Ryzyka Operacyjnego Banku Pocztowego.
Poniżej przedstawiamy podstawowe zasady bezpieczeństwa w czasie zakupów online:
Nigdy nie podawaj osobom trzecim danych logowania do bankowości internetowej.
Zwróć uwagę na adres strony www i ważność jej certyfikatu.
Chroń swój kod PIN i inne dane karty płatniczej.
Bank nigdy nie wymaga podania pełnego numeru karty czy danych logowania do bankowości internetowej.
Nie podawaj osobom trzecim kodów autoryzacji SMS.
Unikaj niesprawdzonych sklepów internetowych, koniecznie sprawdź opinie.
Nie otwieraj podejrzanych linków.
Nigdy nie instaluj na urządzeniach z których dokonujesz płatności nieznanych aplikacji, w tym służących do podłączania pulpitu zdalnego.
Zwróć uwagę na „atrakcyjne” ceny kupowanych przedmiotów.
Pamiętaj o aktualizacji danych teleadresowych, w szczególności numeru telefonu.
Odsetek Polaków robiących zakupy w internecie systematycznie rośnie. Według ostatnich danych taką aktywność w sieci deklaruje już ponad 70% z nas.

Czy warto korzystać z grid tradingu w inwestowaniu?

Po ludzku o PIT-8C

Josip Heit, założyciel GSB Germany w wywiadzie na temat przyszłości branży fintech
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

KE pracuje nad planem działań dla przemysłu motoryzacyjnego. Eksperci widzą dla niego przyszłość w technologiach bezemisyjnych
5 marca Komisja Europejska przedstawi plan działań dla przemysłu motoryzacyjnego, który ma zapewnić wsparcie dla sektora pozostającego pod dużą presją. Dyskusje na forum UE dotyczą m.in. możliwości rewizji zakazu sprzedaży aut spalinowych od 2035 roku, o co wnioskują europosłowie z Europejskiej Partii Ludowej, podkreślając, że cel ten wydaje się trudny do osiągnięcia. Marcin Korolec, prezes zarządu Fundacji Promocji Pojazdów Elektrycznych, ocenia, że będzie to jednak decyzja szkodliwa dla przyszłości sektora motoryzacyjnego.
IT i technologie
Sztuczna inteligencja usprawni załatwianie spraw urzędowych. Polski model językowy PLLuM zadebiutuje w mObywatelu

Ministerstwo Cyfryzacji zaprezentowało w ubiegłym tygodniu polski model językowy PLLuM. Polish Large Language Model to rodzina modeli sztucznej inteligencji, która pozwala przetwarzać i generować teksty w języku polskim. Ma to być przełomowy krok w cyfryzacji kraju, który może zmienić sposób funkcjonowania administracji publicznej. PLLuM jako wirtualny asystent w mObywatelu przeprowadzi przez aplikację, a jako inteligentny asystent urzędniczy zautomatyzuje przetwarzanie dokumentów.
Problemy społeczne
Biznes coraz chętniej angażuje się w działania społeczne. To ważny partner dla Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy

Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy w ciągu 32 lat działalności zebrała blisko 2,3 mld zł i kupiła ponad 74,5 tys. urządzeń. Fundacja realizuje ogólnonarodowe programy medyczne, uczy pierwszej pomocy i krzewi ideę wolontariatu. W działania organizacji chętnie angażuje się też biznes. Jerzy Owsiak, współzałożyciel i prezes fundacji, otrzymał nagrodę specjalną Business Centre Club, m.in. za wkład w budowanie empatycznego i solidarnego społeczeństwa.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.