Komunikaty PR

BANK POCZTOWY OSTRZEGA: Bądź czujny w czasie zakupów internetowych

2020-12-22  |  10:05
Biuro prasowe
Kontakt
Michał Michalski
ITBC Communication

Al. Ks. Józefa Poniatowskiego 1
03-901 Warszawa
michal_michalski|itbc.pl| |michal_michalski|itbc.pl
+48 602 789 188
www.itbcgroup.pl

Okres przedświąteczny to czas wzmożonej aktywności przestępców działających w świecie online. Dane pokazują, że na ataki cybernetyczne w Polsce narażona może być nawet co 5 osoba. W związku z faktem, że 98% z nas czuje się bezpiecznie robiąc zakupy w internecie – tym bardziej zagrożenie płynące ze strony oszustów może stać się realne dla każdego z nas.

Bank Pocztowy szczególnie dba o bezpieczeństwo swoich klientów, ale także wszystkich obywateli, którzy coraz częściej decydują się na zakupy w sieci i dlatego apeluje o czujność w czasie przeprowadzania transakcji on-line. Komunikaty przypominające o podstawowych zasadach bezpieczeństwa w sieci, szczególnie w okresie przedświątecznym, Bank publikuje na stronach www oraz w mediach społecznościowych.

- Aż 98% z nas czuje się bezpiecznie robiąc zakupy w internecie, co sprawia, że tym łatwiej można uśpić naszą czujność.  Tymczasem zagrożenie płynące ze strony oszustów jest realne dla każdego z nas, szczególnie teraz, kiedy w związku z COVID-19 znaczna część naszej aktywności przeniosła się właśnie do internetu. Jednak nie jesteśmy bezbronni. Zachowanie ostrożności pomoże nam zwiększyć nasze bezpieczeństwo. Zadbajmy też o naszych bliskich. Przekażmy im tych kilka prostych zasad – mówi Paweł Rzewuski, Dyrektor Departamentu Bezpieczeństwa i Ryzyka Operacyjnego Banku Pocztowego.

Poniżej przedstawiamy podstawowe zasady bezpieczeństwa w czasie zakupów online:

Nigdy nie podawaj osobom trzecim danych logowania do bankowości internetowej.

Zwróć uwagę na adres strony www i ważność jej certyfikatu.

Chroń swój kod PIN i inne dane karty płatniczej.

Bank nigdy nie wymaga podania pełnego numeru karty czy danych logowania do bankowości internetowej.

Nie podawaj osobom trzecim kodów autoryzacji SMS.

Unikaj niesprawdzonych sklepów internetowych, koniecznie sprawdź opinie.

Nie otwieraj podejrzanych linków.

Nigdy nie instaluj na urządzeniach z których dokonujesz płatności nieznanych aplikacji, w tym służących do podłączania pulpitu zdalnego.

Zwróć uwagę na „atrakcyjne” ceny kupowanych przedmiotów.

Pamiętaj o aktualizacji danych teleadresowych, w szczególności numeru telefonu.

Odsetek Polaków robiących zakupy w internecie systematycznie rośnie. Według ostatnich danych taką aktywność w sieci deklaruje już ponad 70% z nas.  

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: ITBC Communication
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Finanse Ceny ubezpieczeń spadły o 3% w pierwszym kwartale 2025 r. Biuro prasowe
2025-04-28 | 06:00

Ceny ubezpieczeń spadły o 3% w pierwszym kwartale 2025 r.

Ceny ubezpieczeń na świecie spadły średnio o 3% w pierwszym kwartale 2025 roku, po spadku o 2% w Q4 2024 r., co oznacza trzeci z rzędu kwartalny spadek po siedmiu
Finanse Pożyczki bez zaświadczeń i formalności – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają tę formę finansowania?
2025-04-21 | 06:00

Pożyczki bez zaświadczeń i formalności – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają tę formę finansowania?

Na polskim rynku finansowym pojawiają się coraz to nowsze możliwości pozyskiwania dodatkowych środków na różne cele. Wśród nich najpopularniejsze stają się pożyczki
Finanse BRAK ZDJĘCIA
2025-03-24 | 13:30

Walletto Fintech Poland i rozwój polskiego ekosystemu fintech

Polska scena fintechowa dynamicznie się rozwija, a lokalne firmy technologii finansowej coraz śmielej wkraczają na rynki międzynarodowe. Współpraca Walletto Fintech Poland z Fintech Poland otwiera nowe możliwości

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności

Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.

Infrastruktura

Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie

Według stanu na koniec 2024 roku odbudowa Ukrainy wymagać będzie zaangażowania ponad pół biliona euro, a Rosja wciąż powoduje kolejne straty. Najwięcej środków pochłoną sektory mieszkaniowy i transportowy, ale duże są także potrzeby energetyki, handlu czy przemysłu. Polski biznes wykazuje wysokie zaangażowanie w Ukrainie, jednak może ono być jeszcze wyższe w procesie odbudowy. Zdaniem wiceprezesa działającego w tym kraju Kredobanku należącego do Grupy PKO BP firmy powinny szukać partnerów do udziału w odbudowie i w Polsce, i w Ukrainie.

Polityka

Europoseł PiS zapowiada walkę o reparacje wojenne dla Polski na forum UE. Niemiecki rząd uznaje temat za zamknięty

Nowy kanclerz Niemiec Friedrich Merz podczas konferencji prasowej w Polsce ocenił, że temat reparacji wojennych w relacjach polsko-niemieckich jest prawnie zakończony. Nie zgadza się z tym europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk, który chce do tego tematu wrócić na forum UE. Przygotowana za rządów PiS publikacja „Raport o stratach poniesionych przez Polskę w wyniku agresji i okupacji niemieckiej w czasie II wojny światowej” szacuje straty na ponad 6,2 bln zł.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.