Komunikaty PR

Bank Pocztowy wyróżniony za BAKCYLA

2021-03-31  |  23:00
Biuro prasowe
Kontakt
Michał Michalski
ITBC Communication

Al. Ks. Józefa Poniatowskiego 1
03-901 Warszawa
michal_michalski|itbc.pl| |michal_michalski|itbc.pl
+48 602 789 188
www.itbcgroup.pl

1779 lekcji i spotkań dla 52 700 uczniów w 520 szkołach w całej Polsce - tak wygląda podsumowanie tegorocznej edycji programu BAKCYL realizowanego przez Warszawski Instytut Bankowości. Zajęcia z młodzieżą prowadzili bankowcy-wolontariusze z 16 banków komercyjnych, w tym Banku Pocztowego. Celem realizowanego programu jest podnoszenie wiedzy młodzieży na temat finansów i bankowości. Bank Pocztowy, który uczestniczy w tym programie już 5 lat, otrzymał wyróżnienie w tej edycji jako najbardziej efektywna instytucja w programie BAKCYL w 2020.

BAKCYL to program dla uczniów ze szkół podstawowych i ponadpodstawowych. W tym roku ze względu na panującą pandemię koronawirusa część zajęć odbyła się online na platformie webinarowej. Scenariusz każdej lekcji został dostosowany do specyficznej formy online z jednoczesnym zachowaniem różnorodnych elementów aktywizujących uczniów: quizu, testu, filmu oraz sesji pytań i odpowiedzi z wykorzystaniem czatu. Główny cel edukacyjny programu Bakcyl to  podniesienie wiedzy finansowej i umiejętności korzystania z nowoczesnych usług finansowych z uwzględnieniem zagrożeń w cyberprzestrzeni. Programy lekcji są zgodne z podstawą programową nauczania w szkołach. Każda lekcja to jednocześnie element zajęć z doradztwa zawodowego, czyli spotkanie z praktykiem i poznanie niezbędnych kompetencji, ścieżek rozwoju edukacyjnego i zawodowego w sektorze bankowym.

 - BAKCYL to program, który ma wspierać wiedzę młodych ludzi o bankowości i finansach. Jestem przekonany, że to przedsięwzięcie z jednej strony ułatwi części młodzieży podjęcie decyzji o przyszłym zawodzie, z drugiej zaś strony pokazuje najlepsze i bezpieczne praktyki w zakresie korzystania z kont bankowych, kart płatniczych, mobilnych form płatności czy uczy oszczędzania. Jednym z głównych celów Banku Pocztowego jest wspieranie inicjatyw, które zapobiegają wykluczeniu niektórych grup społecznych w zakresie korzystania z rynku finansowego. BAKCYL wpisuje się w tę ideę, dlatego dziękuję wszystkich wolontariuszom, a przede wszystkim pracownikom Banku Pocztowego za udział w tym programie - komentuje Jakub Słupiński p.o. Prezesa Banku Pocztowego

- Z bankowością związany jestem od 25 lat, w tym od 9 pracując w Banku Pocztowym. W ramach projektu BAKCYL jako wolontariusz mam możliwość dzielenia się moją wiedzą z młodzieżą i być może zaszczepienia w nich bakcyla, dzięki któremu w przyszłości z większą swobodą i bezpieczeństwem będą poruszać się po świecie finansów. Być może niektórzy z nich zdecydują się na karierę w bankowości. Tegoroczne wyróżnienie jest dla mnie motywacją do dalszego działania i edukowania młodych pokoleń – mówi Maciej Fidecki, ekspert Banku Pocztowego i laureat wyróżnienia dla najaktywniejszego wolontariusza projektu BAKCYL w 2020 r.

- Projekt edukacji finansowej młodzieży BAKCYL jest nieprzerwanie realizowany od 8 lat. Jednocześnie od 2016 r. w projekt zaangażowany jest także Bank Pocztowy, dlatego tym bardziej cieszy nas, że w tym roku wolontariuszy Banku Pocztowego mogliśmy wyróżnić za największe zaangażowanie w nasz projekt - mówi Waldemar Zbytek, Prezes Warszawskiego Instytutu Bankowości, organizatora Projektu BAKCYL.

 

Warto zauważyć, że program wysoko oceniają także uczniowie. W anonimowej ankiecie w skali 1-6 uczniowie szkół ponadpodstawowych ocenili BAKCYLA na 5 w zakresie przydatności lekcji oraz prowadzenia zajęć przez wolontariuszy. Od września 2021 rusza kolejna edycja programu.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Edukacja Już prawie 600 szkół bierze udział w programie „Finansoaktywni” Biuro prasowe
2024-04-25 | 15:30

Już prawie 600 szkół bierze udział w programie „Finansoaktywni”

Ministerstwo Finansów po raz kolejny edukuje młodzież na temat finansów i podatków. Tegoroczna edycja programu „Finansoaktywni: Podatki płacimy, korzyści
Edukacja Zrozumienie i wsparcie - jak pomóc dzieciom przebrnąć przez czas egzaminów?
2024-04-24 | 13:47

Zrozumienie i wsparcie - jak pomóc dzieciom przebrnąć przez czas egzaminów?

W procesie kształcenia dziecka, rola rodzica jest kluczowa, nawet kiedy staje się ono coraz bardziej niezależne. Ważne jest zapewnienie wsparcia przy wyborze szkoły oraz prowadzenie go w taki
Edukacja Jak skutecznie nauczyć się języka obcego?
2024-04-16 | 17:00

Jak skutecznie nauczyć się języka obcego?

Wielkimi krokami zbliżają się matura oraz sesja, podczas której uczniowie i studenci mierzą się ze zdaniem egzaminów m.in. z języka obcego. Panikujesz, że nie zdasz?

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.