Bank Pocztowy zaoferuje karty biometryczne
ITBC Communication
Al. Ks. Józefa Poniatowskiego 1
03-901 Warszawa
michal_michalski|itbc.pl| |michal_michalski|itbc.pl
+48 602 789 188
www.itbcgroup.pl
W listopadzie br. Bank Pocztowy rozpocznie testowanie rozwiązania w ramach fazy Friends&Family, a już w grudniu przy współpracy z firmami Fiserv Polska S.A. i Thales wprowadzi do swojej oferty kartę biometryczną Mastercard. Tym samym Bank Pocztowy stanie się pierwszą instytucją w Polsce i jedną z pierwszych w Europie, która udostępni swoim klientom to innowacyjne rozwiązanie. Zarząd Banku podkreśla, że wdrożenie karty biometrycznej do oferty jest kolejnym działaniem wpisującym się w strategię rozwoju rozwiązań cyfrowych Banku Pocztowego, które jeszcze bardziej zwiększy bezpieczeństwo transakcji bezgotówkowych w Polsce. W pierwszej kolejności z rozwiązania będą mogli skorzystać klienci instytucjonalni.
Bank Pocztowy jako pierwsza instytucja w Polsce i jedna z pierwszych w Europie udostępni swoim klientom instytucjonalnym możliwość realizacji transakcji bezgotówkowych przy pomocy uwierzytelnienia biometrycznego. Dokonanie płatności, w tym nisko kwotowych, możliwe będzie jedynie po wcześniejszej weryfikacji odcisku palca posiadacza karty. Już w listopadzie Bank Pocztowy w ramach Friends&Family rozpocznie testowanie karty biometrycznej.
Do tej pory z takiej możliwości mogli w Europie skorzystać klienci jednej z francuskich instytucji finansowych. Karty oraz potrzebne do kodowania biometrycznego wzorca odcisku palca czytniki dostarczy firma Thales, która jest autorem tego innowacyjnego produktu. Pierwsza pilotażowa karta biometryczna Banku Pocztowego zostanie wydana już na koniec października br., a do oferty rozwiązanie będzie wprowadzone już w grudniu. Karta dostępna będzie dla klientów instytucjonalnych.
– Karty biometryczne to zupełna nowość, nie tylko w Polsce, ale i na świecie. Firma Thales, która opracowała tę zaawansowaną technologię, dostarcza swój produkt jedynie na pięć rynków, w tym jeden europejski. Teraz, dzięki naszej współpracy z organizacją Mastercard, to nowoczesne rozwiązanie, znane do tej pory jedynie z filmów sci-fi, będzie również dostępne dla naszych klientów, którzy dzięki niemu będą mogli jeszcze wygodniej i bezpieczniej dokonywać transakcji. To także kolejny etap w realizacji naszej strategii rozwoju – coraz większej cyfryzacji naszych rozwiązań oferowanych klientom. Mam nadzieję także, że wprowadzenie karty biometrycznej przyczyni się do dynamicznego rozwoju w Polsce rynku płatności bezgotówkowych – komentuje Marcin Ledworowski, członek Zarządu Banku Pocztowego odpowiadający za Obszar Biznesu oraz IT.
– Cieszymy się, że dzięki innowacyjnemu podejściu Banku Pocztowego do rozwoju usług płatniczych, Polska jest jednym z pierwszych krajów w Europie, który udostępni klientom kartę biometryczną. Klienci komercyjni Banku Pocztowego będą mogli przetestować takie korzyści tej technologii, jak jej wysoki poziom bezpieczeństwa i wygoda. Polacy są bardzo otwarci na innowacje, co było widać już przy wdrażaniu płatności zbliżeniowych, a później mobilnych. Dlatego uważamy, że to najlepsze miejsce, żeby sprawdzić, czy takie innowacyjne produkty, jak karty biometryczne, mają szansę się przyjąć i zyskać popularność – mówi Tomasz Owczarek, dyrektor sprzedaży i strategii w polskim oddziale Mastercard Europe.
- Z przyjemnością podjęliśmy się współpracy z naszym wieloletnim zaufanym partnerem, Bankiem Pocztowym, nad wydaniem pierwszej w Polsce karty biometrycznej. Włączenie tego produktu do oferty banku to kolejny krok w rozwoju polskiego rynku płatności. Zwłaszcza w kontekście podnoszenia poziomu bezpieczeństwa transakcji kartami płatniczymi. Cieszę się, że możemy być częścią tej płatniczej rewolucji. Liczę, że rozwiązanie spotka się z żywym zainteresowaniem tych klientów banku, którzy chcą płacić szybciej, łatwiej i bezpieczniej. Dodam, że to nie koniec innowacyjnych projektów, które mamy w naszych wspólnych planach. Nie zwalniamy tempa i równolegle prowadzimy prace nad usługą online’owego wydawania kart wirtualnych dla klientów banku – mówi Krzysztof Polończyk, prezes zarządu Fiserv Polska S.A.
Karta biometryczna Banku Pocztowego umożliwi Klientom nowoczesne, wygodne i bezpieczne dokonywanie płatności bezgotówkowych. Każda transakcja zbliżeniowa, niezależnie od kwoty, będzie wymagała uwierzytelnienia biometrycznego. Przed realizacją płatności konieczne będzie przyłożenie kciuka do specjalnego czujnika na awersie karty, w którym dochodzić będzie do odczytu linii papilarnych. Jeżeli odcisk będzie zgodny z zakodowanym uprzednio wzorcem biometrycznym, zapali się zielona dioda.
Po zapisaniu wzorca biometrycznego odcisku palca nikt inny, poza prawowitym posiadaczem karty, nie będzie mógł dokonać transakcji. Co ważne, zaszyfrowany wzorzec biometryczny odcisku palca zapisywany będzie tylko i wyłącznie na karcie płatniczej. Dane nie będą przechowywane w czytniku, w systemach banku, ani też przesyłane do terminala POS lub bankomatu podczas realizacji płatności.

Grudziądz z placówką VeloBanku. Na mieszkańców czeka atrakcyjny kredyt gotówkowy

Już połowa Polaków pomaga potrzebującym w święta

Klienci VeloBanku z garścią prezentów w bankowości mobilnej i internetowej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ryanair w tym roku obsłuży rekordową liczbę pasażerów z polskich lotnisk. Przewoźnik nie planuje otwierać połączeń z Radomia
W 2025 roku Ryanair planuje przewieźć 18,3 mln pasażerów z Polski. Nasz kraj jest w czołówce najszybciej rosnących rynków irlandzkiej linii. Największych przyrostów liczby pasażerów Ryanair spodziewa się w Krakowie czy Katowicach. Jednocześnie linia wyklucza obecnie możliwość uruchomienia połączeń z lotniska w Radomiu. – Jeżeli chodzi o infrastrukturę w centralnej Polsce, to na tę chwilę jesteśmy zaspokojeni – mówi Michał Kaczmarzyk, prezes Buzz, Ryanair Group.
Transport
Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.
Problemy społeczne
Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.