Komunikaty PR

Bank Pocztowy zaoferuje karty biometryczne

2021-10-27  |  10:00
Biuro prasowe
Kontakt
Michał Michalski
ITBC Communication

Al. Ks. Józefa Poniatowskiego 1
03-901 Warszawa
michal_michalski|itbc.pl| |michal_michalski|itbc.pl
+48 602 789 188
www.itbcgroup.pl

W listopadzie br. Bank Pocztowy rozpocznie testowanie rozwiązania w ramach fazy Friends&Family, a już w grudniu przy współpracy z firmami Fiserv Polska S.A. i Thales wprowadzi do swojej oferty kartę biometryczną Mastercard. Tym samym Bank Pocztowy stanie się pierwszą instytucją w Polsce i jedną z pierwszych w Europie, która udostępni swoim klientom to innowacyjne rozwiązanie. Zarząd Banku podkreśla, że wdrożenie karty biometrycznej do oferty jest kolejnym działaniem wpisującym się w strategię rozwoju rozwiązań cyfrowych Banku Pocztowego, które jeszcze bardziej zwiększy bezpieczeństwo transakcji bezgotówkowych w Polsce. W pierwszej kolejności z rozwiązania będą mogli skorzystać klienci instytucjonalni.

Bank Pocztowy jako pierwsza instytucja w Polsce i jedna z pierwszych w Europie udostępni swoim klientom instytucjonalnym możliwość realizacji transakcji bezgotówkowych przy pomocy uwierzytelnienia biometrycznego. Dokonanie płatności, w tym nisko kwotowych, możliwe będzie jedynie po wcześniejszej weryfikacji odcisku palca posiadacza karty. Już w listopadzie Bank Pocztowy w ramach Friends&Family rozpocznie testowanie karty biometrycznej.

Do tej pory z takiej możliwości mogli w Europie skorzystać klienci jednej z francuskich instytucji finansowych. Karty oraz potrzebne do kodowania biometrycznego wzorca odcisku palca czytniki dostarczy firma Thales, która jest autorem tego innowacyjnego produktu. Pierwsza pilotażowa karta biometryczna Banku Pocztowego zostanie wydana już na koniec października br., a do oferty rozwiązanie będzie wprowadzone już w grudniu. Karta dostępna będzie dla klientów instytucjonalnych.

Karty biometryczne to zupełna nowość, nie tylko w Polsce, ale i na świecie. Firma Thales, która opracowała tę zaawansowaną technologię, dostarcza swój produkt jedynie na pięć rynków, w tym jeden europejski. Teraz, dzięki naszej współpracy z organizacją Mastercard, to nowoczesne rozwiązanie, znane do tej pory jedynie z filmów sci-fi, będzie również dostępne dla naszych klientów, którzy dzięki niemu będą mogli jeszcze wygodniej i bezpieczniej dokonywać transakcji. To także kolejny etap w realizacji naszej strategii rozwoju – coraz większej cyfryzacji naszych rozwiązań oferowanych klientom. Mam nadzieję także, że wprowadzenie karty biometrycznej przyczyni się do dynamicznego rozwoju w Polsce rynku płatności bezgotówkowych  – komentuje Marcin Ledworowski, członek Zarządu Banku Pocztowego odpowiadający za Obszar Biznesu oraz IT.

Cieszymy się, że dzięki innowacyjnemu podejściu Banku Pocztowego do rozwoju usług płatniczych, Polska jest jednym z pierwszych krajów w Europie, który udostępni klientom kartę biometryczną. Klienci komercyjni Banku Pocztowego będą mogli przetestować takie korzyści tej technologii, jak jej wysoki poziom bezpieczeństwa i wygoda. Polacy są bardzo otwarci na innowacje, co było widać już przy wdrażaniu płatności zbliżeniowych, a później mobilnych. Dlatego uważamy, że to najlepsze miejsce, żeby sprawdzić, czy takie innowacyjne produkty, jak karty biometryczne, mają szansę się przyjąć i zyskać popularność mówi Tomasz Owczarek, dyrektor sprzedaży i strategii w polskim oddziale Mastercard Europe.

- Z przyjemnością podjęliśmy się współpracy z naszym wieloletnim zaufanym partnerem, Bankiem Pocztowym, nad wydaniem pierwszej w Polsce karty biometrycznej. Włączenie tego produktu do oferty banku to kolejny krok w rozwoju polskiego rynku płatności. Zwłaszcza w kontekście podnoszenia poziomu bezpieczeństwa transakcji kartami płatniczymi. Cieszę się, że możemy być częścią tej płatniczej rewolucji. Liczę, że rozwiązanie spotka się z żywym zainteresowaniem tych klientów banku, którzy chcą płacić szybciej, łatwiej i bezpieczniej. Dodam, że to nie koniec innowacyjnych projektów, które mamy w naszych wspólnych planach. Nie zwalniamy tempa i równolegle prowadzimy prace nad usługą online’owego wydawania kart wirtualnych dla klientów banku  – mówi Krzysztof Polończyk, prezes zarządu Fiserv Polska S.A.

Karta biometryczna Banku Pocztowego umożliwi Klientom nowoczesne, wygodne i bezpieczne dokonywanie płatności bezgotówkowych. Każda transakcja zbliżeniowa, niezależnie od kwoty, będzie wymagała uwierzytelnienia biometrycznego. Przed realizacją płatności konieczne będzie przyłożenie kciuka do specjalnego czujnika na awersie karty, w którym dochodzić będzie do odczytu linii papilarnych. Jeżeli odcisk będzie zgodny z zakodowanym uprzednio wzorcem biometrycznym, zapali się zielona dioda.

Po zapisaniu wzorca biometrycznego odcisku palca nikt inny, poza prawowitym posiadaczem karty, nie będzie mógł dokonać transakcji. Co ważne, zaszyfrowany wzorzec biometryczny odcisku palca zapisywany będzie tylko i wyłącznie na karcie płatniczej. Dane nie będą przechowywane w czytniku, w systemach banku, ani też przesyłane do terminala POS lub bankomatu podczas realizacji płatności.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: ITBC Communication
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Bankowość Grudziądz z placówką VeloBanku. Na mieszkańców czeka atrakcyjny kredyt gotówkowy Biuro prasowe
2024-12-23 | 14:45

Grudziądz z placówką VeloBanku. Na mieszkańców czeka atrakcyjny kredyt gotówkowy

VeloBank otworzył swoją pierwszą placówkę w Grudziądzu, zlokalizowaną w centrum miasta przy ul. Mickiewicza 22, zaledwie kilka kroków od starówki. Dzięki dogodnej
Bankowość Już połowa Polaków pomaga potrzebującym w święta
2024-12-23 | 11:00

Już połowa Polaków pomaga potrzebującym w święta

Święta to czas, który kojarzy się ze spotkaniami w gronie rodziny i obdarowywaniem bliskich upominkami, ale to nie wszystko. Polacy kultywują tradycję dzielenia się i nie zapominają
Bankowość Klienci VeloBanku z garścią prezentów w bankowości mobilnej i internetowej
2024-12-20 | 11:50

Klienci VeloBanku z garścią prezentów w bankowości mobilnej i internetowej

Koniec grudnia to czas na upominki. W tym roku można się ich spodziewać nie tylko od Świętego Mikołaja, ale również od VeloBanku, który przygotował dla klientów kilka

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.