BVT przekształca się w LexBono i stawia na rozwój na rynku kredytów frankowych

BVT – notowana na NewConnect spółka windykacyjna – zmienia swój model biznesowy. Skoncentruje się na samodzielnej działalności w zakresie dochodzenia roszczeń z tytułu wadliwych umów bankowych, w tym związanych z kredytami frankowymi oraz zmieni swoją nazwę na LexBono.
Po ponad dekadzie działalności windykacyjnej BVT wchodzi na nowy rynek. Zgodnie z decyzją walnego zgromadzenia akcjonariuszy z 16 października, spółka rozpocznie samodzielną działalność w zakresie obsługi roszczeń klientów banków z tytułu wadliwych umów kredytowych. Planuje także zmienić nazwę na LexBono, co ma podkreślić wagę nowej linii biznesowej w jej dalszym rozwoju. Marka BVT pozostanie w użyciu dla działalności związanej z obsługą wierzytelności, która będzie kontynuowana.
- Rozpoczynamy nowy rozdział w naszej historii. Rynek obsługi roszczeń z tytułu umów kredytowych rozwija się dynamicznie i ma przed sobą bardzo dobre perspektywy. Działając pod nową firmą LexBono chcemy partycypować w jego dalszym wzroście. Zamierzamy wykorzystać ponad dekadę naszych doświadczeń w obsłudze prawnej spraw finansowych i dołączyć do grona liderów we wspieraniu klientów instytucji finansowych w dochodzeniu roszczeń związanych z nieprawidłowościami w umowach kredytowych. W szczególności interesują nas kredyty konsumenckie i sprawy związane z sankcją kredytu darmowego – mówi Robert Gądek, prezes BVT.
Sankcja kredytu darmowego to prawo konsumenta, który zaciągnął kredyt konsumencki, do zwrócenia pożyczonego kapitału bez odsetek i innych kosztów, jeśli bank lub inny kredytodawca (np. firma pożyczkowa) naruszył obowiązki wynikające z ustawy o kredycie konsumenckim. Wadliwą umowę kredytu mogą podważyć kredytobiorcy, którzy nadal go spłacają oraz osoby, które dokonały całkowitej spłaty w ciągu ostatniego roku. Ze względu na wielkość rynku (wartość udzielonych w 2022 roku kredytów gotówkowych i ratalnych to ponad 80 mld zł), BVT szacuje, że potencjał spraw prawnych związanych z sankcją darmowego kredytu może być kilkunastokrotnie większy niż w przypadku wadliwych kredytów mieszkaniowych indeksowanych w walutach obcych.
Spółka, której siedziba znajduje się w Tarnowie, posiada już doświadczenie w obsłudze prawnej roszczeń klientów wobec banków. W drugiej połowie 2022 roku zawiązała konsorcjum z jedną z renomowanych kancelarii prawnych, specjalizujących się w obsłudze spraw związanych z nieprawidłowościami w umowach kredytów hipotecznych. Do tej pory konsorcjum pozyskało ponad 1,5 tys. spraw kredytowych, z czego ponad 250 jest aktywnie prowadzonych, a pozostałe są analizowane pod kątem prawnym. BVT zbudowało również własny zespół prawników, specjalizujących się w tematyce roszczeń wobec banków oraz dostosowało systemy IT do obsługi spraw związanych z kredytami.
- Nowe sprawy kredytowe zamierzamy pozyskiwać samodzielnie, dlatego chcemy umacniać markę LexBono. Dodatkowo planujemy stworzyć sieć partnerów, którzy będą nas wspierać w dotarciu do kredytobiorców. Pierwszą umowę w tym zakresie podpisaliśmy we wrześniu i aktywnie poszukujemy kolejnych podmiotów zainteresowanych współpracą. Rynek obsługi prawnej wadliwych umów kredytowych jest mocno rozdrobiony, a tworząc sieć partnerską możemy przyczynić się do jego konsolidacji, wprowadzając przy tym wysokie standardy i podnosząc jakość obsługi klientów – mówi Robert Gądek.
BVT to spółka windykacyjna powstała w 2013 roku, działająca na bazie wierzytelności własnych i na zlecenie, specjalizująca się w odzyskiwaniu wierzytelności masowych pochodzących od operatorów usług komunikacyjnych, z branży telekomunikacyjnej i finansowej oraz w obrocie wierzytelnościami. Od 2015 roku akcje spółki są notowane na rynku NewConnect.

Grudziądz z placówką VeloBanku. Na mieszkańców czeka atrakcyjny kredyt gotówkowy

Już połowa Polaków pomaga potrzebującym w święta

Klienci VeloBanku z garścią prezentów w bankowości mobilnej i internetowej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ryanair w tym roku obsłuży rekordową liczbę pasażerów z polskich lotnisk. Przewoźnik nie planuje otwierać połączeń z Radomia
W 2025 roku Ryanair planuje przewieźć 18,3 mln pasażerów z Polski. Nasz kraj jest w czołówce najszybciej rosnących rynków irlandzkiej linii. Największych przyrostów liczby pasażerów Ryanair spodziewa się w Krakowie czy Katowicach. Jednocześnie linia wyklucza obecnie możliwość uruchomienia połączeń z lotniska w Radomiu. – Jeżeli chodzi o infrastrukturę w centralnej Polsce, to na tę chwilę jesteśmy zaspokojeni – mówi Michał Kaczmarzyk, prezes Buzz, Ryanair Group.
Transport
Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.
Problemy społeczne
Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.