Komunikaty PR

Cyfrowa bankowość jest gotowa w 1 proc.

2020-11-06  |  10:00
Biuro prasowe

Miał zostać gwiazdą koszykówki, jednak kontuzja pokrzyżowała te plany. Zajął się usługami finansowymi, przez lata pełniąc rolę doradcy i analityka. W końcu sam zaczął budować nową bankowość. Dziś David M. Brear, założyciel i CEO 11: FS to jedna z czołowych gwiazd na globalnej mapie fintechu. 

- Naszą wizją jest zmiana struktury usług finansowych, ale naszą misją jest wyłącznie uwalnianie talentów. Im więcej zaprzęgniemy ich do pracy w nowych finansach, tym szybciej podbiją one świat. Bo np. cyfrowa bankowość jest gotowa dopiero w 1 proc. Zatem jest masa pracy, której nie wykonają syci menedżerowie wielkich instytucji – powtarza David M. Brear, założyciel i CEO 11: FS, jeden z najbardziej oczekiwanych speakerów podczas nadchodzącego Impact finance’20.

To właśnie ten Brytyjczyk wraz ze swoim – liczącym już blisko 250 osób - zespołem jest gorącym nazwiskiem dla firm, szukających nowego, świeżego spojrzenia na usługi finansowe. W jego przedsięwzięciu, powstałym w 2016 r. na bazie klubu dyskusyjnego przy jednym ze stolików Starbucksa w Londynie, ma za partnerów m.in. eksliderów z Barclays Banku czy współzałożyciela neobanku Monzo. 11: FS to również robiące wrażenie marki, ściśle z nim współpracujące, takie jak Mox, RBS czy Atom Bank oraz DNB i Starling Bank. Zdaniem wielu, Brear i spółka kreują nową kohortę przyszłych dominatorów na scenie usług finansowych.

- Nie chcemy i nie deklarujemy się jako czysty konsulting ani jako stricte firma technologiczna. Współtworzymy nowe przedsięwzięcia, zgodnie z założeniem, że główne wyzwanie w usługach finansowych to nie technologia, a kwestie kulturowe, zakorzenienia w starych nawykach – oceniał gość Impact finance’20 w niedawnym wywiadzie dla „Forbesa”.

Lider bez garnituru

David M. Brear podkreśla, że jego zespół nie proponuje cudownej receptury czy unikalnego składnika, czyniącego bankowość z dnia na dzień atrakcyjniejszą dla konsumentów. Wierzącym w cuda w biznesie proponuje zakasanie rękawów i ciężką pracę. On w swojej karierze pracował – przed 11: FS - m.in. jako globalny dyrektor bankowości cyfrowej w Gartnerze, jak i menedżer w Infosys, Lloyds Banking Group czy Avivie. 

- Tak, przed 11: FS żyłem po stronie korporacji. Nosiłem garnitury, błyszczące buty i byłem świadkiem, jak firmy wydają miliardy na poprawę swoich usług i niewiele osiągają. To było bardzo frustrujące, zobaczyłem dobrą i złą stronę usług finansowych. Stąd teraz mam głębokie, holistyczne spojrzenie na to, co jest zepsute, jeśli chodzi o oferowanie prawdziwie cyfrowych usług klientom. Te obecne są bardzo często źle zarządzane i do tego zbyt drogie – uważa Brytyjczyk, uważany za tego, który najlepiej wyczuwa trendy w cyfrowych finansach.

Jak sam twierdzi, 11: FS na polu walki o projekty nie może sobie pozwolić na „uczciwą walkę z McKinsey’ami czy Bains’ami”. Ci gracze mają bowiem dużo więcej zasobów i talentów w swoich szeregach. 

- Naszą receptą na rozwój nie są jednak faule, a autentyczność. Drogą zwycięstwa nie jest też obiecywanie magicznych efektów. Jest nią wybór autentycznych projektów, nad którymi chcemy pracować, i nasze pełne zaangażowanie w nie – kwituje David M. Brear. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Bankowość VeloBank pogłębił integrację z aplikacją mObywatel i e-Dowód Biuro prasowe
2024-04-25 | 08:30

VeloBank pogłębił integrację z aplikacją mObywatel i e-Dowód

VeloBank, jako pierwszy bank w Polsce, zintegrował się z Węzłem Krajowym w celu wykorzystania Środka Identyfikacji Elektronicznej do weryfikacji klientów. Wykorzystanie
Bankowość Firmę i konto w VeloBanku założysz bez wychodzenia z domu
2024-04-24 | 09:00

Firmę i konto w VeloBanku założysz bez wychodzenia z domu

Średnio 30 proc. polskiego PKB generują mikroprzedsiębiorcy. Każdego dnia swoją przygodę z biznesem rozpoczyna w naszym kraju ok. 1000 nowych firm. Ich założyciele muszą odnaleźć się w
Bankowość Nest Bank kolejny raz ze złotym medalem EcoVadis
2024-04-23 | 16:00

Nest Bank kolejny raz ze złotym medalem EcoVadis

W tym roku po raz kolejny otrzymał złoto - znalazł się w gronie 5% firm najlepiej ocenionych w badaniu.   ESG na poważnie    ESG i zrównoważony rozwój to

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Zmiany klimatu uderzają w portfele konsumentów. Podniosą ceny żywności nawet o 3 pkt proc. rocznie

Coraz wyższe średnie temperatury obserwowane na świecie przekładają się na wzrost cen żywności. Problem dotyczy zarówno krajów rozwiniętych, jak i rozwijających się. Naukowcy z Poczdamskiego Instytutu Badań nad Wpływem Klimatu obliczyli, że do 2035 roku zdarzenia klimatyczne podniosą ceny żywności o 0,9–3,2 pkt proc. rocznie, a ogólny poziom inflacji o 0,3–1,1 pkt proc. Naukowcy przeanalizowali dane dotyczące zmian cen artykułów żywnościowych ze 120 krajów świata w ciągu ostatnich 30 lat.

Transport

Chiny przyspieszają inwestycje w odnawialne źródła. Nie przestają jednak rozbudowywać mocy węglowych

Coraz dotkliwsze skutki zmian klimatycznych, ale przede wszystkim chęć zbudowania bezpieczeństwa energetycznego i uniezależnienia się od zewnętrznych dostaw surowców skłoniły rząd w Pekinie do ekspresowych inwestycji w nowe moce odnawialnej energii. W efekcie Chiny wyrastają na globalnego lidera transformacji energetycznej – odpowiadają dziś za największy na świecie przyrost mocy zainstalowanych w fotowoltaice i wiatrakach. Co ciekawe, nie rezygnują jednak przy tym również z inwestycji w energetykę węglową.

Konsument

Niska wiedza ekonomiczna Polaków może wpłynąć na większe zainteresowanie usługami doradców finansowych. Wciąż rzadko korzystamy z ich pomocy

Ponad 70 proc. Polaków ma niską lub przeciętną wiedzę finansową – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2024”. To przekłada się na niewielkie uczestnictwo w rynku kapitałowym i niską skłonność do inwestowania i oszczędzania. Dlatego eksperci upatrują istotnej roli doradców finansowych w zmianie tej tendencji. Większość gospodarstw domowych nie korzysta jednak z tego typu usług. Branża od lat samoreguluje kwestię kompetencji i certyfikatów dla doradców, ale liczy na utworzenie publicznego rejestru, w którym klienci mieliby dostęp do takich informacji, w ten sposób zyskując większe zaufanie do przedstawicieli tego zawodu.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.