Komunikaty PR

Cyfrowa bankowość jest gotowa w 1 proc.

2020-11-06  |  10:00
Biuro prasowe

Miał zostać gwiazdą koszykówki, jednak kontuzja pokrzyżowała te plany. Zajął się usługami finansowymi, przez lata pełniąc rolę doradcy i analityka. W końcu sam zaczął budować nową bankowość. Dziś David M. Brear, założyciel i CEO 11: FS to jedna z czołowych gwiazd na globalnej mapie fintechu. 

- Naszą wizją jest zmiana struktury usług finansowych, ale naszą misją jest wyłącznie uwalnianie talentów. Im więcej zaprzęgniemy ich do pracy w nowych finansach, tym szybciej podbiją one świat. Bo np. cyfrowa bankowość jest gotowa dopiero w 1 proc. Zatem jest masa pracy, której nie wykonają syci menedżerowie wielkich instytucji – powtarza David M. Brear, założyciel i CEO 11: FS, jeden z najbardziej oczekiwanych speakerów podczas nadchodzącego Impact finance’20.

To właśnie ten Brytyjczyk wraz ze swoim – liczącym już blisko 250 osób - zespołem jest gorącym nazwiskiem dla firm, szukających nowego, świeżego spojrzenia na usługi finansowe. W jego przedsięwzięciu, powstałym w 2016 r. na bazie klubu dyskusyjnego przy jednym ze stolików Starbucksa w Londynie, ma za partnerów m.in. eksliderów z Barclays Banku czy współzałożyciela neobanku Monzo. 11: FS to również robiące wrażenie marki, ściśle z nim współpracujące, takie jak Mox, RBS czy Atom Bank oraz DNB i Starling Bank. Zdaniem wielu, Brear i spółka kreują nową kohortę przyszłych dominatorów na scenie usług finansowych.

- Nie chcemy i nie deklarujemy się jako czysty konsulting ani jako stricte firma technologiczna. Współtworzymy nowe przedsięwzięcia, zgodnie z założeniem, że główne wyzwanie w usługach finansowych to nie technologia, a kwestie kulturowe, zakorzenienia w starych nawykach – oceniał gość Impact finance’20 w niedawnym wywiadzie dla „Forbesa”.

Lider bez garnituru

David M. Brear podkreśla, że jego zespół nie proponuje cudownej receptury czy unikalnego składnika, czyniącego bankowość z dnia na dzień atrakcyjniejszą dla konsumentów. Wierzącym w cuda w biznesie proponuje zakasanie rękawów i ciężką pracę. On w swojej karierze pracował – przed 11: FS - m.in. jako globalny dyrektor bankowości cyfrowej w Gartnerze, jak i menedżer w Infosys, Lloyds Banking Group czy Avivie. 

- Tak, przed 11: FS żyłem po stronie korporacji. Nosiłem garnitury, błyszczące buty i byłem świadkiem, jak firmy wydają miliardy na poprawę swoich usług i niewiele osiągają. To było bardzo frustrujące, zobaczyłem dobrą i złą stronę usług finansowych. Stąd teraz mam głębokie, holistyczne spojrzenie na to, co jest zepsute, jeśli chodzi o oferowanie prawdziwie cyfrowych usług klientom. Te obecne są bardzo często źle zarządzane i do tego zbyt drogie – uważa Brytyjczyk, uważany za tego, który najlepiej wyczuwa trendy w cyfrowych finansach.

Jak sam twierdzi, 11: FS na polu walki o projekty nie może sobie pozwolić na „uczciwą walkę z McKinsey’ami czy Bains’ami”. Ci gracze mają bowiem dużo więcej zasobów i talentów w swoich szeregach. 

- Naszą receptą na rozwój nie są jednak faule, a autentyczność. Drogą zwycięstwa nie jest też obiecywanie magicznych efektów. Jest nią wybór autentycznych projektów, nad którymi chcemy pracować, i nasze pełne zaangażowanie w nie – kwituje David M. Brear. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Bankowość Grudziądz z placówką VeloBanku. Na mieszkańców czeka atrakcyjny kredyt gotówkowy Biuro prasowe
2024-12-23 | 14:45

Grudziądz z placówką VeloBanku. Na mieszkańców czeka atrakcyjny kredyt gotówkowy

VeloBank otworzył swoją pierwszą placówkę w Grudziądzu, zlokalizowaną w centrum miasta przy ul. Mickiewicza 22, zaledwie kilka kroków od starówki. Dzięki dogodnej
Bankowość Już połowa Polaków pomaga potrzebującym w święta
2024-12-23 | 11:00

Już połowa Polaków pomaga potrzebującym w święta

Święta to czas, który kojarzy się ze spotkaniami w gronie rodziny i obdarowywaniem bliskich upominkami, ale to nie wszystko. Polacy kultywują tradycję dzielenia się i nie zapominają
Bankowość Klienci VeloBanku z garścią prezentów w bankowości mobilnej i internetowej
2024-12-20 | 11:50

Klienci VeloBanku z garścią prezentów w bankowości mobilnej i internetowej

Koniec grudnia to czas na upominki. W tym roku można się ich spodziewać nie tylko od Świętego Mikołaja, ale również od VeloBanku, który przygotował dla klientów kilka

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.