Komunikaty PR

Dobry klimat na oszczędzanie | Komentarz Dawida Zaleśnego, eksperta VeloBanku

2024-03-15  |  13:30

Dawid Zaleśny, Kierownik Sekcji Depozytów w Biurze produktów oszczędnościowych i rachunków w VeloBank na temat oszczędzania:

Inflacja spadła z rekordowych poziomów sięgających prawie 20 proc. rok temu do 2,8 proc. w lutym br. (prognoza VeloBanku zakładała 2,4 proc.)[1] – wynika z ostatniego odczytu GUS. Według prognoz NBP, ale też naszego banku, osiągnie poziom jeszcze niższy w okolicach 2,2-2,5 proc. w marcu. Średnio inflacja w tym roku powinna wynieść ok. 5 proc.

Konsumenci rozpoczęli oszczędzanie w zeszłym roku pomagając zdławić inflację i dzisiaj, jak podaje GUS, około 57 proc. dorosłych Polaków posiada odłożone pieniądze, a 52 proc. uważa, że w ciągu najbliższych 12 miesięcy uda im się zgromadzić większą sumę środków[2]. Odsetek Polaków, którzy planują oszczędzić środki w ciągu kolejnych miesięcy rośnie i jesteśmy na poziomach, które ostatnio było widać w okresie przed pandemią Covid-19 i rosyjską agresją w Ukrainie.

Jest wiele sposobów na to, by oszczędzać środki. Najbardziej popularne to lokaty bankowe i konta oszczędnościowe, które mają często rekordowe oprocentowanie 7 proc., które jest ponad dwukrotnie wyższe od dzisiejszych odczytów inflacji. Taką ofertę posiada VeloBank. Lokata mobilna oferuje oprocentowanie do 7 proc w skali roku, podobnie jak elastyczne konto oszczędnościowe, które dodatkowo zapewnia stały dostęp do środków. Stymulująco dla oszczędzania na pewno też zadziała planowane przez rząd wprowadzenie kwoty wolnej wynoszącej 100 tys. w podatku od zysków kapitałowych tzw. podatku Belki.

[1] https://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/ceny-handel/wskazniki-cen/wskazniki-cen-towarow-i-uslug-konsumpcyjnych-w-lutym-2024-roku,2,148.html

[2] https://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/koniunktura/koniunktura/koniunktura-konsumencka-luty-2024-roku,1,132.html

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Bankowość Grudziądz z placówką VeloBanku. Na mieszkańców czeka atrakcyjny kredyt gotówkowy Biuro prasowe
2024-12-23 | 14:45

Grudziądz z placówką VeloBanku. Na mieszkańców czeka atrakcyjny kredyt gotówkowy

VeloBank otworzył swoją pierwszą placówkę w Grudziądzu, zlokalizowaną w centrum miasta przy ul. Mickiewicza 22, zaledwie kilka kroków od starówki. Dzięki dogodnej
Bankowość Już połowa Polaków pomaga potrzebującym w święta
2024-12-23 | 11:00

Już połowa Polaków pomaga potrzebującym w święta

Święta to czas, który kojarzy się ze spotkaniami w gronie rodziny i obdarowywaniem bliskich upominkami, ale to nie wszystko. Polacy kultywują tradycję dzielenia się i nie zapominają
Bankowość Klienci VeloBanku z garścią prezentów w bankowości mobilnej i internetowej
2024-12-20 | 11:50

Klienci VeloBanku z garścią prezentów w bankowości mobilnej i internetowej

Koniec grudnia to czas na upominki. W tym roku można się ich spodziewać nie tylko od Świętego Mikołaja, ale również od VeloBanku, który przygotował dla klientów kilka

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Ochrona środowiska

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.