Dobry klimat na oszczędzanie | Komentarz Dawida Zaleśnego, eksperta VeloBanku
Dawid Zaleśny, Kierownik Sekcji Depozytów w Biurze produktów oszczędnościowych i rachunków w VeloBank na temat oszczędzania:
Inflacja spadła z rekordowych poziomów sięgających prawie 20 proc. rok temu do 2,8 proc. w lutym br. (prognoza VeloBanku zakładała 2,4 proc.)[1] – wynika z ostatniego odczytu GUS. Według prognoz NBP, ale też naszego banku, osiągnie poziom jeszcze niższy w okolicach 2,2-2,5 proc. w marcu. Średnio inflacja w tym roku powinna wynieść ok. 5 proc.
Konsumenci rozpoczęli oszczędzanie w zeszłym roku pomagając zdławić inflację i dzisiaj, jak podaje GUS, około 57 proc. dorosłych Polaków posiada odłożone pieniądze, a 52 proc. uważa, że w ciągu najbliższych 12 miesięcy uda im się zgromadzić większą sumę środków[2]. Odsetek Polaków, którzy planują oszczędzić środki w ciągu kolejnych miesięcy rośnie i jesteśmy na poziomach, które ostatnio było widać w okresie przed pandemią Covid-19 i rosyjską agresją w Ukrainie.
Jest wiele sposobów na to, by oszczędzać środki. Najbardziej popularne to lokaty bankowe i konta oszczędnościowe, które mają często rekordowe oprocentowanie 7 proc., które jest ponad dwukrotnie wyższe od dzisiejszych odczytów inflacji. Taką ofertę posiada VeloBank. Lokata mobilna oferuje oprocentowanie do 7 proc w skali roku, podobnie jak elastyczne konto oszczędnościowe, które dodatkowo zapewnia stały dostęp do środków. Stymulująco dla oszczędzania na pewno też zadziała planowane przez rząd wprowadzenie kwoty wolnej wynoszącej 100 tys. w podatku od zysków kapitałowych tzw. podatku Belki.
[1] https://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/ceny-handel/wskazniki-cen/wskazniki-cen-towarow-i-uslug-konsumpcyjnych-w-lutym-2024-roku,2,148.html
[2] https://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/koniunktura/koniunktura/koniunktura-konsumencka-luty-2024-roku,1,132.html

Grudziądz z placówką VeloBanku. Na mieszkańców czeka atrakcyjny kredyt gotówkowy

Już połowa Polaków pomaga potrzebującym w święta

Klienci VeloBanku z garścią prezentów w bankowości mobilnej i internetowej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Transport

Ryanair w tym roku obsłuży rekordową liczbę pasażerów z polskich lotnisk. Przewoźnik nie planuje otwierać połączeń z Radomia
W 2025 roku Ryanair planuje przewieźć 18,3 mln pasażerów z Polski. Nasz kraj jest w czołówce najszybciej rosnących rynków irlandzkiej linii. Największych przyrostów liczby pasażerów Ryanair spodziewa się w Krakowie czy Katowicach. Jednocześnie linia wyklucza obecnie możliwość uruchomienia połączeń z lotniska w Radomiu. – Jeżeli chodzi o infrastrukturę w centralnej Polsce, to na tę chwilę jesteśmy zaspokojeni – mówi Michał Kaczmarzyk, prezes Buzz, Ryanair Group.
Transport
Europejska motoryzacja gotowa do pełnej elektryfikacji. Możliwe zmiany w unijnym prawie dotyczące zeroemisyjności

Mimo coraz częściej pojawiających się prognoz dotyczących częściowego odejścia Europy od elektromobilności Bruksela nadal pozostaje przy stanowisku, że po 2035 roku motoryzacyjny rynek pierwotny będą stanowiły wyłącznie samochody zeroemisyjne. – Nie będzie całkowitego odwrotu od elektromobilności w Unii Europejskiej. W grę wchodzi jedynie pewne poluzowanie norm i przepisów – uważa Adam Holewa, członek zarządu oraz dyrektor ds. motoryzacji w spółce Boryszew SA. Jego zdaniem przemysł motoryzacyjny na Starym Kontynencie jest gotowy do pełnej elektryfikacji.
Problemy społeczne
Na rynku nieruchomości rośnie popularność rewitalizacji. Odnowa dotyczy nie tylko zabytkowych budynków, ale też dawnych terenów poprzemysłowych

Rewitalizacja byłych terenów przemysłowych i budynków jest kluczowym aspektem zrównoważonego rozwoju miejskiego i szansą na zachowanie dziedzictwa kulturowego. Jak podkreślają eksperci Deloitte’a, prawidłowo przeprowadzona rewitalizacja może pobudzić do życia dany obszar miasta i zwiększyć jego atrakcyjność inwestycyjną. Poprawi też jakość życia mieszkańców.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.