Dobry klimat na oszczędzanie | Komentarz Dawida Zaleśnego, eksperta VeloBanku
Dawid Zaleśny, Kierownik Sekcji Depozytów w Biurze produktów oszczędnościowych i rachunków w VeloBank na temat oszczędzania:
Inflacja spadła z rekordowych poziomów sięgających prawie 20 proc. rok temu do 2,8 proc. w lutym br. (prognoza VeloBanku zakładała 2,4 proc.)[1] – wynika z ostatniego odczytu GUS. Według prognoz NBP, ale też naszego banku, osiągnie poziom jeszcze niższy w okolicach 2,2-2,5 proc. w marcu. Średnio inflacja w tym roku powinna wynieść ok. 5 proc.
Konsumenci rozpoczęli oszczędzanie w zeszłym roku pomagając zdławić inflację i dzisiaj, jak podaje GUS, około 57 proc. dorosłych Polaków posiada odłożone pieniądze, a 52 proc. uważa, że w ciągu najbliższych 12 miesięcy uda im się zgromadzić większą sumę środków[2]. Odsetek Polaków, którzy planują oszczędzić środki w ciągu kolejnych miesięcy rośnie i jesteśmy na poziomach, które ostatnio było widać w okresie przed pandemią Covid-19 i rosyjską agresją w Ukrainie.
Jest wiele sposobów na to, by oszczędzać środki. Najbardziej popularne to lokaty bankowe i konta oszczędnościowe, które mają często rekordowe oprocentowanie 7 proc., które jest ponad dwukrotnie wyższe od dzisiejszych odczytów inflacji. Taką ofertę posiada VeloBank. Lokata mobilna oferuje oprocentowanie do 7 proc w skali roku, podobnie jak elastyczne konto oszczędnościowe, które dodatkowo zapewnia stały dostęp do środków. Stymulująco dla oszczędzania na pewno też zadziała planowane przez rząd wprowadzenie kwoty wolnej wynoszącej 100 tys. w podatku od zysków kapitałowych tzw. podatku Belki.
[1] https://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/ceny-handel/wskazniki-cen/wskazniki-cen-towarow-i-uslug-konsumpcyjnych-w-lutym-2024-roku,2,148.html
[2] https://stat.gov.pl/obszary-tematyczne/koniunktura/koniunktura/koniunktura-konsumencka-luty-2024-roku,1,132.html

Grudziądz z placówką VeloBanku. Na mieszkańców czeka atrakcyjny kredyt gotówkowy

Już połowa Polaków pomaga potrzebującym w święta

Klienci VeloBanku z garścią prezentów w bankowości mobilnej i internetowej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

Coraz więcej Polaków widzi korzyści płynące z obecności w UE. Co ósmy wciąż jednak nie potrafi ich wskazać
Członkostwo w UE cieszy się wśród Europejczyków rekordowo wysokim poparciem – wynika z tegorocznego Eurobarometru. Korzyści dla swojego kraju dostrzega 74 proc. obywateli Unii – to odsetek najlepszy od początku badań w 1983 roku. A w Polsce jest on jeszcze wyższy. Doceniamy przede wszystkim wkład UE w bezpieczeństwo, nowe możliwości zawodowe i rozwój gospodarczy kraju. Po 21 latach naszej obecności w UE wciąż jednak potrzebna jest europejska edukacja.
Polityka
Zmiany w obowiązku magazynowania gazu mogą obniżyć ceny surowca. To pomoże się przygotować do sezonu zimowego

Elastyczność bez zagrożenia dla bezpieczeństwa energetycznego – tak nową propozycję przepisów dotyczących uzupełniania zapasów gazu przed sezonem zimowym określają jej inicjatorzy z Parlamentu Europejskiego. Europosłowie proponują nieznaczne zmniejszenie wymaganego poziomu zapełnienia magazynów i rozciągnięcie w czasie terminu, w którym trzeba spełnić ten obowiązek. Jak podkreśla Borys Budka, ma to zapobiec spekulacjom na rynku gazu i tym samym pomóc obniżyć ceny surowca.
Konsument
Możliwość zakupu online może zachęcić kolejne grupy Polaków do ubezpieczeń zdrowotnych. Dziś korzysta z nich już prawie 5,5 mln osób

Polska jest jednym z liderów Europy w obszarze cyfryzacji sektora usług medycznych. Świadczą o tym m.in. popularność elektronicznych narzędzi zapewniających dostęp do danych zdrowotnych, e-recept czy wirtualna diagnostyka. Polacy są też otwarci na innowacje w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, z których korzysta już blisko 5,5 mln osób. Za pomocą nowej cyfrowej platformy Medicover chce zachęcić klientów do samodzielnej konfiguracji i zakupu polis online.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.