Komunikaty PR

Jak zarządzić oczekiwaniami klientów banków?

2022-11-24  |  10:00
Biuro prasowe
Kontakt
Paweł Luty
Linkleaders

ul. Piotrkowska 148/150/18.01
90-063 Łódź
pawel.luty|linkleaders.pl| |pawel.luty|linkleaders.pl
533890507
https://linkleaders.prowly.com/

Skuteczne zarządzanie gotówką przez instytucje finansowe jest kluczowe przy kreowaniu doświadczeń klienta. Jak pokazują badania NielsenIQ i Diebold Nixdorf, klientom banków zależy przede wszystkim na szybkich i nieskomplikowanych operacjach. Nadal jednak zdarza się, że napotykają oni nieczynny lub pusty bankomat.

Największą zaletą bankomatów jest ich samoobsługowość i całodobowa dostępność gotówki. Większość incydentów związanych z jej brakiem spowodowana jest niewłaściwym planowaniem zasobów – doraźnymi działaniami takimi jak ładowanie zbyt dużej ilości gotówki na raz, nieregularne uzupełnianie wymagające rezerw gotówki w pogotowiu lub powierzanie planowania dostaw gotówki firmom dowożącym ją do bankomatów.

Istnieje wiele skutecznych narzędzi do zarządzania potrzebami gotówkowymi klientów, jednak ich zastosowanie w dalszym ciągu nie jest powszechne. Instytucje finansowe często stosują przestarzałe, podstawowe metody oceny dostępności gotówki bądź powierzają to zadanie personelowi oddziału, który nie ma do tego odpowiednich instrumentów, a swój czas przeznaczyć powinien przede wszystkim na bieżącą obsługę klientów w placówce.

Dostępność bankomatów ma jednak bezpośredni wpływ na doświadczenie klientów i może zbudować przewagę banku, oferując łatwy, szybki i bezpieczny dostęp do gotówki. Dodatkowo koszt obsługi obiegu gotówki jest zazwyczaj największym składnikiem całkowitego kosztu posiadania floty bankomatów. Warto więc postawić na udoskonalenie procesu zarządzania obiegiem banknotów.

Zapewnij kompleksowe rozwiązanie

Transakcje gotówkowe odbywają się masowo każdego dnia zarówno w oddziałach, jak i w sieci samoobsługowej. W każdym pojedynczym punkcie ilość przetwarzanej gotówki może się znacznie różnić w zależności od dnia, tygodnia, miesiąca, sezonu urlopowego i innych czynników. Skuteczne planowanie obiegu gotówki wymaga więc specjalnie opracowanego, kompleksowego rozwiązania – oprogramowania lub outsourcingu procesu do dostawcy zewnętrznego. Takie działania nie tylko dostarczą wiarygodną prognozę, ale również rozwiążą wyzwania dotyczące właściwej optymalizacji obsługi bankomatów.

Outsourcing do doświadczonego dostawcy usług dodatkowo zapewnia dostęp do specjalistów i ich wsparcie decyzyjne, które potrzebne jest do określenia najlepszej częstotliwości dostaw gotówki. Skorzystanie z outsourcingu daje przy tym możliwość wprowadzenia w pełni elastycznych harmonogramów, tzw. „just-in-time”, które stoją w opozycji do planowania statycznego, nieuwzględniającego różnego zapotrzebowania na gotówkę dla poszczególnych bankomatów.

Zdobądź dane i korzystaj z nich

Kolejnym czynnikiem gwarantującym lepszą optymalizację obrotu gotówki w bankomatach jest zbieranie dobrej jakości danych. Odpowiednie rozwiązanie w zakresie monitorowania danych powinno zapewniać automatyczne pozyskiwanie bardzo szczegółowych informacji. W optymalnej sytuacji cały zapas gotówki raportowany jest według typu nośnika, waluty, nominału oraz roli każdego pojedynczego pojemnika (wydawania, deponowania lub recyklingu). Aby właściwie zaplanować dostawy gotówki, historia danych powinna być wystarczająco długa, a informacje o stanie zapasów gotówki aktualizowane jak najczęściej.

- Klienci potrzebują stałego, szybkiego i bezpiecznego dostępu do swojej gotówki. Muszą mieć przy tym pewność, że przy wypłacie nie zabraknie ani banknotów, ani poszczególnych nominałów, a przy wpłacie środków nie zabraknie miejsca na ich depozyt – mówi Tomasz Rokita, członek zarządu Diebold Nixdrof w Polsce. – Zbieranie i analiza danych z bankomatów może więc znacząco podnieść jakość obsługi klientów, a także zredukować koszt obsługi urządzeń – dodaje.

Wysoka jakość danych staje się jeszcze bardziej przydatna, gdy placówki wyposażone są w recyklery umożliwiające ponowne wykorzystanie zdeponowanej gotówki do wydawania.

- Zbieranie danych z recyklerów z pewnością umożliwia zmniejszenie częstotliwości ich ładowania. To najbardziej oszczędny typ urządzeń samoobsługowych – dzięki pełnemu recyklingowi gotówki koszty obsługi dla banku są dużo niższe, a personel placówki może skupić się na najważniejszych zadaniach – dobrej obsłudze klienta i sprzedaży produktów bankowych – mówi Tomasz Rokita, członek zarządu Diebold Nixdrof w Polsce.

Zapewnienie właściwej floty bankomatów oraz odpowiedniego podejścia do zarządzania gotówką jest więc dzisiaj nieodzownym elementem poprawy wykorzystania kanałów samoobsługowych przez instytucje. Dzięki właściwemu zarządzaniu obrotem gotówki banki mogą skutecznie spełniać potrzeby biznesowe, jednocześnie dbając o jak najlepsze doświadczenia swoich klientów.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Linkleaders
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Bankowość Grudziądz z placówką VeloBanku. Na mieszkańców czeka atrakcyjny kredyt gotówkowy Biuro prasowe
2024-12-23 | 14:45

Grudziądz z placówką VeloBanku. Na mieszkańców czeka atrakcyjny kredyt gotówkowy

VeloBank otworzył swoją pierwszą placówkę w Grudziądzu, zlokalizowaną w centrum miasta przy ul. Mickiewicza 22, zaledwie kilka kroków od starówki. Dzięki dogodnej
Bankowość Już połowa Polaków pomaga potrzebującym w święta
2024-12-23 | 11:00

Już połowa Polaków pomaga potrzebującym w święta

Święta to czas, który kojarzy się ze spotkaniami w gronie rodziny i obdarowywaniem bliskich upominkami, ale to nie wszystko. Polacy kultywują tradycję dzielenia się i nie zapominają
Bankowość Klienci VeloBanku z garścią prezentów w bankowości mobilnej i internetowej
2024-12-20 | 11:50

Klienci VeloBanku z garścią prezentów w bankowości mobilnej i internetowej

Koniec grudnia to czas na upominki. W tym roku można się ich spodziewać nie tylko od Świętego Mikołaja, ale również od VeloBanku, który przygotował dla klientów kilka

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.