Komunikaty PR

Jak zarządzić oczekiwaniami klientów banków?

2022-11-24  |  10:00
Biuro prasowe
Kontakt
Paweł Luty
Linkleaders

ul. Piotrkowska 148/150/18.01
90-063 Łódź
pawel.luty|linkleaders.pl| |pawel.luty|linkleaders.pl
533890507
https://linkleaders.prowly.com/

Skuteczne zarządzanie gotówką przez instytucje finansowe jest kluczowe przy kreowaniu doświadczeń klienta. Jak pokazują badania NielsenIQ i Diebold Nixdorf, klientom banków zależy przede wszystkim na szybkich i nieskomplikowanych operacjach. Nadal jednak zdarza się, że napotykają oni nieczynny lub pusty bankomat.

Największą zaletą bankomatów jest ich samoobsługowość i całodobowa dostępność gotówki. Większość incydentów związanych z jej brakiem spowodowana jest niewłaściwym planowaniem zasobów – doraźnymi działaniami takimi jak ładowanie zbyt dużej ilości gotówki na raz, nieregularne uzupełnianie wymagające rezerw gotówki w pogotowiu lub powierzanie planowania dostaw gotówki firmom dowożącym ją do bankomatów.

Istnieje wiele skutecznych narzędzi do zarządzania potrzebami gotówkowymi klientów, jednak ich zastosowanie w dalszym ciągu nie jest powszechne. Instytucje finansowe często stosują przestarzałe, podstawowe metody oceny dostępności gotówki bądź powierzają to zadanie personelowi oddziału, który nie ma do tego odpowiednich instrumentów, a swój czas przeznaczyć powinien przede wszystkim na bieżącą obsługę klientów w placówce.

Dostępność bankomatów ma jednak bezpośredni wpływ na doświadczenie klientów i może zbudować przewagę banku, oferując łatwy, szybki i bezpieczny dostęp do gotówki. Dodatkowo koszt obsługi obiegu gotówki jest zazwyczaj największym składnikiem całkowitego kosztu posiadania floty bankomatów. Warto więc postawić na udoskonalenie procesu zarządzania obiegiem banknotów.

Zapewnij kompleksowe rozwiązanie

Transakcje gotówkowe odbywają się masowo każdego dnia zarówno w oddziałach, jak i w sieci samoobsługowej. W każdym pojedynczym punkcie ilość przetwarzanej gotówki może się znacznie różnić w zależności od dnia, tygodnia, miesiąca, sezonu urlopowego i innych czynników. Skuteczne planowanie obiegu gotówki wymaga więc specjalnie opracowanego, kompleksowego rozwiązania – oprogramowania lub outsourcingu procesu do dostawcy zewnętrznego. Takie działania nie tylko dostarczą wiarygodną prognozę, ale również rozwiążą wyzwania dotyczące właściwej optymalizacji obsługi bankomatów.

Outsourcing do doświadczonego dostawcy usług dodatkowo zapewnia dostęp do specjalistów i ich wsparcie decyzyjne, które potrzebne jest do określenia najlepszej częstotliwości dostaw gotówki. Skorzystanie z outsourcingu daje przy tym możliwość wprowadzenia w pełni elastycznych harmonogramów, tzw. „just-in-time”, które stoją w opozycji do planowania statycznego, nieuwzględniającego różnego zapotrzebowania na gotówkę dla poszczególnych bankomatów.

Zdobądź dane i korzystaj z nich

Kolejnym czynnikiem gwarantującym lepszą optymalizację obrotu gotówki w bankomatach jest zbieranie dobrej jakości danych. Odpowiednie rozwiązanie w zakresie monitorowania danych powinno zapewniać automatyczne pozyskiwanie bardzo szczegółowych informacji. W optymalnej sytuacji cały zapas gotówki raportowany jest według typu nośnika, waluty, nominału oraz roli każdego pojedynczego pojemnika (wydawania, deponowania lub recyklingu). Aby właściwie zaplanować dostawy gotówki, historia danych powinna być wystarczająco długa, a informacje o stanie zapasów gotówki aktualizowane jak najczęściej.

- Klienci potrzebują stałego, szybkiego i bezpiecznego dostępu do swojej gotówki. Muszą mieć przy tym pewność, że przy wypłacie nie zabraknie ani banknotów, ani poszczególnych nominałów, a przy wpłacie środków nie zabraknie miejsca na ich depozyt – mówi Tomasz Rokita, członek zarządu Diebold Nixdrof w Polsce. – Zbieranie i analiza danych z bankomatów może więc znacząco podnieść jakość obsługi klientów, a także zredukować koszt obsługi urządzeń – dodaje.

Wysoka jakość danych staje się jeszcze bardziej przydatna, gdy placówki wyposażone są w recyklery umożliwiające ponowne wykorzystanie zdeponowanej gotówki do wydawania.

- Zbieranie danych z recyklerów z pewnością umożliwia zmniejszenie częstotliwości ich ładowania. To najbardziej oszczędny typ urządzeń samoobsługowych – dzięki pełnemu recyklingowi gotówki koszty obsługi dla banku są dużo niższe, a personel placówki może skupić się na najważniejszych zadaniach – dobrej obsłudze klienta i sprzedaży produktów bankowych – mówi Tomasz Rokita, członek zarządu Diebold Nixdrof w Polsce.

Zapewnienie właściwej floty bankomatów oraz odpowiedniego podejścia do zarządzania gotówką jest więc dzisiaj nieodzownym elementem poprawy wykorzystania kanałów samoobsługowych przez instytucje. Dzięki właściwemu zarządzaniu obrotem gotówki banki mogą skutecznie spełniać potrzeby biznesowe, jednocześnie dbając o jak najlepsze doświadczenia swoich klientów.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Linkleaders
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Bankowość Grudziądz z placówką VeloBanku. Na mieszkańców czeka atrakcyjny kredyt gotówkowy Biuro prasowe
2024-12-23 | 14:45

Grudziądz z placówką VeloBanku. Na mieszkańców czeka atrakcyjny kredyt gotówkowy

VeloBank otworzył swoją pierwszą placówkę w Grudziądzu, zlokalizowaną w centrum miasta przy ul. Mickiewicza 22, zaledwie kilka kroków od starówki. Dzięki dogodnej
Bankowość Już połowa Polaków pomaga potrzebującym w święta
2024-12-23 | 11:00

Już połowa Polaków pomaga potrzebującym w święta

Święta to czas, który kojarzy się ze spotkaniami w gronie rodziny i obdarowywaniem bliskich upominkami, ale to nie wszystko. Polacy kultywują tradycję dzielenia się i nie zapominają
Bankowość Klienci VeloBanku z garścią prezentów w bankowości mobilnej i internetowej
2024-12-20 | 11:50

Klienci VeloBanku z garścią prezentów w bankowości mobilnej i internetowej

Koniec grudnia to czas na upominki. W tym roku można się ich spodziewać nie tylko od Świętego Mikołaja, ale również od VeloBanku, który przygotował dla klientów kilka

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Polityka

Unijne mechanizmy ułatwiają zwiększenie wydatków na obronność przez europejskie kraje NATO. Ważnym aspektem infrastruktura podwójnego zastosowania

Wydatki na obronność w krajach NATO mają wzrosnąć do 2035 roku do 5 proc. PKB. W dużej mierze będzie to możliwe dzięki Unii Europejskiej, która stworzyła ramy umożliwiające krajom członkowskim realizację celów NATO w zakresie obronności, nie tylko poprzez finansowanie i inwestycje, ale także poprzez elastyczność budżetową. – To pełna synergia, można powiedzieć, że Unia Europejska współfinansuje razem z państwami członkowskimi cele zdolnościowe NATO – ocenia Paweł Zalewski, sekretarz stanu w Ministerstwie Obrony Narodowej.

Ochrona środowiska

Rusza budowa lądowej infrastruktury dla projektów Bałtyk 2 i Bałtyk 3. Prąd z tych farm wiatrowych popłynie w 2027 roku

Ruszyła budowa lądowej infrastruktury dla morskich farm wiatrowych Bałtyk 2 i Bałtyk 3 rozwijanych przez Equinor i Grupę Polenergia. To przede wszystkim baza serwisowa w Łebie i dwie stacje elektroenergetyczne. Jednocześnie trwają przygotowania do rozpoczęcia prac na morzu. Pierwszy prąd z obu projektów popłynie w 2027 roku, a w kolejce czeka morska farma wiatrowa Bałtyk 1 – największy i najbardziej zaawansowany projekt II fazy rozwoju offshore.

Edukacja

Uczelnie zaczynają wspólnie walczyć ze zjawiskiem mobbingu i dyskryminacji. Ruszają badania nad skalą problemu

Szkoły wyższe chcą aktywniej walczyć ze zjawiskiem mobbingu i dyskryminacji zarówno wobec pracowników, jak i studentów. W ramach projektu Bezpieczna Uczelnia będą się wymieniać dobrymi praktykami w zakresie polityki antymobbingowej. Zostaną przeprowadzone także badania na temat obecnej sytuacji w środowisku akademickim. Dotychczasowe badania prowadzone przez Fundację Science Watch Polska wskazują, że mobbing to dość powszechne zjawisko na uczelniach, które przybiera charakterystyczne dla środowiska formy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.