Komunikaty PR

Klienci Alior Banku coraz chętniej sięgają po karty kredytowe

2020-09-02  |  10:00

W czasie pandemii Polacy chętniej poszukują rozwiązań, które pomogą im zarządzać finansami. W tym celu coraz więcej z nich korzysta z kart kredytowych. Jak wynika z danych udostępnionych przez Alior Bank w ostatnim czasie zauważalnie wzrosła ich sprzedaż. Na koniec lipca w stosunku do stycznia wyniosła ona +75 proc. Sprzedaż w 2020 roku wzrosła o 127 proc. w stosunku do sprzedaży w 2019 w tym samym okresie od stycznia do sierpnia.


Zainteresowanie kartami kredytowymi wśród klientów Alior Banku systematycznie rośnie od początku kwietnia br. W II kwartale 2020 r. średniomiesięczna sprzedaż kart kredytowych wyniosła 2 166 sztuk, co w stosunku do I kwartału br. stanowiło przyrost na poziomie 6,56 proc. W III kw. 2020 r. (dane za lipiec) sprzedaż wyniosła aż 3 871 sztuk. Co w porównaniu do średniomiesięcznego wyniku za drugi kwartał daje przyrost o 79 proc.

Choć w lipcu 2020 r. rynek nadal odnotowywał negatywny trend spadkowy w zakresie sprzedaży kart kredytowych, to rynkowy udział ich sprzedaży w Alior Banku konsekwentnie rósł. Jak podaje bank od stycznia do lipca przy zachowaniu średniego limitu na aktualnym poziomie i znaczącym wzroście sprzedaży wolumenowy udział nowej sprzedaży Alior Banku zwiększył się odpowiednio z 2,4 proc. do 4,5 proc.

- Mimo niesprzyjającej sytuacji rynkowej, obserwujemy rosnące zainteresowanie kartami kredytowymi. Nasi klienci doceniają przede wszystkim benefity płynące z ich korzystania. W ofercie mamy m.in. kartę dla klientów podróżujących (karta TU i TAM), dzięki której nie ponoszą prowizji banku za przewalutowania oraz kartę dla klientów używających jej częściej (karta OK!), gdzie mogą cieszyć się zwrotem nawet do 300 zł rocznie za dokonane nią płatności w wybranych punktach. Realizując transakcje kartami kredytowymi klienci zbierają również punkty w programie „Bezcenne chwile”, które mogą wymieniać na atrakcyjne nagrody rzeczowe czy wydarzenia kulturalne – mówi Leszek Modzelewski, Dyrektor Departamentu Rozwoju Bankowości Detalicznej w Alior Banku.

Od sierpnia z tego programu mogą korzystać już mikrofirmy będące klientami Alior Banku. Wkrótce możliwość rejestracji kart płatniczych Mastercard do programu „Bezcenne chwile” udostępniona zostanie również klientom z segmentu MŚP i dużych firm.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Bankowość Sektor usług finansowych staje się podatny na ataki ransomware Biuro prasowe
2020-10-21 | 10:55

Sektor usług finansowych staje się podatny na ataki ransomware

Sektor usług finansowych jest atrakcyjnym celem dla cyberprzestępców. Dane finansowe klientów, dane bankowe, dane o transakcjach i programach emerytalnych prawdopodobnie należą
Bankowość Płatności Google Pay bez kodu PIN powyżej kwoty 100 zł
2020-10-19 | 12:10

Płatności Google Pay bez kodu PIN powyżej kwoty 100 zł

Już wkrótce płatności powyżej kwoty 100 zł, realizowane za pomocą Aplikacji Google Pay, będzie można wykonać korzystając z nowej metody autoryzacji. Trwa migracja danych,
Bankowość Polski fintech Provema z nagrodą INNOWATORY WPROST
2020-10-07 | 01:00

Polski fintech Provema z nagrodą INNOWATORY WPROST

Nagroda „Dobre geny innowacji” została przyznana firmie Provema za wdrożenie na polskim rynku opartych na sztucznej inteligencji rozwiązań informatycznych służących do

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Aktualne oferty pracy

Specjalista ds. sprzedaży

Aktualnie poszukujemy kandydatów i kandydatek na stanowisko: Specjalista ds. sprzedaży. Ze szczegółami oferty można zapoznać się na tej podstronie.

Prawo

Bankowość

Rynkiem kredytowym rządzi niepewność wywołana pandemią. Banki mogą wrócić do ostrzejszej polityki, zwłaszcza w segmencie mieszkaniowym

We wrześniu banki udzieliły dużo mniej kredytów gotówkowych i mieszkaniowych w porównaniu z ubiegłym rokiem. Spadki dotyczyły nie tylko liczby, lecz także wartości udzielonego finansowania, a jedynym pozytywnym wyjątkiem na tle całego rynku są kredyty ratalne – wynika z danych BIK. Kolejna fala pandemii i nowe obostrzenia wprowadzone przez rząd mogą w kolejnych miesiącach ponownie skłonić banki do zaostrzenia polityki, szczególnie w segmencie kredytów mieszkaniowych. – Nadchodzące miesiące – zwłaszcza początek 2021 roku – pokażą też, jak duże jest przełożenie pandemii i problemów na rynku pracy na spłacalność kredytów. Jeśli ich szkodowość istotnie wzrośnie – może to mocno zachwiać kondycją sektora bankowego – mówi dr hab. Waldemar Rogowski, główny analityk BIK.

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Przemysł

Cyfryzacja może pomóc firmom poradzić sobie ze skutkami pandemii. Umożliwia pracę zdalną, komunikację z klientami i nowy sposób świadczenia usług online

– Interesuje nas to, jak pomóc firmom przetrwać ten najtrudniejszy czas. Trzeba podjąć takie działania, aby umiały one przekształcić swoją działalność, nakierować ją na inne tory. Cyfryzacja jest w tym procesie niezbędna – podkreśla Małgorzata Oleszczuk, prezes PARP. W polskich przedsiębiorstwach pandemia znacząco przyspieszyła cyfrową transformację. PARP wyłoniła właśnie najlepsze projekty w tym obszarze, które dotyczą m.in. zdalnej komunikacji z klientami, nowego sposobu świadczenia usług online czy automatyzacji procesów. Agencja ogłosiła wyniki konkursu „100 najlepszych projektów na zwiększenie poziomu cyfryzacji w firmie”.

 

Farmacja

Pandemia uderza w alergików. Brak refundacji doustnych leków ogranicza możliwość bezpiecznego odczulania w domu

Około 12 mln Polaków cierpi na alergie, ale tylko 1,2 proc. poddaje się odczulaniu. To wyzwanie zwłaszcza w dobie pandemii, podczas której pacjenci mają utrudniony kontakt z lekarzem. Tymczasem skuteczne leczenie można przeprowadzić samodzielnie w domu. Immunoterapię alergenową można wygodnie przyjmować w kroplach lub tabletkach pod język. Takie rozwiązanie oszczędza czas i eliminuje konieczność częstych wizyt w gabinecie alergologa. Jednak w  Polsce ta metoda nie jest refundowana przez NFZ i pacjenci muszą płacić za leczenie duże kwoty. Refundacja i większa dostępność immunoterapii podjęzykowej mogłyby skłonić większą liczbę pacjentów do poddania się takiemu leczeniu i przynieść wymierne korzyści w systemie.