Klienci Alior Banku coraz chętniej sięgają po karty kredytowe
W czasie pandemii Polacy chętniej poszukują rozwiązań, które pomogą im zarządzać finansami. W tym celu coraz więcej z nich korzysta z kart kredytowych. Jak wynika z danych udostępnionych przez Alior Bank w ostatnim czasie zauważalnie wzrosła ich sprzedaż. Na koniec lipca w stosunku do stycznia wyniosła ona +75 proc. Sprzedaż w 2020 roku wzrosła o 127 proc. w stosunku do sprzedaży w 2019 w tym samym okresie od stycznia do sierpnia.
Zainteresowanie kartami kredytowymi wśród klientów Alior Banku systematycznie rośnie od początku kwietnia br. W II kwartale 2020 r. średniomiesięczna sprzedaż kart kredytowych wyniosła 2 166 sztuk, co w stosunku do I kwartału br. stanowiło przyrost na poziomie 6,56 proc. W III kw. 2020 r. (dane za lipiec) sprzedaż wyniosła aż 3 871 sztuk. Co w porównaniu do średniomiesięcznego wyniku za drugi kwartał daje przyrost o 79 proc.
Choć w lipcu 2020 r. rynek nadal odnotowywał negatywny trend spadkowy w zakresie sprzedaży kart kredytowych, to rynkowy udział ich sprzedaży w Alior Banku konsekwentnie rósł. Jak podaje bank od stycznia do lipca przy zachowaniu średniego limitu na aktualnym poziomie i znaczącym wzroście sprzedaży wolumenowy udział nowej sprzedaży Alior Banku zwiększył się odpowiednio z 2,4 proc. do 4,5 proc.
- Mimo niesprzyjającej sytuacji rynkowej, obserwujemy rosnące zainteresowanie kartami kredytowymi. Nasi klienci doceniają przede wszystkim benefity płynące z ich korzystania. W ofercie mamy m.in. kartę dla klientów podróżujących (karta TU i TAM), dzięki której nie ponoszą prowizji banku za przewalutowania oraz kartę dla klientów używających jej częściej (karta OK!), gdzie mogą cieszyć się zwrotem nawet do 300 zł rocznie za dokonane nią płatności w wybranych punktach. Realizując transakcje kartami kredytowymi klienci zbierają również punkty w programie „Bezcenne chwile”, które mogą wymieniać na atrakcyjne nagrody rzeczowe czy wydarzenia kulturalne – mówi Leszek Modzelewski, Dyrektor Departamentu Rozwoju Bankowości Detalicznej w Alior Banku.
Od sierpnia z tego programu mogą korzystać już mikrofirmy będące klientami Alior Banku. Wkrótce możliwość rejestracji kart płatniczych Mastercard do programu „Bezcenne chwile” udostępniona zostanie również klientom z segmentu MŚP i dużych firm.

Grudziądz z placówką VeloBanku. Na mieszkańców czeka atrakcyjny kredyt gotówkowy

Już połowa Polaków pomaga potrzebującym w święta

Klienci VeloBanku z garścią prezentów w bankowości mobilnej i internetowej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Norwegia i Islandia mocniej rozważają dołączenie do UE. To byłyby ważne decyzje dla Polski
W Norwegii i na Islandii coraz częściej wspomina się o potencjalnej akcesji do Unii Europejskiej. Możliwe, że w obu tych krajach odbędą się referenda, które zbadają poparcie dla tej idei w społeczeństwach. Zdaniem europosła KO akcesja obu północnych państw byłaby znaczącym wzmocnieniem dla UE, ale także ważną decyzją dla Polski.
Infrastruktura
Senat zajmie się ustawą o jawności cen lokali na sprzedaż. W praktyce ustawa obejmie tylko 12 proc. rynku

Ustawa o jawności cen miała na celu ułatwić klientowi szybkie sprawdzenie aktualnych cen mieszkań i lepsze zrozumienie oferty dewelopera. Przedstawiciele branży mówią wprost: idea ustawy jest słuszna, jednak kształt, jaki przybrała w praktyce, podobnie jak tryb jej uchwalenia, budzi już niepokój. Błyskawiczny tryb procedowania sprawił, że powstała ustawa, która obejmie 12,4 proc. rynku. Zdaniem Polskiego Związku Firm Deweloperskich ostatnią deską ratunku, by poprawić ten akt, jest Senat, który zajmie się nim już podczas wtorkowego posiedzenia komisji infrastruktury.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.