Klienci Alior Banku coraz chętniej sięgają po karty kredytowe
W czasie pandemii Polacy chętniej poszukują rozwiązań, które pomogą im zarządzać finansami. W tym celu coraz więcej z nich korzysta z kart kredytowych. Jak wynika z danych udostępnionych przez Alior Bank w ostatnim czasie zauważalnie wzrosła ich sprzedaż. Na koniec lipca w stosunku do stycznia wyniosła ona +75 proc. Sprzedaż w 2020 roku wzrosła o 127 proc. w stosunku do sprzedaży w 2019 w tym samym okresie od stycznia do sierpnia.
Zainteresowanie kartami kredytowymi wśród klientów Alior Banku systematycznie rośnie od początku kwietnia br. W II kwartale 2020 r. średniomiesięczna sprzedaż kart kredytowych wyniosła 2 166 sztuk, co w stosunku do I kwartału br. stanowiło przyrost na poziomie 6,56 proc. W III kw. 2020 r. (dane za lipiec) sprzedaż wyniosła aż 3 871 sztuk. Co w porównaniu do średniomiesięcznego wyniku za drugi kwartał daje przyrost o 79 proc.
Choć w lipcu 2020 r. rynek nadal odnotowywał negatywny trend spadkowy w zakresie sprzedaży kart kredytowych, to rynkowy udział ich sprzedaży w Alior Banku konsekwentnie rósł. Jak podaje bank od stycznia do lipca przy zachowaniu średniego limitu na aktualnym poziomie i znaczącym wzroście sprzedaży wolumenowy udział nowej sprzedaży Alior Banku zwiększył się odpowiednio z 2,4 proc. do 4,5 proc.
- Mimo niesprzyjającej sytuacji rynkowej, obserwujemy rosnące zainteresowanie kartami kredytowymi. Nasi klienci doceniają przede wszystkim benefity płynące z ich korzystania. W ofercie mamy m.in. kartę dla klientów podróżujących (karta TU i TAM), dzięki której nie ponoszą prowizji banku za przewalutowania oraz kartę dla klientów używających jej częściej (karta OK!), gdzie mogą cieszyć się zwrotem nawet do 300 zł rocznie za dokonane nią płatności w wybranych punktach. Realizując transakcje kartami kredytowymi klienci zbierają również punkty w programie „Bezcenne chwile”, które mogą wymieniać na atrakcyjne nagrody rzeczowe czy wydarzenia kulturalne – mówi Leszek Modzelewski, Dyrektor Departamentu Rozwoju Bankowości Detalicznej w Alior Banku.
Od sierpnia z tego programu mogą korzystać już mikrofirmy będące klientami Alior Banku. Wkrótce możliwość rejestracji kart płatniczych Mastercard do programu „Bezcenne chwile” udostępniona zostanie również klientom z segmentu MŚP i dużych firm.
Na majówkę warto zabrać bank w telefonie
VeloBank pogłębił integrację z aplikacją mObywatel i e-Dowód
Firmę i konto w VeloBanku założysz bez wychodzenia z domu
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.