Klienci Alior Banku coraz chętniej sięgają po karty kredytowe
W czasie pandemii Polacy chętniej poszukują rozwiązań, które pomogą im zarządzać finansami. W tym celu coraz więcej z nich korzysta z kart kredytowych. Jak wynika z danych udostępnionych przez Alior Bank w ostatnim czasie zauważalnie wzrosła ich sprzedaż. Na koniec lipca w stosunku do stycznia wyniosła ona +75 proc. Sprzedaż w 2020 roku wzrosła o 127 proc. w stosunku do sprzedaży w 2019 w tym samym okresie od stycznia do sierpnia.
Zainteresowanie kartami kredytowymi wśród klientów Alior Banku systematycznie rośnie od początku kwietnia br. W II kwartale 2020 r. średniomiesięczna sprzedaż kart kredytowych wyniosła 2 166 sztuk, co w stosunku do I kwartału br. stanowiło przyrost na poziomie 6,56 proc. W III kw. 2020 r. (dane za lipiec) sprzedaż wyniosła aż 3 871 sztuk. Co w porównaniu do średniomiesięcznego wyniku za drugi kwartał daje przyrost o 79 proc.
Choć w lipcu 2020 r. rynek nadal odnotowywał negatywny trend spadkowy w zakresie sprzedaży kart kredytowych, to rynkowy udział ich sprzedaży w Alior Banku konsekwentnie rósł. Jak podaje bank od stycznia do lipca przy zachowaniu średniego limitu na aktualnym poziomie i znaczącym wzroście sprzedaży wolumenowy udział nowej sprzedaży Alior Banku zwiększył się odpowiednio z 2,4 proc. do 4,5 proc.
- Mimo niesprzyjającej sytuacji rynkowej, obserwujemy rosnące zainteresowanie kartami kredytowymi. Nasi klienci doceniają przede wszystkim benefity płynące z ich korzystania. W ofercie mamy m.in. kartę dla klientów podróżujących (karta TU i TAM), dzięki której nie ponoszą prowizji banku za przewalutowania oraz kartę dla klientów używających jej częściej (karta OK!), gdzie mogą cieszyć się zwrotem nawet do 300 zł rocznie za dokonane nią płatności w wybranych punktach. Realizując transakcje kartami kredytowymi klienci zbierają również punkty w programie „Bezcenne chwile”, które mogą wymieniać na atrakcyjne nagrody rzeczowe czy wydarzenia kulturalne – mówi Leszek Modzelewski, Dyrektor Departamentu Rozwoju Bankowości Detalicznej w Alior Banku.
Od sierpnia z tego programu mogą korzystać już mikrofirmy będące klientami Alior Banku. Wkrótce możliwość rejestracji kart płatniczych Mastercard do programu „Bezcenne chwile” udostępniona zostanie również klientom z segmentu MŚP i dużych firm.
Black Friday: polując na okazje, nie daj się złowić oszustom
Black Week: Polacy polują na produkty, które wcześniej odłożyli na półkę
VeloBank otworzył nową placówkę partnerską w Turku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Budowa sieci szybkiej łączności dla polskiej energetyki wchodzi w kolejny etap. Czas usuwania awarii będzie krótszy
Spółka PGE Dystrybucja podpisała z firmą Ericsson umowę na dostawę blisko 600 systemów zasilania dla radiowych stacji bazowych i transmisyjnych węzłów agregacyjnych w ramach Programu LTE450. Jest to już ostatni kontrakt na dostawę kluczowych składników sprzętu telekomunikacyjnego sieci LTE450. Jego realizacja ma umożliwić budowę sieci o kluczowym znaczeniu dla sektora energetycznego, co przyspieszy jego cyfryzację.
Ochrona środowiska
Wzmocniona ochrona ponad 1,2 mln ha lasów. Część zostanie wyłączona z pozyskiwania drewna
Lasy Państwowe przedstawiły plan zwiększenia ochrony dla 17 proc. terenów leśnych, którymi zarządzają. To w sumie ponad 1,2 mln hektarów, z których 0,5 mln ha ma być całkowicie wyłączone z pozyskania drewna. Dodatkowa ochrona obejmie najcenniejsze przyrodniczo lasy w Polsce, w tym m.in. nadleśnictwa Puszczy Białowieskiej i najstarsze lasy w Polsce. Przedstawiciele LP podkreślają, że propozycja jest bezpieczna gospodarczo, ponieważ uwzględnia potrzeby przemysłu drzewnego i lokalnych mieszkańców.
Telekomunikacja
M. Wąsik: Potrzeba twardej reakcji UE na uszkodzenie kabli na Bałtyku. To element wojny hybrydowej
– Nie pohukiwanie w Parlamencie Europejskim, ale twarde sankcje, które Komisja powinna jak najszybciej zaproponować – mówi Maciej Wąsik, europoseł z PiS, zapytany o potrzebną reakcję państw Unii Europejskiej na uszkodzenie kabli biegnących na dnie Morza Bałtyckiego. Jak podkreśla, nikt nie ma wątpliwości, że to element wojny hybrydowej prowadzonej przez Rosję. Dlatego potrzebna jest jednolita i silna odpowiedź UE oraz większe wsparcie dla Ukrainy.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.