Klienci HSBC w Polsce będą mogli skorzystać z Funduszu Gwarancji Płynnościowych

HSBC rozszerza zakres wsparcia dla klientów w Polsce. We współpracy z Bankiem Gospodarstwa Krajowego (BGK), zapewni swoim klientom dostęp do płynności finansowej, niezbędnej w czasach nagłej stagnacji gospodarczej. Umowa z BGK jest uzupełnieniem szeregu inicjatyw podjętych przez HSBC już na początku pandemii COVID-19, w tym umorzenia spłat kapitału oraz rozwiązań z zakresu wsparcia finansowania handlu.
Skutki gospodarcze pandemii COVID-19 dotyczą przedsiębiorstw na całym świecie. Dzięki umowie o limit gwarancyjny podpisanej z Bankiem Gospodarstwa Krajowego, klienci HSBC w Polsce będą mogli uzyskać wsparcie w utrzymaniu płynności finansowej w trudnym okresie niepewności ekonomicznej.
"Umowa o limit gwarancyjny w ramach Funduszu Gwarancji Płynności Finansowej stanowi uzupełnienie wsparcia, jakiego udzielamy naszym klientom w celu zapewnienia funkcjonowania łańcuchów dostaw i kontynuacji działalności w handlu międzynarodowym. Przyznanie limitu przez BGK jest podkreśleniem znaczenia HSBC w Polsce, zaufania do jakości procesu oceny kredytowej, solidnych platform technologicznych oraz potwierdzeniem naszych wysokich ratingów kredytowych. HSBC pozostaje jednym z najwyżej ocenianych banków na świecie, a analitycy chwalą nasz zdywersyfikowany model biznesowy" – powiedział Michał H. Mrożek, CEO HSBC w Polsce.
Michał H. Mrożek dodał również: "Umowa z Bankiem Gospodarstwa Krajowego została podpisana w formie cyfrowej. Jest to wynik ciągłych inwestycji Grupy HSBC w zwiększanie możliwości cyfrowych i oferowanie klientom elastyczności, co jest niezwykle istotne w obecnej sytuacji. Bank utrzymuje pełną zdolność operacyjną przy pomocy pracowników pracujących zdalnie. Wdrożone przez nas procesy cyfrowe pozwalają naszym dotychczasowym klientom na pełną interakcję z bankiem bez konieczności fizycznej wymiany dokumentów".
HSBC w Polsce świadczy usługi finansowe polskim korporacjom i instytucjom o międzynarodowych aspiracjach oraz obsługuje lokalne oddziały globalnych klientów. Bank na bieżąco monitoruje także zmiany w otoczeniu biznesowym i gospodarczym związane z pandemią COVID-19. Poprzez nowoczesną platformę badawczą zapewnia swoim klientom dostęp do raportów i analiz dotyczących zagadnień gospodarczych i ekonomicznych na poziomie globalnym, regionalnym i krajowym.
Klienci zainteresowani wdrożeniem rozwiązań związanych z programem gwarancyjnym lub podpisem cyfrowym BGK mogą kontaktować się ze swoimi doradcami HSBC za pośrednictwem standardowych kanałów lub poczty elektronicznej: firmy@hsbc.com.

Grudziądz z placówką VeloBanku. Na mieszkańców czeka atrakcyjny kredyt gotówkowy

Już połowa Polaków pomaga potrzebującym w święta

Klienci VeloBanku z garścią prezentów w bankowości mobilnej i internetowej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.