KRZYSZTOF WEGRZYŃSKI: "Nie spodziewajmy się masowych upadłości banków"
Andrzej Bromski
Bromo
ul. Płowiecka 4/189
00-585 Warszawa
materialy.prasowedszkodowania|gmail.com| |materialy.prasowedszkodowania|gmail.com
510 139 576
www.bromo.pl
Krzysztof Węgrzyński z Trenda Group odpowiada nam na pytanie: Czy możemy spodziewać się wielu upadłości banków w przyszłości w Polsce?
"Upadłość banku to niezwykle rzadkie zjawisko na rynku bankowym, wobec czego nie wieściłbym, że jest to realny scenariusz dla większości banków działających w Polsce. I to pomimo wystąpienia z października 2022 roku Przewodniczącego KNF Jacka Jastrzębskiego przed TSUE w sprawie C-520/21, która dotyczy tzw. wynagrodzenia za korzystanie z kapitału. Jego zdaniem niekorzystne orzeczenie TSUE może doprowadzić do załamania rynku finansowego, gdzie możliwym skutkiem jest upadłość jednego lub kilku dużych banków. W mojej ocenie jest to wyjątkowo pesymistyczna prognoza przedstawiona wyłącznie na potrzeby tej konkretnej sprawy.
Niewykluczone, że w najbliższym czasie będziemy mierzyć się z upadłością Getin Noble Bank S.A., w związku z przymusową restrukturyzacją. Jest to bardzo możliwy scenariusz. Niemniej jednak ciężko jednoznacznie stwierdzić czy to zjawisko będzie się w przyszłości nasilać. Bardzo możliwe, że poza GNB będziemy mierzyć się z upadłością lub restrukturyzacją jednego lub dwóch banków, których sytuacja finansowa od kilku lat jest niepokojąca. Obecna sytuacja banków prowadzi raczej do wniosku, że ewentualna upadłość GNB będzie wyjątkiem, a nie zapowiedzią upadłości banków na większą skalę."
Grudziądz z placówką VeloBanku. Na mieszkańców czeka atrakcyjny kredyt gotówkowy
Już połowa Polaków pomaga potrzebującym w święta
Klienci VeloBanku z garścią prezentów w bankowości mobilnej i internetowej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.