mDowód zamiast plastiku w placówkach VeloBanku
Po możliwości założenia VeloKonta z pomocą aplikacji mObywatel i uczestnictwa w akcji Sadzimy razem #VeloLas, od 1 września br. VeloBank jest gotowy na weryfikację tożsamości klientów w placówkach oraz u pośredników za pomocą mDowodu. To nowość wprowadzona w najnowszej wersji aplikacji mObywatel 2.0.
W bieżącej odsłonie aplikacji rządowej - mObywatel 2.0 Polacy znajdą mDowód, czyli nowy e-dokument, który potwierdza ich tożsamość, eliminując w wielu sytuacjach konieczność prezentowania fizycznego dowodu osobistego czy paszportu. Taką metodę weryfikacji danych od 1 września br. honorują w swoich placówkach banki, w tym VeloBank.
Klienci VeloBanku korzystają z udogodnień jakie daje rządowa aplikacja mObywatel od listopada zeszłego roku, gdy w życie weszła oferta VeloKonta. Z jej pomocą mogą automatycznie wypełnić swoimi danymi osobowymi wniosek o założenie rachunku osobistego. Zmniejsza to możliwość pomyłki w danych, daje możliwość złożenia wniosku w dowolnym miejscu i czasie oraz przyśpiesza cały proces, bo nie ma potrzeby samodzielnego wpisywania informacji. Dodatkowo, od czerwca br. VeloBank za każde założenie VeloKonta z użyciem aplikacji mObywatel, zasadzi drzewo w polskich lasach w imieniu nowego klienta, łącząc wykorzystanie wygodnej technologii z działaniami na rzecz środowiska. Liczba VeloDrzew sięga już prawie 3000 sztuk i ciągle rośnie.
– W VeloBanku dbamy o jak największą cyfrową dostępność naszych usług. Dzisiaj coraz więcej osób nosi przy sobie smartfon, który już dawno przestał służyć wyłącznie do komunikacji. Zastępuje wiele dokumentów i kart płatniczych. Jest naszym oknem na świat, do którego wchodzimy poprzez aplikację mobilną banku. Nową odsłonę „mobilki” VeloBanku zaprezentowaliśmy kilka miesięcy temu. Projektowaliśmy ją z myślą o fanach tego typu rozwiązań. Dziś dzięki mDowodowi, udostępnionemu w aplikacji mObywatel, otwieramy kolejne możliwości w posługiwaniu się cyfrowym portfelem. Wchodzimy na nowy poziom bankowania, w którym tradycyjny dowód tożsamości nie jest potrzebny. Wystarczy zeskanowanie QR kodu dostępnego w naszych oddziałach, a dane osobowe, z wizerunkiem włącznie, zostaną automatycznie przekazane z rejestrów państwowych. Zapraszamy do Świata Bardziej Velo, gdzie finanse są w zasięgu kilku kliknięć – mówi Przemysław Koch, Członek Zarządu VeloBanku odpowiedzialny za Pion Operacji i IT.
Osoby, które będą chciały skorzystać z elektronicznej możliwości identyfikacji i weryfikacji swojej tożsamości w placówce VeloBanku, powinny mieć zainstalowaną najnowszą wersję aplikacji – czyli mObywatela 2.0 i dodany w niej mDowód. W oddziałach banku znajdą kod QR przy stanowiskach doradców, którym potwierdzą swoją tożsamość. Wystarczy zalogować się do aplikacji mObywatel, kliknąć na „kod QR” w dolnym menu ekranu, wybrać opcję „Zeskanuj kod QR” i zrobić to przy pomocy aparatu w telefonie lub wpisać kod przypisany do kodu QR, który wyświetli się obok niego na ekranie. Po wykonaniu tych czynności na ekranie telefonu pojawi się informacja o udostępnianych danych oraz to, komu zostają one przekazane. Po wybraniu mDowodu jako domyślnego dokumentu i kliknięciu „Udostępnij dane”, pracownik banku będzie widział je na swoim urządzeniu i na ich podstawie dokona weryfikacji.
Na majówkę warto zabrać bank w telefonie
VeloBank pogłębił integrację z aplikacją mObywatel i e-Dowód
Firmę i konto w VeloBanku założysz bez wychodzenia z domu
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.