Najnowsze rozwiązania cyfrowego bezpieczeństwa chronią klientów VeloBanku
Klienci VeloBanku są jeszcze bezpieczniejsi podczas korzystania z cyfrowych kanałów dostępu. Użytkownicy bankowości internetowej i aplikacji mobilnej mogą uruchomić bezpłatną usługę weryfikacji behawioralnej. Innowacyjny system zapamiętuje w jaki sposób używamy cyfrowej bankowości – jak szybko piszemy na klawiaturze, klikamy czy pod jakim kątem najczęściej trzymamy smartfon korzystając z aplikacji VeloBanku. Kiedy wykryje, że ktoś niepowołany realizuje operacje bankowe, wysyła powiadomienie, a podejrzana transakcja może zostać odrzucona. W ten sposób VeloBank troszczy się o cyfrowe bezpieczeństwo klientów i podnosi komfort e-bankowania wykorzystując najnowsze technologie.
Każdego roku przybywa użytkowników zdalnego dostępu do usług bankowych. Zgodnie z danymi Związku Banków Polskich opublikowanymi w cyklicznym „Raporcie NetB@nk” w drugim kwartale 2023 r. 20,6 mln Polaków korzystało z bankowości mobilnej, a 22,5 mln z bankowości internetowej obsługiwanej z pomocą laptopa lub komputera stacjonarnego[1]. Wraz z rozwojem cyfrowego bankowania pojawia się szereg wyzwań związanych z cyberbezpieczeństwem. O palmę pierwszeństwa w dziedzinie rozwiązań chroniących środki finansowe klientów walczy VeloBank, który wprowadził bezpłatną usługę weryfikacji behawioralnej. Za dostarczenie tej funkcjonalności do klientów banków odpowiada Biuro Informacji Kredytowej S.A. (BIK).
Wystarczy kilka kliknięć, by wyrazić zgodę na uruchomienie w cyfrowych kanałach dostępu nowej technologii, która chroni przed niepowołanym dostępem do środków. Rozwiązanie uczy się charakterystycznych cech korzystania przez użytkowników z aplikacji mobilnej oraz bankowości internetowej. Dzięki temu system zapamiętuje w jaki sposób klienci używają ekranu swojego smartfona, pod jakim kątem trzymają urządzenie, jak szybko piszą czy w jaki sposób korzystają z komputerowej myszki.
– Kiedy tyko system weryfikacji behawioralnej wykryje, że ktoś nieuprawniony zalogował się na nasze konto i np. zleca przelewy, wyśle powiadomienie o nietypowej sytuacji, wywoła dodatkową autoryzację lub nawet odrzuci wątpliwą transakcję. To kolejna cegiełka jaką dołożyliśmy, by zapewnić klientom najwyższy poziom cyfrowego bezpieczeństwa. Dbamy też o komfort użytkowników i przejrzystość naszych rozwiązań. Weryfikacja behawioralna zbiera dane służące do blokowania nieautoryzowanych transakcji i robi to „w tle”, a więc bez konieczności działań ze strony klienta. To wygodne rozwiązanie stanowi skuteczną dodatkową barierę dla cyberprzestępców. Dlatego zachęcamy do korzystania z tej nowej ochrony kanałów elektronicznych jak najszersze grono klientów – podkreśla Marek Korulczyk, Kierownik Wydziału Przeciwdziałania Nadużyciom w Departamencie Bezpieczeństwa VeloBanku.
Zgoda na weryfikację behawioralną jest dla klientów VeloBanku dobrowolna. W każdej chwili mogą też ją wycofać w swojej bankowości internetowej lub mobilnej. W ramach weryfikacji behawioralnej bank ani Biuro Informacji Kredytowej S.A. nie zbiera informacji o kliencie, które dotyczyłyby tego:
- jakie hasła i teksty wpisuje,
- jakie strony odwiedza,
- jakie operacje wykonuje.
Jest to zatem rozwiązanie, które znacząco wzmacnia bezpieczeństwo klientów, a jednocześnie nie ingeruje w ich prywatność.
[1] https://www.zbp.pl/raporty-i-publikacje/raporty-cykliczne/raport-netbank
Black Friday: polując na okazje, nie daj się złowić oszustom
Black Week: Polacy polują na produkty, które wcześniej odłożyli na półkę
VeloBank otworzył nową placówkę partnerską w Turku
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Infrastruktura
Budowa sieci szybkiej łączności dla polskiej energetyki wchodzi w kolejny etap. Czas usuwania awarii będzie krótszy
Spółka PGE Dystrybucja podpisała z firmą Ericsson umowę na dostawę blisko 600 systemów zasilania dla radiowych stacji bazowych i transmisyjnych węzłów agregacyjnych w ramach Programu LTE450. Jest to już ostatni kontrakt na dostawę kluczowych składników sprzętu telekomunikacyjnego sieci LTE450. Jego realizacja ma umożliwić budowę sieci o kluczowym znaczeniu dla sektora energetycznego, co przyspieszy jego cyfryzację.
Ochrona środowiska
Wzmocniona ochrona ponad 1,2 mln ha lasów. Część zostanie wyłączona z pozyskiwania drewna
Lasy Państwowe przedstawiły plan zwiększenia ochrony dla 17 proc. terenów leśnych, którymi zarządzają. To w sumie ponad 1,2 mln hektarów, z których 0,5 mln ha ma być całkowicie wyłączone z pozyskania drewna. Dodatkowa ochrona obejmie najcenniejsze przyrodniczo lasy w Polsce, w tym m.in. nadleśnictwa Puszczy Białowieskiej i najstarsze lasy w Polsce. Przedstawiciele LP podkreślają, że propozycja jest bezpieczna gospodarczo, ponieważ uwzględnia potrzeby przemysłu drzewnego i lokalnych mieszkańców.
Telekomunikacja
M. Wąsik: Potrzeba twardej reakcji UE na uszkodzenie kabli na Bałtyku. To element wojny hybrydowej
– Nie pohukiwanie w Parlamencie Europejskim, ale twarde sankcje, które Komisja powinna jak najszybciej zaproponować – mówi Maciej Wąsik, europoseł z PiS, zapytany o potrzebną reakcję państw Unii Europejskiej na uszkodzenie kabli biegnących na dnie Morza Bałtyckiego. Jak podkreśla, nikt nie ma wątpliwości, że to element wojny hybrydowej prowadzonej przez Rosję. Dlatego potrzebna jest jednolita i silna odpowiedź UE oraz większe wsparcie dla Ukrainy.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.