Komunikaty PR

Nie produkt, a klient w centrum zainteresowania banków

2023-05-29  |  14:00
Biuro prasowe
Do pobrania NEWS BTN ( 0.17 MB )

Nie produkt, a klient w centrum zainteresowania banków — powstanie grupy ds. klientocentryczności

 

24 maja, na mocy decyzji Prezydium Forum Technologii Bankowych ZBP, w ramach jego struktur została powołana Grupa robocza ds. klientocentryczności. Celem grupy jest utworzenie w ramach FTB merytorycznej jednostki, skupiającej w swoim gronie ekspertów z dziedziny Customer Experience, IT oraz Prawa. Inicjatywa pojawiła się podczas Śniadania Bankowego współorganizowanego przez firmę Britenet z Redakcją Miesięcznika Finansowego “BANK” 28 marca 2023 r. w Warszawskim Klubie Bankowca, a teraz stała się rzeczywistością.

 

Klientocentryzm to podejście, które kładzie główny nacisk na oczekiwania oraz potrzeby klienta. Dzięki temu założeniu, instytucje starają się dostosować do tego podejścia swoje procesy oraz usługi. Główne cele klientocentryzmu to zadowolenie klienta oraz utrzymywanie z nim długotrwałych relacji, co w konsekwencji może przyczynić się do wzrostu zysków banku.

 

Połączenie sił w słusznym celu

 

Firma Britenet wspólnie z Redakcją Miesięcznika Finansowego „BANK” zorganizowała 28 marca 2023 r. w Warszawskim Klubie Bankowca śniadanie nt. klientocentryczności w bankach. Celem spotkania była dyskusja o zarządzaniu doświadczeniami klientów banku, ze szczególnym uwzględnieniem kwestii technicznych zagadnienia. Wydarzenie zainicjowało powstanie „Grupy roboczej ds. klientocentryczności” wspierającej instytucje finansowe przed potencjalnymi zagrożeniami związanymi z budową architektury IT nastawionej na klienta.

 

W gronie zaproszonych gości oraz ekspertów ds. Business Intelligence dyskutowano o zarządzaniu doświadczeniami klientów banku, o klientocentryczności i wsparciu dla jej wdrażania ze strony innowacyjnych rozwiązań technologicznych. – Jeśli postawimy w centrum to, co najważniejsze, to reszta powinna się poukładać – mówił podczas spotkania Łukasz Nienartowicz, Head of Business Intelligence w firmie Britenet, odwołując się do podobieństwa pomiędzy rewolucją kopernikańską a dynamicznymi zmianami obowiązujących do niedawna paradygmatów, jakimi kierowała się bankowość.

 

Istotne wsparcie w postaci nowej grupy roboczej

 

Marcowe Śniadanie Bankowe, organizowane przez Britenet i Miesięcznik Finansowy “BANK” poskutkowało powołaniem „Grupy roboczej ds. klientocentryczności” w ramach struktur FTB. Powodem tej decyzji jest stale rosnące zainteresowanie wokół maksymalnego dopasowania do wymagań, jakie stawiają klienci. Instytucje finansowe obierają sobie za cel przeniesienie uwagi z produktu na klienta. Indywidualne podejście do budowy klientocentrycznej architektury IT może rodzić podobne problemy w bankach, które starają się rozwiązać je w różny sposób. Złe poprowadzenie projektu może skutkować konsekwencją mającą wpływ na całą organizację — w efekcie wynik może być odwrotny od zamierzonego.

 

Wyciąganie wniosków z niepowodzeń oraz wymiana doświadczeń mogą pomóc w uniknięciu zagrożenia. Grupa będzie skupiała się wokół badań związanych z różnymi obszarami projektów budowy klientocentryczności w bankach w celu identyfikacji potencjalnych problemów i poszukiwania rozwiązań. Takie dane pozwolą na stworzenie dobrych praktyk w budowaniu architektury klientocentrycznej, czyli dokumentu stanowiącego podsumowanie prac zespołu.

 

Inicjatywa FTB

 

Britenet intensywnie działa w obszarze tworzenia klientocentryczności w bankowości od strony architektury IT oraz jest inicjatorem powstania grupy roboczej w ramach FTB – Forum Technologii Bankowych. Podstawowym celem FTB jest promocja i upowszechnianie wiedzy o nowoczesnych rozwiązaniach technologicznych, w tym teleinformatycznych i ich zastosowaniu w bankowości i w gospodarce elektronicznej, jak również promocja obrotu bezgotówkowego, budowa platformy wymiany informacji i wiedzy pomiędzy przedstawicielami firm teleinformatycznych i banków.

 

O Britenet

 

Britenet działa na rynku od ponad 16 lat i zatrudnia obecnie ponad 1000 specjalistów. Posiada oddziały w Lublinie, Warszawie, Kielcach, Poznaniu, Białymstoku, Katowicach, Łodzi, Gdańsku, Wrocławiu oraz Krakowie. Britenet zajmuje się rozwojem oprogramowania w ramach usługi outsourcingu, a firmie zaufało już ponad 100 klientów z całego świata. Wśród nich znalazły się polskie i międzynarodowe marki reprezentujące wiele branż między innymi finansową, bankową, edukacyjną, energetyczną, automotive, turystyczną, loteryjną oraz ubezpieczeniową. Britenet od wielu lat z powodzeniem realizuje także projekty dla sektora publicznego w tym między innymi dla KPRM, Ministerstwa Zdrowia, Finansów oraz Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej. 

Firma Britenet pięciokrotnie zdobyła tytuł „Najlepszego Miejsca Pracy w IT w Polsce” w prestiżowych badaniach AudIT organizowanych wśród pracowników przez magazyn Computerworld Polska. Ponadto według analiz Clutch, platformy B2B pomagającej firmom w znalezieniu najlepszych dostawców, opartych między innymi na opiniach klientów, Britenet jest w pierwszej 10 w Polsce w rankingu firm świadczących usługi typu managed service, systems integration, CRM Consulting, a także w kategoriach Salesforce oraz BI & Big data. Britenet w 2022 roku dołączył również w roli Partnera do programu Salesforce Talent Alliance. 

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Bankowość Black Friday: polując na okazje, nie daj się złowić oszustom Biuro prasowe
2024-11-29 | 09:30

Black Friday: polując na okazje, nie daj się złowić oszustom

Wyszukując okazji związanych z Black Week warto być czujnym, by nie dać się złapać w pułapkę wirtualnych czarnych charakterów. Sposobów na oszustwo jest wiele: od
Bankowość Black Week: Polacy polują na produkty, które wcześniej odłożyli na półkę
2024-11-28 | 11:45

Black Week: Polacy polują na produkty, które wcześniej odłożyli na półkę

47% Polaków odkłada zakupy z powodu wysokich cen i braku środków, wynika z badania zleconego przez VeloBank. Black Week to szansa, by złowić wymarzone produkty ze znaczną
Bankowość VeloBank otworzył nową placówkę partnerską w Turku
2024-11-27 | 11:00

VeloBank otworzył nową placówkę partnerską w Turku

VeloBank rozwija swoją sieć franczyzową i otworzył nowy punkt partnerski w Turku przy ul. Gorzelnianej 1, lokal 5. Placówka jest czynna w dni robocze od poniedziałku do piątku, w

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm

Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.

Farmacja

Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów

Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.

Ochrona środowiska

Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania

Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.