Nowa umowa konsorcjum Banku Pocztowego, PKO Banku Polskiego oraz eService
ITBC Communication
Al. Ks. Józefa Poniatowskiego 1
03-901 Warszawa
michal_michalski|itbc.pl| |michal_michalski|itbc.pl
+48 602 789 188
www.itbcgroup.pl
W ramach nowej umowy z konsorcjum Banku Pocztowego S.A., PKO Banku Polskiego oraz eService Sp. z.o.o. w zakresie bezgotówkowych usług płatniczych do 15 tysięcy wzrośnie liczba terminali POS w placówkach Poczty Polskiej, której Klienci coraz częściej płacą kartą lub BLIKiem.
Nowa umowa Poczty Polskiej S.A. z konsorcjum, obejmująca najbliższe 3 lata, pozwoli na zwiększenie nie tylko liczby użytkowanych przez Pocztę terminali POS z 12 do 15 tysięcy, ale także umożliwi uruchomienie innych nowoczesnych rozwiązań płatniczych.
– Oferta nowoczesnych i różnorodnych płatności bezgotówkowych pozwoli nam skutecznie rywalizować o klientów na rynku. Poczta Polska zwraca szczególną uwagę na rozwiązania bezpieczne i wygodne. Umowa z konsorcjum umożliwia w ramach dzierżawy terminali POS świadczenie szerokiego wachlarza takich usług, a w przyszłości umożliwi wdrażanie nowych innowacyjnych rozwiązań – mówi Andrzej Bodziony, wiceprezes Zarządu Poczty Polskiej S.A.
Klienci Poczty realizują coraz więcej płatności w formie bezgotówkowej zarówno w placówkach pocztowych jak i u kurierów. W ciągu 8 m-cy 2021 r. liczba transakcji kartami wzrosła o 14 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku 2020. Natomiast liczba transakcji BLIKiem wzrosła aż o 115 proc. W tym samym okresie zwiększyła się również liczba płatności kartą u kurierów o 19%. Zawarta przez Pocztę umowa pozwala także na wdrażanie nowych rozwiązań płatniczych. We wrześniu br. pojawiło się już Multi MCC, które pozwala na wygodne płacenie kartą lub BLIKiem za zakupy produktów Totalizatora Sportowego, a w przyszłości możliwe będą także płatności wymagające odrębnego kodu MCC.
– Umowa z Pocztą Polską realizuje nasze strategiczne cele. Z jednej strony chcemy stawać się bankiem coraz bardziej cyfrowym, świadczącym nowoczesne usługi w ramach Grupy Poczty Polskiej. Z drugiej zaś strony Bank Pocztowy aktywnie wspiera te działania, które zmniejszają poziom wykluczenia polskich obywateli w zakresie korzystania z oferty rynku finansowego, w tym w szczególności płatności bezgotówkowych. Nowe usługi, które będzie świadczyć konsorcjum w przyszłości będą wspierać działania na rzecz rozwoju społeczeństwa cyfrowego w Polsce – mówi Jakub Słupiński, wiceprezes, p.o. prezesa Zarządu Banku Pocztowego.
Poczta Polska obecnie dysponuje 8,5 tys. terminali POS w 4,6 tys. placówek własnych oraz 3,5 tys. terminali POS mobilnych, z których korzystają kurierzy. Stanowi to najliczniejszą sieć terminali POS, jaką obsługuje eService u jednego podmiotu. Daje to Poczcie Polskiej pozycję największego klienta, którego obsługuje lider polskiego rynku usług płatniczych.
– Kontynuacja współpracy i wspólne dążenie do szerszego wykorzystania nowoczesnych usług dostarczanych przez eService jest dla nas powodem do ogromnej satysfakcji, a jednocześnie dużym, pozytywnym wyzwaniem. Poczta Polska jest jednym z naszych najważniejszych klientów. W jej placówkach na terenie całego kraju realizowanych jest codziennie kilkaset tysięcy bezgotówkowych transakcji płatniczych. Chcemy wspólnie dbać o to, by korzystający z nich klienci mogli cieszyć się jak największą wygodą oraz dostępnością nowoczesnych i przyjaznych rozwiązań płatniczych – powiedziała Joanna Seklecka, prezes Zarządu eService.
Od ponad pięciu lat Bank Pocztowy S.A., PKO Bank Polski S.A. i eService Sp. z.o.o. – wchodzące w skład konsorcjum instytucje, są odpowiedzialne za dostarczanie i obsługę rozwiązań płatniczych wykorzystywanych przez polskiego operatora pocztowego. Poczta Polska współpracuje z konsorcjum od 2019 roku.

Grudziądz z placówką VeloBanku. Na mieszkańców czeka atrakcyjny kredyt gotówkowy

Już połowa Polaków pomaga potrzebującym w święta

Klienci VeloBanku z garścią prezentów w bankowości mobilnej i internetowej
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Mercosur to tylko wierzchołek góry lodowej. UE ma ponad 40 umów handlowych, które mogą destabilizować rynek rolny
Umowa handlowa między UE a krajami Mercosur może znacząco zaburzyć konkurencję na rynku rolnym i osłabić pozycję unijnych, w tym polskich, producentów – ostrzegają rolnicy i producenci żywności. Umowie sprzeciwia się część krajów unijnych, które domagają się klauzuli ochronnych oraz limitów importowych. – Problemem jest jednak nie tylko ta konkretna umowa. Chodzi o cały system wolnego handlu, który się kumuluje z dziesiątek innych porozumień – podkreśla Andrzej Gantner, wiceprezes Polskiej Federacji Producentów Żywności.
Firma
Dzięki zdalnej weryfikacji tożsamości z wykorzystaniem AI firmy zminimalizowały liczbę oszustw. Rozwiązania wykorzystuje głównie sektor finansowy

Z najnowszych danych Eurostatu wynika, że w 2024 roku 5,9 proc. polskich firm korzystało z rozwiązań z zakresu sztucznej inteligencji. W 2023 roku był to odsetek na poziomie 3,67 proc. Wciąż jednak jest to wynik poniżej średniej unijnej, która wyniosła 13,48 proc. Jednym z obszarów, który cieszy się coraz większym zainteresowaniem wśród przedsiębiorców, jest weryfikacja tożsamości przez AI, zwłaszcza w takich branżach jak bankowość, ubezpieczenia czy turystyka. Jej zastosowanie ma na celu głównie przeciwdziałać oszustwom i spełniać wymogi regulacyjne.
Prawo
Daniel Obajtek: Własne wydobycie i operacyjne magazyny to filary bezpieczeństwa. Zgoda na magazyny gazu poza krajem to rezygnacja z suwerenności energetycznej

Były prezes Orlenu ostrzega przed zmianami w ustawie o zapasach ropy naftowej, produktów naftowych i gazu ziemnego. Jego zdaniem przygotowana przez rząd nowelizacja tzw. ustawy magazynowej i ujednolicanie unijnej polityki energetycznej to zagrożenie dla bezpieczeństwa energetycznego Polski. W jego opinii tylko silna spółka narodowa, własne wydobycie, krajowe magazyny i zbilansowany miks energetyczny zapewnią Polsce bezpieczeństwo i konkurencyjność.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.