Komunikaty PR

Olivia Star z zielonym finansowaniem

2024-04-11  |  11:15
Biuro prasowe
Kontakt

Krzysztof Król
Ultra Relations

Leśna 18b4
81-549 Gdynia
krzysztof|ultrareltions.com| |krzysztof|ultrareltions.com
728612070
ultrarelations.com

Olivia Star z zielonym finansowaniem

 

Zdjęcia: https://1drv.ms/f/s!Ak6vnk2kpo84jMpdkLAQaMZOAtU0ZQ?e=fVcMwE  


Olivia Star otrzymała zielony kredyt Green Loan - i to jednocześnie od trzech dotychczasowych kredytodawców - konsorcjum banków Santander Bank Polska S.A, oraz BNP Paribas Bank Polska S.A. i Bank Millennium S.A. Olivia to pierwszy w Polsce deweloper biurowy, który podał do publicznej wiadomości uzyskanie finansowania tego rodzaju. Kredyt refinansowy wymagał poddania się szczegółowej weryfikacji wdrażanych rozwiązań dot. zrównoważonego rozwoju, dzięki czemu udało się uzyskać atrakcyjne warunki finansowania i jego zwiększenie do kwoty blisko 83 mln euro. Olivia Star jest częścią Olivia Centre, największego w Polsce centrum biznesowego. Obsługę prawną zapewniła kancelaria KLBF Kycia Legal.

Cieszymy się z kontynuacji współpracy z naszymi partnerami, zielone finansowanie potwierdza, że przyjęta strategia w zakresie odpowiedzialnego prowadzenia biznesu doceniana jest nie tylko przez najemców, którzy chętnie wybierają Olivię na lokalizację swojego biura, ale również przez banki finansujące inwestycje związane z ambitnymi kryteriami dla zielonych nieruchomości – mówi Krzysztof Raćkos, Dyrektor Finansowy Olivii.

Uzyskanie zielonego finansowania jest potwierdzeniem, że wdrożone rozwiązania w budynku Olivia Star – najwyższym budynku Polski Północnej – spełnia międzynarodowe standardy i wpisuje się w kierunek dobrych, ekologicznych praktyk, jakim powinien podążać cały rynek nieruchomości. Wśród kryteriów, jakie poddaje się ocenie są efektywność energetyczna systemów w budynkach, zwiększenie ich stabilności i bezawaryjności, monitoring systemów, który pozwala przeciwdziałać usterkom i ryzykom dla środowiska naturalnego i ludzi pracujących w budynkach, a także prospołeczne rozwiązania, wpływające na dobrostan pracowników.  Zielony kredyt spełnia zasady „Green Loan Principles” opracowane przez Loan Market Association (LMA), międzynarodowe stowarzyszenie z siedzibą w Londynie zrzeszające ponad 850 banków, inwestorów instytucjonalnych, kancelarii prawnych i agencji ratingowych. W ramach LMA od wielu lat wypracowywane są standardy dokumentów, w tym umów kredytu, stanowiące obecnie powszechnie stosowaną praktykę rynkową na świecie. To potwierdzenie faktu, że Olivia na wielu poziomach jest liderem branży nieruchomości komercyjnych w Polsce i na świecie – ocenia radca prawny Bogusław Wieczorek, pełnomocnik Zarządu ds. public relations.

Do szczególnych rozwiązań, jakie zostały zaimplementowane w Olivii należą modernizacja systemu chłodu w budynku, dzięki czemu jego wydajność wzrosła o 30%, oraz modernizacja agregatu wody lodowej (wzrost wydajności nawet o 20%). Wprowadzono nową automatykę central wentylacyjnych (ograniczenie zużycia energii o 15 %), instalację 100% oświetlenia LED i jonizatorów powietrza, dzięki czemu pracownicy mogą oddychać powietrzem pozbawionym wirusów, pyłów PM 2,5 i PM 10, wolnym od alergenów, pleśni i grzybów. Zdigitalizowano także znaczną część systemu monitoringu, co pozwoliło podnieść poziom bezpieczeństwa i obniżyć koszty dozoru, a więc i kosztów najmu powierzchni.  Dzięki tym i szeregowi innych rozwiązań, Olivia uzyskała liczne certyfikaty i nagrody, wśród których najważniejszymi są certyfikacja BREEAM na poziomie Excellent oraz certyfikat WELL HSR, w którym Olivia uzyskała jako pierwsza na świecie 25 punktów na 25 możliwych, w 22 podstawowych kategoriach i 3 dodatkowych, związanych z innowacjami wdrożonymi na jej terenie. Olivia jako jedno z pierwszych polskich centrów biznesowych, pomimo braku zobowiązania, lecz z poczucia odpowiedzialności, prowadzi raportowanie ESG z wykorzystaniem globalnych standardów GRI 2021 i rekomendacji TCFD. Olivia wdraża ponadto kolejne projekty, zgodnie z określoną przez nią strategią ESG (m.in. dekarbonizacyjną, społeczną) i szczegółowe polityki z zakresu środowiskowej i społecznej odpowiedzialności w oparciu o przygotowany Kodeks Postępowania. Wyrazem wagi, jaką Olivia przykłada to kwestii klimatu, jest także członkostwo w największej globalnej inicjatywie skupiającej zrównoważony biznes - United Nations Global Compact (UNGC).

Tak kompleksowe podejście do myślenia o zrównoważonym rozwoju to nasz konsekwentnie wdrażany standard, obejmujący troskę o środowisko naturalne i otoczenie społeczne Olivii – mówi Agata Kwapisiewicz, ESG Officer Olivii Centre. Nasze zielone rozwiązania nie tylko przekładają się na podniesienie konkurencyjności biznesowej, ale też atrakcyjności w oczach mieszkańców Gdańska i turystów. Pierwszy zielony kredyt w grupie pokazuje, że takie myślenie daje owoce także w postaci udzielonego finansowania.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Bankowość 20 lat gonienia Niemiec – jak Polska korzysta na członkostwie w UE? | Komentarz Biuro prasowe
2024-04-29 | 14:00

20 lat gonienia Niemiec – jak Polska korzysta na członkostwie w UE? | Komentarz

Piotr Arak, główny ekonomista VeloBanku Mija 20 lat członkostwa Polski w Unii Europejskiej. To okres podsumowań, patrzenia jak przez te lata zmieniała się gospodarka oraz
Bankowość Na majówkę warto zabrać bank w telefonie
2024-04-26 | 08:45

Na majówkę warto zabrać bank w telefonie

Majówka tuż, tuż, a większość z nas ma w tym czasie wiele spraw na głowie. Niezależnie od tego, czy wybieramy się nad Morze Bałtyckie, czy na zagraniczne wojaże, szukamy
Bankowość VeloBank pogłębił integrację z aplikacją mObywatel i e-Dowód
2024-04-25 | 08:30

VeloBank pogłębił integrację z aplikacją mObywatel i e-Dowód

VeloBank, jako pierwszy bank w Polsce, zintegrował się z Węzłem Krajowym w celu wykorzystania Środka Identyfikacji Elektronicznej do weryfikacji klientów. Wykorzystanie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.