Komunikaty PR

Polski fintech Provema z nagrodą INNOWATORY WPROST

2020-10-07  |  01:00
Biuro prasowe
Kontakt
Patrycja Goździuk
Media Forum Sp. z o.o.

Kieślowskiego 3D/2
02-962 Warszawa
p.gozdziuk|mediaforum.pl| |p.gozdziuk|mediaforum.pl
+48 506 597 329
www.mediaforum.pl
Do pobrania artykuł ( 0.01 MB )

Nagroda „Dobre geny innowacji” została przyznana firmie Provema za wdrożenie na polskim rynku opartych na sztucznej inteligencji rozwiązań informatycznych służących do automatycznej oceny ryzyka kredytowego. Okazało się, że w tym zakresie automatycznie działające systemy są nie tylko bardziej skuteczne ale również tańsze od tradycyjnych, co może prowadzić do uzyskania przewagi konkurencyjnej przez instytucję finansową.

„Dla nas innowacje oznaczają przede wszystkim automatyzację procesów biznesowych w branży finansowej. Ale robimy je również po to, aby radykalnie obniżać koszty operacyjne. Umożliwia nam to tworzenie bardziej atrakcyjnych produktów. Od zawsze zakładamy, że innowacje muszą przynosić korzyść nie tylko przedsiębiorstwu ale przede wszystkim tworzyć dodatkową wartość dla klientów”.  – przyznaje Bartosz Tomczyk, przewodniczący rady nadzorczej polskiego fintechu. 

Zarówno Polska, jak i światowa gospodarka, znajdują się aktualnie w dość specyficznej sytuacji. Jesteśmy świadkami ogromnych i niespodziewanych zmian, zarówno w naszej działalności biznesowej jak i w życiu prywatnym. Do tych zmian muszą się dostosować nie tylko przedsiębiorcy i nabywcy na poszczególnych rynkach. W wielu przypadkach prowadzą one również do przebudowy struktury całej gospodarki. Konieczność dostosowania się do zmian oznacza, że przedsiębiorstwa muszą stawać się coraz bardziej innowacyjne. 

W tym kontekście bardzo ważne jest, aby polscy przedsiębiorcy zrozumieli, że wprowadzanie innowacji to złożony proces. Przede wszystkim nie można mylić innowacyjności z pomysłowością. Pomysł to zaledwie pierwsze stadium procesu. Trzeba umieć przełożyć go na użyteczną dla klienta wartość, a następnie w konsekwentny sposób wdrożyć, często pokonując różne niespodziewane bariery.

Branża finansowa, którą reprezentuje Provema, prawdopodobnie stoi w przededniu ogromnych zmian. Banki z jednej strony muszą poszukać możliwości zaoferowania swoim klientom atrakcyjnych produktów depozytowych, z drugiej znaleźć możliwość funkcjonowania w warunkach podwyższonego ryzyka kredytowego. Z pomocą przychodzą rozwiązania oparte na algorytmach sztucznej inteligencji. Są one używane w systemach bankowości telefonicznej, analizie ryzyka inwestycyjnego a także przy wykrywaniu oszustw i udzielaniu kredytów. Coraz częściej też są stosowane rozwiązania oparte na technologiach biometrycznych a sztuczna inteligencja jest używana do analizy coraz bardziej złożonych procesów gospodarczych. Według portalu Business Insider, do 2023 roku aplikacja rozwiązań sztucznej inteligencji pozwoli branży bankowej na zaoszczędzenie 447 miliardów dolarów.

Współczesne banki nie utrzymają się na rynku, jeżeli nie przejmą filozofii działania stosowanej przez dynamicznie rosnący sektor technologii finansowych. Przyszłością branży finansowej są między innymi „robo advisors”, czyli automatyczni doradcy finansowi działający w oparciu o algorytmy sztucznej inteligencji. Ta technologia zmieni sposób w jaki inwestujemy nasze pieniądze. Pomoże nam również w optymalny sposób je pożyczać od instytucji finansowych. Będziemy stosować coraz nowsze metody płatności a specjaliści od finansów będą musieli dbać o to, aby ułatwiać nam życie. W najbliższych latach sektor finansowy musi na nowo wypracować sposoby dostarczania wartości swoim klientom z użyciem nowych technologii. Bez wątpienia będzie to ekscytujący czas. 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Bankowość Getin Bank z wysoką jakością obsługi Klienta w kanałach zdalnych Biuro prasowe
2020-12-02 | 12:15

Getin Bank z wysoką jakością obsługi Klienta w kanałach zdalnych

Portal mojebankowanie.pl ponownie wyróżnił Getin Bank za najlepszą jakość obsługi w kanałach zdalnych. W drugiej fali badania sprawdzano, jak wygląda obsługa w kanałach
Bankowość Bankowość mobilna Getin Noble Banku już dostępna w Huawei AppGallery
2020-12-02 | 11:00

Bankowość mobilna Getin Noble Banku już dostępna w Huawei AppGallery

Getin Mobile i Noble Mobile to dwie kolejne aplikacje bankowe, które dołączyły do AppGallery, autorskiego sklepu z aplikacjami Huawei. Aplikacje są już dostępne dla
Bankowość Pekao S.A. rusza z serią podcastów
2020-12-01 | 10:00

Pekao S.A. rusza z serią podcastów

Bank Pekao S.A. startuje z serią biznesowych podcastów pod tytułem „Pekaonomia”. Do świata finansów i bankowości zaprasza Paweł Jurek, rzecznik prasowy banku.

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Aktualne oferty pracy

Specjalista ds. sprzedaży

Aktualnie poszukujemy kandydatów i kandydatek na stanowisko: Specjalista ds. sprzedaży. Ze szczegółami oferty można zapoznać się na tej podstronie.

Bankowość

Banki ograniczają dostęp do kredytów z obawy o wypłacalność klientów. W najgorszej sytuacji są branże objęte lockdownem

Pod wpływem kolejnego lockdownu i wciąż niskich stóp procentowych, które ograniczają możliwość zarabiania na kredytach, część banków zaostrza swoją politykę w zakresie udzielania kredytów hipotecznych. Do uzyskania finansowania trzeba mieć wyższy wkład własny, pewniejszą formę zatrudnienia lub zabezpieczenie kredytu. Zaostrzone kryteria dotyczą też produktów finansowych dla firm. Szczególnie dotknięte obostrzeniami są podmioty z branż, których działalność wciąż jest ograniczona.

Ochrona środowiska

Nowa strategia Komisji Europejskiej oznacza wysyp inwestycji budowlanych w ciągu kolejnych 10 lat. Renowacji wymaga większość domów w Polsce

Nowa strategia Komisji Europejskiej na rzecz fali renowacji zakłada, że do 2030 roku odnowionych zostanie 35 mln budynków w Europie. Ma to zwiększyć ich efektywność energetyczną, czego efektem ma być m.in. poprawa jakości życia mieszkańców oraz zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych w Europie. Nowa strategia wiąże się jednak z bardzo ambitnym celem inwestycyjnym, a więc zwiększonym zapotrzebowaniem na usługi budowlane. Branża w Polsce już dziś zmaga się z niedoborem pracowników, co przy zwiększonym popycie może okazać się poważnym problemem, który w dodatku może doprowadzić do wzrostu kosztów całej inwestycji.

Problemy społeczne

Na nietrzymanie moczu cierpi nawet kilka milionów Polaków, a tylko 1/3 zgłasza się do lekarza. Problemem jest także brak refundacji leków i terapii

W Polsce żyje 2–3 mln osób z zespołem pęcherza nadreaktywnego. W Europie z powodu tej choroby cierpi blisko 50 mln pacjentów. OAB to jedna z odmian nietrzymania moczu (NTM), które wciąż postrzegane jest jako choroba wstydliwa, dlatego diagnozy stawiane są za rzadko i zbyt późno. Nieleczona potrafi zrujnować życie bardziej niż cukrzyca czy nadciśnienie. Chorzy wycofują się z życia zawodowego, towarzyskiego, tracą rodziny, zmagają się z wykluczeniem społecznym czy depresją. Jak przekonuje Stowarzyszenie Osób z NTM UroConti, w Polsce wciąż nie mają wystarczającego wsparcia w systemie ochrony zdrowia.

 

Prawo

Pracodawca może zwolnić pracowników z obowiązku noszenia maseczki w biurze. Jeśli tego nie zrobi, może ukarać podwładnego za jej brak

Zgodnie z nowym rozporządzeniem, które weszło w życie 2 grudnia, pracownicy mają obowiązek noszenia maseczki w zakładach pracy, jeżeli w pomieszczeniu przebywa więcej niż jedna osoba, chyba że pracodawca postanowi inaczej. Jest to złagodzenie poprzedniej regulacji, która weszła w życie w sobotę. – Wątpliwości interpretacyjne budził w niej m.in. zwrot „miejsce ogólnodostępne w zakładzie pracy" – mówi Wojciech Bigaj, radca prawny i partner w Kancelarii Baran Książek Bigaj.