Komunikaty PR

Porozmawiajmy o pieniądzach

2021-09-22  |  16:00
Biuro prasowe
Kontakt
Justyna Oracz
WE!RE Fantasy

Ksawerego Liskego 7
50-345 Wrocław
justyna.oracz|werefantasy.com| |justyna.oracz|werefantasy.com
602277329
werefantasy.com

Pieniądze nie są najchętniej wybieranym przez Polaków tematem codziennych rozmów. Dzięki innowacyjnej serii „Porozmawiajmy o pieniądzach” ING Bank Śląski chce to zmienić. Do udziału w odcinkach zaproszono znanych influencerów – Karola Paciorka, Red Lipstick Monster, Martina Stankiewicza i Izaka, którzy pokazują wiele płaszczyzn i punktów widzenia na poruszane tematy. Dotychczasowe materiały na YouTube obejrzano już ponad 5 milionów razy, a to dopiero połowa akcji zaplanowanej do końca tego roku.

Akcja społeczna „Porozmawiajmy o pieniądzach” jest odpowiedzią na wyniki badań na temat podejścia Polaków do pieniędzy. Mimo, że większość ankietowanych uważa, że kwestia finansów powinna częściej pojawiać się w codziennych rozmowach, to jednocześnie powszechna jest niechęć do jej podnoszenia. 77% Polaków uważa, że ma prawo wydawać pieniądze na co chce. Jednocześnie 20% spotyka się z krytyką sposobu w jaki wydaje swoje fundusze. Kłopotliwe są też ustalenia dotyczące podziału rachunków wśród znajomych, gdyż 21% ankietowanych przyznało, że nie potrafi o tym rozmawiać[1].

 Polacy niechętnie rozmawiają o pieniądzach z różnych powodów. Warto jednak zacząć od tego, że generalnie jako ludzie mamy odmienne podejścia do pieniędzy. Nawet jeśli jesteśmy świetnie dobraną parą czy przyjaciółmi od wielu lat i dobrze się dogadujemy, to możemy różnić się tym, jak myślimy o pieniądzach oraz wydatkach. Brak otwartego i szczerego dialogu rodzi niepotrzebne napięcia i wpływa na relacje. Jednak warto pracować nad tym, aby nasze rozmowy o pieniądzach były łatwiejsze, przekładały się na lepsze zarządzanie finansami i pozwalały nam bez stresu robić swoje – przekonuje dr Agata Trzcińska, psycholog z Uniwersytetu Warszawskiego.

 Chcemy być marką dla zaradnych i przedsiębiorczych, dlatego od lat stawiamy na edukację finansową, co wyróżnia nas na tle innych marek. Wierzymy, że trzeba odczarować temat pieniędzy. Rozmowa o finansach, o domowym budżecie, to ważny element codziennego życia. To również pierwszy i niezbędny krok do ogarnięcia finansów. Cieszy nas żywa dyskusja, która rozgorzała w komentarzach pod naszymi filmami. Chcielibyśmy jednak, by rozmawianie o pieniądzach stało się elementem codziennego życia również poza internetem i aby przekładało się to na lepsze zarządzanie finansami, żebyśmy bez stresu mogli robić swoje – podkreśla Barbara Pasterczyk, Dyrektor Banku odpowiedzialna za komunikację marketingową w ING Banku Śląskim.

 Do tej pory ukazały się trzy odcinki, z których odbiorcy mogli dowiedzieć się, jak radzić sobie z trudnymi sytuacjami:

  1. Dzieleniem wspólnych wydatków (Karol Paciorek i Red Lipstick Monster)
  2. Upominaniem się o zwrot pożyczonych pieniędzy (Karol Paciorek i Izak)
  3. Krytyką sposobu w jaki wydajemy swoje pieniądze (Martin Stankiewicz i Red Lipstick Monster)

W nadchodzących miesiącach seria rozmów będzie kontynuowana. W kolejnych odcinkach prowadzący poruszą tematy związane z niezależnością finansową, rozmową o zarobkach, a także prezentach. 

Więcej o akcji „Porozmawiajmy o pieniądzach” na stronie: https://www.ing.pl/lp/porozmawiajmy-o-pieniadzach

Wszystkie odcinki dostępne będą na kanale YouTube ING Banku Śląskiego: https://www.youtube.com/ingpolska

Za koncept kreatywny kampanii oraz dobór twórców odpowiada agencja Fantasyexpo. Za nagrania i postprodukcję odpowiedzialny jest dom produkcyjny RHYTHM wraz z Fantasyexpo. Inicjatywa powstaje przy udziale Agencji GONG oraz domu mediowego MullenLowe Media Hub.

[1] Badania dla ING Banku Śląskiego przeprowadzone na panelu Ariadna na ogólnopolskiej próbie liczącej 1083 osób. Kwoty dobrane wg reprezentacji w populacji Polaków w wieku 18 lat i więcej dla płci, wieku i wielkości miejscowości zamieszkania. Dodatkowo booster 300 osób dla przedziałów 18-26 oraz 27-35. Badanie wykonano metodą CAWI w dniach 27 – 31 maja 2021.

fot. Zuzanna Krajewska

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: WE!RE Fantasy
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Bankowość Grudziądz z placówką VeloBanku. Na mieszkańców czeka atrakcyjny kredyt gotówkowy Biuro prasowe
2024-12-23 | 14:45

Grudziądz z placówką VeloBanku. Na mieszkańców czeka atrakcyjny kredyt gotówkowy

VeloBank otworzył swoją pierwszą placówkę w Grudziądzu, zlokalizowaną w centrum miasta przy ul. Mickiewicza 22, zaledwie kilka kroków od starówki. Dzięki dogodnej
Bankowość Już połowa Polaków pomaga potrzebującym w święta
2024-12-23 | 11:00

Już połowa Polaków pomaga potrzebującym w święta

Święta to czas, który kojarzy się ze spotkaniami w gronie rodziny i obdarowywaniem bliskich upominkami, ale to nie wszystko. Polacy kultywują tradycję dzielenia się i nie zapominają
Bankowość Klienci VeloBanku z garścią prezentów w bankowości mobilnej i internetowej
2024-12-20 | 11:50

Klienci VeloBanku z garścią prezentów w bankowości mobilnej i internetowej

Koniec grudnia to czas na upominki. W tym roku można się ich spodziewać nie tylko od Świętego Mikołaja, ale również od VeloBanku, który przygotował dla klientów kilka

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Handel

Mercosur to tylko wierzchołek góry lodowej. UE ma ponad 40 umów handlowych, które mogą destabilizować rynek rolny

Umowa handlowa między UE a krajami Mercosur może znacząco zaburzyć konkurencję na rynku rolnym i osłabić pozycję unijnych, w tym polskich, producentów – ostrzegają rolnicy i producenci żywności. Umowie sprzeciwia się część krajów unijnych, które domagają się klauzuli ochronnych oraz limitów importowych. – Problemem jest jednak nie tylko ta konkretna umowa. Chodzi o cały system wolnego handlu, który się kumuluje z dziesiątek innych porozumień – podkreśla Andrzej Gantner, wiceprezes Polskiej Federacji Producentów Żywności.

Firma

Dzięki zdalnej weryfikacji tożsamości z wykorzystaniem AI firmy zminimalizowały liczbę oszustw. Rozwiązania wykorzystuje głównie sektor finansowy

Z najnowszych danych Eurostatu wynika, że w 2024 roku 5,9 proc. polskich firm korzystało z rozwiązań z zakresu sztucznej inteligencji. W 2023 roku był to odsetek na poziomie 3,67 proc. Wciąż jednak jest to wynik poniżej średniej unijnej, która wyniosła 13,48 proc. Jednym z obszarów, który cieszy się coraz większym zainteresowaniem wśród przedsiębiorców, jest weryfikacja tożsamości przez AI, zwłaszcza w takich branżach jak bankowość, ubezpieczenia czy turystyka. Jej zastosowanie ma na celu głównie przeciwdziałać oszustwom i spełniać wymogi regulacyjne.

Prawo

Daniel Obajtek: Własne wydobycie i operacyjne magazyny to filary bezpieczeństwa. Zgoda na magazyny gazu poza krajem to rezygnacja z suwerenności energetycznej

Były prezes Orlenu ostrzega przed zmianami w ustawie o zapasach ropy naftowej, produktów naftowych i gazu ziemnego. Jego zdaniem przygotowana przez rząd nowelizacja tzw. ustawy magazynowej i ujednolicanie unijnej polityki energetycznej to zagrożenie dla bezpieczeństwa energetycznego Polski. W jego opinii tylko silna spółka narodowa, własne wydobycie, krajowe magazyny i zbilansowany miks energetyczny zapewnią Polsce bezpieczeństwo i konkurencyjność.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.