Komunikaty PR

Porozmawiajmy o pieniądzach

2021-09-22  |  16:00
Biuro prasowe
Kontakt
Justyna Oracz
Fantasyexpo

pl. św Macieja 21/2a
50-244 Wrocław
justyna.oracz|fantasyexpo.pl| |justyna.oracz|fantasyexpo.pl
602277329
fantasyexpo.pl

Pieniądze nie są najchętniej wybieranym przez Polaków tematem codziennych rozmów. Dzięki innowacyjnej serii „Porozmawiajmy o pieniądzach” ING Bank Śląski chce to zmienić. Do udziału w odcinkach zaproszono znanych influencerów – Karola Paciorka, Red Lipstick Monster, Martina Stankiewicza i Izaka, którzy pokazują wiele płaszczyzn i punktów widzenia na poruszane tematy. Dotychczasowe materiały na YouTube obejrzano już ponad 5 milionów razy, a to dopiero połowa akcji zaplanowanej do końca tego roku.

Akcja społeczna „Porozmawiajmy o pieniądzach” jest odpowiedzią na wyniki badań na temat podejścia Polaków do pieniędzy. Mimo, że większość ankietowanych uważa, że kwestia finansów powinna częściej pojawiać się w codziennych rozmowach, to jednocześnie powszechna jest niechęć do jej podnoszenia. 77% Polaków uważa, że ma prawo wydawać pieniądze na co chce. Jednocześnie 20% spotyka się z krytyką sposobu w jaki wydaje swoje fundusze. Kłopotliwe są też ustalenia dotyczące podziału rachunków wśród znajomych, gdyż 21% ankietowanych przyznało, że nie potrafi o tym rozmawiać[1].

 Polacy niechętnie rozmawiają o pieniądzach z różnych powodów. Warto jednak zacząć od tego, że generalnie jako ludzie mamy odmienne podejścia do pieniędzy. Nawet jeśli jesteśmy świetnie dobraną parą czy przyjaciółmi od wielu lat i dobrze się dogadujemy, to możemy różnić się tym, jak myślimy o pieniądzach oraz wydatkach. Brak otwartego i szczerego dialogu rodzi niepotrzebne napięcia i wpływa na relacje. Jednak warto pracować nad tym, aby nasze rozmowy o pieniądzach były łatwiejsze, przekładały się na lepsze zarządzanie finansami i pozwalały nam bez stresu robić swoje – przekonuje dr Agata Trzcińska, psycholog z Uniwersytetu Warszawskiego.

 Chcemy być marką dla zaradnych i przedsiębiorczych, dlatego od lat stawiamy na edukację finansową, co wyróżnia nas na tle innych marek. Wierzymy, że trzeba odczarować temat pieniędzy. Rozmowa o finansach, o domowym budżecie, to ważny element codziennego życia. To również pierwszy i niezbędny krok do ogarnięcia finansów. Cieszy nas żywa dyskusja, która rozgorzała w komentarzach pod naszymi filmami. Chcielibyśmy jednak, by rozmawianie o pieniądzach stało się elementem codziennego życia również poza internetem i aby przekładało się to na lepsze zarządzanie finansami, żebyśmy bez stresu mogli robić swoje – podkreśla Barbara Pasterczyk, Dyrektor Banku odpowiedzialna za komunikację marketingową w ING Banku Śląskim.

 Do tej pory ukazały się trzy odcinki, z których odbiorcy mogli dowiedzieć się, jak radzić sobie z trudnymi sytuacjami:

  1. Dzieleniem wspólnych wydatków (Karol Paciorek i Red Lipstick Monster)
  2. Upominaniem się o zwrot pożyczonych pieniędzy (Karol Paciorek i Izak)
  3. Krytyką sposobu w jaki wydajemy swoje pieniądze (Martin Stankiewicz i Red Lipstick Monster)

W nadchodzących miesiącach seria rozmów będzie kontynuowana. W kolejnych odcinkach prowadzący poruszą tematy związane z niezależnością finansową, rozmową o zarobkach, a także prezentach. 

Więcej o akcji „Porozmawiajmy o pieniądzach” na stronie: https://www.ing.pl/lp/porozmawiajmy-o-pieniadzach

Wszystkie odcinki dostępne będą na kanale YouTube ING Banku Śląskiego: https://www.youtube.com/ingpolska

Za koncept kreatywny kampanii oraz dobór twórców odpowiada agencja Fantasyexpo. Za nagrania i postprodukcję odpowiedzialny jest dom produkcyjny RHYTHM wraz z Fantasyexpo. Inicjatywa powstaje przy udziale Agencji GONG oraz domu mediowego MullenLowe Media Hub.

[1] Badania dla ING Banku Śląskiego przeprowadzone na panelu Ariadna na ogólnopolskiej próbie liczącej 1083 osób. Kwoty dobrane wg reprezentacji w populacji Polaków w wieku 18 lat i więcej dla płci, wieku i wielkości miejscowości zamieszkania. Dodatkowo booster 300 osób dla przedziałów 18-26 oraz 27-35. Badanie wykonano metodą CAWI w dniach 27 – 31 maja 2021.

fot. Zuzanna Krajewska

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Bankowość BRAK ZDJĘCIA
2022-08-13 | 10:00

Getin Bank uatrakcyjnia ofertę depozytową

Getin Bank podwyższa oprocentowanie na Lokacie Mobilnej Na Start do 6,5% w skali roku i rozszerza ofertę Lokaty Rentierskiej na segment klientów detalicznych.   Lokata Rentierska   Na Lokacie Rentierskiej dla
Bankowość Santander Consumer Bank podwyższa oprocentowanie lokaty i RO
2022-07-19 | 13:30

Santander Consumer Bank podwyższa oprocentowanie lokaty i RO

Santander Consumer Bank kolejny raz podwyższa oprocentowanie lokaty Online Nowe Środki. Po zmianie wyniesie ono kolejno 6,20 proc. na 12 miesięcy i 6,00 proc. na pół roku. Bank
Bankowość Wypowiedzenie przez bank kredytu na mieszkanie będzie szybkie?
2022-07-12 | 14:00

Wypowiedzenie przez bank kredytu na mieszkanie będzie szybkie?

Dane BFG dotyczące spłacalności kredytów mieszkaniowych wskazują, że w kwietniu br. sytuacja pod tym względem nadal wyglądała dobrze. Kwietniowy wskaźnik jakości kredytów

Transmisje online

Więcej ważnych informacji

Złote Spinacze 2022

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Transport

Transport wodny staje się coraz bardziej ekologiczny. To nie tylko kwestia napędów i zielonych paliw

Gdyńska Stocznia CRIST, która za swój pierwszy w Unii Europejskiej hybrydowy prom Elektra zdobyła w 2018 roku nagrodę Ship of the Year, niedawno zwodowała drugi tego typu statek. Spodziewa się więcej zamówień na niskoemisyjne jednostki, ponieważ regulacje związane z ograniczeniem emisyjności transportu morskiego zmuszają operatorów żeglugi do inwestowania w takie rozwiązania. Na rynku od lat sprawdza się gaz LNG, ale inną niskoemisyjną alternatywą jest też metanol. Rośnie także zainteresowanie wodorem. Ekologiczne rozwiązania na statkach dotyczą jednak nie tylko napędów.

Ochrona środowiska

Polisy obejmują nie tylko skutki ekstremalnych zjawisk pogodowych. Można się ubezpieczyć także m.in. od braku słońca czy wiatru

Coraz częstsze w ostatnich latach huragany, susze, upały czy gwałtowne burze destabilizują działalność biznesową i powodują dotkliwe straty finansowe. Firmy są zmuszone uwzględniać ryzyka klimatyczne w swoich strategiach, co sprawia, że częściej sięgają po ubezpieczania z tego obszaru. Wybór takich polis na rynku jest coraz większy. Pojawiają się wśród nich także nietypowe ubezpieczenia pogodowe, niekoniecznie związane z ekstremalnymi zjawiskami. Przykładem jest polisa od złej pogody dla biur podróży, od ciepłej zimy dla elektrociepłowni albo od zbyt małej liczby godzin słonecznych dla farm fotowoltaicznych.

Współpraca

Obsługa konferencji prasowych

Zapraszamy do współpracy przy organizacji konferencji prasowych. Nasz doświadczony i kompetentny zespół sprosta każdej realizacji. Dysponujemy nowoczesnym, multimedialnym centrum konferencyjnym i biznesowym w samym sercu Warszawy. Zapraszamy do kontaktu w sprawie oferty.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.