Komunikaty PR

Prośba o przelew i Podział rachunku - nowości BLIK w Getin Banku

2020-12-11  |  13:10

Prośba o przelew i Podział rachunku to nowe usługi w ramach płatności BLIK w Getin Banku. Są dostępne w aplikacji mobilnej, razem z Przelewami na telefon BLIK. Pierwsza z funkcji umożliwia użytkownikowi aplikacji Getin Mobile wysyłanie i odbieranie prośby o przelew. Dodatkowo wprowadzona została również opcja podziału rachunku, która ułatwia proces rozliczania się ze wspólnych wydatków. Usługi Prośba o przelew i Podział rachunku są darmowe.

– Wdrożenie Prośby o Przelew i Podziału rachunku to dobra wiadomość dla fanów BLIKA, których regularnie przybywa wśród naszych Klientów. To dwie bardzo praktyczne usługi. Jesteśmy przekonani, że nasi Klienci szybko staną się ich entuzjastami. Z naszych obserwacji wynika, że użytkownicy bankowości mobilnej doceniają wszelkiego rodzaju nowości ułatwiające wykonywanie codziennych czynności, a takie właśnie są nowe usługi BLIKA – mówi Wojciech Tomasik, Członek Zarządu Getin Noble Banku. 

Przelewy na telefon BLIK to obecnie druga, po płatnościach w interencie, najpopularniejsza funkacja BLIKA. W ciągu pierwszych trzech kwartałów 2020r. użytkownicy wykonali już łącznie blisko 30 mln takich transakcji. Prośba o przelew to innowacyjne uzupełnienie tego popularnego sposóbu przekazywania sobie pieniędzy. 

– Użytkownicy chcą rozliczać się między sobą szybko i przede wszystkim bezgotówkowo. Prośba o przelew to idealne rozwiązanie. Kiedy jedna osoba zapłaci w imieniu kilku, może bardzo szybko wysłać prośbę o zwrot konkretnej kwoty, bezpośrednio z poziomu aplikacji bankowej. To po prostu bardzo wygodne – mówi Dariusz Mazurkiewicz, prezes Polskiego Standardu Płątności, operatora BLIKA – Jestem pewien, że klienci Getin Banku bardzo szybko docenią wygodę tego nowego wymiaru rozliczeń, tym bardziej, że otrzymują od razu najbardziej zaawansowaną opcję tego rozwiązania, a więc nie tylko możliwość wysłania prośby o przelew, ale też podzielenia większej kwoty na kilka osób – dodaje.

Prośba o przelew umożliwia użytkownikowi aplikacji Getin Mobile wysyłanie oraz odbieranie próśb o przelewy. Co ważne, nie trzeba znać numeru rachunku - wystarczy jedynie numer telefonu. Odbiorca prośby może ją zaakceptować i wtedy pieniądze zostaną natychmiast przekazane nadawcy. Otrzymana prośba może także zostać odrzucona lub zignorowana. Po 72 godzinach oczekująca prośba o przelew wygasa. Pojedyncza prośba może wynosić do 500 zł.

Podział rachunku to funkcja, która umożliwia określenie wśród swoich kontaktów grupy odbiorców, a następnie równy podział rachunku lub przypisanie poszczególnym osobom konkretnych kwot. Pomysłodawca podziału rachunku może w tych wyliczeniach uwzględnić także siebie. To prosta i przydatna opcja ułatwiająca płatności w sytuacjach, gdy na przykład trzeba podzielić rachunek w restauracji czy rozliczyć wydatki ze współlokatorami bez konieczności późniejszego upominania się o pieniądze. 

Warunkiem korzystania z powyższych usług jest zainstalowanie aplikacji banku i aktywny BLIK oraz wyrażenie zgody na dostęp do kontaktów. Prośby o przelew BLIK można wysyłać do osób, które mają BLIKA i konto w banku oferującym tę usługę. Rachunek można podzielić z osobami, które także spełniają powyższe warunki. 

 

O Getin Noble Banku

Getin Noble Bank jest bankiem uniwersalnym, należącym do grona dziesięciu największych w Polsce pod względem sumy bilansowej. Swoją ofertę kieruje do Klientów indywidualnych, segmentu małych i średnich firm, samorządów, wspólnot mieszkaniowych i dużych korporacji. Bank dysponuje siecią ponad 300 oddziałów własnych i placówek franczyzowych. Bank regularnie zajmuje czołowe pozycje w najważniejszych rankingach oceniających jakość obsługi Klientów detalicznych. W 2020 roku Getin Noble Bank uzyskał tytuł „Złoty Bank – Najlepsza wielokanałowa jakość obsługi” w prestiżowym rankingu Złoty Bankier organizowanym przez Puls Biznesu oraz portal Bankier.pl

 

O BLIK

BLIK to ogólnokrajowy, powszechny standard płatności, który wykorzystuje najnowocześniejsze technologie. Możliwość skorzystania z BLIKA w aplikacjach bankowości mobilnej ma obecnie ponad 95 proc. wszystkich klientów krajowych instytucji finansowych. Za rozwój systemu odpowiada spółka Polski Standard Płatności (PSP). PSP stale rozwija możliwości BLIKA tak, aby system był jak najbardziej funkcjonalny dla jego użytkowników.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Bankowość VeloPodróże: na wyjazd spakuj krem z filtrem, okulary i aplikację VeloBanku Biuro prasowe
2024-07-16 | 14:00

VeloPodróże: na wyjazd spakuj krem z filtrem, okulary i aplikację VeloBanku

Korzystasz z lata, pakując walizkę i ruszając w podróż? Niezależnie od tego, czy wybierasz zagraniczne wojaże, czy planujesz odkrywać uroki polskiego wybrzeża lub gór, ważne
Bankowość Magic Mouse w gratisie dla firm w VeloBanku dzięki bolttech
2024-07-11 | 09:45

Magic Mouse w gratisie dla firm w VeloBanku dzięki bolttech

Doświadczeni przedsiębiorcy wiedzą, że ten, kto używa nowych technologii zyskuje przewagę. Skuteczne prowadzenie firmy to także umiejętność korzystania z okazji, a taką w obszarze
Bankowość Raport VeloBanku: 10,5 proc. PKB – tyle warta jest cyfrowa gospodarka Polski
2024-07-10 | 14:20

Raport VeloBanku: 10,5 proc. PKB – tyle warta jest cyfrowa gospodarka Polski

W 2023 r. łączna wielkość gospodarki cyfrowej w Polsce wyniosła blisko 360 mld PLN i gdyby była oddzielnym sektorem odpowiadałaby 10,5 proc. wartości polskiego PKB. To ciągle mniej niż

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Przedsiębiorcy czekają na doprecyzowanie przepisów dotyczących Małego ZUS-u Plus. W sądach toczy się ponad 600 spraw z ZUS-em

Oddziały Biura Rzecznika MŚP prowadzą już ponad 600 spraw dotyczących Małego ZUS-u Plus. Przedmiotem sporu z ZUS-em jest interpretacja, jak długo – dwa czy trzy lata – powinna trwać przerwa, po upływie której przedsiębiorca może ponownie skorzystać z niższych składek. Pod koniec czerwca Sąd Okręgowy w Gorzowie Wielkopolskim wydał pierwszy wyrok, w którym podzielił korzystną dla przedsiębiorców argumentację Rzecznika MŚP. – Nie stanowi on jeszcze o linii interpretacyjnej. Czekamy na wejście w życie ustawy deregulacyjnej, która ułatwi od stycznia przedsiębiorcom przechodzenie na Mały ZUS Plus – mówi Agnieszka Majewska, Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców.

Problemy społeczne

Awaria CrowdStrike’a miała podobne skutki jak potencjalny cyberatak. Uzależnienie od technologii to ryzyko wyłączenia całych gałęzi gospodarki

Ogromna awaria systemu Windows, wywołanego błędem w aktualizacji oprogramowania CrowdStrike, doprowadziła do globalnego paraliżu. Przestały działać systemy istotne z perspektywy codziennego życia milionów ludzi. Tylko w piątek odwołano kilka tysięcy lotów na całym świecie,  a w części regionów w USA nie działał numer alarmowy. – To pokazuje, że im bardziej jesteśmy uzależnieni od technologii, tym łatwiej wykluczyć wręcz całe gałęzie gospodarki, a podobne skutki mógłby mieć cyberatak – ocenia Krzysztof Izdebski z Fundacji im. Stefana Batorego. Jego zdaniem tego typu incydenty są nie do uniknięcia i trzeba się na nie lepiej przygotować.

Ochrona środowiska

Nowelizacja przepisów ma przyspieszyć rozwój farm wiatrowych. Do 2040 roku Polska może mieć zainstalowane w nich ponad 40 GW mocy

Jeszcze w tym kwartale ma zostać przyjęty przez rząd projekt zmian w ustawie o inwestycjach w zakresie elektrowni wiatrowych. Nowelizacja zmniejsza minimalną odległość turbin wiatrowych od zabudowań do 500 m. Polskie Stowarzyszenie Energetyki Wiatrowej ocenia, że zmiana odległości zwiększy potencjał energetyki wiatrowej do 2040 roku nawet dwukrotnie, do poziomu 41,1 GW. – Branża czeka też na przyspieszenie procedur, przede wszystkim procedury środowiskowej i całego procesu zmiany przeznaczenia gruntów – mówi Anna Kosińska, członkini zarządu Res Global Investment.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.