Komunikaty PR

Prośba o przelew i Podział rachunku - nowości BLIK w Getin Banku

2020-12-11  |  13:10

Prośba o przelew i Podział rachunku to nowe usługi w ramach płatności BLIK w Getin Banku. Są dostępne w aplikacji mobilnej, razem z Przelewami na telefon BLIK. Pierwsza z funkcji umożliwia użytkownikowi aplikacji Getin Mobile wysyłanie i odbieranie prośby o przelew. Dodatkowo wprowadzona została również opcja podziału rachunku, która ułatwia proces rozliczania się ze wspólnych wydatków. Usługi Prośba o przelew i Podział rachunku są darmowe.

– Wdrożenie Prośby o Przelew i Podziału rachunku to dobra wiadomość dla fanów BLIKA, których regularnie przybywa wśród naszych Klientów. To dwie bardzo praktyczne usługi. Jesteśmy przekonani, że nasi Klienci szybko staną się ich entuzjastami. Z naszych obserwacji wynika, że użytkownicy bankowości mobilnej doceniają wszelkiego rodzaju nowości ułatwiające wykonywanie codziennych czynności, a takie właśnie są nowe usługi BLIKA – mówi Wojciech Tomasik, Członek Zarządu Getin Noble Banku. 

Przelewy na telefon BLIK to obecnie druga, po płatnościach w interencie, najpopularniejsza funkacja BLIKA. W ciągu pierwszych trzech kwartałów 2020r. użytkownicy wykonali już łącznie blisko 30 mln takich transakcji. Prośba o przelew to innowacyjne uzupełnienie tego popularnego sposóbu przekazywania sobie pieniędzy. 

– Użytkownicy chcą rozliczać się między sobą szybko i przede wszystkim bezgotówkowo. Prośba o przelew to idealne rozwiązanie. Kiedy jedna osoba zapłaci w imieniu kilku, może bardzo szybko wysłać prośbę o zwrot konkretnej kwoty, bezpośrednio z poziomu aplikacji bankowej. To po prostu bardzo wygodne – mówi Dariusz Mazurkiewicz, prezes Polskiego Standardu Płątności, operatora BLIKA – Jestem pewien, że klienci Getin Banku bardzo szybko docenią wygodę tego nowego wymiaru rozliczeń, tym bardziej, że otrzymują od razu najbardziej zaawansowaną opcję tego rozwiązania, a więc nie tylko możliwość wysłania prośby o przelew, ale też podzielenia większej kwoty na kilka osób – dodaje.

Prośba o przelew umożliwia użytkownikowi aplikacji Getin Mobile wysyłanie oraz odbieranie próśb o przelewy. Co ważne, nie trzeba znać numeru rachunku - wystarczy jedynie numer telefonu. Odbiorca prośby może ją zaakceptować i wtedy pieniądze zostaną natychmiast przekazane nadawcy. Otrzymana prośba może także zostać odrzucona lub zignorowana. Po 72 godzinach oczekująca prośba o przelew wygasa. Pojedyncza prośba może wynosić do 500 zł.

Podział rachunku to funkcja, która umożliwia określenie wśród swoich kontaktów grupy odbiorców, a następnie równy podział rachunku lub przypisanie poszczególnym osobom konkretnych kwot. Pomysłodawca podziału rachunku może w tych wyliczeniach uwzględnić także siebie. To prosta i przydatna opcja ułatwiająca płatności w sytuacjach, gdy na przykład trzeba podzielić rachunek w restauracji czy rozliczyć wydatki ze współlokatorami bez konieczności późniejszego upominania się o pieniądze. 

Warunkiem korzystania z powyższych usług jest zainstalowanie aplikacji banku i aktywny BLIK oraz wyrażenie zgody na dostęp do kontaktów. Prośby o przelew BLIK można wysyłać do osób, które mają BLIKA i konto w banku oferującym tę usługę. Rachunek można podzielić z osobami, które także spełniają powyższe warunki. 

 

O Getin Noble Banku

Getin Noble Bank jest bankiem uniwersalnym, należącym do grona dziesięciu największych w Polsce pod względem sumy bilansowej. Swoją ofertę kieruje do Klientów indywidualnych, segmentu małych i średnich firm, samorządów, wspólnot mieszkaniowych i dużych korporacji. Bank dysponuje siecią ponad 300 oddziałów własnych i placówek franczyzowych. Bank regularnie zajmuje czołowe pozycje w najważniejszych rankingach oceniających jakość obsługi Klientów detalicznych. W 2020 roku Getin Noble Bank uzyskał tytuł „Złoty Bank – Najlepsza wielokanałowa jakość obsługi” w prestiżowym rankingu Złoty Bankier organizowanym przez Puls Biznesu oraz portal Bankier.pl

 

O BLIK

BLIK to ogólnokrajowy, powszechny standard płatności, który wykorzystuje najnowocześniejsze technologie. Możliwość skorzystania z BLIKA w aplikacjach bankowości mobilnej ma obecnie ponad 95 proc. wszystkich klientów krajowych instytucji finansowych. Za rozwój systemu odpowiada spółka Polski Standard Płatności (PSP). PSP stale rozwija możliwości BLIKA tak, aby system był jak najbardziej funkcjonalny dla jego użytkowników.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Bankowość Grudziądz z placówką VeloBanku. Na mieszkańców czeka atrakcyjny kredyt gotówkowy Biuro prasowe
2024-12-23 | 14:45

Grudziądz z placówką VeloBanku. Na mieszkańców czeka atrakcyjny kredyt gotówkowy

VeloBank otworzył swoją pierwszą placówkę w Grudziądzu, zlokalizowaną w centrum miasta przy ul. Mickiewicza 22, zaledwie kilka kroków od starówki. Dzięki dogodnej
Bankowość Już połowa Polaków pomaga potrzebującym w święta
2024-12-23 | 11:00

Już połowa Polaków pomaga potrzebującym w święta

Święta to czas, który kojarzy się ze spotkaniami w gronie rodziny i obdarowywaniem bliskich upominkami, ale to nie wszystko. Polacy kultywują tradycję dzielenia się i nie zapominają
Bankowość Klienci VeloBanku z garścią prezentów w bankowości mobilnej i internetowej
2024-12-20 | 11:50

Klienci VeloBanku z garścią prezentów w bankowości mobilnej i internetowej

Koniec grudnia to czas na upominki. W tym roku można się ich spodziewać nie tylko od Świętego Mikołaja, ale również od VeloBanku, który przygotował dla klientów kilka

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Trwają dyskusje nad kształtem unijnego budżetu na lata 2028–2034. Mogą być rozbieżności w kwestii Funduszu Spójności czy dopłat dla rolników

Trwają prace nad wieloletnimi unijnymi ramami finansowymi (WRF), które określą priorytety wydatków UE na lata 2028–2034. W maju Parlament Europejski przegłosował rezolucję w sprawie swojego stanowiska w tej sprawie. Postulaty europarlamentarzystów mają zostać uwzględnione we wniosku Komisji Europejskiej w sprawie WRF, który zostanie opublikowany w lipcu 2025 roku. Wciąż jednak nie ma zgody miedzy państwami członkowskimi, m.in. w zakresie Funduszu Spójności czy budżetu na rolnictwo.

Konsument

35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup mieszkania nawet na kredyt. Pomóc może wsparcie budownictwa społecznego i uwolnienie gruntów pod zabudowę

W Polsce co roku oddaje się do użytku ok. 200 tys. mieszkań, co oznacza, że w ciągu dekady teoretycznie potrzeby mieszkaniowe społeczeństwa mogłyby zostać zaspokojone. Jednak większość lokali budują deweloperzy na sprzedaż, a 35 proc. gospodarstw domowych nie stać na zakup nawet za pomocą kredytu. Jednocześnie ta grupa zarabia za dużo, by korzystać z mieszkania socjalnego i komunalnego. Zdaniem prof. Bartłomieja Marony z UEK zmniejszeniu skali problemu zaradzić może wyłącznie większa skala budownictwa społecznego zamiast wspierania kolejnymi programami zaciągania kredytów.

Problemy społeczne

Hejt w sieci dotyka coraz więcej dzieci w wieku szkolnym. Rzadko mówią o tym dorosłym

Coraz większa grupa dzieci zaczyna korzystać z internetu już w wieku siedmiu–ośmiu​ lat – wynika z raportu NASK „Nastolatki 3.0”. Wtedy też stykają się po raz pierwszy z hejtem, którego jest coraz więcej w mediach społecznościowych. Według raportu NASK ponad 2/3 młodych internautów uważa, że mowa nienawiści jest największym problemem w sieci. Co więcej, dzieci rzadko mówią o takich incydentach dorosłym, dlatego tym istotniejsze są narzędzia technologiczne służące ochronie najmłodszych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.