Santander Consumer Bank: Rosnące koszty materiałów budowlanych są wyzwaniem

- Jak pokazuje najnowsze badanie Santander Consumer Banku „Polaków Portfel Własny: wiosenne wyzwania 2022” – aż 33 proc. Polaków uważa, że remont domu lub mieszkania najbardziej nadwyręży ich budżet tej wiosny. Obawy te potwierdzają eksperci z branży budowlanej, którzy wskazują na to, że przez obecną inflację koszty materiałów rosną, choć w przypadku niektórych z nich np. drewna znaczenie mają również inne czynniki jak popyt przewyższający podaż.
- Z pomocą w tej sytuacji mogą przyjść nowoczesne produkty takie jak karta Visa Castorama z limitem do 20 000 zł na dowolne zakupy. Karta jest dostępna w ofercie Santander Consumer Banku i można wnioskować o nią w dowolnym sklepie sieci Castorama, liczącej obecnie 91 lokalizacji w kraju. Co więcej, z Visa Castorama można korzystać zarówno na co dzień, jak i w przypadku większych wydatków takich jak remont, wymarzona kuchnia czy łazienka.
Wrocław, 7 czerwca 2022 r. W związku z obecną oraz postępującą inflacją, która według danych GUS w kwietniu br. osiągnęła już poziom 12,4 proc. rdr, rosną ceny materiałów budowlanych. Na wzrost kosztów związanych z zakupem części z nich wpływają jednak również inne czynniki. Przykładowo, w przypadku drewna przyczyniła się do tego pandemia koronawirusa, podczas której zapotrzebowanie na ten surowiec znacząco wzrosło i doszło do sytuacji, gdzie podaż nie nadążała za popytem. W konsekwencji w górę poszła nie tylko cena samego drewna, ale i mebli z niego wykonanych. Świadomość skoku cen materiałów budowlanych widać w odpowiedziach Polaków w badaniu przeprowadzonym na zlecenie Santander Consumer Banku. W pytaniu o największe wyzwanie wiosenne dla portfela, bez względu na osiągany przez siebie dochód, przeważająca część respondentów wskazała remont domu lub mieszkania (33 proc.).
- Obciążenia domowych finansów, związanego z przebudową swojego miejsca zamieszkania tej wiosny, obawia się aż 41 proc. najlepiej zarabiających Polaków z pensją od 7 000 zł netto w górę – komentuje Magdalena Grzelak, Rzecznik Prasowy z Santander Consumer Banku. – Podobny odsetek pojawia się również w pozostałych grupach. Za największy wiosenny wydatek remonty uznało 34 proc. osób zarabiających od 4000 do 4999 zł netto, 39 proc. z dochodem od 3 000 do 3999 zł na rękę i 37 proc. z pensją od 2000 do 2999 zł netto.
Z pomocą w remontach mogą przyjść dostosowane produkty bankowe
Rozwiązaniem, które może pomóc w obliczu wysokich cen produktów budowlanych są odpowiednio dostosowane usługi, takie jak karta Visa Castorama z limitem do 20 000 zł na dowolne zakupy w sklepach sieci Castorama, znajdująca się w ofercie Santander Consumer Banku.
- Proces uzyskania karty jest prosty, szybki i wygodny, jedyne co musi zrobić klient to pojawić się w sklepie Castorama i złożyć wniosek o wydanie karty i przyznanie limitu za pośrednictwem jednego z pracowników. Następnie może już zacząć z niego korzystać – mówi Jarosław Bil, Dyrektor Ds. Sprzedaży i Relacji z Klientami Kluczowymi z Santander Consumer Banku. – Po podpisaniu umowy klient otrzyma kartę w wersji personal na adres domowy wraz z PIN-em i może używać jej jak zwykłej karty kredytowej do kolejnych zakupów w sieci Castorama i poza nią, stacjonarnie oraz online. Karta zapewnia bezpieczne płatności internetowe dzięki usłudze 3D Secure oraz możliwość wypłaty pieniędzy z dowolnego bankomatu.
- Karta jest wygodnym rozwiązaniem dla naszych klientów ze względu na proste formalności i stały dostęp do atrakcyjnych możliwości finansowych, takich jak np. trwająca od 25 maja do 24 lipca br. propozycja do 12 rat 0% na wszystkie produkty przy zakupach za min. 100 zł - dodaje Grzegorz Kwaśnik, konsultant ds. Analityki Finansowej z Castorama Polska.
Korzyścią Visa Castorama jest fakt, że umowa zawierana jest tylko raz, a klient wielokrotnie może korzystać z przyznanego mu limitu bez konieczności zawierania kolejnych zobowiązań. Jednocześnie może używać karty zarówno na co dzień, jak i w przypadku dużych wydatków, kiedy boi się, że zbliżające się kosztowne plany np. remont, za bardzo obciążą jego budżet.

Grudziądz z placówką VeloBanku. Na mieszkańców czeka atrakcyjny kredyt gotówkowy

Już połowa Polaków pomaga potrzebującym w święta

Klienci VeloBanku z garścią prezentów w bankowości mobilnej i internetowej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.