Komunikaty PR

Santander Consumer Bank: Rosnące koszty materiałów budowlanych są wyzwaniem

2022-06-07  |  16:10
Biuro prasowe
Kontakt
CCG
CCG

CCG
02-518 Warszawa
clearcom|clearcom.pl| |clearcom|clearcom.pl
512 643 009
CCG
  • Jak pokazuje najnowsze badanie Santander Consumer Banku „Polaków Portfel Własny: wiosenne wyzwania 2022” – aż 33 proc. Polaków uważa, że  remont domu lub mieszkania najbardziej nadwyręży ich budżet tej wiosny. Obawy te potwierdzają eksperci z branży budowlanej, którzy wskazują na to, że przez obecną inflację koszty materiałów rosną, choć w przypadku niektórych z nich np. drewna znaczenie mają również inne czynniki jak popyt przewyższający podaż.
  • Z pomocą w tej sytuacji mogą przyjść nowoczesne produkty takie jak karta Visa Castorama z limitem do 20 000 zł na dowolne zakupy. Karta jest dostępna w ofercie Santander Consumer Banku i można wnioskować o nią w dowolnym sklepie sieci Castorama, liczącej obecnie 91 lokalizacji w kraju. Co więcej, z Visa Castorama można korzystać zarówno na co dzień, jak i w przypadku większych wydatków takich jak remont, wymarzona kuchnia czy łazienka.

 

Wrocław, 7 czerwca 2022 r. W związku z obecną oraz postępującą inflacją, która według danych GUS w kwietniu br. osiągnęła już poziom 12,4 proc. rdr, rosną ceny materiałów budowlanych. Na wzrost kosztów związanych z zakupem części z nich wpływają jednak również inne czynniki. Przykładowo, w przypadku drewna przyczyniła się do tego pandemia koronawirusa, podczas której zapotrzebowanie na ten surowiec znacząco wzrosło i doszło do sytuacji, gdzie podaż nie nadążała za popytem. W konsekwencji w górę poszła nie tylko cena samego drewna, ale i mebli z niego wykonanych.  Świadomość skoku cen materiałów budowlanych widać w odpowiedziach Polaków w badaniu przeprowadzonym na zlecenie Santander Consumer Banku. W pytaniu o największe wyzwanie wiosenne dla portfela, bez względu na osiągany przez siebie dochód, przeważająca część respondentów wskazała remont domu lub mieszkania (33 proc.).

 

- Obciążenia domowych finansów, związanego z przebudową swojego miejsca zamieszkania tej wiosny, obawia się aż 41 proc. najlepiej zarabiających Polaków z pensją od 7 000 zł netto w górę – komentuje Magdalena Grzelak, Rzecznik Prasowy z Santander Consumer Banku. – Podobny odsetek pojawia się również w pozostałych grupach. Za największy wiosenny wydatek remonty uznało 34 proc. osób zarabiających od 4000 do 4999 zł netto, 39 proc. z dochodem od 3 000 do 3999 zł na rękę i 37 proc. z pensją od 2000 do 2999 zł netto.

 

Z pomocą w remontach mogą przyjść dostosowane produkty bankowe

 

Rozwiązaniem, które może pomóc w obliczu wysokich cen produktów budowlanych są odpowiednio dostosowane usługi, takie jak karta Visa Castorama z limitem do 20 000 zł na dowolne zakupy w sklepach sieci Castorama, znajdująca się w ofercie Santander Consumer Banku.

 

- Proces uzyskania karty jest prosty, szybki i wygodny, jedyne co musi zrobić klient to pojawić się w sklepie Castorama i złożyć wniosek o wydanie karty i przyznanie limitu za pośrednictwem jednego z pracowników. Następnie może już zacząć z niego korzystać – mówi Jarosław Bil, Dyrektor Ds. Sprzedaży i Relacji z Klientami Kluczowymi z Santander Consumer Banku. – Po podpisaniu umowy klient otrzyma kartę w wersji personal na adres domowy wraz z PIN-em i może używać jej jak zwykłej karty kredytowej do kolejnych zakupów w sieci Castorama i poza nią, stacjonarnie oraz online. Karta zapewnia bezpieczne płatności internetowe dzięki usłudze 3D Secure oraz możliwość wypłaty pieniędzy z dowolnego bankomatu.

 

- Karta jest wygodnym rozwiązaniem dla naszych klientów ze względu na proste formalności i stały dostęp do atrakcyjnych możliwości finansowych, takich jak np. trwająca od 25 maja do 24 lipca br. propozycja do 12 rat 0% na wszystkie produkty przy zakupach za min. 100 zł - dodaje Grzegorz Kwaśnik, konsultant ds. Analityki Finansowej z Castorama Polska.

 

Korzyścią Visa Castorama jest fakt, że umowa zawierana jest tylko raz, a klient wielokrotnie może korzystać z przyznanego mu limitu bez konieczności zawierania kolejnych zobowiązań. Jednocześnie może używać karty zarówno na co dzień, jak i w przypadku dużych wydatków, kiedy boi się, że zbliżające się kosztowne plany np. remont, za bardzo obciążą jego budżet.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Bankowość Na majówkę warto zabrać bank w telefonie Biuro prasowe
2024-04-26 | 08:45

Na majówkę warto zabrać bank w telefonie

Majówka tuż, tuż, a większość z nas ma w tym czasie wiele spraw na głowie. Niezależnie od tego, czy wybieramy się nad Morze Bałtyckie, czy na zagraniczne wojaże, szukamy
Bankowość VeloBank pogłębił integrację z aplikacją mObywatel i e-Dowód
2024-04-25 | 08:30

VeloBank pogłębił integrację z aplikacją mObywatel i e-Dowód

VeloBank, jako pierwszy bank w Polsce, zintegrował się z Węzłem Krajowym w celu wykorzystania Środka Identyfikacji Elektronicznej do weryfikacji klientów. Wykorzystanie
Bankowość Firmę i konto w VeloBanku założysz bez wychodzenia z domu
2024-04-24 | 09:00

Firmę i konto w VeloBanku założysz bez wychodzenia z domu

Średnio 30 proc. polskiego PKB generują mikroprzedsiębiorcy. Każdego dnia swoją przygodę z biznesem rozpoczyna w naszym kraju ok. 1000 nowych firm. Ich założyciele muszą odnaleźć się w

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.