Santander Consumer Bank po raz kolejny został głównym sponsorem Biegu po Oddech
- 8. Bieg Po Oddech organizowany przez Polskie Towarzystwo Walki z Mukowiscydozą (PTWM) odbędzie się 3 września br. w Zakopanem. Wsparcie podopiecznym organizacji można okazać jednak nie tylko na Podhalu. Każdy zainteresowany może wziąć udział w wirtualnej formule biegu od 1 kwietnia do 31 sierpnia br. po rejestracji na stronie http://www.bieg.oddychaj.pl
- Głównym sponsorem wydarzenia po raz kolejny został Santander Consumer Bank. W biegu wezmą udział mistrzyni olimpijska oraz ambasadorka Polskiego Towarzystwa Walki z Mukowiscydozą Justyna Kowalczyk-Tekieli oraz Kacper Tekieli, wspinacz i instruktor wspinaczki sportowej.
Wrocław, 30 marca 2023 r. W tym roku odbędzie się już ósma edycja Biegu po Oddech, cyklicznego wydarzenia zapoczątkowanego w 2016 roku na rzecz podopiecznych Polskiego Towarzystwa Walki z Mukowiscydozą. Impreza gromadzi zarówno sportowców, a wśród nich znane osobistości jak Justyna Kowalczyk-Tekieli oraz Kacper Tekieli, jak i amatorów oraz osoby bezpośrednio stykające się z tą chorobą – podopiecznych organizacji, ich bliskich, lekarzy i rehabilitantów. Każdy wykupiony pakiet startowy, uprawniający do uczestnictwa w biegu, przekłada się na realną pomoc dla chorych na mukowiscydozę.
Gdzie odbywa się wydarzenie?
Uczestnicy spotkają się 3 września br. w Zakopanem, by następnie przebiec lub przejść ustaloną trasę z pomocą kijów do nordic walking. Pomóc można jednak nawet jeśli nie ma się możliwości wyjazdu na Podhale. Każdy zainteresowany może wziąć udział w wirtualnej formule biegu, która odbędzie się między 1 kwietnia a 31 sierpnia. Aby udokumentować swój udział w takiej formie, uczestnik powinien przesłać zdjęcie lub zrzut ekranu dowolnego urządzenia wyposażonego w GPS, pokazujący pokonaną trasę wraz z uzyskanym czasem i przebytym dystansem.
- Bardzo cieszymy się, że kolejny raz wspieramy tę wyjątkową i ważną inicjatywę charytatywną – mówi Mariusz Klepacz, Członek Zarządu Santander Consumer Banku, Sponsora Głównego wydarzenia. - Dla naszych pracowniczek i pracowników rozpoczęcie wirtualnego Biegu po Oddech to stały punkt w ich kalendarzach, ponieważ zawsze chętnie angażują się w uczestnictwo, by dodać otuchy chorym i być jak najbliżej nich. W zeszłym roku w zdalnej formule wzięło udział ponad 220 osób – wierzymy, że frekwencja w 2023 r. będzie także wysoka. To dla nas wspólny powód do dumy, radość, a także aktywny czas, dzięki któremu nie tylko dbamy o nasze dobre samopoczucie, ale przede wszystkim pomagamy innym, by również poczuli się lepiej – dodaje.
– Jesteśmy szczęśliwi, że Bieg po Oddech niezmiennie cieszy się dużym zainteresowaniem – komentuje Magdalena Czerwińska-Wyraz, wiceprezes PTWM. – I chociaż leczenie jest na coraz wyższym poziomie, przede wszystkim dzięki dostępowi do leków przyczynowych, to należy pamiętać, że mukowiscydoza to trudny przeciwnik, wymagający kompleksowej i ciągłej terapii. Tu się nic nie zmieniło, a dzięki biegaczom i naszym stałym partnerom, którzy wspierają bieg finansowo, możemy realizować różne formy pomocy dla chorych.
Jak zgłosić swoje uczestnictwo?
Niezależnie od tego, czy chce się wziąć udział w biegu wirtualnym czy pojawić się w Zakopanem, należy zarejestrować się na: http://www.bieg.oddychaj.pl/ i wnieść opłatę startową, która zostanie przekazana na rzecz Polskiego Towarzystwa Walki z Mukowiscydozą. Zapisy rozpoczną się już 1 kwietnia br. Każdy uczestnik biegu, niezależnie od jego formuły, w ramach pakietu startowego otrzyma pamiątkowy medal i/lub koszulkę, zależnie od kwoty przeznaczonej na rzecz chorych.
Grudziądz z placówką VeloBanku. Na mieszkańców czeka atrakcyjny kredyt gotówkowy
Już połowa Polaków pomaga potrzebującym w święta
Klienci VeloBanku z garścią prezentów w bankowości mobilnej i internetowej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.