Komunikaty PR

SCB: Banki jak platformy streamingowe

2022-10-26  |  09:35
Biuro prasowe
Kontakt
CCG
CCG

CCG
02-518 Warszawa
clearcom|clearcom.pl| |clearcom|clearcom.pl
512 643 009
CCG

Platformy streamingowe, jak Netflix czy Spotify, przyzwyczaiły użytkowników do tego, że mają oni dostęp do wysokiej jakości dopasowanych usług na żądanie. Obecnie konsumenci chcą od banków takiego samego traktowania. Personalizacja bankowych doświadczeń jest bardzo ważna już dla 72 proc. klientów, jak donosi badanie Capco „Insight for Investments to Modernize Digital Banking”. Z jakimi jeszcze trendami warto się zapoznać, aby poprawić customer experience w bankach? Opowiada ekspert Santander Consumer Banku.

Wrocław, 25 października 2022 r. Dwie trzecie konsumentów jest w stanie zapłacić więcej za satysfakcjonującą obsługę – tak wynika z badania firmy Invoca „2022 Buyer Experience Benchmark”. Co to oznacza? Między innymi spersonalizowanie usługi pod daną osobę, a poza tym? Według danych zebranych przez Invoca, sprawne rozwiązanie sprawy, z którą przychodzi do nas klient, a przy tym unikanie sytuacji, w której przekierowujemy go od pracownika do pracownika. Jak wynika z badania firmy, ponad połowa konsumentów źle oceniła taką praktykę (54 proc. wskazań). Aż 59 proc. respondentów wypowiedziało się negatywnie także o nieprzyjemnych konwersacjach z osobami pracującymi w dziale customer service. Dlatego tak istotne jest, aby organizować pracownikom stałe szkolenia nie tylko ze zmieniających się usług, jakie oferuje dana firma, ale również z efektywnej komunikacji interpersonalnej.

- Warto w tym punkcie pamiętać również o czasie na reakcję – komentuje Jacek Wieczorkowski, Kierownik Zespołu Zarządzania Doświadczeniem Klienta z Santander Consumer Banku. – Postępująca digitalizacja usług – dodatkowo przyspieszona przez pandemię koronawirusa – i rosnące tempo życia sprawiły, że dzisiaj klienci chcą załatwiać sprawy najszybciej, jak to możliwe. Według HubSpot Research aż 90 proc. z nich oczekuje natychmiastowej odpowiedzi przy zgłaszaniu zapytania bądź problemu. Dla 60 proc. oznacza to reakcję w ciągu maksymalnie 10 minut.

Klienci chcą swobodnego przechodzenia między różnymi kanałami komunikacji

Wdrożenie strategii omnichannel jest tym, czego oczekuje aż 2/3 konsumentów – takie wnioski płyną z tegorocznego badania Broadridge dotyczącego consumer experience i komunikacji. Gładkie przechodzenie między kanałami to np. dostosowanie strony internetowej banku do wersji mobilnej i desktopowej czy możliwość udzielenia pomocy klientowi na podstawie jego zgłoszenia, niezależnie od tego jaką drogę kontaktu wybrał. Potwierdzają to dane zebrane przez Zendesk, według których więcej niż 70 proc. konsumentów oczekuje, że firmy powinny współpracować tak, aby nie musieli powtarzać tych samych informacji różnym pracownikom.

Co więcej, banki powinny inwestować w narzędzia samoobsługowe, które pozwolą klientom pozyskać potrzebne informacje, kiedy będą ich potrzebowali. Należą do nich interfejsy konwersacyjne, które pozwalają komunikować się znacznie szybciej i wygodniej, a jednocześnie są relatywnie proste w personalizacji. Przy okazji są też zdecydowanie mniej stresującą formą kontaktu dla klientów, którzy nie lubią kontaktu bezpośredniego.

Feedback kluczem do sukcesu

Na koniec warto wspomnieć również o nieocenionej roli feedbacku jako miernika jakości customer experience. Warto pytać klientów o ich opinię na temat dotychczasowej obsługi oraz o sugestie do tego, co ich zdaniem można poprawić.

- Poza ankietami, do oceny zadowolenia klientów warto stosować również pytania otwarte – dodaje Jacek Wieczorkowski z Santander Consumer Banku. – Pierwsza opcja zazwyczaj przekłada się na większą liczbę odpowiedzi, ale jest ograniczona ze względu na formę. W drugim przypadku możemy zyskać mniejszą liczbę komentarzy, jednak mamy szansę uzyskać unikalną opinię, która pomoże nam, nawet bardziej, w dalszych działaniach nacelowanych na poprawę customer experience.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Bankowość BRAK ZDJĘCIA
2024-04-17 | 12:40

VeloBank z nowym domem mediowym

VeloBank rozstrzygnął przetarg na obsługę mediową w kanałach offline oraz digital. Zwycięską ofertę złożyła agencja Initiative. Firma zajmie się kompleksowymi działaniami reklamowymi VeloBanku. Pierwsza wspólna kampania
Bankowość VW FS Polska przeprowadził wartą 1,5 mld zł emisję obligacji
2024-04-16 | 11:00

VW FS Polska przeprowadził wartą 1,5 mld zł emisję obligacji

Przeprowadzona emisja na kwotę 1,5 mld zł jest największą emisją obligacji spółki Volkswagen Financial Services Polska zorganizowaną na rynku lokalnym. Do roli wyłącznego
Bankowość Olivia Star z zielonym finansowaniem
2024-04-11 | 11:15

Olivia Star z zielonym finansowaniem

Olivia Star z zielonym finansowaniem   Zdjęcia: https://1drv.ms/f/s!Ak6vnk2kpo84jMpdkLAQaMZOAtU0ZQ?e=fVcMwE   Olivia Star otrzymała zielony kredyt Green Loan - i

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Padają kolejne rekordy generacji energii z OZE. Przez jakość sieci duży potencjał wciąż jest niezagospodarowany

W Polsce padają w ostatnim czasie kolejne rekordy generacji prądu z OZE. – Potencjał wzrostu wciąż jednak mamy bardzo duży – zauważa Krzysztof Cibor z Greenpeace Polska. W tej chwili ten potencjał pozostaje w dużej mierze niewykorzystany m.in. przez regulacje hamujące rozwój energetyki wiatrowej na lądzie i zły stan sieci elektroenergetycznych, który przekłada się na dużą liczbę odmów przyłączania nowych źródeł odnawialnych albo konieczność ich czasowego wyłączania. Ekspert wskazuje, że to dwa najważniejsze zadania dla nowego rządu, który na czerwiec br. zapowiedział już liberalizację tzw. ustawy wiatrakowej.

Edukacja

Polacy mało wiedzą o instytucji rodzicielstwa zastępczego. Dwie trzecie społeczeństwa nigdy nie spotkało się z tym pojęciem

Aż 64 proc. Polaków nigdy nie spotkało się z pojęciem rodzicielstwa zastępczego zawodowego – wynika z badania przeprowadzonego w marcu br. na zlecenie Fundacji Happy Kids. Najliczniejszą grupą, która nie zna tego pojęcia, stanowią respondenci między 18. a 22. rokiem życia. Co 10. badany nie wie, jaka jest różnica między rodzicem zastępczym a rodzicem adopcyjnym. Zdaniem ekspertów brak świadomości ma konsekwencje dla rozwoju instytucji pieczy zastępczej w Polsce.

IT i technologie

Nowy ośrodek w Krakowie będzie wspierać innowacje dla NATO. Połączy start-upy i naukowców z sektorem obronności

Połączenie najzdolniejszych naukowców oraz technologicznych start-upów z firmami z sektora obronnego i wojskowego – to główny cel akceleratora, który powstaje w Krakowie. Będzie on należał do natowskiej sieci DIANA, która z założenia ma służyć rozwojowi technologii służących zarówno w obronności, jak i na rynku cywilnym w krajach sojuszniczych NATO. Eksperci liczą na rozwiązania wykorzystujące m.in. sztuczną inteligencję, drony czy technologie kwantowe. Dla sektora to szansa na pozyskanie innowacji na skalę światową, a dla start-upów szansa na wyjście na zagraniczne rynki i pozyskanie środków na globalny rozwój.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.