Komunikaty PR

SCB: CX w bankowości w 2030 roku

2022-12-01  |  10:40
Biuro prasowe
Kontakt
CCG
CCG

CCG
02-518 Warszawa
clearcom|clearcom.pl| |clearcom|clearcom.pl
512 643 009
CCG

Aby nadążyć za zmieniającą się technologią, potrzebami rynku i preferencjami klientów, banki muszą nieustannie wprowadzać innowacje i robić to sprawnie. Bankowość mobilna - kilka lat temu uznawana za przełom - dzisiaj jest brana za standardową usługę. Zachowanie idealnego customer experience jest więc stale ewoluującym celem. Jak będzie wyglądało w 2030 roku? Według przewidywań rynkowych w cenie będą zwinność, automatyzacja i spójność usług, cyberbezpieczeństwo oraz niezwykle istotny czynnik ludzki.

Wrocław,  01 grudnia 2022 r. Jeśli banki chcą utrzymać doświadczenie klienta na dobrym poziomie w przyszłości muszą nie tylko digitalizować swoje usługi, ale również wiążące się z nimi mechanizmy. Wymaga to przekształcenia modelu działania na bardziej zwinny tzw. agile, umożliwiający adaptację i optymalizację procesów biznesowych do zmieniających się warunków.

 

- Zwinne myślenie jest niezwykle potrzebne w obecnej rzeczywistości biznesowej, w której jedynym pewnikiem jest ciągła zmiana. – komentuje Jacek Wieczorkowski, Kierownik Zespołu Zarządzania Doświadczeniem Klienta z Santander Consumer Banku. – Złożone, nieelastyczne procedury wewnętrzne i poleganie na ręcznych procesach w pracy sprawia, że jest ona mniej efektywna, co odczuwają klienci. Na szczęście świat bankowości dostrzega ten problem i już dziś stara się z nim walczyć. Dowodzą tego wyniki jedenastej ankiety EY i IIF, na temat globalnego zarządzania ryzykiem bankowym, które pokazują, że instytucje finansowe zaliczają przestarzałe procesy IT do jednego z najważniejszych zagrożeń, z którymi będą musiały się zmierzyć w ciągu najbliższych lat.

 

W tym miejscu warto zwrócić uwagę również na spójność oferowanych rozwiązań. Aż jeden na pięciu klientów - który rozważał odejście ze swojego dotychczasowego banku - deklarował, że wolałby bardziej ujednolicone doświadczenie we wszystkich kanałach. Takie wnioski płyną z badania Deloitte Insights na temat digitalizacji w bankowości z marca 2021 roku.

 

W CX zwycięży ten, kto połączy sztuczną inteligencję z czynnikiem ludzkim

 

Inną ważną rzeczą jest dostosowywanie usług. Może być to jednak trudne ze względu na rozproszenie określonych informacji o klientach w wielu różnych częściach firmy. Z pomocą przychodzą sztuczna inteligencja (AI) i automatyzacja, które otwierają przed bankami nowe sposoby takiej analizy niezależnie od tego, gdzie przechowywane są dane. To z kolei pomaga w dostarczaniu bardziej spersonalizowanych doświadczeń przez pracowników.

 

Aż 72 proc. uczestników globalnego badania SAS „Experience 2030” uważa, że podmioty, które nie będą w stanie ocenić doświadczenia klienta w czasie rzeczywistym do 2030 roku, będą niekonkurencyjne w porównaniu z innymi usługodawcami. Dowodzi to tego, że banki nie mogą pozostać obojętne na innowacje. Wdrażanie ich jest warunkiem przetrwania w ciągle zmieniającym się otoczeniu rynkowym.

 

- Sztuczna inteligencja ma jednak swoje wady, do których należą brak empatii, uczuć i zrozumienia, że klienci nie zawsze działają według schematu. Dlatego człowiek staje się podstawowym czynnikiem sukcesu w świecie opartym na technologii - dodaje Jacek Wieczorkowski z Santander Consumer Banku. – Kiedy dojdzie do ustandaryzowania i ujednolicenia cyfrowych procesów, tym co pozwoli instytucjom finansowym się wyróżnić jest komponent emocjonalny. Dopiero połączenie sprawnej infrastruktury IT z emocjami i relacjami może sprawić, że lojalność klientów wobec danej marki wzrośnie.

 

Cyberbezpieczeństwo w cenie

 

Biorąc pod uwagę liczbę cyberataków -  polskie firmy doświadczają ich średnio 938 razy w tygodniu według danych Check Point Research z przełomu maja i czerwca br. – nic dziwnego, że konsumenci chcą czuć, że ich dane są bezpieczne. Według wspomnianego wyżej badania SAS „Experience 2030”, aż 63 proc. respondentów czuje, że nie ma kontroli nad tym co firmy zrobią z ich danymi w przyszłości. Wdrażanie technologii zwiększających zaufanie użytkowników i stawianie ich prywatności na pierwszym miejscu może pomóc bankom pogłębić relacje z klientami.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: CCG
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Bankowość Grudziądz z placówką VeloBanku. Na mieszkańców czeka atrakcyjny kredyt gotówkowy Biuro prasowe
2024-12-23 | 14:45

Grudziądz z placówką VeloBanku. Na mieszkańców czeka atrakcyjny kredyt gotówkowy

VeloBank otworzył swoją pierwszą placówkę w Grudziądzu, zlokalizowaną w centrum miasta przy ul. Mickiewicza 22, zaledwie kilka kroków od starówki. Dzięki dogodnej
Bankowość Już połowa Polaków pomaga potrzebującym w święta
2024-12-23 | 11:00

Już połowa Polaków pomaga potrzebującym w święta

Święta to czas, który kojarzy się ze spotkaniami w gronie rodziny i obdarowywaniem bliskich upominkami, ale to nie wszystko. Polacy kultywują tradycję dzielenia się i nie zapominają
Bankowość Klienci VeloBanku z garścią prezentów w bankowości mobilnej i internetowej
2024-12-20 | 11:50

Klienci VeloBanku z garścią prezentów w bankowości mobilnej i internetowej

Koniec grudnia to czas na upominki. W tym roku można się ich spodziewać nie tylko od Świętego Mikołaja, ale również od VeloBanku, który przygotował dla klientów kilka

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.