Komunikaty PR

SCB: CX w bankowości w 2030 roku

2022-12-01  |  10:40
Biuro prasowe
Kontakt
CCG
CCG

CCG
02-518 Warszawa
clearcom|clearcom.pl| |clearcom|clearcom.pl
512 643 009
CCG

Aby nadążyć za zmieniającą się technologią, potrzebami rynku i preferencjami klientów, banki muszą nieustannie wprowadzać innowacje i robić to sprawnie. Bankowość mobilna - kilka lat temu uznawana za przełom - dzisiaj jest brana za standardową usługę. Zachowanie idealnego customer experience jest więc stale ewoluującym celem. Jak będzie wyglądało w 2030 roku? Według przewidywań rynkowych w cenie będą zwinność, automatyzacja i spójność usług, cyberbezpieczeństwo oraz niezwykle istotny czynnik ludzki.

Wrocław,  01 grudnia 2022 r. Jeśli banki chcą utrzymać doświadczenie klienta na dobrym poziomie w przyszłości muszą nie tylko digitalizować swoje usługi, ale również wiążące się z nimi mechanizmy. Wymaga to przekształcenia modelu działania na bardziej zwinny tzw. agile, umożliwiający adaptację i optymalizację procesów biznesowych do zmieniających się warunków.

 

- Zwinne myślenie jest niezwykle potrzebne w obecnej rzeczywistości biznesowej, w której jedynym pewnikiem jest ciągła zmiana. – komentuje Jacek Wieczorkowski, Kierownik Zespołu Zarządzania Doświadczeniem Klienta z Santander Consumer Banku. – Złożone, nieelastyczne procedury wewnętrzne i poleganie na ręcznych procesach w pracy sprawia, że jest ona mniej efektywna, co odczuwają klienci. Na szczęście świat bankowości dostrzega ten problem i już dziś stara się z nim walczyć. Dowodzą tego wyniki jedenastej ankiety EY i IIF, na temat globalnego zarządzania ryzykiem bankowym, które pokazują, że instytucje finansowe zaliczają przestarzałe procesy IT do jednego z najważniejszych zagrożeń, z którymi będą musiały się zmierzyć w ciągu najbliższych lat.

 

W tym miejscu warto zwrócić uwagę również na spójność oferowanych rozwiązań. Aż jeden na pięciu klientów - który rozważał odejście ze swojego dotychczasowego banku - deklarował, że wolałby bardziej ujednolicone doświadczenie we wszystkich kanałach. Takie wnioski płyną z badania Deloitte Insights na temat digitalizacji w bankowości z marca 2021 roku.

 

W CX zwycięży ten, kto połączy sztuczną inteligencję z czynnikiem ludzkim

 

Inną ważną rzeczą jest dostosowywanie usług. Może być to jednak trudne ze względu na rozproszenie określonych informacji o klientach w wielu różnych częściach firmy. Z pomocą przychodzą sztuczna inteligencja (AI) i automatyzacja, które otwierają przed bankami nowe sposoby takiej analizy niezależnie od tego, gdzie przechowywane są dane. To z kolei pomaga w dostarczaniu bardziej spersonalizowanych doświadczeń przez pracowników.

 

Aż 72 proc. uczestników globalnego badania SAS „Experience 2030” uważa, że podmioty, które nie będą w stanie ocenić doświadczenia klienta w czasie rzeczywistym do 2030 roku, będą niekonkurencyjne w porównaniu z innymi usługodawcami. Dowodzi to tego, że banki nie mogą pozostać obojętne na innowacje. Wdrażanie ich jest warunkiem przetrwania w ciągle zmieniającym się otoczeniu rynkowym.

 

- Sztuczna inteligencja ma jednak swoje wady, do których należą brak empatii, uczuć i zrozumienia, że klienci nie zawsze działają według schematu. Dlatego człowiek staje się podstawowym czynnikiem sukcesu w świecie opartym na technologii - dodaje Jacek Wieczorkowski z Santander Consumer Banku. – Kiedy dojdzie do ustandaryzowania i ujednolicenia cyfrowych procesów, tym co pozwoli instytucjom finansowym się wyróżnić jest komponent emocjonalny. Dopiero połączenie sprawnej infrastruktury IT z emocjami i relacjami może sprawić, że lojalność klientów wobec danej marki wzrośnie.

 

Cyberbezpieczeństwo w cenie

 

Biorąc pod uwagę liczbę cyberataków -  polskie firmy doświadczają ich średnio 938 razy w tygodniu według danych Check Point Research z przełomu maja i czerwca br. – nic dziwnego, że konsumenci chcą czuć, że ich dane są bezpieczne. Według wspomnianego wyżej badania SAS „Experience 2030”, aż 63 proc. respondentów czuje, że nie ma kontroli nad tym co firmy zrobią z ich danymi w przyszłości. Wdrażanie technologii zwiększających zaufanie użytkowników i stawianie ich prywatności na pierwszym miejscu może pomóc bankom pogłębić relacje z klientami.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: CCG
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Bankowość Black Friday: polując na okazje, nie daj się złowić oszustom Biuro prasowe
2024-11-29 | 09:30

Black Friday: polując na okazje, nie daj się złowić oszustom

Wyszukując okazji związanych z Black Week warto być czujnym, by nie dać się złapać w pułapkę wirtualnych czarnych charakterów. Sposobów na oszustwo jest wiele: od
Bankowość Black Week: Polacy polują na produkty, które wcześniej odłożyli na półkę
2024-11-28 | 11:45

Black Week: Polacy polują na produkty, które wcześniej odłożyli na półkę

47% Polaków odkłada zakupy z powodu wysokich cen i braku środków, wynika z badania zleconego przez VeloBank. Black Week to szansa, by złowić wymarzone produkty ze znaczną
Bankowość VeloBank otworzył nową placówkę partnerską w Turku
2024-11-27 | 11:00

VeloBank otworzył nową placówkę partnerską w Turku

VeloBank rozwija swoją sieć franczyzową i otworzył nowy punkt partnerski w Turku przy ul. Gorzelnianej 1, lokal 5. Placówka jest czynna w dni robocze od poniedziałku do piątku, w

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm

Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.

Farmacja

Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów

Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.

Ochrona środowiska

Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania

Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.