Śniadanie Technologiczne FTB i Ailleron

Dagmara Kardaszyńśka
Ailleron | LiveBank
Al. Jana Pawła II 43b
31-864 Kraków
dakd|ailleron.com| |dakd|ailleron.com
507695485
www.livebank24.com
Śniadanie Technologiczne FTB i Ailleron: Przyszłość oddziałów bankowych oraz rola technologii w ich transformacji.
W Klubie Bankowca, 7 września 2023 r. odbyło się inspirujące Śniadanie Technologiczne FTB, zorganizowane przez firmę Ailleron we współpracy z Accenture. Wydarzenie to zgromadziło ekspertów z branży bankowej i technologicznej, którzy podzielili się swoimi doświadczeniami w zakresie transformacji cyfrowej oddziałów polskich banków.
W trakcie spotkania poruszono kwestie związane z koniecznością dostosowania tradycyjnych oddziałów bankowych do ewoluujących oczekiwań klientów oraz dynamicznego rozwoju technologii. Podczas dyskusji analizowaliśmy, jak powinny prezentować się nowoczesne oddziały bankowe w erze cyfrowej, jakie potrzeby wykazują klienci nowej generacji oraz jak technologia może być wykorzystana zarówno w obsłudze klienta, jak i w pracy specjalistów bankowych.
Słowa wstępu wygłosił Włodzimierz Kiciński, wiceprezes Związku Banków Polskich, który podkreślił nie tylko znaczenie adaptacji sektora bankowego do zmieniających się oczekiwań nowoczesnych, zdigitalizowanych klientów, ale także w tym kontekście konieczność określenia modelu funkcjonowania placówek z punktu widzenia ich efektywności.
Maciej Jopyk, Dyrektor Zarządzający odpowiedzialny za dział Strategy & Consulting w Accenture Poland, podczas wystąpienia wskazał na globalne trendy, takie jak smart branches, metaversum oraz rosnące znaczenie AI w obszarze oddziałów bankowych.
Przedstawiony podczas śniadania Piotr Piątosa – nowy wiceprezes i COO w Ailleron – mówił o optymalizacji dostępu do oddziałów, kładąc nacisk na potrzebę usprawnienia procesów i zapewnienia klientom jeszcze wygodniejszej obsługi.
Mateusz Grys, LiveBank Product Manager z Ailleron, podkreślił, że celem cyfrowej ewolucji jest minimalizacja niedogodności, z jakimi klienci mogą się spotykać podczas wizyty w oddziale banku. Problemy takie jak długie czasy oczekiwania na poradę czy rozbudowany customer journey, który rozpoczyna się już przed wizytą w oddziale, wymagają skutecznych rozwiązań cyfrowych.
Podczas swojej prezentacji przedstawił, jak technologia może wspierać pracowników banku, optymalizując ich pracę i wyposażając ich w narzędzia do sprzedaży i upsellingu. Wskazał jakie usługi powinny oferować klientom nowoczesne oddziały bankowe, aby umożliwić im dostęp do bankowania z dowolnego miejsca i urządzenia, a co za tym idzie zwiększyć wygodę i satysfakcję klientów. Mówił także o tym, jak wykorzystać sztuczną inteligencję, nie tylko w obszarze automatyzacji za pomocą chatbotów, ale również analizy danych klientów w czasie rzeczywistym w celu dostarczenia spersonalizowanych sugestii czy predykcji zachowań klientów. Dzięki sztucznej inteligencji pracownicy banku mogą lepiej zrozumieć ich potrzeby i reagować na nie w sposób bardziej efektywny i dostosowany do konkretnego przypadku.
Prezentacja Product Managera LiveBank była wstępem do ożywionej dyskusji, w której poruszono kwestie związane z wyzwaniami i korzyściami przy wdrażaniu nowoczesnych rozwiązań w sektorze bankowym. Zwrócono uwagę na potrzebę dodatkowych szkoleń pracowników banków oraz na pewną nieufność wobec nowych technologii. Jednak, gdy głos zabrał Jakub Bogusz, Executive Director Retail Banking w ING Banku Śląskim, stało się jasne, że te obawy są nieuzasadnione.
Bogusz podzielił się doświadczeniami ING po wdrożeniu rozwiązania LiveBank Cloud, pokazując, że zaadresowali obawy pracowników banku, dotyczące wprowadzenia nowoczesnych narzędzi, co zaowocowało bardzo wysokimi ocenami zadowolenia zarówno wśród samych agentów, jak i klientów banku. Wyjaśnił, że obecnie ING wykorzystuje rozwiązanie od Ailleron do obsługi i sprzedaży kredytów hipotecznych, a planuje rozszerzyć współpracę również na inne obszary.
Śniadanie Technologiczne FTB zgromadziło ponad 30 znakomitych gości, a wspólna dyskusja jednoznacznie podkreśliła kluczową rolę, jaką technologia może odgrywać w obszarze bankowości. Nowoczesne rozwiązania pozwalają nie tylko wspierać pracowników banku, ale także dostarczać klientom spersonalizowane usługi tam, gdzie ich potrzebują, i w taki sposób, jakiego oczekują.
Dzięki odpowiedniemu wdrożeniu nowoczesnych rozwiązań, banki nie tylko zyskują konkurencyjność na rynku, ale także zwiększają satysfakcję klientów, jednocześnie efektywnie zarządzając swoimi operacjami. To znaczący krok w kierunku przyszłości bankowości, która staje się bardziej dostępna, spersonalizowana i inteligentna niż kiedykolwiek wcześniej. Wartościowa dyskusja podczas Śniadania Technologicznego FTB rzuca światło na te ważne aspekty transformacji sektora bankowego w erze cyfrowej.
Osoby zainteresowane kontynuacją dyskusji oraz bardziej szczegółowymi insightami z tego spotkania zapraszamy do kontaktu pod adresem: contact@livebank24.com.

Grudziądz z placówką VeloBanku. Na mieszkańców czeka atrakcyjny kredyt gotówkowy

Już połowa Polaków pomaga potrzebującym w święta

Klienci VeloBanku z garścią prezentów w bankowości mobilnej i internetowej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Norwegia i Islandia mocniej rozważają dołączenie do UE. To byłyby ważne decyzje dla Polski
W Norwegii i na Islandii coraz częściej wspomina się o potencjalnej akcesji do Unii Europejskiej. Możliwe, że w obu tych krajach odbędą się referenda, które zbadają poparcie dla tej idei w społeczeństwach. Zdaniem europosła KO akcesja obu północnych państw byłaby znaczącym wzmocnieniem dla UE, ale także ważną decyzją dla Polski.
Infrastruktura
Senat zajmie się ustawą o jawności cen lokali na sprzedaż. W praktyce ustawa obejmie tylko 12 proc. rynku

Ustawa o jawności cen miała na celu ułatwić klientowi szybkie sprawdzenie aktualnych cen mieszkań i lepsze zrozumienie oferty dewelopera. Przedstawiciele branży mówią wprost: idea ustawy jest słuszna, jednak kształt, jaki przybrała w praktyce, podobnie jak tryb jej uchwalenia, budzi już niepokój. Błyskawiczny tryb procedowania sprawił, że powstała ustawa, która obejmie 12,4 proc. rynku. Zdaniem Polskiego Związku Firm Deweloperskich ostatnią deską ratunku, by poprawić ten akt, jest Senat, który zajmie się nim już podczas wtorkowego posiedzenia komisji infrastruktury.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.