Strategiczne partnerstwo banku BRD Groupe Société Générale i fintechu Backbase
AMSTERDAM, 4 lipca 2023 r. - Backbase, lider w kategorii Engagement Banking Platform, ogłosił przedłużenie strategicznego partnerstwa z BRD, trzecim co do wielkości bankiem w Rumunii i częścią Groupe Société Générale. Jako wieloletni partner BRD w zakresie innowacji, Backbase wzmocni usługi bankowości cyfrowej oraz zapewni szerokiej grupie klientów BRD doskonałe doświadczenia podczas korzystania z nich. Jeden z ważnych ośrodków Backbase znajduje się w Polsce: firma zlokalizowała w Krakowie swoje centrum badań i rozwoju.
Przedłużenie współpracy Backbase z BRD to wynik kilkuetapowego procesu. Bank, planując kolejne kroki w obszarze cyfrowej transformacji, przeprowadził wraz z Backbase tymczasową implementację projektu, który przerodził się we współpracę mającą na celu stworzenie gotowych do wdrożenia rozwiązań. To owocne partnerstwo już teraz przyciąga do BRD nowych klientów indywidualnych oraz firmy z sektora MŚP.
W ramach rozszerzonej współpracy BRD wykorzysta wielokrotnie nagradzaną platformę Backbase, by przebudować swoje usługi i dotrzeć do nowych segmentów klientów. Partnerstwo obejmuje wdrożenie kompleksowego pakietu Backbase dla klientów detalicznych i MŚP, w którego skład wchodzą rozwiązania takie jak Digital Onboarding, Digital Banking, Digital Assist oraz Digital Engage - Premium.
– Dzięki rozszerzeniu współpracy z Backbase możemy przyspieszyć naszą cyfrową transformację i poprawić doświadczenia klientów. Chcemy jak najszybciej zacząć wykorzystywać platformę Backbase, by zapewniać doskonałe doświadczenia klientom bankowości detalicznej i MŚP oraz utrzymać pozycję lidera branży w Rumunii – komentuje Maja Mikic, dyrektorka wykonawcza ds. transformacji cyfrowej w BRD.
– Realizowane przez BRD ambicje doskonalenia obsługi klienta i cyfrowego przyspieszenia idealnie współgrają z przewagami Backbase – mówi Jouk Pleiter, założyciel i dyrektor generalny Backbase. – Backbase pozwoli BRD nie tylko utrzymać najwyższy standard usług, ale także rozszerzyć je o nowe możliwości, zapewniając doskonałe doświadczenia użytkowników. Tym samym wzmocnimy ich jako liderów bankowości w Rumunii.
Odnowione partnerstwo Backbase i BRD oznacza wspólne zaangażowanie na rzecz redefiniowania standardów bankowości cyfrowej, tworzeniu nowych możliwości zrównoważonego rozwoju w Rumunii i poza nią oraz zapewnianiu klientom banku wyjątkowej oferty.
# # #
Backbase
Misją Backbase jest transformacja bankowości i skupienie jej wokół klienta.
Backbase stworzyło wiodącą w swojej kategorii Engagement Banking Platform (EBP), która pomaga bankom i spółdzielczym kasom oszczędnościowo-kredytowym zarządzać pełnym cyklem życia klienta poprzez jedną, oferowaną pod marką własną platformą, zastępując kilka pojedynczych rozwiązań.
Firmy analityczne takie jak Forrester, Gartner, Celent, Omdia and IDC nieustannie potwierdzają wiodącą pozycję Backbase w branży. Aktualnie na całym świecie rozwiązania Backbase Engagement Banking Platform zostały wdrożone w ponad 120 dużych instytucjach finansowych, w tym: DSK Bank, OTP Bank Group, SKB, Hellenic Bank, 365.bank, Basisbank, Société Générale, Raiffeisen, Advanzia, Banco Caja Social, Banco de la Nacion Peru, Bank of the Philippine Islands, Citizens Bank, Greater Bank, HDFC, Judo Bank, KeyBank, National Bank of Bahrain, Standard Bank, Natwest i TPBank.
Backbase jest prywatnie finansowaną firmą fintech, założoną w 2003 roku w Amsterdamie (globalna siedziba główna), z regionalnymi biurami w Krakowie, Atlancie (amerykańska siedziba główna), Boise, Cardiff, Dubaju, Hyderabadzie, Londynie, Mexico City, Mediolanie, Nowym Jorku, Singapurze (azjatycka siedziba główna), Sydney oraz Toronto.
BRD - Groupe Société Générale
BRD - Groupe Société Générale jest jednym z liderów sektora bankowego w Rumunii. Bank zarządza siecią 451 oddziałów i posiada łączne aktywa o wartości 70,5 mld lei (stan na 31 marca 2023 r.). BRD jest czołowym bankiem detalicznym , a także jednym z najważniejszych graczy w sektorze bankowości korporacyjnej i liderem rumuńskiego rynku faktoringu.
BRD jest częścią Grupy Société Générale, jednego z najważniejszych usługodawców finansowych w Europie. Société Générale zatrudnia ponad 117 000 pracowników w 66 krajach i codziennie wspiera 25 milionów klientów indywidualnych i biznesowych oraz inwestorów instytucjonalnych na całym świecie, oferując szeroki zakres usług doradczych i niestandardowych rozwiązań finansowych.
Na majówkę warto zabrać bank w telefonie
VeloBank pogłębił integrację z aplikacją mObywatel i e-Dowód
Firmę i konto w VeloBanku założysz bez wychodzenia z domu
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.