Sygnity chce zmienić branżę leasingową
Umowy leasingowe cieszą się wśród przedsiębiorców dużą popularnością. Do niedawna leasing kojarzył się tylko z samochodami, ewentualnie motocyklami. Obecnie leasingować można niemal każdy sprzęt, zaczynając od samochodów, poprzez maszyny rolnicze, sprzęt budowlany, medyczny czy komputerowy. Wachlarz możliwości jest ogromny. Według Związku Leasingu Polskiego w drugiej połowie 2022 roku firmy leasingowe udzieliły finansowania na poziomie 88,1 mld zł. Dynamiczny rozwój rynku wymaga jednak również nowych technologii i rozwiązań.
Z czego wynika popularność tej formy finansowania? Leasing z perspektywy przedsiębiorcy jest związany z wieloma korzyściami, głównie natury finansowej. Nie wymaga angażowania dużych środków finansowych, po drugie jest korzystny z podatkowego punktu widzenia, ponieważ pozwala optymalizować ponoszone przez przedsiębiorcę koszty.
„Polscy przedsiębiorcy chętnie korzystają z leasingów. Co ciekawe coraz częściej decydują się na finansowanie w ten sposób nie tylko aut, ale też innych narzędzi i maszyn potrzebnych do prowadzenia działalności. Coraz częściej przedsiębiorcy leasingują maszyny rolnicze, czy sprzęt budowlany. Branża, która dynamicznie się rozwija potrzebuje nowych narzędzi, które ułatwią jej funkcjonowanie, pozwolą zebrać wszystkie niezbędne informacje w jednym miejscu i zarządzać nimi. Takie rozwiązania znacznie ułatwiają przedsiębiorcom codzienne funkcjonowanie i prowadzenie biznesu” – mówi Tatiana Giemza, Dyrektorka Obszaru Biznesowego, Sektora Bankowo-Finansowego w Sygnity.
O ile zawarcie umowy leasingowej nie jest obarczone skomplikowanymi formalnościami, a dodatkowo przynosi wymierne korzyści finansowe, to w trakcie jej trwanie jest wiele terminów, o których warto pamiętać oraz warunków, które trzeba spełnić, aby umowa przebiegła bez trudności. W tym miejscu z pomocą przychodzi rozwiązanie Sygnity. Autorska aplikacja opracowana przez polską firmę wspiera klientów firm leasingowych oraz obsługę klienta po stronie leasingodawcy. Rozwiązanie Sygnity składa się z aplikacji mobilnej oraz systemu Back-office skierowanego do działu obsługi klienta firmy leasingowej. Aplikacja prezentuje informacje dotyczące użytkowanego pojazdu lub sprzętu, a także szczegóły umów leasingowych. Poza tym umożliwia wezwania pomocy w nagłych sytuacjach, ułatwia kontakt z assistance oraz infolinią szkodową. Dodatkowo posiada mechanizm powiadomień, który przypomina o zbliżających się zdarzeniach np. terminach wizyt serwisowych, czy badań technicznych.
Jakie jeszcze korzyści biznesowe niesie za sobą MAA? Przede wszystkim oszczędność poprzez automatyzację rozwiązań i odciążenie pracowników firm leasingowych. W świecie nowych technologii wszystkie rozwiązania, które automatyzują proces są bardzo pozytywnie odbierane przez klientów, a firmy, które je oferują niemal automatycznie postrzegane są jako nowoczesne i w związku z tym atrakcyjne.
„Przez lata pracy w branży IT poznaliśmy największe bolączki i potrzeby naszych klientów działających w sektorze finansowym. Nasze autorskie rozwiązanie dedykowane jest firmom leasingowym, jednak co warto podkreślić, nie ogranicza się tylko do leasingu samochodów. Może również obsługiwać leasing dowolnego sprzętu np. rolniczego czy medycznego. MAA jest rozwiązaniem stworzonym przez naszych specjalistów, więc możemy wprowadzać w aplikacji wszelkie zmiany i dostosowywać ją dokładnie do oczekiwań naszych klientów. Możliwość szycia rozwiązań na miarę jest szczególnie ważna, gdy potrzeby i oczekiwania klientów są zróżnicowane i dynamicznie się zmieniają” – podkreśla Tatiana Giemza.
***
O Sygnity S.A.
Jedna z największych polskich firm IT z ponad 30-letnim doświadczeniem w cyfrowej transformacji polskiej gospodarki i administracji publicznej. Główny zakresem działalności jest produkcja, wdrażanie oraz serwisowanie oprogramowania, integracja infrastrukturalna i aplikacyjna oraz doradztwo IT. Pracując od lat z największymi firmami w Europie oraz najważniejszymi instytucjami Państwa, Sygnity S.A. potwierdza pozycję wiarygodnego partnera biznesowego i technologicznego zarówno dla sektora prywatnego, jak i publicznego. Spółka jest notowana na GPW.
Bezpieczna rozmowa z VeloBankiem dzięki elektronicznej wizytówce pracownika
Black Friday: polując na okazje, nie daj się złowić oszustom
Black Week: Polacy polują na produkty, które wcześniej odłożyli na półkę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
Ulga na badania i rozwój może być lekiem na rosnące koszty zatrudnienia. Korzysta z niej tylko 1/4 uprawnionych firm
Wysokie koszty zatrudnienia to w tej chwili jedno z poważniejszych wyzwań utrudniających działalność i hamujących rozwój polskich przedsiębiorstw. – Skuteczną odpowiedzią może być ulga badawczo-rozwojowa – wskazuje Piotr Frankowski, dyrektor zarządzający Ayming Polska. Ten instrument umożliwia odliczenie nawet 200 proc. kosztów osobowych, czyli m.in. wynagrodzeń, od podstawy opodatkowania. Ulgę B-+R zna 90 proc. rodzimych przedsiębiorstw, ale korzysta z niej mniej niż 1/4 uprawnionych. Firma, wspólnie z Konfederacją Lewiatan, przedstawiła rządowi szereg rekomendacji działań, które mogłyby te statystyki poprawić.
Farmacja
Diagnostyka obrazowa w Polsce nie odbiega jakością od Europy Zachodniej. Rośnie dostępność badań i świadomość pacjentów
Na podstawie wyników diagnostyki obrazowej, czyli m.in. tomografii komputerowej, USG, RTG czy rezonansu magnetycznego, podejmowanych jest nawet 80 proc. decyzji klinicznych. – Diagnostyka obrazowa będzie miała coraz większe znaczenie w medycynie – mówi prof. nadzw. dr hab. n. med. Jakub Swadźba, założyciel i prezes zarządu Diagnostyka SA. Jak ocenia, ten segment w Polsce jest już na światowym poziomie, a ostatnie lata przyniosły znaczący postęp związany z upowszechnieniem nowych technologii i nowoczesnych rozwiązań.
Ochrona środowiska
Europa przegrywa globalny wyścig gospodarczy. Nowa KE będzie musiała podjąć szybkie i zdecydowane działania
Udział Europy w światowej gospodarce się kurczy. Podczas gdy jeszcze w 2010 roku gospodarki UE i USA były mniej więcej tej samej wielkości, tak dekadę później, w 2020 roku Wspólnota znalazła się już znacznie poniżej poziomu amerykańskiego. – Niedługo jedynym, co Europa będzie mogła zaoferować światu, będą konsumenci – mówi europosłanka Ewa Zajączkowska-Hernik. Jak wskazuje, przywrócenie gospodarczej atrakcyjności UE powinno być priorytetem nowej Komisji Europejskiej, ale nie da się tego pogodzić z zaostrzeniem polityki klimatycznej.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.