Sygnity chce zmienić branżę leasingową
Umowy leasingowe cieszą się wśród przedsiębiorców dużą popularnością. Do niedawna leasing kojarzył się tylko z samochodami, ewentualnie motocyklami. Obecnie leasingować można niemal każdy sprzęt, zaczynając od samochodów, poprzez maszyny rolnicze, sprzęt budowlany, medyczny czy komputerowy. Wachlarz możliwości jest ogromny. Według Związku Leasingu Polskiego w drugiej połowie 2022 roku firmy leasingowe udzieliły finansowania na poziomie 88,1 mld zł. Dynamiczny rozwój rynku wymaga jednak również nowych technologii i rozwiązań.
Z czego wynika popularność tej formy finansowania? Leasing z perspektywy przedsiębiorcy jest związany z wieloma korzyściami, głównie natury finansowej. Nie wymaga angażowania dużych środków finansowych, po drugie jest korzystny z podatkowego punktu widzenia, ponieważ pozwala optymalizować ponoszone przez przedsiębiorcę koszty.
„Polscy przedsiębiorcy chętnie korzystają z leasingów. Co ciekawe coraz częściej decydują się na finansowanie w ten sposób nie tylko aut, ale też innych narzędzi i maszyn potrzebnych do prowadzenia działalności. Coraz częściej przedsiębiorcy leasingują maszyny rolnicze, czy sprzęt budowlany. Branża, która dynamicznie się rozwija potrzebuje nowych narzędzi, które ułatwią jej funkcjonowanie, pozwolą zebrać wszystkie niezbędne informacje w jednym miejscu i zarządzać nimi. Takie rozwiązania znacznie ułatwiają przedsiębiorcom codzienne funkcjonowanie i prowadzenie biznesu” – mówi Tatiana Giemza, Dyrektorka Obszaru Biznesowego, Sektora Bankowo-Finansowego w Sygnity.
O ile zawarcie umowy leasingowej nie jest obarczone skomplikowanymi formalnościami, a dodatkowo przynosi wymierne korzyści finansowe, to w trakcie jej trwanie jest wiele terminów, o których warto pamiętać oraz warunków, które trzeba spełnić, aby umowa przebiegła bez trudności. W tym miejscu z pomocą przychodzi rozwiązanie Sygnity. Autorska aplikacja opracowana przez polską firmę wspiera klientów firm leasingowych oraz obsługę klienta po stronie leasingodawcy. Rozwiązanie Sygnity składa się z aplikacji mobilnej oraz systemu Back-office skierowanego do działu obsługi klienta firmy leasingowej. Aplikacja prezentuje informacje dotyczące użytkowanego pojazdu lub sprzętu, a także szczegóły umów leasingowych. Poza tym umożliwia wezwania pomocy w nagłych sytuacjach, ułatwia kontakt z assistance oraz infolinią szkodową. Dodatkowo posiada mechanizm powiadomień, który przypomina o zbliżających się zdarzeniach np. terminach wizyt serwisowych, czy badań technicznych.
Jakie jeszcze korzyści biznesowe niesie za sobą MAA? Przede wszystkim oszczędność poprzez automatyzację rozwiązań i odciążenie pracowników firm leasingowych. W świecie nowych technologii wszystkie rozwiązania, które automatyzują proces są bardzo pozytywnie odbierane przez klientów, a firmy, które je oferują niemal automatycznie postrzegane są jako nowoczesne i w związku z tym atrakcyjne.
„Przez lata pracy w branży IT poznaliśmy największe bolączki i potrzeby naszych klientów działających w sektorze finansowym. Nasze autorskie rozwiązanie dedykowane jest firmom leasingowym, jednak co warto podkreślić, nie ogranicza się tylko do leasingu samochodów. Może również obsługiwać leasing dowolnego sprzętu np. rolniczego czy medycznego. MAA jest rozwiązaniem stworzonym przez naszych specjalistów, więc możemy wprowadzać w aplikacji wszelkie zmiany i dostosowywać ją dokładnie do oczekiwań naszych klientów. Możliwość szycia rozwiązań na miarę jest szczególnie ważna, gdy potrzeby i oczekiwania klientów są zróżnicowane i dynamicznie się zmieniają” – podkreśla Tatiana Giemza.
***
O Sygnity S.A.
Jedna z największych polskich firm IT z ponad 30-letnim doświadczeniem w cyfrowej transformacji polskiej gospodarki i administracji publicznej. Główny zakresem działalności jest produkcja, wdrażanie oraz serwisowanie oprogramowania, integracja infrastrukturalna i aplikacyjna oraz doradztwo IT. Pracując od lat z największymi firmami w Europie oraz najważniejszymi instytucjami Państwa, Sygnity S.A. potwierdza pozycję wiarygodnego partnera biznesowego i technologicznego zarówno dla sektora prywatnego, jak i publicznego. Spółka jest notowana na GPW.
Na majówkę warto zabrać bank w telefonie
VeloBank pogłębił integrację z aplikacją mObywatel i e-Dowód
Firmę i konto w VeloBanku założysz bez wychodzenia z domu
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Konsument
T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii
T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.
Problemy społeczne
W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym
– Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.
Konsument
Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend
Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.