Komunikaty PR

Sygnity poprzez automatyzację usprawnia pracę banków

2023-05-24  |  01:00
Biuro prasowe

Sygnity jest jednym z najbardziej doświadczonych podmiotów w projektowaniu rozwiązań dedykowanych dla sektora bankowego. Efektem zbieranych przez lata doświadczeń jest FlexiMatch. System powstał jako odpowiedź na potrzeby branży związane z uzgadnianiem wpisów na rachunkach Nostro, co jest obowiązkiem wynikającym z Prawa bankowego i dewizowego. Narzędzie Sygnity umożliwia automatyzację kluczowych procesów i ich standaryzację. Rozwiązanie spełnia wymogi prawne i techniczne, które nakładają na instytucje finansowe organy nadzorcze. 

„ FlexiMatch jest jednym z najlepiej ocenianych rozwiązań z naszego portfolio. Mamy wieloletnie doświadczenie w pracy z największymi bankami w Polsce dokładnie więc wiemy, jakie mają oczekiwania i potrzeby, a co najważniejsze, jesteśmy wstanie sprostać wyśrubowanym standardom jakie nakładają na nie organy nadzorujące. Kolejne wdrożenia jakie przeprowadzamy są najlepszym dowodem, że nasze rozwiązania sprawdzają się w praktyce” – Piotr Hojnor Menedżer Jednostki Biznesowej Sygnity S.A.  

FlexiMatch to system wspierający uzgadnianie kont bankowych, pozycji rachunków Nostro oraz rachunków przejściowych. System umożliwia definiowanie reguł dla uzgodnień automatycznych i półautomatycznych z uwzględnieniem dowolnych atrybutów wyciągów i ich pozycji w szczególności szczegółów transakcji, dat, walut referencji i kwot. Reguły sparametryzowane w systemie umożliwią osiągnięcie wysokiego wskaźnika automatycznych uzgodnień. Dane do uzgodnień mogą być ładowane z wyciągów w formatach MT940, MT950, CAMT.053 lub przy użyciu niestandardowych mechanizmów i formatów.

Automatyzacja w zakresie uzgadniania kont bankowych znacznie zmniejsza ryzyko biznesowe, pozwala na szybsze wykrycie ewentualnych nieprawidłowości i pozwala na kontrolę przepływu środków. Automatyzacja oznacza również szybszą weryfikację stanu kont i efektywniejsze zarządzanie środkami, które się na nich znajdują. Narządzie Sygnity zapewnia również pełną ścieżkę audytu dla działań ręcznych oraz automatycznych, umożliwia także bieżące monitorowanie i raportowanie sald oraz pozycji uzgodnionych i nieuzgodnionych.

Banki powinny uzgadniać konta i rachunki bez zbędnej zwłoki, co pozwala na jak najszybszą korektę błędów w księgach. Uzgodnienia w standardowym formacie zapewniają czytelny odbiór opisów i rozliczeń. Ostatnim etapem procesu jest wyjaśnienie różnic i weryfikacja przez wykfalifikowanych pracowników. Automatyzacja uzgodnień pozwala na ograniczenie błędów i operacji wykonywanych manualnie oraz usprawnia cały proces.

Wypracowane przez nas standardy i elastyczny model współpracy pozwalają nam na dostosowanie rozwiązań do potrzeb naszych partnerów. FlexiMatch możemy wdrażać w zależności od oczekiwań w formacie on-premise, lub on-cloud. Wdrożenie w ramach infrastruktury wewnętrznej przy zachowaniu tych samych funkcjonalności daje klientowi pełną kontrolę nad systemem. Wdrożenie w ramach naszej platformy usług elektronicznych pozwala obniżyć jednostkowe koszty wdrożenia przy zachowaniu niezmienionego standardu usług” – dodaje Piotr Hojnor.

***

 O Sygnity S.A.

Jedna z największych polskich firm IT z ponad 30-letnim doświadczeniem w cyfrowej transformacji polskiej gospodarki i administracji publicznej. Główny zakresem działalności jest produkcja, wdrażanie oraz serwisowanie oprogramowania, integracja infrastrukturalna i aplikacyjna oraz doradztwo IT. Pracując od lat z największymi firmami w Europie oraz najważniejszymi instytucjami Państwa, Sygnity S.A. potwierdza pozycję wiarygodnego partnera biznesowego i technologicznego zarówno dla sektora prywatnego, jak i publicznego. Spółka jest notowana na GPW.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Bankowość W Miechowie otwarto nowy oddział partnerski VeloBanku Biuro prasowe
2024-08-23 | 12:45

W Miechowie otwarto nowy oddział partnerski VeloBanku

Miechów zyskał nowy oddział partnerski VeloBanku. Mieści się przy ulicy Kilińskiego 1, zaledwie kilka kroków od Rynku Głównego. Ta nowoczesna placówka, otwarta od
Bankowość VeloBank rusza z kolejną promocją sprzętu dla firm od bolttech
2024-08-22 | 14:45

VeloBank rusza z kolejną promocją sprzętu dla firm od bolttech

Sierpień w VeloBanku to czas okazji dla przedsiębiorców poszukujących konkurencyjnej oferty najmu sprzętu elektronicznego. Dzięki współpracy z partnerem technologicznym, firmą
Bankowość VeloBank jeszcze bliżej klientów z nowym oddziałem w Rypinie
2024-08-22 | 14:40

VeloBank jeszcze bliżej klientów z nowym oddziałem w Rypinie

VeloBank otworzył nowy oddział przy ul. Mławskiej 4 w Rypinie, poszerzając swoją obecność w województwie kujawsko-pomorskim. Placówka partnerska, czynna w dni robocze od

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Konkurs Polskie Branży PR

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

ePłatności z wykorzystaniem portfeli cyfrowych będą już wkrótce dostępne w mObywatelu. Do pilotażu usługi dołączy więcej urzędów

Ponad 50 gmin korzystających z ePłatności w mObywatelu i 82 tys. zrealizowanych transakcji – to dotychczasowy efekt pilotażu tej usługi prowadzonego od ubiegłego roku. Mieszkańcy uczestniczących w nim gmin mogą przez aplikację i portal płacić m.in. podatek od nieruchomości czy podatek rolny albo uiszczać opłaty za śmieci. Do opcji opłacania zobowiązań administracyjnych wkrótce dojdą także płatności z inicjatywy użytkownika, czyli np. opłaty skarbowe ponoszone przy okazji załatwiania różnych spraw urzędowych. Trwają także prace nad wdrożeniem kolejnych metod płatności – do BLIK-a właśnie dołączyły karty płatnicze, a następne będą cyfrowe portfele, czyli Google Pay i Apple Pay.

Ochrona środowiska

Beton z alg czy szkło fotowoltaiczne. Ekologiczne innowacje zmieniają sektor budowlany

Sektor budynków i budownictwa jest największym emitentem gazów cieplarnianych, odpowiadając za 37 proc. globalnych emisji – wynika z danych ONZ. Tradycyjne materiały budowlane, takie jak beton czy cegły, są stopniowo udoskonalane, aby jak najlepiej odpowiadać na wyzwania środowiskowe. – Większość producentów, szczególnie tych dużych, skupia się na tym, aby obniżać koszty ekologiczne produkcji materiałów, tak żeby konsumenci otrzymywali produkt bardziej zrównoważony – ocenia Tomasz Bojęć, partner zarządzający w ThinkCo. Z drugiej strony na rynek wchodzą innowacje, które stosowane w większej skali będą stopniowo zazieleniać budownictwo.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.