Komunikaty PR

Technologia leczy bankowość w pandemii

2020-11-16  |  10:15
Biuro prasowe

Wielu ekspertów, wraz z nadejściem lockdownu, wieszczyło załamanie systemów bezpieczeństwa m.in. płatności w sieci. Jednak w sukurs przychodzą innowacje oparte o sztuczną inteligencję, także rodem z Polski. Bezpieczeństwo płatności w czasie pandemii to jeden z głównych tematów dyskutowanych podczas Impact finance’20, który odbędzie się  już 25 i 26 listopada na stronach Impact finance oraz Wirtualnej Polski.

90 proc. – nawet taki odsetek speców od wykrywania przestępstw w sektorze bankowym w szczycie pandemii w poszczególnych krajach musiał pracować z domu. Oznacza to, że skuteczność grup analityków i śledczych, pracujących w zwartych, szybkich zespołach została poddana próbie. I to właśnie bezpieczeństwo w sektorze bankowym, na równi z topniejącymi zyskami banków, spędza sen z powiek prezesom i regulatorom z rynku finansowego. Okazuje się jednak, że ostatnie miesiące to prawdziwy wysyp rozwiązań wnoszących nową jakość do cyberbezpieczeństwa w branży. Okazja czyni bowiem nie tylko złodzieja, ale również podsyca nowe sposoby na ich powstrzymanie.

- Świat dziś stoi przed problemem cyberoszustw potencjalnie wartych nawet 5,2 bln USD. To jedno z największych zagrożeń dla zaufania konsumentów – przekonują eksperci Mastercarda, którego szef cyberbezpieczeństwa, Steve Brown, będzie gościem nadchodzącego Impact finance’20

Proaktywny jak AI

To właśnie Mastercard pokazał niedawno innowacyjne, cyfrowe narzędzie oparte na AI, mające wnieść cyberbezpieczeństwo na poziom nieznany jeszcze kilka kwartałów temu. I to niezależnie od tego, ilu z pracowników będzie na kwarantannie czy na pracy zdalnej. Mowa o rozwiązaniu Cyber Secure, umożliwiającego bankom ocenę ryzyka cybernetycznego w ich ekosystemie i zapobieganie potencjalnym naruszeniom. 

- Nasza branża potrzebuje bardziej proaktywnego zarządzania i zapobiegania naruszeniom danych, chroniąc przy tym integralność ekosystemu płatności oraz danych konsumentów. Dzięki sztucznej inteligencji jest to możliwe – uważa Aleksander Naganowski, dyrektor ds. rozwoju biznesu cyfrowego w polskim oddziale Mastercard.

To, że wybuch COVID-19 pozostawi głębokie rany, ale i zmiany w systemie finansowym jest jasne dla Warrena Russela, prezesa W2 Global Data, kolejnego ze speakerów Impact finance’20. Jednocześnie jednak ma to być czas wielkich przełomów technologicznych w tym sektorze.

Poprzeczka idzie wyżej

- To prawda, że żyjemy w świecie, w którym nawet teraźniejszość nie jest do końca pewna. Jednak wiemy, że kolejne dni i miesiące będą podnosić nam poprzeczkę. Płatności są jednym z tych miejsc – zapewnia Russel.

W tym kontekście nie dziwi więc kariera Javiera Miry, jednego z kluczowych speakerów nadchodzącego Impact finance’20. Dziś jego FacePhi to jeden z liderów technologii rozpoznawania twarzy, wykorzystywanej przez banki czy szpitale na całym świecie. Firmy takie jak FacePhi minimalizują ryzyko cyfrowego oszustwa niemal do zera. Dziś rynek biometrii twarzy wart jest 4,4 mld USD rocznie, jednak według prognoz ekspertów Mordor Intelligence jeszcze w tej dekadzie przebije on poziom 11 mld USD.

- Okazji do wdrożeń będzie coraz więcej, także w nowych branżach. Finanse przecierają szlaki. Sporo dzieje się już w sektorze medycznym, coraz więcej kontraktów jest właśnie z tej branży. Nic dziwnego, nasze oprogramowanie bardzo skutecznie identyfikuje także osoby z zasłoniętymi twarzami przez maski czy przyłbice – podkreśla twórca i prezes FacePhi.

Maszyna nie łapie kar

Dla sektora bankowego mijający rok jest rekordowy z kilku względów. Jeden z tych rekordów jest niechlubny, a zarazem kosztowny: to ponad 10 mld USD kar, jakie regulatorzy w poszczególnych krajach i jurysdykcjach nałożyli na banki w 2020 r. W ostatniej dekadzie to już łącznie 26 mld USD. Za co? Za choćby niespójność praktyk z wymogami kontroli przepływu środków, trafiających z banków m.in. na finansowanie terroryzmu czy pochodzących z nielegalnych źródeł lub transferowanych z/do krajów objętych sankcjami ekonomicznymi. Takie kary i wyzwania przed bankami to woda na młyn dla pochodzącego z Polski Martina Markiewicza, prezesa i założyciela Silent Eight.

- Banki zazwyczaj próbują wyłapać tego typu transakcje w mozolny sposób, niekoniecznie zautomatyzowany. My udowadniamy, że jeśli działania przeciw finansowym oszustom mają być skuteczne, to możliwe jest to tylko przy automatyzacji procesów, napędzanych przy tym sztuczną inteligencją – zaznacza Martin Markiewicz, wyrastający na jedną z gwiazd fintechu i zarazem jeden z najbardziej oczekiwanych mówców nadchodzącego Impact finance’20.

Liderzy w komplecie

Kluczowym pojęciem tegorocznego wydarzenia będzie kooperacja, tak potrzebna podczas wojny wydanej pandemii. To właśnie współpraca ma być odpowiedzią na nowe wyzwania i impulsem dla zdrowej, efektywnej konkurencji. Stąd na Impact finance’20, prowadzonego w rytm 5 ścieżek tematycznych (Global Reset & Banking; Cloud Solutions, Emerging Tech & Security; Payments & Future Commerce; Sustainable Finance & Social Impact; Tech Talent, Innovation & Investment) zaplanowane jest m.in. spotkanie delegacji przedstawicieli polityków, bankowców i regulatorów z CEE, Niemiec, Wielkiej Brytanii i Singapuru. Do tego dojdzie okazja do spotkań oraz dyskusji nie tylko podczas debat panelowych na wizji, ale i w trakcie interaktywnych, kameralnych sesji networkingowych. Nie dziwi więc, że swój udział w wydarzeniu zapowiedziały już największe marki i instytucje, takie jak: Mastercard, Ministerstwo Finansów, Ministerstwo Rozwoju, Urząd Komisji Nadzoru Finansowego, FinTech Poland, Polski Instytut Ekonomiczny, PKO BP,  Microsoft oraz Startup Poland. Tegoroczny Impact to także przedstawiciele wschodzących gwiazd sceny fintechowej z takich marek, jak: Blik, Raisin, Silent Eight, Klarna czy W2 Global Data. A do tego pierwszy szereg menedżerów ze szturmujących rynek challenger banków, m.in.: Solaris, N26 czy Arival. 

Start Impact finance’20 już 25 listopada o godz. 10 na stronach Impact i Wirtualnej Polski. Więcej na www.impactcee.com/finance/2020/pl/start/

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Bankowość Firmę i konto w VeloBanku założysz bez wychodzenia z domu Biuro prasowe
2024-04-24 | 09:00

Firmę i konto w VeloBanku założysz bez wychodzenia z domu

Średnio 30 proc. polskiego PKB generują mikroprzedsiębiorcy. Każdego dnia swoją przygodę z biznesem rozpoczyna w naszym kraju ok. 1000 nowych firm. Ich założyciele muszą odnaleźć się w
Bankowość Nest Bank kolejny raz ze złotym medalem EcoVadis
2024-04-23 | 16:00

Nest Bank kolejny raz ze złotym medalem EcoVadis

W tym roku po raz kolejny otrzymał złoto - znalazł się w gronie 5% firm najlepiej ocenionych w badaniu.   ESG na poważnie    ESG i zrównoważony rozwój to
Bankowość Złoty Bankier 2024 dla VeloBanku za kredyt gotówkowy
2024-04-23 | 12:15

Złoty Bankier 2024 dla VeloBanku za kredyt gotówkowy

Kredyt gotówkowy VeloBanku na 1. miejscu XV edycji Złotego Bankiera, jednego z bardziej uznanych przez świat finansów rankingu, organizowanego przez redakcje Bankier.pl i Pulsu

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Zmiany klimatu i dezinformacja wśród największych globalnych zagrożeń. Potrzeba nowego podejścia do zarządzania ryzykiem

Niestabilność polityczna i gospodarcza, coraz większa polaryzacja społeczeństwa, kryzys kosztów utrzymania, rosnąca liczba konfliktów zbrojnych i ryzyka cybernetyczne związane z rozwojem sztucznej inteligencji – to największe zagrożenia dla biznesu wskazywane w tegorocznym „Global Risks Report 2024”. Z raportu wynika, że obawy o bliską i dalszą przyszłość wciąż są zdominowane przez ryzyka klimatyczne i środowiskowe. Jednak w tym roku przykryły je niebezpieczeństwa związane z dezinformacją, wspieraną przez AI, która może wywoływać coraz większe niepokoje społeczne. – W tym roku na świecie 3 mld ludzi weźmie udział w wyborach, więc konieczność zaradzenia temu ryzyku staje się coraz pilniejsza – podkreśla Christos Adamantiadis, CEO Marsh McLennan w Europie.

Ochrona środowiska

Ciech od czerwca będzie działać jako Qemetica. Chemiczny gigant ma globalne aspiracje i nową strategię na sześć lat

Globalizacja biznesu, w tym możliwe akwizycje w Europie i poza nią – to jeden z głównych celów nowej strategii Grupy Ciech. Przedstawione plany na sześć lat zakładają także m.in. większe wykorzystanie patentów, współpracę ze start-upami w obszarze czystych technologii i przestawienie biznesu na zielone tory. – Mamy ambitny cel obniżenia emisji CO2 o 45 proc. do 2029 roku – zapowiada prezes spółki Kamil Majczak. Nowej strategii towarzyszy zmiana nazwy, która ma podsumować prowadzoną w ostatnich latach transformację i lepiej podkreślać globalne aspiracje spółki. Ciech oficjalnie zacznie działać jako Qemetica od czerwca br.

Finanse

72 proc. firm IT planuje podwyżki. W branży wciąż ogromna jest różnica w wynagrodzeniach kobiet i mężczyzn

W ubiegłym roku rynek pracy IT był znacznie mniej dynamiczny niż w poprzednich latach – wynika z „Raportu płacowego branży IT w 2024” Organizacji Pracodawców Usług IT. Przy wysokim poziomie podwyżek specjaliści rzadziej zmieniali pracę, ale niektórych zmusiły do tego cięcia w zatrudnieniu wynoszące w zależności od wielkości firmy od 12 do 26 proc. Ten rok zapowiada się bardziej optymistycznie: 61 proc. przedsiębiorstw planuje zwiększać zatrudnienie, a 72 proc. – pensje. Eksperci zwracają uwagę na wciąż duży rozstrzał między wynagrodzeniami kobiet i mężczyzn w tej branży.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.