Komunikaty PR

TOP 5 trendów zmieniających bankowość

2023-06-22  |  10:00
Biuro prasowe
Kontakt
Paweł Luty
Linkleaders

ul. Piotrkowska 148/150/18.01
90-063 Łódź
pawel.luty|linkleaders.pl| |pawel.luty|linkleaders.pl
533890507
https://linkleaders.prowly.com/

Sytuacja makroekonomiczna, inflacja, nowe wymogi regulacyjne, zmieniające się potrzeby oraz oczekiwania klientów - te wszystkie czynniki będą miały ogromny wpływ na funkcjonowanie banków w 2023 roku. Jak odpowiedzieć na wyzwania i wykorzystać pojawiające się szanse? Swoimi spostrzeżeniami dzieli się Tomasz Rokita, członek zarządu Diebold Nixdorf w Polsce odpowiedzialny za sektor finansowy.

Przy ciągłych zmianach w branży usług finansowych, określenie, którym obszarom działalności należy poświęcić najwięcej czasu i wysiłku, może być wyzwaniem dla banków. Uzyskanie równowagi pomiędzy odpowiadaniem na potrzeby rynku i wczesnym przyjęciem nowych rozwiązań, a nie marnowaniem energii na trendy, które są krótkotrwałe lub nic nie znaczą, jest również wymagającą sztuką.


Możemy być jednak pewni, że aby zachować znaczenie w miarę rozwoju branży, należy reagować i dostosowywać się do pewnych kluczowych trendów na rynku. Oto 5 obszarów, na których skupiam obecnie swoją uwagę, i które moim zdaniem będą miały przez najbliższy czas kluczowy wpływ na rozwój banków i całego sektora finansowego.


1. Zróżnicowany krajobraz płatności
W ostatnich latach krajobraz płatności znacznie się rozwinął, a klienci coraz częściej wymagają od swoich banków najnowszych innowacji. Klienci nie rezygnują też z tradycyjnych form płatności. To szybko zmieniające się środowisko stanowi istotne wyzwanie dla instytucji finansowych. To, co liczy się dla nas najbardziej to wygodna i szybkość interakcji z bankiem - w każdym kanale kontaktu. Dlatego też będą zyskiwać Ci, którzy będą inwestować w doświadczenia klientów, a nie jedynie optymalizować koszty czy śrubować marże.


2. Wymogi regulacyjne dotyczące zabezpieczenia banknotów
Banki mają tylko kilka miesięcy, żeby dostosować swoje sieci bankomatów do nowych przepisów dotyczących zabezpieczenia banknotów. Biorąc pod uwagę skalę zmian i inwestycji, które czekają instytucje finansowe, wdrożenie wszystkich rozwiązań wymaganych przez ustawodawcę wydaje się niemal niemożliwe do zrealizowania. Cały proces może negatywnie odbić się na kieszeniach i doświadczeniach klientów.


3. ATM pooling, czyli “łączenie” sieci bankomatów
Każda instytucja finansowa będzie uważnie obserwowała swoje koszty. Dlatego też prawdopodobnie będziemy obserwować nowe zjawisko na polskim rynku, które już od jakiegoś czasu rozwija się na innych rynkach - ATM pooling. ATM pooling to sytuacja, w której więcej niż jeden bank przenosi własność swojej floty bankomatów na oddzielny podmiot w celu nadzorowania i obsługi bankomatów. To model podobny do BLIKa - banki zakładają wspólną spółkę celową, aby obniżyć koszty. ATM pooling to nie tylko oszczędność i outsourcing, ale również ważna optymalizacja zarządzania flotą bankomatów.


4. Modernizacja systemów centralnych
Jak wynika z badania firmy GFT i Instytutu Ekonomicznego w Poznaniu, prawie połowa polskich banków korzysta z systemów centralnych, które mają 20 lub więcej lat. To ogromny dług technologiczny, który musi zostać zniwelowany jeżeli banki chcą odpowiadać na bieżące oraz przyszłe wyzwania i jednocześnie wykorzystywać rynkowe szanse. Umiejętne modernizowanie systemów wymiany informacji między różnymi obszarami funkcjonowania instytucji finansowych to podstawa budowania lepiej dopasowanej oferty dla klientów, ale także optymalizacji działań.


5. Modernizacja sieci bankomatów i placówek bankowych
Rozwój usług i aplikacji mobilnych wywiera presję na banki. Korzystając ze wszystkich form kontaktu z bankiem chcemy mieć tak samo dobre doświadczenia jak oglądając filmy w streamingu, słuchając muzyki w ulubionej aplikacji czy robiąc zakupy online. Dotyczy to także korzystania z bankomatów. Nowoczesne, dobrze zaprojektowane i dostosowane do potrzeb użytkowników urządzenia to klucz do budowania odpowiednich doświadczeń klientów w tym kanale.


Tomasz Rokita, członek zarządu Diebold Nixdorf w Polsce odpowiedzialny za współpracę z sektorem bankowym
Tomasz Rokita związany jest z Diebold Nixdorf od prawie 17 lat. Już po fuzji firm Diebold i Wincor Nixdorf odpowiadał za rozwiązania dla sektora bankowego na terenie Polski i Ukrainy. Od 2017 roku kieruje działaniami firmy w tym w obszarze, w zakresie produktów i usług. Jest managerem z dużym doświadczeniem jeżeli chodzi o rozwój biznesu, kierowanie zespołem wielofunkcyjnym oraz zarządzanie sprzedażą, jak również produktem. Od 2019 roku jest członkiem zarządu Diebold Nixdorf w Polsce odpowiedzialnym za współpracę z sektorem bankowym.

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Linkleaders
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Bankowość Grudziądz z placówką VeloBanku. Na mieszkańców czeka atrakcyjny kredyt gotówkowy Biuro prasowe
2024-12-23 | 14:45

Grudziądz z placówką VeloBanku. Na mieszkańców czeka atrakcyjny kredyt gotówkowy

VeloBank otworzył swoją pierwszą placówkę w Grudziądzu, zlokalizowaną w centrum miasta przy ul. Mickiewicza 22, zaledwie kilka kroków od starówki. Dzięki dogodnej
Bankowość Już połowa Polaków pomaga potrzebującym w święta
2024-12-23 | 11:00

Już połowa Polaków pomaga potrzebującym w święta

Święta to czas, który kojarzy się ze spotkaniami w gronie rodziny i obdarowywaniem bliskich upominkami, ale to nie wszystko. Polacy kultywują tradycję dzielenia się i nie zapominają
Bankowość Klienci VeloBanku z garścią prezentów w bankowości mobilnej i internetowej
2024-12-20 | 11:50

Klienci VeloBanku z garścią prezentów w bankowości mobilnej i internetowej

Koniec grudnia to czas na upominki. W tym roku można się ich spodziewać nie tylko od Świętego Mikołaja, ale również od VeloBanku, który przygotował dla klientów kilka

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom

Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.

Fundusze unijne

Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier

Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.

Ochrona środowiska

Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić

Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.