VeloBank nagrodzony za przyjazne środowisko pracy
VeloBank dołącza do prestiżowego grona firm posiadających tytuł „Friendly Workplace 2023”. Certyfikat został przyznany przede wszystkim za nowoczesny model kultury organizacyjnej, opartej na wartościach takich jak: przedsiębiorczość, otwartość, rzetelność i zaufanie, oraz wysokie standardy komunikacji.
VeloBank to nowy bank na rynku, który przyciąga uwagę pracowników innowacyjnym podejściem do bankowości. W czterech centralach banku (Warszawa, Katowice, Jastrzębie-Zdrój, Wrocław) oraz w ogólnopolskiej sieci sprzedaży pracuje ponad 2800 osób. Średnia wieku to 38 lat. Wśród pracowników 37% to eksperci obsługujący klienta, 7% osób skoncentrowanych jest na analizowaniu potrzeb klientów, śledzeniu światowych trendów i kreowaniu produktów bankowych, a aż 15% zajmuje się wdrażaniem najnowszych technologii.
– Nasz bank jest wyjątkowy na rynku. Jesteśmy nową instytucją, która klientocentryczność, zmianę i nowoczesność ma wpisane w swoje DNA. Nasi pracownicy to ludzie z pasją, którzy z zaangażowaniem realizują innowacyjne projekty bankowe w stylu #eXtremeAgile. Dzięki dużej autonomii w codziennym działaniu, wzajemnemu wsparciu i wymianie doświadczeń, mogą rozwijać skrzydła, działać szybciej i skutecznej. W VeloBanku dokładamy starań, aby każdy pracownik miał poczucie, że jest ważnym ogniwem w organizacji – mówi Katarzyna Mikulska, dyrektorka zarządzająca Obszarem Human Resources w VeloBanku.
Bank został doceniony za stworzenie przyjaznego środowiska pracy, w którym relacje z pracownikami oparte są na motywowaniu, wzmacnianiu ich mocnych stron oraz trosce o najwyższy komfort pracy. Wysoko oceniona została kultura dzielenia się wiedzą, a także szeroka oferta rozwojowa banku, w tym programy: SMART, Menedżer na START, Ścieżki Sukcesów oraz platforma wiedzy „ROZWOJOWNIA”. Uznanie jury wzbudziła w szczególności forma doceniania pracowników, czyli pomysł przyznawania „GŁASKÓW” – to program podziękowań składanych współpracownikom za prezentowanie postawy zgodniej z korporacyjnymi wartościami.
– Cieszę się, że działania, które podejmujemy w zakresie budowania ciekawego i angażującego miejsca pracy są doceniane nie tylko przez pracowników, ale też przez zewnętrznych ekspertów. W VeloBanku systematycznie upraszczamy procesy pracownicze, motywujemy i doceniamy. Na bieżąco udostępniamy narzędzia rozwojowe i wellbeingowe, wsłuchujemy się w potrzeby i oczekiwania pracowników. Wiemy, że zapewnienie możliwości zdobywania nowych kompetencji, komfort i bezpieczeństwo pracy to obszary, które mają dla nich szczególne znaczenie. Gratuluję całemu VeloTeamowi tego wyróżnienia, bo razem tworzy to wyjątkowe miejsce pracy – dodaje Katarzyna Mikulska.
Fundamentem działalności VeloBanku jest kodeks etyki, czyli zbiór zasad, którymi pracownicy kierują się na co dzień, zarówno w relacjach wewnętrznych, jak zewnętrznych. To model kultury organizacyjnej oparty na wartościach, które leżą u podstaw budowania skuteczności i wiarygodności w kontaktach ze współpracownikami, klientami, akcjonariuszami, kontrahentami i lokalną społecznością. Jeden z programów ujęty w Strategii Banku na lata 2023-2025 pod nazwą „Ludzie & Kultura” koncentruje się właśnie na budowaniu solidnej kultury organizacyjnej i atrakcyjnego środowiska pracy.
Wysokie standardy w komunikacji VeloBank zapewnia dzięki bieżącemu informowaniu o ważnych rzeczach, projektach i działaniach. Bank prowadzi aktywny dialog z pracownikami. W komunikacji wykorzystuje szereg narzędzi, aby każdy mógł wybrać formę, która jest dla niego najdogodniejsza: intranet, mailing od zarządu (VeloNews), komunikat wewnętrzny, newsletter, biuletyn, spotkania, czaty online (VeloTalk), czy też warsztaty strategiczne dla kadry menadżerskiej (Let’s grow).
Friendly Workplace® 2023 to prestiżowe wyróżnienie przyznawane przez redakcję MarkaPracodawcy.pl dla firm, które wyróżniają się nowoczesnym podejściem do polityki personalnej i rozwoju pracowników. Nagradzane są organizacje, które promują model work-life balance, tworzą przyjazne środowisko pracy, budują otwarte i partnerskie relacje z pracownikami oraz inwestują w rozwój ich kompetencji zawodowych i zainteresowań.
Grudziądz z placówką VeloBanku. Na mieszkańców czeka atrakcyjny kredyt gotówkowy
Już połowa Polaków pomaga potrzebującym w święta
Klienci VeloBanku z garścią prezentów w bankowości mobilnej i internetowej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Konsumenci w sieci narażeni na długą listę manipulacyjnych praktyk sprzedażowych. Zagraniczne platformy wymykają się unijnym regulacjom
Wraz z pojawieniem się na polskim i europejskim rynku platform sprzedażowych spoza UE rośnie też liczba przypadków stosowania tzw. dark patterns, czyli manipulacyjnych technik sprzedażowych. Nowe regulacje UE – w tym rozporządzenie w sprawie jednolitego rynku usług cyfrowych oraz akt o usługach cyfrowych – mają lepiej chronić przed nimi konsumentów, a podmiotom stosującym takie praktyki będą grozić wysokie kary finansowe. Problemem wciąż pozostaje jednak egzekwowanie tych przepisów od zagranicznych platform, które wymykają się europejskim regulacjom. – To jest w tej chwili bardzo duże wyzwanie dla całego rynku cyfrowego, że w praktyce regulacje nie dotyczą w takim samym stopniu wszystkich graczy – mówi Teresa Wierzbowska, prezeska Związku Pracodawców Prywatnych Mediów.
Fundusze unijne
Europejscy młodzi twórcy w centrum polskiej prezydencji w Radzie UE. Potrzebne nowe podejście do wsparcia ich karier
Wsparcie startu kariery młodych artystów i debata nad regulacjami dla sektora audiowizualnego, które będą odpowiadać zmieniającej się rzeczywistości technologicznej – to dwa priorytety polskiej prezydencji w Radzie UE z zakresu kultury. Najbliższe półrocze będzie także okazją do promocji polskich twórców w państwach członkowskich i kandydujących, a współpraca z artystami z innych krajów ma pokazać, że kultura może łączyć i być platformą dialogu międzynarodowego.
Ochrona środowiska
Tylko 1 proc. zużytych tekstyliów jest przetwarzanych. Selektywna zbiórka może te statystyki poprawić
Wraz z nowymi przepisami dotyczącymi gospodarki odpadami od stycznia 2025 roku gminy w Polsce wprowadziły selektywną zbiórkę zużytych tekstyliów. To oznacza, że przykładowo zniszczonych ubrań nie można już wyrzucić do frakcji zmieszane. Część gmin wprowadza ułatwienia dla mieszkańców w postaci dodatkowych kontenerów. W innych mieszkańcy będą musieli samodzielnie dostarczyć tekstylia do punktów selektywnej zbiórki odpadów komunalnych (PSZOK).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.