VeloBank nagrodzony za przyjazne środowisko pracy
VeloBank dołącza do prestiżowego grona firm posiadających tytuł „Friendly Workplace 2023”. Certyfikat został przyznany przede wszystkim za nowoczesny model kultury organizacyjnej, opartej na wartościach takich jak: przedsiębiorczość, otwartość, rzetelność i zaufanie, oraz wysokie standardy komunikacji.
VeloBank to nowy bank na rynku, który przyciąga uwagę pracowników innowacyjnym podejściem do bankowości. W czterech centralach banku (Warszawa, Katowice, Jastrzębie-Zdrój, Wrocław) oraz w ogólnopolskiej sieci sprzedaży pracuje ponad 2800 osób. Średnia wieku to 38 lat. Wśród pracowników 37% to eksperci obsługujący klienta, 7% osób skoncentrowanych jest na analizowaniu potrzeb klientów, śledzeniu światowych trendów i kreowaniu produktów bankowych, a aż 15% zajmuje się wdrażaniem najnowszych technologii.
– Nasz bank jest wyjątkowy na rynku. Jesteśmy nową instytucją, która klientocentryczność, zmianę i nowoczesność ma wpisane w swoje DNA. Nasi pracownicy to ludzie z pasją, którzy z zaangażowaniem realizują innowacyjne projekty bankowe w stylu #eXtremeAgile. Dzięki dużej autonomii w codziennym działaniu, wzajemnemu wsparciu i wymianie doświadczeń, mogą rozwijać skrzydła, działać szybciej i skutecznej. W VeloBanku dokładamy starań, aby każdy pracownik miał poczucie, że jest ważnym ogniwem w organizacji – mówi Katarzyna Mikulska, dyrektorka zarządzająca Obszarem Human Resources w VeloBanku.
Bank został doceniony za stworzenie przyjaznego środowiska pracy, w którym relacje z pracownikami oparte są na motywowaniu, wzmacnianiu ich mocnych stron oraz trosce o najwyższy komfort pracy. Wysoko oceniona została kultura dzielenia się wiedzą, a także szeroka oferta rozwojowa banku, w tym programy: SMART, Menedżer na START, Ścieżki Sukcesów oraz platforma wiedzy „ROZWOJOWNIA”. Uznanie jury wzbudziła w szczególności forma doceniania pracowników, czyli pomysł przyznawania „GŁASKÓW” – to program podziękowań składanych współpracownikom za prezentowanie postawy zgodniej z korporacyjnymi wartościami.
– Cieszę się, że działania, które podejmujemy w zakresie budowania ciekawego i angażującego miejsca pracy są doceniane nie tylko przez pracowników, ale też przez zewnętrznych ekspertów. W VeloBanku systematycznie upraszczamy procesy pracownicze, motywujemy i doceniamy. Na bieżąco udostępniamy narzędzia rozwojowe i wellbeingowe, wsłuchujemy się w potrzeby i oczekiwania pracowników. Wiemy, że zapewnienie możliwości zdobywania nowych kompetencji, komfort i bezpieczeństwo pracy to obszary, które mają dla nich szczególne znaczenie. Gratuluję całemu VeloTeamowi tego wyróżnienia, bo razem tworzy to wyjątkowe miejsce pracy – dodaje Katarzyna Mikulska.
Fundamentem działalności VeloBanku jest kodeks etyki, czyli zbiór zasad, którymi pracownicy kierują się na co dzień, zarówno w relacjach wewnętrznych, jak zewnętrznych. To model kultury organizacyjnej oparty na wartościach, które leżą u podstaw budowania skuteczności i wiarygodności w kontaktach ze współpracownikami, klientami, akcjonariuszami, kontrahentami i lokalną społecznością. Jeden z programów ujęty w Strategii Banku na lata 2023-2025 pod nazwą „Ludzie & Kultura” koncentruje się właśnie na budowaniu solidnej kultury organizacyjnej i atrakcyjnego środowiska pracy.
Wysokie standardy w komunikacji VeloBank zapewnia dzięki bieżącemu informowaniu o ważnych rzeczach, projektach i działaniach. Bank prowadzi aktywny dialog z pracownikami. W komunikacji wykorzystuje szereg narzędzi, aby każdy mógł wybrać formę, która jest dla niego najdogodniejsza: intranet, mailing od zarządu (VeloNews), komunikat wewnętrzny, newsletter, biuletyn, spotkania, czaty online (VeloTalk), czy też warsztaty strategiczne dla kadry menadżerskiej (Let’s grow).
Friendly Workplace® 2023 to prestiżowe wyróżnienie przyznawane przez redakcję MarkaPracodawcy.pl dla firm, które wyróżniają się nowoczesnym podejściem do polityki personalnej i rozwoju pracowników. Nagradzane są organizacje, które promują model work-life balance, tworzą przyjazne środowisko pracy, budują otwarte i partnerskie relacje z pracownikami oraz inwestują w rozwój ich kompetencji zawodowych i zainteresowań.

Grudziądz z placówką VeloBanku. Na mieszkańców czeka atrakcyjny kredyt gotówkowy

Już połowa Polaków pomaga potrzebującym w święta

Klienci VeloBanku z garścią prezentów w bankowości mobilnej i internetowej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Norwegia i Islandia mocniej rozważają dołączenie do UE. To byłyby ważne decyzje dla Polski
W Norwegii i na Islandii coraz częściej wspomina się o potencjalnej akcesji do Unii Europejskiej. Możliwe, że w obu tych krajach odbędą się referenda, które zbadają poparcie dla tej idei w społeczeństwach. Zdaniem europosła KO akcesja obu północnych państw byłaby znaczącym wzmocnieniem dla UE, ale także ważną decyzją dla Polski.
Infrastruktura
Senat zajmie się ustawą o jawności cen lokali na sprzedaż. W praktyce ustawa obejmie tylko 12 proc. rynku

Ustawa o jawności cen miała na celu ułatwić klientowi szybkie sprawdzenie aktualnych cen mieszkań i lepsze zrozumienie oferty dewelopera. Przedstawiciele branży mówią wprost: idea ustawy jest słuszna, jednak kształt, jaki przybrała w praktyce, podobnie jak tryb jej uchwalenia, budzi już niepokój. Błyskawiczny tryb procedowania sprawił, że powstała ustawa, która obejmie 12,4 proc. rynku. Zdaniem Polskiego Związku Firm Deweloperskich ostatnią deską ratunku, by poprawić ten akt, jest Senat, który zajmie się nim już podczas wtorkowego posiedzenia komisji infrastruktury.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.