Bestsellerowa gra Klabatera – Crossroads Inn – debiutuje na Nintendo Switch!
Crossroads Inn – flagowa produkcja spółki Klabater – po prawie trzech latach od premiery na PC i przeszło roku po udostępnieniu na XboxOne i Xbox Series X|S debiutuje na platformie Nintendo Switch. Z okazji jubileuszu studio zapowiedziało także nowy dodatek do gry na PC – Double Wedding, który pojawi się jeszcze w tym roku. Zespół Klabatera pracuje równolegle nad sequelem Crossroads Inn. W 2023 roku na rynek trafi także strategiczna i ekonomiczna gra planszowa – Crossroads Inn: The Board Game, która podobnie jak oryginał pozwoli graczom zarządzać rozwojem własnej karczmy.
- Crossroads Inn to pierwsza autorska gra stworzona przez nasz wewnętrzny zespół deweloperski. Tytuł w unikatowy sposób połączył cechy gatunków tycoon, rpg i narrative. Mimo bogatego portfolio jakie stworzyliśmy przez lata działalności to właśnie symulator tawerny jest naszą wiodącą marką, która po trzech latach od premiery wciąż przynosi nam zyski. Udostępnienie gry na nowej platformie sprzedażowej to szansa na zwiększenie sprzedaży. Switch cieszy się niesłabnącą popularnością, jesteśmy przekonani, że nasza propozycja spotka się z dużym zainteresowaniem wśród nowych graczy – mówi Robert Wesołowski, członek zarządu spółki Klabater.
Podstawowa wersja projektu zadebiutowała na platformie Steam w październiku 2019 roku. Rok później Klabater wydał edycję rocznicową gry pod nazwą Crossroads Inn Anniversary Edition, a w maju 2021 projekt trafił na konsolę Xbox. Dziś gra zadebiutuje w eShop na platformie Nintendo.
- Często słyszymy pytanie – czy Crossroads Inn odniosło sukces. W naszej ocenie absolutnie tak. Gra wciąż przyciąga nowych graczy z całego świata, sprzedaż projektu jest mocno widoczna w wynikach finansowych spółki, a społeczność graczy wciąż domaga się nowych treści. Włożyliśmy dużo pracy w rozwój autorskiego IP – wydaliśmy łącznie sześć dodatków (DLC), gra jest dostępna w siedmiu wersjach językowych, za chwilę wydamy kolejny DLC. Tylko na platformie Steam tytuł zebrał ponad 2 tys. pozytywnych recenzji. Na tym jednak nie koniec – mówi Michał Gembicki, członek zarządu spółki Klabater. – Crossroads Inn przebyło długą drogę, podobnie jak nasza spółka. Przez trzy ostatnie lata znacząco rozbudowaliśmy zespół produkcyjny i zdobyliśmy duże doświadczenie w portingu – dodaje.
Klabater rozpoczął już prace nad kolejną odsłoną Crossroads Inn. Sequel ma być dostępny w wersjach na PC, PlayStation, Xbox i Nintendo Switch w 2023 roku. Tytuł powstaje z użyciem sprawdzonej platformy UNITY i w oparciu o doświadczenia zebrane z premiery pierwszej edycji gry i innych projektów studia.
- W nowym podejściu do Crossroads Inn chcemy postawić na poprawę elementów, które gracze uznali w pierwszej części za wadliwe, dodamy też 2-3 nowe mechaniki, które sprawią, że nasza nowa produkcja znowu wyznaczy kierunek rozwoju wśród tawernianych simów. W przyszłym roku udostępnimy także planszową wersję gry komputerowej: Crossroads Inn: The Innkeepers' Creed. Na ten cel pozyskaliśmy na platformie Kickstarter kwotę prawie 230 tys. zł – mówi Michał Gembicki.
Na koniec 2021 roku łączny zysk na sprzedaży Crossroads Inn (gra, przepustka sezonowa oraz dodatki) przekroczył 3 mln zł, a sama gra trafiła do ponad 100 tys. nabywców na platformach PC i Xbox. W ramach drugiego sezonu (Season Pass 2) Klabater udostępnił graczom dwa dodatki inspirowane innymi grami ze swojego portfolio: DLC – The Circus oraz DLC – Booze & Liquor. W szczytowym momencie w grę grało jednocześnie 1,5 tys. osób.
Spółka na bieżąco rozwija swój katalog produkcji własnych m.in.: The Amazing American Circus, czy Moonshine Inc. W fazie koncepcji pozostaje jeszcze kontynuacja gry Heliborne – drugiego wielkiego hitu sprzedażowego spółki.
- Także dziś na konsolach Microsoftu i Sony debiutuje nasz kolejny tycoon Weedcraft Inc., gra produkcji studia Ville Monarchs, na PC wydawana przez Devlver Digital. Zależy nam na wysokiej jakości i sukcesie komercyjnym tego portu ze względu na możliwość współpracy i pozyskania kolejnych tytułów z portfolio Devolvera. Weedcraft to do tej pory najbardziej złożony projekt portingowy wykonany przez nasz zespół i dowód, że potrafimy adaptować na konsole złożone gry strategiczne – dodaje Michał Gembicki.
Do końca br. Klabater wyda jeszcze: taktyczną retro grę - Kaiju Wars (PS4, Xbox One, NS), kolorowego RTS As Far As The Eye (PS4, Xbox One) oraz Legend of Keepers: Career of a Dungeon Manager (PS4, Xbox).
W planach wydawniczych spółki na kolejne okresy są także gry: Spellcaster University (PS, Xbox), Tincan (PS, Xbox, Oculus VR), Spectre of Communism od Starni Games oraz Production Line (PS, Xbox i NS).

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Jednorazowe opakowania z plastiku mają do 2030 roku zniknąć z lokali gastronomicznych. Przekonanie klientów do pojemników wielorazowych może być wyzwaniem
Unijne przepisy zobowiązują firmy z branży HoReCa do ograniczenia w perspektywie 2030 roku jednorazowych opakowań z tworzyw sztucznych i zastąpienia choć części z nich opakowaniami wielorazowymi. Choć wielu Europejczyków pozytywnie odnosi się do oferowania opakowań wielorazowych przez lokale gastronomiczne, zaangażowanie użytkowników w zwrot pojemników może się okazać wyzwaniem.
Handel
Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.
Polityka
Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.