Bezdotykowe pomiary i dezynfekcja
PR Expert
Przestrzenna 48/3
50-533 Wrocław
akondratowicz|prexpert.com.pl| |akondratowicz|prexpert.com.pl
+48 502 332 358
www.prexpert.com.pl
Podstawowe środki prewencyjne to konieczność, żeby chronić pracowników i firmę w czasie epidemii. W pierwszej kolejności trzeba pomyśleć o pomiarze temperatury i dezynfekcji. Jakie metody najlepiej sprawdzają się w biurach, w galeriach handlowych, w fabrykach, a jakie w innych obiektach?
Zaraz po dotarciu epidemii do Polski do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej wpłynęło niemal ponad 60 tys. wniosków dotyczących zawieszenia i likwidacji działalności.
W kwietniu br. przybyło ich niemal 32 tys. Do tych wydarzeń przyczyniły się m.in. ograniczenia wprowadzone przez rząd. Tej jesieni polskie firmy mierzą się z kolejnymi restrykcjami, ale prócz systemowych regulacji istnieje inne duże zagrożenie dla biznesu – dzienne rekordy w liczbie nowych przypadków COVID-19.
Owszem, profilaktycznie można zarządzić pracę zdalną i wysłać pracowników do domu, lecz w wielu przypadkach nie jest to możliwe. W magazynach, halach produkcyjnych, sklepach stacjonarnych, centrach logistycznych, sortowniach itp. trzeba być na miejscu. Nawet jeden chory na terenie zakładu może w konsekwencji sparaliżować pracę całej firmy. Oczywiście, to skrajny przypadek, ale na jakość i szybkość pracy przekłada się nawet nieobecność kilku osób lub konieczność dzielenia zespołów na mniejsze grupy pracujące w systemie zmianowym. Przy wskaźniku reprodukcji wirusa na poziomie 1,36 – co oznacza, że jeden zakażony zaraża więcej niż jedną osobę – trzeba liczyć się z ryzykiem przestoju w pracy, a w konsekwencji poniesienia strat finansowych. Aby to ryzyko ograniczać do minimum, oraz aby zapewniać bezpieczne warunki pracy i chronić pracowników, firmy korzystają z nowoczesnych rozwiązań i specjalistycznych urządzeń, których dostępność w Polsce znacznie wzrosła od wiosny.
Szybki i bezdotykowy pomiar temperatury
Absolutną koniecznością jest pomiar temperatury. Metodę pomiaru najlepiej dostosować do rodzaju budynku. Trzeba przy tym pamiętać, że zawsze powinien być przeprowadzany wewnątrz budynku. W małych sklepach i hotelach, w biurach, bibliotekach, zakładach fryzjerskich i kosmetycznych w zupełności wystarczy termometr, najlepiej bezdotykowy, który umożliwia błyskawiczny i precyzyjny pomiar. – Model SA200P mierzy w 2 sekundy z dokładnością do 0,3°C. Badanie odbywa się poprzez zbliżenie czoła lub nadgarstka do sensora. Taki termometr może być zawieszony na ścianie lub na framudze drzwi, a inną jego zaletą jest inteligentny system zapobiegający fałszywym alarmom – rekomenduje Paweł Wujcikowski, właściciel sklepu Spy Shop, największego polskiego dystrybutora sprzętu detektywistycznego i ochrony bezpieczeństwa osób, informacji i mienia.
– Regularne badanie temperatury to podstawowy środek prewencyjny. Stosowanie systematycznych pomiarów wobec personelu oraz interesantów znacznie zwiększa bezpieczeństwo w trudnym czasie zagrożenia epidemiologicznego – podkreśla.
Podobnym rozwiązaniem, także możliwym do przymocowania do ściany, jest terminal kontroli dostępu z wyświetlaczem – TKD-IR8i. Oprócz tego, że urządzenie mierzy temperaturę, potrafi zweryfikować noszenie maseczki oraz zidentyfikować twarz. Przydaje się m.in. w szpitalach, szkołach i zakładach produkcyjnych. – Spektrum niewielkich urządzeń jest naprawdę szerokie. Firmę można wyposażyć także w kamerę termowizyjną UTi220K – wspomina ekspert.
W większych obiektach, z których korzysta dużo osób, takich jak lotniska, stacje kolejowe czy supermarkety, znakomicie sprawdzają się bramki detekcyjne z wbudowanym termometrem bezdotykowym. Istnieją modele, np. SE-1008, o dużej przepustowości osób na minutę. To wystarczy, żeby utrzymać płynność ruchu. Czuły detektor natychmiast reaguje na temperaturę powyżej 37°C i automatycznie informuje o tym poprzez wyświetlacz LED. Warto pamiętać, że tego typu bramki są przeznaczone do użytku wewnątrz budynku.
Na dworcach, w galeriach handlowych, obiektach sportowych czy muzeach jedną z najlepszych metod jest rutynowe badanie kamerą termowizyjną. Ta metoda umożliwia sprawdzenie na odległość jednocześnie kilkudziesięciu osób. Przykładem nowoczesnego systemu CCTV jest Sunell SN-T5G-A.
– Dodatkowo, inteligentna funkcja rozpoznawania twarzy dokona błyskawicznej identyfikacji potencjalnie chorej osoby – zaznacza Paweł Wujcikowski.
Dezynfekcja, nie tylko części ciała
Bardzo przydatne są także urządzenia wielofunkcyjne stosowane do ochrony sanitarnej wewnątrz budynków. Mowa o mobilnej i automatycznej kabinie do dezynfekcji powierzchni ciała i dłoni, która opcjonalnie może być wyposażona w czujnik podczerwieni do zdalnego pomiaru temperatury.
– Kabina KD-19 Bryza B posiada cztery dysze, które zdezynfekują przechodzącą osobę metodą atomizacji ultradźwiękowej. Czas dezynfekcji wynosi od 5 do 15 sekund. Procedura jest nie tylko szybka, ale i nieinwazyjna – sucha mgła nie pozostawia śladu na skórze i ubraniu. W środku jest wmontowany 15-litrowy pojemnik z płynem do dezynfekcji całego ciała – tłumaczy ekspert.
Wirusy i bakterie przenoszą się nie tylko na powierzchni ciała, ale także na przedmiotach codziennego użytku, takich jak telefony, klucze bądź słuchawki. Do dezynfekcji tzw. kieszonkowych rzeczy osobistych służy praktyczny sterylizator UV VMAX. Jego konstrukcja jest prosta, odporna na uszkodzenia, a co najważniejsze w pełni przenośna. Co więcej, urządzenie nie tylko sterylizuje, ale także ładuje telefon.
W zależności od potrzeb firmy, wielkości obiektu i liczby korzystającej z niego osób, można korzystać z urządzeń pojedynczo lub łączyć je w zestawy. Ich użycie niewątpliwie zwiększają bezpieczeństwo pracowników oraz minimalizuje ryzyko ich tymczasowej utraty. Jak dodaje ekspert, firmy już dziś muszą zadbać o to, by dostosować się do nowych warunków funkcjonowania w erze post pandemii oraz uwzględniać możliwość wprowadzenia nowych przepisów, dlatego większość firm będzie potrzebowała nowoczesnych i niestosowanych dotąd rozwiązań.
Tworzenie MVP (Minimum Viable Product) i PoC (Proof of Concept) – dlaczego jest tak istotne?
Newline VEGA Pro – już w Polsce!
Zalman T4 Plus — nowa obudowa z podświetleniem Spectrum RGB
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Plastikowe opakowania żywności dominują w europejskich marketach. 40 proc. z nich można usunąć lub zastąpić
65 proc. produktów spożywczych i napojów w europejskich supermarketach jest sprzedawanych w plastikowych opakowaniach. W Polsce ten odsetek jest podobny. Jak wynika z raportu DS Smith „Material Change Index”, w przypadku 40 proc. opakowań zawierających tworzywa sztuczne w Polsce, plastik można by wyeliminować, usuwając go całkowicie lub zastępując go zrównoważonymi alternatywami, np. tekturą czy opakowaniami biodegradowalnymi. W Polsce tylko 22 proc. firm spożywczych planuje w nadchodzącym roku zmiany w opakowaniach.
Transport
Ryanair rozbudowuje siatkę połączeń w Polsce. W tym roku linia planuje przewieźć niemal 20 mln pasażerów
Polska jest jednym z najważniejszym rynków dla Ryanaira. Irlandzka linia w letnim rozkładzie lotów na 2025 roku będzie obsługiwał ponad 300 tras, w tym 23 nowe kierunki, przede wszystkim na południe Europy. Rekordowy letni rozkład lotów Ryanair w Polsce będą obsługiwać 44 samoloty bazujące na polskich lotniskach. W tym roku, pierwszy raz w historii, przewoźnik oferuje ponad 20 milionów miejsc.
Polityka
M. Gosiewska: Na Białorusi znowu odbędą się pseudowybory. Należy zaostrzyć sankcje uderzające w reżim i firmy europejskie tam obecne
Alaksandr Łukaszenka rządzi Białorusią już 30 lat, 26 stycznia będzie się ubiegał o siódmą kadencję. W nadchodzących wyborach nie będzie niezależnych obserwatorów i demokratycznych kandydatów opozycji. Poprzednie wybory, w 2020 roku, zakończyły się masowymi protestami i olbrzymimi represjami, a w 2024 roku przybrały jeszcze na sile. – Tylko twarda i zdecydowana postawa jest w stanie zmienić sytuację u naszego wschodniego sąsiada – ocenia europosłanka Małgorzata Gosiewska.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.