Komunikaty PR

Białystok. Firma KAN wspiera branżową klasę patronacką

2020-07-02  |  13:12
Biuro prasowe
Kontakt
Ida Szwaczko
Masz-Media Ida Marzenna Szwaczko

Waszyngtona 18/213
15-269 Białystok
maszmedia|wp.pl | |maszmedia|wp.pl
693400464
www.maszmedia.pl
Do pobrania kan ( 0.02 MB )

Na zakończenie roku szkolnego najlepsi uczniowie nowego kierunku „Operator maszyn i urządzeń do przetwórstwa tworzyw sztucznych” otrzymali swoje pierwsze naukowe stypendia. Trwa też oficjalny nabór do tej klasy, utworzonej w ramach unijnego projektu.

 „Zespół Szkół Zawodowych nr 2 - szkoła inteligentnych specjalizacji” to projekt realizowany przy wsparciu Miasta Białystok. Nowy kierunek powstał w należącej do ZSS nr 2,  Branżowej Szkole I st. nr 9, jako odpowiedź na zapotrzebowanie pracodawców, borykających się z brakiem fachowców w branży przetwórstwa tworzyw sztucznych. Patronat nad nowopowstałą klasą objęła spółka KAN - białostocki producent instalacji wodnych i grzewczych. To właśnie KAN, jako patron ufundował stypendia dla trzech najlepszych uczniów  w  obszarze przedmiotów zawodowych. A te są bardzo atrakcyjne: odpowiednio 2 tys., 1,5 tys. i 1 tys. zł w dla osób, które uzyskały najlepsze wyniki z przedmiotów zawodowych i z zachowania, pod uwagę brana była też frekwencja na zajęciach. Przedstawiciele firmy wręczyli uczniom dyplomy i vouchery z wysokością stypendiów przy okazji zakończenia roku szkolnego. Wszyscy wyróżnieni podkreślali, że nagroda jaką jest stypendium działa na nich mobilizująco,

- Mam jeszcze większą motywację, by w następnym roku być najlepszym uczniem w klasie – mówi Jakub Aleksiejuk, jeden ze stypendystów. - Jeszcze nie myślałem, na co przeznaczę te środki, mam całe wakacje, by się na tym zastanowić.

Jego kolega z klasy, Mateusz Cichowski chce wydać pieniądze na zakup narzędzi i sprzętu do dalszej nauki zawodu. Stypendystą jest też Hubert Kabalis:  

- Wybrałem naukę w tej klasie ponieważ wiedziałem, że wsparcie tak dużej firmy jak KAN jest bardzo ważne i daje szanse na dobry start w dorosłe życie; mam nadzieję, że po zakończonej nauce będę razem z innymi pracownikami tworzyć zespół specjalistów KAN – mówi uczeń. - Nauka zdalna była wyzwaniem i wymagała dużego samozaparcia, mam nadzieję, że od września wrócimy do szkoły i będziemy kontynuować naukę zawodu na produkcji KAN – to ważne byśmy mogli w praktyce wykorzystać zdobytą wiedzę.

Liczy na to też Wiesław Kalinowski, kierownik kształcenia praktycznego w ZSZ nr. 2.

-  To umożliwi nam realizację, przewidzianego dla tego kierunku, kształcenia z elementami systemu dualnego – czyli zajęć teoretycznych, uzupełnionych praktyczną nauką zawodu– mówi Wiesław Kalinowski. – Dlatego tak ważne są, ujęte w programie nauczania, zajęcia w zakładzie pracy – konkretnie w firmie KAN, z wykorzystaniem jej parku maszynowego i prowadzone przez przedstawicieli firmy. Dzięki takim zajęciom praktycznym uczniowie bezproblemowo odnajdą się w przyszłości w nowym miejscu pracy.

Przyznane przez KAN stypendia to nie jedyne wsparcie finansowe, na jakie mogą liczyć uczniowie klasy patronackiej. Od września, co miesiąc, czterej najlepsi uczniowie otrzymają też stypendium projektowe w kwocie 1 tys. zł. W tym przypadku kryterium będzie najwyższa ogólna ocena ze wszystkich przedmiotów.

Obecnie – do 10 lipca - trwa nabór dla absolwentów szkół ponadpodstawowych,  chętnych do nauki na nowym kierunku. Po tym terminie będą oni mogli składać dokumenty także w ramach rekrutacji uzupełniającej. Absolwenci klasy po trzyletnim okresie nauki mają zapewnione miejsca pracy w firmie KAN. Mogą też kontynuować edukację w 2-letniej branżowej szkole II stopnia, podnosząc swe kwalifikacje do poziomu technikum i dalsze wykształcenie wyższe na studiach technicznych.

 

Projekt „Zespół Szkół Zawodowych nr 2 – Szkoła inteligentnych specjalizacji”, jest realizowany przez Miasto Białystok. Jego całkowita wartość wynosi ponad 3 mln 175 tys. zł, w tym ponad 2 mln 698 tys. zł (85 proc.) to dofinansowanie z Unii Europejskiej. W ramach projektu, istniejący w szkole przy Świętojańskiej 1, budynek warsztatowy został przebudowany, wyremontowany i dostosowany do potrzeb dydaktycznych. Obecnie trwają przygotowania do przetargu na zakup wyposażenia pracowni w nowoczesny sprzęt, do produkcji elementów z tworzyw sztucznych i sprzęt dydaktyczny.

 

 

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Praca Promotech stawia na profilaktykę wśród pracowników Biuro prasowe
2024-04-30 | 11:00

Promotech stawia na profilaktykę wśród pracowników

Badanie markerów nowotworowych ufundował swoim pracownikom białostocki Promotech. To jedna z wielu prozdrowotnych inicjatyw zarządu spółki. Wczesne wykrywanie chorób,
Praca Dwukrotne podwyżki płacy minimalnej w 2024r. Jak radzi sobie rynek pracy?
2024-04-29 | 15:00

Dwukrotne podwyżki płacy minimalnej w 2024r. Jak radzi sobie rynek pracy?

Zbliżamy się do wprowadzenia drugiej z ogłoszonych przez rząd na 2024 rok podwyżek płacy minimalnej. Jak radzą sobie pracodawcy oraz pracownicy po pierwszej, styczniowej podwyżce? Czy są
Praca Jak nowe technologie wspierają zrównoważone zarządzanie zasobami ludzkimi?
2024-04-29 | 09:10

Jak nowe technologie wspierają zrównoważone zarządzanie zasobami ludzkimi?

Nowe technologie, pozwalające chociażby na wydajniejsze przetwarzanie danych, stały się głównym sojusznikiem biznesu w realizacji strategii zrównoważonego rozwoju.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.